Jump to content
MAINOS

Alkaako Super luistamaan rintamasta??


Smeichel

Superilainen, aiotko?  

49 ääntä

  1. 1. Superilainen, aiotko?

    • Erota Superista ja vaihtaa liittoa
      35
    • Erota Superista ja olla ilman liittoja
      0
    • Pysyä Superissa
      8
    • EOS
      8


Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 310
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Muistanko oikein, kun minulla on edelliseltä kierrokselta sellainen muistikuva, että Palomäki oli laittanut nimen paperiin TNJ:n nimissä, ilman että keskusteli Tehyn kanssa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Silloin oli Jaana TNJ:n pj:na mutta kuulemani mukaan Palomäki oli mennyt signeeramaan sopimuksen Superin nimissä suurin piirtein edes katsomatta sitä, mikä aiheutti sen surullisen kuuluisan episodin Tehyn päätöselimissä kun hallitus suositti hylkäystä mutta valtuustolla ei riittänyt rohkeus lähteä pelkkänä tehynä lakkoon.

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuossa Nelosen jutussa on kysymys edustajiston jäsenten mielipiteestä tarjotusta sopimuksesta ja lakkoon menemisestä. Nelosen uutiset soitti edustajiston jäsenille ja kyseli asiaa heiltä loppuviikolla. Palomäkihän ei yksin päätä yhtään mistään...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuossa Nelosen jutussa on kysymys liittohallitusten jäsenten mielipiteestä tarjotusta sopimuksesta ja lakkoon menemisestä. Nelosen uutiset soitti liittohallituksen jäsenille ja kyseli asiaa heiltä loppuviikolla. Palomäkihän ei yksin päätä yhtään mistään...

Koska Palomäki ei näytä osaavan sanoa juuta eikä jaata, niin ei ole ihme että SuPerin liittohallitus on ilman omaa selkeää mielipidettä. Toivotaan kuitenkin että pysyvät rintamassa loppuun saakka ettei tapahdu lipsumista ja välistävetoa niin kuin joskus on käynyt.. :-
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muistanko oikein, kun minulla on edelliseltä kierrokselta sellainen muistikuva, että Palomäki oli laittanut nimen paperiin TNJ:n nimissä, ilman että keskusteli Tehyn kanssa?

Super allekirjoitti silloin sopimuksen odottamatta TEHYn päätöstä asista. Toivottavasti eivät taas vedä mattoa alta...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muistanko oikein, kun minulla on edelliseltä kierrokselta sellainen muistikuva, että Palomäki oli laittanut nimen paperiin TNJ:n nimissä, ilman että keskusteli Tehyn kanssa?

Super allekirjoitti silloin sopimuksen odottamatta TEHYn päätöstä asista. Toivottavasti eivät taas vedä mattoa alta...

Juu ja jos Super tekee sen, niin mä vaihdan takasin Tehyyn...Perskele!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja jos super sen tekee, ja myös minä vaihdan tehyyn, saanko sitten lakkoilla?  ;D

Mua nyt ei hirveesti kiinnostais istuu tässä ja katsoa vierestä, kun tehyläiset lakkoilevat ja taistelevat myös meidänkin palkoista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei kai nyt herranjestas asia voi mennä niin, että jos Super ei mee lakkoon, niin Tehyläiset lakkoilee Superilaisillekin palkankorotukset?huh.gif 

-Tehy ei lakkoile jos niin käy.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

molempien ei tarvitse olla lakossa mutta kumpikaan ei voi kirjoittaa uutta sopimusta ilman toista.. tämän päivän Hesarissa oli hyvä uutisanalyysi hoitajien mahdollisesta lakosta.

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Arvatkaapa kiristääkö tämä lähihoitajien ja sairaanhoitajien välejä. Ei ehkä suoranaisesti,mutta seläntakana mouruaminen alkaa saletisti.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos tehy menee lakkoon ja super jättäytyy lakon ulkopuolelle, mutta sopimusta ei voida allekirjoittaa ilman molempia, niin kyllä se siinä vaiheessa kuulostaa siltä, että superilaiset saavat hedelmät tehyläisten työstä. Saahan rikkurit ja liittoon kuulumattomatkin samat korotukset kun me, jotka lakkoillaan asian puolesta.

JOS tässä kävis niin, että super jättäytyy lakon ulkopuolelle, sopimatta ja keskustelematta asiasta tehyn kanssa, niin kyllä mä siinä vaiheessa vaihdan liittoa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lakkoon ryhtyminen jakaa perushoitajien Superin edustajiston jyrkästi kahtia. YLE Uutisten kyselyssä hienoinen enemmistö kannattaa sopimuksen hyväksymistä

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id70770.html

Jaahas, jokohan huomisen SuPerin edustajiston kokouksen jälkeen saadaan pistää homma pakettiin ja unohtaa lakot ja haaveet isommista korotuksista...?? En nimittäin jaksa uskoa siihen että Tehyllä yksinään olisi rahkeita lakkoilemaan..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Liitto menee vaihtoon, jos Super nyt antaa periksi ;).

Tehyynhän voi liittyä ihan sujuvasti.

Muutoin ei oikein opiskelijan asemassa voi vaikuttaa?

