vilikki Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Päiväkotien ja kotipalvelujen JHL:n jäsenet viime viikolla kilvan liittyivät SuPeriin, jotta saavat paremmat korotukset. Mielestäni liiton vaihtoon pitäisi olla paremmat syyt. Uskompa ettei Tehyläiset uskalla mennä lakkoon vaan hyväksyvät sopparin huomenna. Tottakai olisin ollut valmiina lakkoon, mutta hyvä näin. En ole pettynyt SuPeriin. jäsenilloissa käynyt parin viikon aikana, ihmetyttää ku edustajisto hehkuttanut lakkoa, mutta mikä käänsi heidän pään??
Guest Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Uskompa ettei Tehyläiset uskalla mennä lakkoon vaan hyväksyvät sopparin huomenna. Miten musta on alkanut tuntua ihan samalta... :- Vielä pieni toivon kipinä kuitenkin elää. Huomenna on jännät paikat.
Lorelei Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Tehyn jäsen sivuilla käy hyvä keskustelu lakosta ja sopimuksen hyväksymisestä. Laittakaa sinne ihmeessä viestiä ja mielipiteitänne! Siellä alkaa esiintymään liikaa ajatuksia sopimuksen hyväksymisestä Joo, pikkaisen alkaa olemaan jakautumista tehyläisissä... :- Onneksi vain pikkaisen.. lueskelin äsken ja mun tulkintani on, että taistelutahtoa kyllä riittää! Tietenkin on myös niitä, jotka haluaisivat katsoa sitten 2,5vuoden päästä uudelleen, mutta pääsääntöisesti tehyläiset ovat valmiita vaikka lakkoon ellei pöytään tule parempaa tarjousta. Ei luovuteta vielä! Ei 2,5 vuoden päästä tule mitään UUTTA TILAISUUTTA., se on nyt ihan selvää.Kyllä ne korotukset on nyt otettava tai ne jää ottamatta.Kyllä minun työpaikalla taisteluasennetta ainakin tänään löytyi.Porukat olivat aivan raivoissaan Superin tempusta.Tehy-merkkejä kaivettiin esiin *nolona*
Myyrä Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Eiköhän siellä Superissa ole jo kohta ph:t jäämässä eläkkeelle, niin eiväthän he voi lakkoilla kun eläkettä keräävät. Itse en kuulu liittoon, koska katsoin tätä samaa rumbaa ja nöyrtymistä 15v.kemian liiton taholta, naisvaltaisella alalla. Siihen aokaan olin aktiivinen jäsen, mutta: ne vanhat käävät siellä ei halua lakkoa ja mielellään pokkaa työnantajaa. Toivottavasti Tehyssä oltais jo edistyksellisiä ja päästy tästä suurimmasta eläkepommista eteenpäin. Nälkää kasvaa syödessä,siis eläkettä kerryttävillä. Kyllähän meidänkin osasto pyörii eläkeläisillä jos sh:oot menee lakkoon. Olin jo päättänyt liittyä taas liittoon, jos ne sais jotain aikaan,mutta eipähän tarvitse. Onneks!...? Tsemppiä kaikille palkkansa puolesta taisteleville! Koskaan ei ole liian myöhäistä!
benzo Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Samaa minäkin mietin, mitä jos tehy saa neuvoteltu paremmat liksat? Saanko minä sitten omasta työstäni enemmän palkkaa kun superilainen saa? Ja sitten toistepäin, eli saan huonompaa liksaa samasta työstä kun superilainen, jos tehyn lakko epäonnistuu? Ja miten sitten, jos super allekirjoittaa yksin sopimuksen, tehy menee lakkoon ja saa hirveesti lisää liksaa. Miten käy niitten hoitajien suhteen, jotka eivät kuulu liittoon?? Ai, niin, 4 ihmistä aikoo jäädä superiin gallupin mukaan. Miksi? Tyytyväinen palkkaratkaisuun? Miksi ei vaihtaa liittoa nyt?
eikku64 Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Kova usko on porukalla vielä Tehyyn. Olisiko parempi vaihtaa kokonaan alaa kuin pelkästään liittoa? Mahtaako se huominen tuoda paljoakaan tätä parempaa? Toivossa on hyvä elää! (sanoi lapamato joka eli Toivossa ja kuoli Uskossa.) OT Asioilla on tapana järjestyä :)
Pikku myy Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Musta Super on vallan ovela ja pessy hienosti kädet mahollisesta lakosta, jos Tehy hylkää sopimuksen. Kaikki paska ja moraalittomuus kaatuu sitten Tehyn ja ahneiden sairaanhoitajien niskaan. Toisaalta Superin päätös asettaa Tehyn vaikeaan asemaan ja voihan olla, että tehykin hyväksyy sopimuksen....? I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.
