Jump to content
MAINOS

Lisää miehiä alalle, kiitos!


Vieras: Kaunis toivomus

Recommended Posts

Vieras: huomannut

Naisilla korostuu työelämässä seuraavat asiat:

 

1. Keskenään kilpaileminen

2. Pätemisen tarve

3. Luoda draamaa mitättömistä asioista

4. Vetää herneet nokkaan

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: huomannut

Fyysisyyttää tarvitaan.

Väkivallan uhka on nykyään aika suuri hoitoalalla, varsinkin mielenterveys ja vanhuspuolella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: SairaanHyväHoitaja

Voi että hyvä kirjoitus sinulta Mieshoitsu. Olen kohta valmis sairaanhoitaja ja monta harjoittelupaikkaa kiertänyt 🙂 Onneksi suurin osa on ollut hyviä mutta yksi paikka on tullut kaksikin kertaa käytyä olosuhteiden pakosta ja siihen paikkaan tuo kirjoitus osuu kuin nenä päähän. Säälin potilaita jotka joutuvat pakostikin myös osallisiksi jos hoitajat ovat "vallanväärinkäyttäjiä" ja ilkeitä  itseensä ja toisiinsa kyllästyneitä. Kyllä on ammatillisuus kaukana. Mieshoitajat on reiluja 🙂

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Naiset saikuttaa pääasiallisesti enemmän jälkikasvun vuoksi. Etenkin miesvoittoisilla aloilla/työpaikoilla ei aina ymmärretä yai hyväksytä miehen kotiinjäämistä lapsen vuoksi. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kokemuksella voin sanoa, että ne miehet joiden kanssa oon hoitoalalla työskennellyt, ovat kyllä valitettavasti paljon laiskempia, kuin naiset, toki muutama poikkeus  joukossa on. Ja ne poikkeukset ovat olleet todellisia helmiä. Naisissa ei niinkään löydy laiskoja, mutta turhan paljon niitä, jotka ei osaa organisoida eikä priorisoida tekemisiään + valitetaan milloin mistäkin turhasta asiasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Mies hoitsu
12.2.2019 klo 00.28, Vieras: MIES HOITSU kirjoitti:

Kyllä se sisaret on vaan niin että älkää vetäkö sitä meloonia nokkaan kun avaudun mitä MIES kokee olessaan hoitajana.

Kruunun kiillottajat. Ei kukaa muu kuin minä osaa tehdä tätä ja minä tein kun kukaan muu ei tehnyt. (VOI NIITÄ KEHUJEN ODOTUKSIA)

Valittajat: Valitetaan kaikista asioista mikä ei mene oman mielen mukaan.(Vapaat Lomat Listat jne) (MINULLA MENEE SIVIILISSÄ HUONOSTI)

Luistelijat: Siirretään tehtävät mitkä ei ole akuuttia seuraavalle vuorolle jos sitä ei voi tehdä niin telegoidaan kolleegalle. (KÄNNY OOTTAA)

Selkään puukottajat: Naiset ovat todella susia toisilleen, sille joka ei ole vuorossa niin ei ainakaan kehuja tule.(HAUKUTAAN HAUKKUMISEN ILOSTA)

Lahjojat: Kannetaan kahvi pöytään kaikenlaisia eväitä, salattikastikkeita yms.(HYVÄSYTÄÄNKÖ MINUT HIEKKALAATIKOLLE) 

Kahvi pöydässä keskustellaan: Synnytykset, lapset, lastenlapset, virkkaus/kutomis ohjeet. (KETÄ TODELLISUUDESSA KIINNOSTAA EI AINAKAAN MINUA)

Naiselle ei voi sanoa EN TEE. Jos sanot noin niin olet työpaikka kiusaaja ja sinusta tehdään pomolle valitus. (OLET LÄPI LAISKA).

En ihmettele että hoitoalalla on paljon eronneita naisia. 99%: tin kanssa en olisi sekunttiakaan vapaa-aikana.(Kuitenkin minulla on hoitaja vaimona 😊)

En suosittele muille kuin masokisti miehille tätä alaa 😉. 3- vuoro työ. Vapaata silloin kuin ystävilläsi ei ole. Teet kuukaudessa 30h ylimääräistä jne.

 Mietin monesti että voiko olla totta kuinka halventavasti he puhuvat miehistään/poika ystävistään. Monelle loppu pelissä on jäännyt luu kouraan ja hyvä niin.