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hmm. Muutamia kommentteja olen kuullut tyyliin. Ei saada lisäkäsiä, jos nyt nostetaan palkkoja reilusti. Hieman hymisten kyselin, että uskotko tosiaan, että nuo palkankorotusrahat ohjautuisivat lisäkäsiin..

Syyllistääkö osa meistä itsensä ylläolevaan tapaan? Huoh. Marttyyrien taivaaseenko tässä ollaan pyrkimässä. (Kärjistän, anteeksi.)

Toinen kommentti palkankorotuksiin oli, mihin sinä sitä rahaa tarvitset. No yritin sitten perustella, ettei niitä lisäkäsiä oikeasti saada näillä palkoilla. Jos minulla olisi unelmia omasta kodista niin, pk-seudulla näillä palkoilla jää kyllä haaveeksi.

Jotta elämä ei olisi liian helppoa- valitse hoitoala

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivottavasti Superilaiset tulevat järkiinsä ja pitävät yhtälinjaa Tehyn kanssa. Nuo jotkin Superin "kutsumuslaiset" ovat pettäneet meidät ennenkin! Ovatko ne niitä, jotka ovat jo lähellä eläkeikää, eivätkä halua mitään enää riskeerata, jolloin eivät myöskään ajattele nuorempia sukupolvia ja todellista ammattiliittoasiaa?!

Nyt kun TNJ:n pitäisi pitää kunnolla yhtä, voi joidenkin (nuo 11 Superin edustajaa) ajattelemattomuus ja lyhytnäköisyys pilata kaiken. Kyllä ottaa pattiin, typeryyttä!!

Hattua nostan niille kunnon edustajille, joilla on voimia tapella hyvän asian puolesta.

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivottavasti Superilaiset tulevat järkiinsä ja pitävät yhtälinjaa Tehyn kanssa. Nuo jotkin Superin "kutsumuslaiset" ovat pettäneet meidät ennenkin! Ovatko ne niitä, jotka ovat jo lähellä eläkeikää, eivätkä halua mitään enää riskeerata, jolloin eivät myöskään ajattele nuorempia sukupolvia ja todellista ammattiliittoasiaa?!

Nyt kun TNJ:n pitäisi pitää kunnolla yhtä, voi joidenkin (nuo 11 Superin edustajaa) ajattelemattomuus ja lyhytnäköisyys pilata kaiken. Kyllä ottaa pattiin, typeryyttä!!

Itse olen superilainen ja kyllä todellakin ottaa pattiin jos ei lakkoon mennä tämän asian tiimolta angry.png. Ja joskus olin eräässä tilaisuudessa missä eläkeikää lähestyvä hoitajatar ihmetteli että eikös me voitaisiin ihan sovussa olla ettei lakkoilla tarvitsesi...ja hänen mielestään palkkauskin oli ihan ok (kun sen euron vaihtaa mummon markoiksi...no joo)...perkules että höyry nousi päästä minulla ja monella muullakin...mutta toivotaan että sitä yhteishenkeä löytyisi puolin ja toisin :-.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jotenkin tuntuu hankalalta uskoa että SuPer enää tässä vaiheessa rintamasta lähtisi luistamaan. Sen verran hyvin SuPerin kotisivuilla on laitettu noita "Tahdon Asia" ja sopimusneuvottelu kierroksista juttua että jotenkin tuntuu utopistiselta luopua tavoitteista juuri nyt parhaimmalla hetkellä  huh.gif

Muokkaus:Jaahas jaahas, kyselyyn vastasikin vain 29 henkilöä 40:stä. 29:stä omaa kantaansa ei esittänyt vielä edes 8. Mielestäni aika turha uutisointi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muokkaus:Jaahas jaahas, kyselyyn vastasikin vain 29 henkilöä 40:stä. 29:stä omaa kantaansa ei esittänyt vielä edes 8. Mielestäni aika turha uutisointi

Toi on kyllä ihan totta. Täytyy laittaa usko niiden vastaamattomien päälle ;D Toivottavasti valtuutetut lukevat päivän uutiset http://www.tehy.fi/?x20043=13152466 . Valtiolla ei ole varmaan ikinä mennyt näin hyvin, ylijäämä jää vielä odotettuakin suuremmaksi. Tulot voivat nousta jopa 3 miljardia euroa budjeteissa arvioitua suuremmiksi. Nyt se ei todellakaan ole rahasta kiinni, siitä on turha hoitajia syyllistää. Kuten TNJ sanoo, se on todellakin vain tahdon asia.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oli taas tulkintaa tuloksista:

vastanneita 29

lakkoon 10

sopimuksen hyväksyminen 11

eos 8

Uutisoidaan, että valtaosa kannattaa sopimuksen hyväksymistä. Minusta 11/29 ei ole valtaosa.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uutisoidaan, että valtaosa kannattaa sopimuksen hyväksymistä. Minusta 11/29 ei ole valtaosa.

Aivan totta, itseasiassa 11/40. Ja mä söin ton heti, täytyy myöntää. Media tekee näemmä mitä tahansa että saa uutisestaan isomman kuin mitä se todellisuudessa on. Ärsyttävää. Noh, huomenna nähdään ;D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...