Jump to content
MAINOS

Alkaako Super luistamaan rintamasta??


Smeichel

Superilainen, aiotko?  

49 ääntä

  1. 1. Superilainen, aiotko?

    • Erota Superista ja vaihtaa liittoa
      35
    • Erota Superista ja olla ilman liittoja
      0
    • Pysyä Superissa
      8
    • EOS
      8


Recommended Posts

Foccelia voisi pyytää lähettämään tahtonapin sisäpostissa, jos yksärilaatikkonsa ei olisi aivan täynnä...:=O

Then again, mikäs siinä, jos miehellä on vientiä...  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 310
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Osku on niin innostunut askartelemaan.  ;D

Mä kun laitoin Superille palautetta niin en voinut olla sitten heittämättä siihen aihetta kuinka super ottaa vastuuta pahenevaan hoitajapulaan kun ei palkat parantunut lainkaan. Urpo vaan unohdin siitä sähköpostiosoitteeni, ois ollu jännä nähdä oisko ne kommentoinu mitenkään..  >:D

Ilo pintaan, vaikka syvän märkänis.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huomenna soitan liittoon ja pistän pillit pussiin. Ainut millä voivat pitää mut jäsenenää vielä on se että jos mulle on kertynyt työssäoloa tarpeeks ja oon oikeutettu sitten liiton päivärahaan jos "ei töitä löydy" tammikuussa. Muuten vaihtuu liitto Tehyyn, sen verran harmittaa tämä päätös.

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainut millä voivat pitää mut jäsenenää vielä on se että jos mulle on kertynyt työssäoloa tarpeeks ja oon oikeutettu sitten liiton päivärahaan jos "ei töitä löydy" tammikuussa.

Saavutetut edut siirtyvät uuteen liittoon!
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainut millä voivat pitää mut jäsenenää vielä on se että jos mulle on kertynyt työssäoloa tarpeeks ja oon oikeutettu sitten liiton päivärahaan jos "ei töitä löydy" tammikuussa.

Saavutetut edut siirtyvät uuteen liittoon!

Siirtyvät jos on työsopimus voimassa siirron aikana. Mut ku ei oo... Eikä näillä näkymin tuukkaan olemaan ennen joulukuuta...  :-

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

http://tinyurl.com/34l6cj

TNJ kokoontuu maanantaiaamuna. Jos Tehy ja Super ovat yhtä mieltä sopimuksen hyväksymisestä, kokous on lyhyt ja molemmat järjestöt allekirjoittavat sopimuksen samana päivänä kello 16.

Jos Tehy ei hyväksy sopimusta, se ajautunee lakkoon. Silloin Superilla on kaksi vaihtoehtoa: Se allekirjoittaa sopimuksen yksin tai jää vanhan sopimuksen ehdoin lakon ulkopuolelle odottamaan mitä Tehy saa lakolla aikaan.

Tyhmä kysymys:

Mites jos TEHY aloittaa lakon ja super hyväksyy kt:n tajouksen, ja tehyn lakko jostakin syystä epäonnistuu, saavatko kaikki hoitajat sitten superin hyväskymän korotuksen?

Vai voiko käydä niin että tulevaisuudessa perushoitajan palkka tulee olemaan suurempi kuin sairaanhoitajan?

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainut millä voivat pitää mut jäsenenää vielä on se että jos mulle on kertynyt työssäoloa tarpeeks ja oon oikeutettu sitten liiton päivärahaan jos "ei töitä löydy" tammikuussa.

Saavutetut edut siirtyvät uuteen liittoon!

Siirtyvät jos on työsopimus voimassa siirron aikana. Mut ku ei oo... Eikä näillä näkymin tuukkaan olemaan ennen joulukuuta...  :-

Kunhan olet ollut keskeytyksettä jonkin työttömyyskassan jäsen, niin mitään ongelmia ei tule.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainut millä voivat pitää mut jäsenenää vielä on se että jos mulle on kertynyt työssäoloa tarpeeks ja oon oikeutettu sitten liiton päivärahaan jos "ei töitä löydy" tammikuussa.

Saavutetut edut siirtyvät uuteen liittoon!