Jos et tunnista näistä normeista itseäsi, kuulut 1% valio ryhmään. Voisin lähteä kanssasi työpäivän jälkeen teranssille.

 

Hieno kirjoitus ja niin täysin totta! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: merkillelaittanut

Naiset jaksaa jauhaa ja palaaveerata turhaa paskaa tuntitolkulla. Asiat voisi käydä nopeesti läpi ja käyttää se aika vaikka hoitotyöhön.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: merkillelaittanut
31.3.2019 klo 19.47, Vieras: Vieras kirjoitti:

Kokemuksella voin sanoa, että ne miehet joiden kanssa oon hoitoalalla työskennellyt, ovat kyllä valitettavasti paljon laiskempia, kuin naiset, toki muutama poikkeus  joukossa on. Ja ne poikkeukset ovat olleet todellisia helmiä.

Ne helmet on kultaakin kalliimpia ja saavat töitä mistä haluavat. Työnantajat tarjoavat korkeampaa palkkaakin helposti heille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
31.3.2019 klo 17.47, Vieras: Vieras kirjoitti:

Kokemuksella voin sanoa, että ne miehet joiden kanssa oon hoitoalalla työskennellyt, ovat kyllä valitettavasti paljon laiskempia, kuin naiset, toki muutama poikkeus  joukossa on. Ja ne poikkeukset ovat olleet todellisia helmiä. Naisissa ei niinkään löydy laiskoja, mutta turhan paljon niitä, jotka ei osaa organisoida eikä priorisoida tekemisiään + valitetaan milloin mistäkin turhasta asiasta.

Aika samanlaista kommenttia olen kuullut itsekin, mutta tuo voi vaihdella hyvin paljon työpaikkakohtaisesti. Monissa paikoissa tuohon voidaan päätyä johdonkin kyvyttömyyden tai epäoikeudenmukaisuuden takia.

Muokattu - Nasuttaja
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

2. helmikuuta 2019 klo 17.05, Vieras: nii-i kirjoitti:

Poikaystäväni on lähihoitaja, olen huomannut että hänelle avautuu työmahdollisuuksia huomattavasti enemmän kuin naispuolisille lähihoitaja ystävilleni.

Vakipestiä tarjotaan nopeammin, parempaa palkkaa yms. Jokainen pelatkoon niillä korteilla, jotka sai :)

 

Omakin poikaystäväni on lähihoitaja ja työskentelee toisena miehenä mielenterveys- ja päihdeyksikössä. Muut ovat siis naisia. Hän ei tykkää olla "miehenä" töissä. Kuulemma kaikki hankalimmat asiakkaat annetaan hänelle, samalla myös käytännössä vastuu turvallisuudesta vuoroissa. Kokee sen hyvin kuormittavana ja velvoittavana, varsinkin kun on  vuoron ainoa mies käytännössä aina. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 minuuttia sitten, Vieras: janni kirjoitti:

Omakin poikaystäväni on lähihoitaja ja työskentelee toisena miehenä mielenterveys- ja päihdeyksikössä. Muut ovat siis naisia. Hän ei tykkää olla "miehenä" töissä. Kuulemma kaikki hankalimmat asiakkaat annetaan hänelle, samalla myös käytännössä vastuu turvallisuudesta vuoroissa. Kokee sen hyvin kuormittavana ja velvoittavana, varsinkin kun on  vuoron ainoa mies käytännössä aina. 

En pysty mitenkään takaamaan kaikkien turvallisuutta työvuorossani.Teamin ainoana miehenä on samoja kokemuksia.Nm Järjestysmieskö

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

6 minuuttia sitten, Vieras: janni kirjoitti:

Omakin poikaystäväni on lähihoitaja ja työskentelee toisena miehenä mielenterveys- ja päihdeyksikössä. Muut ovat siis naisia. Hän ei tykkää olla "miehenä" töissä. Kuulemma kaikki hankalimmat asiakkaat annetaan hänelle, samalla myös käytännössä vastuu turvallisuudesta vuoroissa. Kokee sen hyvin kuormittavana ja velvoittavana, varsinkin kun on  vuoron ainoa mies käytännössä aina. 