C/T Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Musta Super on vallan ovela ja pessy hienosti kädet mahollisesta lakosta, jos Tehy hylkää sopimuksen. Kaikki paska ja moraalittomuus kaatuu sitten Tehyn ja ahneiden sairaanhoitajien niskaan. Toisaalta Superin päätös asettaa Tehyn vaikeaan asemaan ja voihan olla, että tehykin hyväksyy sopimuksen....? En näe asiaa ihan noin. Suomessa sairaanhoitajien palkkaus on OECD -maiden häntäpäässä, joten perusteet sairaanhoitajien palkkauksen nostamisessa ovat olemassa, ilman että siitä aletaan yhteiskunnallisesti syyllistämään. Suomi on tällä hetkellä rikas maa, joten varaa tähän on. Harmi vaan että tilanne näyttää nyt siltä että jotta palkkaus saadaan asialliseaksi on lakkoon mentävä, kun sopimusteitse sitä asiallista korvausta työstä ei haluttu antaa. Ja toivon todellakin että siihen lakkoon myös mennään. Ja kyllä, se tulee profiloitumaan sairaanhoitajien lakoksi.
Pernasoppa Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 TEHY EI MENE LAKKOON, vaikka sitä haluaisimme!!! Sitä ei vielä tiedä. Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.
Guest Homer Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 TEHY EI MENE LAKKOON, vaikka sitä haluaisimme!!! Sitä ei vielä tiedä. Kyllä sen tietää ;) Toivon todellakin huomenna ihmettä!!!
OldOne Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 TEHY EI MENE LAKKOON, vaikka sitä haluaisimme!!! Jälleen kerran SUPER on tehnyt päätöksen ennen meitä ja sen taakse on jälleen kerran hyvä piiloutua. Onkos kukaan miettinyt, monestiko TEHY on TNJ:n historiassa tehnyt päätökset mahdollisista työtaistelutoimista ennen SUPERIA?!? Porukka täälläkin menee nielemään ton propakandan...ei per****. Kyllä se munaton liitto on hei tämä meidän rakas TEHY. Jos halua ja uskallusta löytyy, niin pärjää TEHY ilman SUPERIA!!! Vai voisikohan ollakin niin että me aktiivisen toiminnan joukot olemmekin pelkkää marginaalia?!? Nostan itse SUPERILLE hattua, kun uskaltavat kerta toisensa jälkeen tehdä itsenäisiä päätöksiä johon minun liittoni ei tunnu pystyvän!!! Vit*****... Mä en suoraan sanoen ymmärrä tuota logiikkaa. :-
dino Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Ja kyllä, se tulee profiloitumaan sairaanhoitajien lakoksi. Näin varmaan käy jos lakkoon päädytään. Liiton 124 000 jäsenessä on kyllä muutaman muunkin ammatin edustajia, lukumääriä/ammatti en löytänyt mutta sairaanhoitajaliitossa taitaa olla n. 50 000 jäsentä... Tehyyn kuuluu muun muassa: * bioanalyytikoita/laboratoriohoitajia * ensihoitajia * fysioterapeutteja * geronomeja * hammashoitajia * jalkojenhoitajat * jalkaterapeutteja * kuntoutuksen ohjaajia * kätilöitä * lastenhoitajia/päivähoitajia * lähihoitajia * lääkintävahtimestareita ja sairaankuljettajia * mielenterveyshoitajia * naprapaatteja * osteopaatteja * perushoitajia * röntgenhoitajia * sairaanhoitajia * sosionomeja * suuhygienistejä/hammashuoltajia * terveydenhoitajia * terveyskeskusavustajia * toimintaterapeutteja https://www.tehy.fi/tehy_jarjestona/keita_tehy_edustaa/
Guest Homer Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Juu, tollaista vuodatustahan toi vaan on. Lue teksti suodatellen ja käänteisesti. Itseäni tympii tuo: Jälleen kerran SUPER on tehnyt päätöksen ennen meitä ja sen taakse on jälleen kerran hyvä piiloutua. Onkos kukaan miettinyt, monestiko TEHY on TNJ:n historiassa tehnyt päätökset mahdollisista työtaistelutoimista ennen SUPERIA?!? Nyt ei saa antaa periksi!!!