Siirtyvät jos on työsopimus voimassa siirron aikana. Mut ku ei oo... Eikä näillä näkymin tuukkaan olemaan ennen joulukuuta...  :-

Kunhan olet ollut keskeytyksettä jonkin työttömyyskassan jäsen, niin mitään ongelmia ei tule.

Selvitin asiaa about kuukausi sitten jo tehystä ja silloin oli ohjeena se, että seuraavan kerran kun teet työsopimuksen niin samaan aikaan laitat jäsenhakemuksen, muuten ei edut siirry.

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mites jos TEHY aloittaa lakon ja super hyväksyy kt:n tajouksen, ja tehyn lakko jostakin syystä epäonnistuu, saavatko kaikki hoitajat sitten superin hyväskymän korotuksen?

Vai voiko käydä niin että tulevaisuudessa perushoitajan palkka tulee olemaan suurempi kuin sairaanhoitajan?

Kaikki neuvotellut sopimukset raukeavat jos lakkovaroitus annetaan. Eli jos työtaistelu epäonnistuu voi käydä niin että korotukset ovat pienemmät kuin SuPerin nyt hyväksymät.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi Super minkä teit  angry.png

Lähetin jo palautetta liittoon. Jos Tehy tekee samat niin sitten eroan liitosta.  Toi luvattu korostus ei ole mun mielestä mistään kotoisin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

TEHY tekee saman kuin SUPER, ei kait tuossa nyt ole enää mitään epäselvää. Ohjausta tulee ylemmältä taholta allekirjoituksen raapustamiseksi sopimuspaperiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Musta on nyt alkanut illan myötä tuntumaan siltä että Tehyn on pakko hyväksyä myös sopimus SuPerin soloilun jälkeen. Pessimismi/Realismi on jo vallannut nyt niin pahasti etten enää jaksa uskoa tekoihin.

Historian kirjoihimme saamme kirjoittaa tänään kuinka vuonna 2007 maamme terveydenhuoltojärjestelmä päätettiin ajaa alas. Hyvinvointi Suomi Oy:n toiminta loppuu vuoteen 2020 mennessä.

Ennen firman alasajoa otetaan kaikki irti työnantajan kustannuksella koulutuksen nimissä ja lähdetään naapurifirmaan (Jättebra Sverige Ab) töihin. Siellä meitä arvostetaan edes hieman paremmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Musta on nyt alkanut illan myötä tuntumaan siltä että Tehyn on pakko hyväksyä myös sopimus SuPerin soloilun jälkeen.

Ei ole mikään pakko. Superin on pakko odottaa TEHYn päätöstä, koska TNJ allekirjoittaa sopimuksen yhdessä tais sitten ei ollenkaan.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainut millä voivat pitää mut jäsenenää vielä on se että jos mulle on kertynyt työssäoloa tarpeeks ja oon oikeutettu sitten liiton päivärahaan jos "ei töitä löydy" tammikuussa.

Saavutetut edut siirtyvät uuteen liittoon!

Siirtyvät jos on työsopimus voimassa siirron aikana. Mut ku ei oo... Eikä näillä näkymin tuukkaan olemaan ennen joulukuuta...  :-

Kunhan olet ollut keskeytyksettä jonkin työttömyyskassan jäsen, niin mitään ongelmia ei tule.

Selvitin asiaa about kuukausi sitten jo tehystä ja silloin oli ohjeena se, että seuraavan kerran kun teet työsopimuksen niin samaan aikaan laitat jäsenhakemuksen, muuten ei edut siirry.

Ei se nyt kyllä noin mene. Ei työttömyyskassaan kuuluminen ole sidoksissa työsopimuksessa olevaan päivämäärään, eli voit vaihtaa kassaa vaikka kesken määräaikaista työsopimusta.

Ainoa merkittävä kriteeri on, että työttömyyskassan jäsenyydessä ei ole sitä ensimmäistäkään tyhjää päivää välissä.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kymppi uutisissa JLP oli kertoilemassa asioita. Vaikka Palomäen pärstän näkeminen aiheutti akuuttia Zofranin tarvetta, niin JLP sai luotua taas luottavaisen mielen lauantaille asti. Mie toivoisin, että Tehy hylkäisi tarjouksen jo ihan senkin takia, että Superi (tai oikeammin TNJ) ei pystyisi allekirjoittamaan sopimusta.