Lisätään vielä, että työpaikan toinen mies oli sanonut ihan samaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

2 minuuttia sitten, Vieras: Gorilla kirjoitti:

En pysty mitenkään takaamaan kaikkien turvallisuutta työvuorossani.Teamin ainoana miehenä on samoja kokemuksia.Nm Järjestysmieskö

Joo, mieheni on tästä asetelmasta kuormittunut ja ilmeisesti paine kuitenkin on kova - niiden naistenkin taholta. He siis automaattisesti odottavat, että nyt kun heillä on mies talossa, se hoitaa kaikki väkivaltaiset ja uhkaavat tilanteet yksin. Pitäisi ottaa huomioon, että ei ne miehetkään niistä tilanteista varmaan nauti ja miettiä, mitä tilanteelle voisi tehdä. Mieheni ei ole pelkuri tai vastuunpakoilija, mutta hän on alkanut väsyä, koska kokee että se vastuu ja "portsarina" olo on liian kuormittavaa kaiken muun ohella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

15 tuntia sitten, Vieras: janni kirjoitti:

Omakin poikaystäväni on lähihoitaja ja työskentelee toisena miehenä mielenterveys- ja päihdeyksikössä. Muut ovat siis naisia. Hän ei tykkää olla "miehenä" töissä. Kuulemma kaikki hankalimmat asiakkaat annetaan hänelle, samalla myös käytännössä vastuu turvallisuudesta vuoroissa. Kokee sen hyvin kuormittavana ja velvoittavana, varsinkin kun on  vuoron ainoa mies käytännössä aina. 

Näinhän se usein on. Monilta jää tällaiset asiat huomioimatta, kun katsotaan vain, että paperilla lukee, että tehdään "samaa duunia" ja "saman verran".

Muokattu - jneppari
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

52 minuuttia sitten, jneppari kirjoitti:

Näinhän se usein on. Monilta jää tällaiset asiat huomioimatta, kun katsotaan vain, että paperilla lukee, että tehdään "samaa duunia" ja "saman verran".

On tietysti työpisteitä missä vahvuus on toista luokkaa kuten psyk.osastot sekä vankeinhoito.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

22. toukokuuta 2019 klo 14.25, Vieras: Psyk. ym kirjoitti:

On tietysti työpisteitä missä vahvuus on toista luokkaa kuten psyk.osastot sekä vankeinhoito.

Onhan niitä, mutta monissa paikoissa, joissa tällaiselle olisi tarvetta, ei moisia vahvuuksia ole ja tosiaan saattaa joutua olemaan yksin miehenä niissä työvuoroissa (jopa mt- ja päihdepuolella). Se on aika raskasta kyllä, kun tosiaan kaiken muun ohessa pitää koko ajan olla jotenkin vastuussa siitä työpaikan turvallisuudesta +  AINA saa ne hankalimmat tapaukset riesakseen. Tämä on tosi yleistä, vaikka miehet eivät siitä ääneen puhukaan. Kukaan ei nimittäin halua leimautua pelkuriksi työyhteisön silmissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kokemusta on!
7 tuntia sitten, Vieras: jopi kirjoitti:

Onhan niitä, mutta monissa paikoissa, joissa tällaiselle olisi tarvetta, ei moisia vahvuuksia ole ja tosiaan saattaa joutua olemaan yksin miehenä niissä työvuoroissa (jopa mt- ja päihdepuolella). Se on aika raskasta kyllä, kun tosiaan kaiken muun ohessa pitää koko ajan olla jotenkin vastuussa siitä työpaikan turvallisuudesta +  AINA saa ne hankalimmat tapaukset riesakseen. Tämä on tosi yleistä, vaikka miehet eivät siitä ääneen puhukaan. Kukaan ei nimittäin halua leimautua pelkuriksi työyhteisön silmissä.

On suljettuja osastoja esim Aurorassa missä osaston työvuorossa olevat saattavat olla pelkästään naisia.Tietty hätäkutsunapin takana on sitten vahvuutta muilta osastoilta pyydettäessä. Kyllä potilaat testaavat usein että tuleeko osastolla turvallinen olo ja henkilökunta osaa työnsä.

Toisaalta eipä taida olla enään työpisteitä joihin ei väkivallanuhka ole hiipinyt salakavalasti.Olkoon sitten tarha taikka vanhainkoti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
24.2.2019 klo 19.27, Vieras: Hoitaja kirjoitti:

Oma mies saa jatkaa miesvaltaisella alalla myyntimiehenä :)

Myyntimiehiähän kutsuttiin ennen kulkumulkuiksi ja kaupparatsastajiksi...