Johni Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Mihinkähän aikaan sitä voisi huomenna alkaa uutisia odottelemaan??
OldOne Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Mihinkähän aikaan sitä voisi huomenna alkaa uutisia odottelemaan?? Iltapäivällä. Moneltakohan se lehdistötilaisuus oli. Himassa olis ylhäällä se. Se kandee muistaa että huomenna ei äänestetä lakosta vaan työnantajan tarjouksesta. Jos se hylätään, toimenpiteistä päätetään myöhemmin. Itse toivoisin vielä valtion ryhdistäytyvän tässä hommassa, rahaa on, tahto puuttuu. Opposition välikysymyskin osui hyvään aikaan.
Tsmo Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Mihinkähän aikaan sitä voisi huomenna alkaa uutisia odottelemaan?? Iltapäivällä. Moneltakohan se lehdistötilaisuus oli. Himassa olis ylhäällä se. Se kandee muistaa että huomenna ei äänestetä lakosta vaan työnantajan tarjouksesta. Jos se hylätään, toimenpiteistä päätetään myöhemmin. Luin jostain että medialle tiedottavat klo 1300. Ja neuvottelut alkavat 10.30. Jep, tarjouksen hylkääminen ei ole lakkovaroitus. Neuvottelut jatkuvat, kunnes toinen osapuolista ilmoittaa neuvottelujen päättyneen.
Pernasoppa Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Mihinkähän aikaan sitä voisi huomenna alkaa uutisia odottelemaan?? Iltapäivällä. Moneltakohan se lehdistötilaisuus oli. Himassa olis ylhäällä se. Se kandee muistaa että huomenna ei äänestetä lakosta vaan työnantajan tarjouksesta. Jos se hylätään, toimenpiteistä päätetään myöhemmin. Itse toivoisin vielä valtion ryhdistäytyvän tässä hommassa, rahaa on, tahto puuttuu. Opposition välikysymyskin osui hyvään aikaan. Mutta kaksi vaihtoehtoahan siinä on. 1) Tehyn valvuusto äänestää EI sopimukselle. TNJ:n hallitus jossa 3 Tehyläistä ja 3 Superilaista ovat pakotettuja äänestämään kuten valtuustonsa ovat äänestäneet, eli Super äänestää kyllä ja Tehy ei. Sopimusta ei silloin allekirjoiteta, koska päätös pitää olla yksimielinen. Ainoa kuviteltava vaihtoehto tästä olisi, että pidetään pieni hengähdystauko, mietitään lakkosuunnitelmat uusiksi nyt kun Super ei ole mukana, ja sitten annetaan lakkovaroitus. Neuvotteluthan alkavat silloin olla jo käyty. 2) Tehyn vulvasto äänestää KYLLÄ sopimukselle. Sopimus allekirjoitetaan, purraan hammasta ja haukutaan kaikki. Äänestetään ensi liittovaaleissa sinne sellaiset päättäjät joilla on munaa. Häkkinen palaa formuloihin ja yllättää kaikki voittaen kauden kolme ekaa kisaa, mutta sitten Erja tulee paksuksi vaikka onkin vanha maho, ja keskittymiskyky herpaantuu. Mestaruuden voittaa yllättäen Alonso Rellullaan. Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.
Pikku myy Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 2)... Häkkinen palaa formuloihin ja yllättää kaikki voittaen kauden kolme ekaa kisaa, mutta sitten Erja tulee paksuksi vaikka onkin vanha maho, ja keskittymiskyky herpaantuu. Mestaruuden voittaa yllättäen Alonso Rellullaan. Heh heh... Kiitos Focce! Nauroin pitkästä aikaa ja kunnolla ;) Mutta asiaan; itte huomenna pitkälle iltapäivään kiinni, joten mä luulen, että muu suomi tietää ennen mua mihinkä Tehy on viisaudessaan päätynyt. Mä vaan toivon, että ne ei anna periksi... I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.
dino Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Mutta asiaan; itte huomenna pitkälle iltapäivään kiinni, joten mä luulen, että muu suomi tietää ennen mua mihinkä Tehy on viisaudessaan päätynyt. Mä vaan toivon, että ne ei anna periksi... Missähän muuten viipyy gallupit Tehyn valtuuston mielipiteistä...? No, täältä löytyy nimilista heistä jotka asian päättävät, ei muuta kuin viime hetken ohjeita antamaan omalle edustajalle..