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kymppi uutisissa JLP oli kertoilemassa asioita. Vaikka Palomäen pärstän näkeminen aiheutti akuuttia Zofranin tarvetta,

Damn, toi meni ohi. Oliko ne samassa pöydässä?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Musta on nyt alkanut illan myötä tuntumaan siltä että Tehyn on pakko hyväksyä myös sopimus SuPerin soloilun jälkeen.

Ei ole mikään pakko. Superin on pakko odottaa TEHYn päätöstä, koska TNJ allekirjoittaa sopimuksen yhdessä tais sitten ei ollenkaan.

Näin teoriassa. Mutta käytännössä kortit on nyt katsottu ja se oli sitten tässä. J L-P totesi jo takuuvarmaksi kymmenen uutisissa sen ettei Super tule osallistumaan lakkoon missään tapauksessa. Heiltä on turha odottaa enää mitään apua. Lakko ilman 1/3 työkavereita on voimaton. Valitettavasti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kymppi uutisissa JLP oli kertoilemassa asioita. Vaikka Palomäen pärstän näkeminen aiheutti akuuttia Zofranin tarvetta,

Damn, toi meni ohi. Oliko ne samassa pöydässä?

Eivät olleet. JLP oli siinä ankkureiden haastateltavana. Asiallisesti ja asenne tallessa vastaili kyssäreihin.

Lisäystä: Tuli siinä uutisia katsellessa mieleen, että selostajat puhuivat kokoajan Superilaisista ja että he ovat nyt päätyneet hyvään ratkaisuun. Miule tuli väkisinkin sellainen fiilis, että tarkoitettiin koko Superin jäsenistöä. Epäilen, että ihan koko jäsenistö ei ole oikein samoilla linjoilla valtuuston kanssa.

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin teoriassa. Mutta käytännössä kortit on nyt katsottu ja se oli sitten tässä. J L-P totesi jo takuuvarmaksi kymmenen uutisissa sen ettei Super tule osallistumaan lakkoon missään tapauksessa. Heiltä on turha odottaa enää mitään apua. Lakko ilman 1/3 työkavereita on voimaton. Valitettavasti

Mä en jaksa olla noin pessimistinen. Esim erikoissairaanhoito on isolta osin TEHYläisten miehittämää. Kaikki on vielä mahdollista. Meitä on kumminkin toistasataa tuhatta. Btw, kuulutko itse TEHYyn?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jep onhan Tehy reilusti isompi liitto kuin Spuer vai mikälie olikaan. Tehyn jäseniä hyvin laajalti hoitoalalla töissä... Taitaa spuerlaiset olla melkeinpä vaan vanhainkodeissa sekä kotihoidossa.....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin teoriassa. Mutta käytännössä kortit on nyt katsottu ja se oli sitten tässä. J L-P totesi jo takuuvarmaksi kymmenen uutisissa sen ettei Super tule osallistumaan lakkoon missään tapauksessa. Heiltä on turha odottaa enää mitään apua. Lakko ilman 1/3 työkavereita on voimaton. Valitettavasti

Mä en jaksa olla noin pessimistinen. Esim erikoissairaanhoito on isolta osin TEHYläisten miehittämää. Kaikki on vielä mahdollista. Meitä on kumminkin toistasataa tuhatta. Btw, kuulutko itse TEHYyn?

Erikoissairaanhoidossa lakko ei näy yhtä hyvin kuin perusterveydenhuollossa. Aina ollaan viritelty lakkoaseita tk- ja pitkäaikaisosastojen avulla. Nyt sekin lakkoase on menetetty. 120 000 lakkoilevaa hoitajaa ei ole yhtä hyvä lukema kuin mahdollisesti 180 000. Sen takia myös meni usko Tehyn organisoimaan lakkoon.

Ja TEHYyn totta kai kuulun. Perusvelvollisuuksia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...