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaa-a. Varmaan löytyy molemmista sukupuolista kaikenlaisia ihmisiä luonteeltaan, niin ahkeria kuin laiskojakin. En itseänikään pidä mitenkään ahkerana, hoidan kyllä oman työni mutta ei minua kovasti kiinnosta tehdä vuorossa puolta jonkun muunkin töistä joka kerta. Edellinen korostuu esim kotihoidossa.

 

Olen keikkailut paljon, ja mielelläni muutenkin teen sen vuoden pari töitä jossain, ja sitten katselen maisemia jossain muualla, niin olen tässä matkan varrella nähnyt erilaisia työyhteisöjä hyvin monta. Eräs tietty asia korostuu alalla kyllä ja se on nuo sairaslomat naisilla. Näitä varmaan tilastoidaan, ja omasta kokemuksestani naiset sairastavat todella paljon. Flunssia, polvikipuja, kuukautiskipuja, selkäkipua, masennusta, käsikipuja, ”outoja oloja” jne. vaikka mitä. Olin aikani siis työterveyshoitajanakin ja välillä joutui kyllä ihmettelemään miten ihmiset kehtaa... Vastaavasti miehiä kävi vastaanotolla todella vähän, jos ollenkaan. Ja näkee tuon saman osastoillakin, heti kun on mahdollista tai vähän koskee jostakin, niin saikkua hakemaan. 

 

Toinen asia mikä suorastaan naurattaa, on raskaaksi tuleminen. En pysty laskemaan kuinka monta kertaa vuosien aikana on tiimiin tullut nainen, vielä synnytysiässä, ja sitten pamahdetaan raskaaksi. Mutta se ei tapahdu koskaan heti, vaan voi olla että ensimmäinen vuosi, pari, kolme ollaan eri mittaisilla määräaikaisilla sopimuksilla töissä, ja kun koittaa se aika että se sopimus vakinaistetaan, niin siitä kolme neljä kk, ilmoitetaan että ”Kyllä! Raskaana ollaan!!!”. Aivan kuin systemaattisesti odotetaan sitä optimaalista hetkeä saada se lapsi. VMP. Ja tätä raskausrulettia ja sijaisuuksia pyöritetään sitten vuodesta toiseen, ja ihmiset vaihtuvat koko ajan, sijaisista sijaisiin. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Munille potkittu

Olen mies ja sukupuoleni takia joutunut edellisessä työpaikassani suljetulla Psyk. osastolla naispuolisten esimiesteni vuosia kestäneen kiusaamisen ja savustuksen kohteeksi. Esimieheni jopa kielsi minua osallistumasta potilaan rajaamiseen tai eristystilanteisiin koska hänen mukaansa potilaat ahdistuivat jos tilanteessa oli isokokoinen mieshoitaja. Viikottaiset yleensä huutamalla käydyt puhuttelut olivat arkipäivää ja erityisesti silloin jos olin jäämässä pidemmälle vapaalle tai lomalle. Esinaiseni kyseenalaisti näissä tilanteissa ammattitaitoni ja jopa sairaanhoitajan tutkintoni. Hän sai käyttäytyä hoitajia kohtaan miten halusi koska hänellä oli suojelija ylihoitajana. Toki hänellä oli myös miespuolinen suosikkinsa jota hän kutsui "pikku hallinnolliseksi apulaisekseen". Kaksi vuotta tätä kesti. Lopulta minut pakotettiin vastentahtoisesti työnkiertoon toiseen sairaalaan joka oli hankalamman työmatkan takana. Vastustin tätä jolloin minut otettiin johtavan ylihoitajan puhutteluun joka ilmoitti että minut voidaan siirtää vieläkin pidemmällä olevaan sairaalaan jos en ota "tarjottua paikkaa" vastaan. Tehyn kanta asiaan oli, että työpaikkahäirinnän kriteerit täyttyvät kirkkaasti, mutta jos aion nostaa jutun työnantajaani vastaan en todennäköisesti tule sen jälkeen enää työllistymään psykiatriaan. Suostuin siis työnkiertoon ja vasta poispäästyäni ja etäisyyttä saatuani ymmärsin missä helvetissä olin ollut. Katson, että kohtaamani häirintä johtui nimenomaan sukupuolestani ja koostani. Naispuolinen esimieheni sai ilmeisesti kiksejä siitä että sai toistuvasti nöyryyttää miespuolista alaistaan. Lähdettyäni hän "löysi" sitten uusia kohteita itselleen. Miehenä oleminen ei tosiaankaan ole aina "etu" hoitoalalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...