Guest Liisa Ihmemaassa Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Laskeskelin, että jos palkka on nyt 1640, 12% korotus tekee n. 197. Eli korotuksen jälkeen palkka olisi 1837. Mutta, tulisiko tuo korotus peruspalkkaan... Vai nauttisiko tuosta vain osa perus/Lähihoitajista eli ne, jotka tekee kolmivuorotyötä ja saavat lisiä. Eli ( toisen kerran) kuuluuko tuohon lisät ym. mukaan ja summa on keskiarvo ? Taii jos tulee peruspalkkaan, vaikuttaisi sitten positiivisesti lisiin ym? Liisa, joka haluaa tietää millaisista summista tässä puhutaan.
dino Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Laskeskelin, että jos palkka on nyt 1640, 12% korotus tekee n. 197. Eli korotuksen jälkeen palkka olisi 1837. Mutta, tulisiko tuo korotus peruspalkkaan... Vai nauttisiko tuosta vain osa perus/Lähihoitajista eli ne, jotka tekee kolmivuorotyötä ja saavat lisiä. Eli ( toisen kerran) kuuluuko tuohon lisät ym. mukaan ja summa on keskiarvo ? Taii jos tulee peruspalkkaan, vaikuttaisi sitten positiivisesti lisiin ym? Liisa, joka haluaa tietää millaisista summista tässä puhutaan. Korotus tulee tehtäväkohtaiseen palkkaan eli entiseen peruspalkkaan. Ja kokonaiskorotushan kertautuu vuorolisissä, kokemuslisissä ja lomarahoissa eli korotukset eivät ole tasapuolisia. Eli jos oletetaan että kokonaiskorotus on tuo 12 prosenttia niin korotukset tuolla sinun tehtäväkohtaisella palkallasi ovat jotakin 197 ja noin 350 euron välillä, riippuen aivan toimenkuvasta/työaikamallista.
Morte Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Eilen olin erittäin pettynyt Super:n päätöksen jälkeen. Kuten totesin että mieli voi muuttua hyvin nukutun yön jälkeen. Niinhän se muuttui. Nyt uskon että KT antaa Super:n kirjoittaa sopimuksen yksin. Tehy voi siis lähteä lakkoilemaan yksin jolloin periaatteessa mikään muu ammattiliitto ei ole enää esteenä mahdollisesti merkittäville palkankorotuksille. Huomenna nähdään mikä on tilanne, oman arvioni mukaan se on 50-50 mikä on huominen äänestystulos. Äänestystulos tulee perustumaan siihen miten Tehy on suunnitellut mahdollisen työtaistelun. Tämä on mielestäni itseasiassa ainut keino päästä tekemään merkittäviä palkankorotuksia. Jos sopimusta ei hyväksytä, sen jälkeen pelataan upporikasta tai rutiköyhää. Panokset ovat kovat.
X-2 Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Oma kantani on ettei TEHY:n puolelta tule mitään työtaistelua, vaan tarjous hyväksytään. Tämä on ollut luettavissa taustoista ja rivien välistä pidemmän aikaa. On aika naivia kuvitella yli 20 % palkankorotuksia hoitajille tässä kuntatalouden tilanteessa ilman lakkoa tai lakon kanssa. Terveydenhuolto tarvitsee suuren remontin olemassaolevien lainsäädännön, rakenteiden ja rahoituksen suhteen. Palkkauksessa voidaan lähteä siitä ettei kaikki saman tutkintonimikkeen omaavat ole oikeutettuja samaan palkkaan.
OldOne Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Tehyn jäsen sivuilla käy hyvä keskustelu lakosta ja sopimuksen hyväksymisestä. Laittakaa sinne ihmeessä viestiä ja mielipiteitänne! Siellä alkaa esiintymään liikaa ajatuksia sopimuksen hyväksymisestä Päinvastoin, siellähän on hurmos päällä. Aika vähissä on vastustajat. Mahtavaa nähdä että kerrankin jäsenet seisoo yhtenäisenä rintamana. :(
kartsa Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Manskun Essolla käveli vastaan sisäpiiriläinen ja vaihdettiin kuulumisia tunnelmista. Suhtaudun nyt luottavaisesti huomiseen ja siihen, että valtuusto ei tee nahkamunapäätöstä. Mikäs foorumin mobiili-URL olikaan? Pitää huomenna naapurin puolelta Arlandasta yrittää lueskella.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.