Jump to content
MAINOS

Lisää miehiä alalle, kiitos!


Vieras: Kaunis toivomus

Recommended Posts

MAINOS
Vieras: tuskinpa

Tuskin niitä miehiä on alalle tulossa sen enempää tulevina vuosinakaan. Se on ollu aina niin ja tulee sitä olemaan jatkossakin.

Miehiä kiinnostaa muut hommat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Poikaystäväni on lähihoitaja, olen huomannut että hänelle avautuu työmahdollisuuksia huomattavasti enemmän kuin naispuolisille lähihoitaja ystävilleni.

Vakipestiä tarjotaan nopeammin, parempaa palkkaa yms. Jokainen pelatkoon niillä korteilla, jotka sai :)

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oliskohan henkilökohtaisilla muillakin ominaisuuksilla vaikutusta kuin sillä minkä malliset pissavehkeet ja kromosomit löytyy? Olen ollut huomaavinani että oma-aloitteisuus, yleinen reippaus ja muut sosiaaliset taidot ja ominaisuudet vaikuttavat kamalan paljon työnsaantiin yms.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: joopa joo
5 hours ago, jupet said:

Oliskohan henkilökohtaisilla muillakin ominaisuuksilla vaikutusta kuin sillä minkä malliset pissavehkeet ja kromosomit löytyy? Olen ollut huomaavinani että oma-aloitteisuus, yleinen reippaus ja muut sosiaaliset taidot ja ominaisuudet vaikuttavat kamalan paljon työnsaantiin yms.

Nimenomaan! Ihme syrjintää taas, että koska kyseessä on mies niin automaattisesti johtuu siitä. Vastaavia viestejä löytyy foorumilta ihan riittävästi. Joskus syy löytyy peilistä, eikä siitä mitä sukupuolta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: joopa joo

Puhumattakaan miesten kohtaamasta syrjinnästä muuten työmarkkinoilla. Se on helppo sanoa jos ei ole kokenut näitä. Kuitenkin miehet kohtaa myös aika paljon syrjintää työmarkkinoilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kerro ihmeessä
Tunti sitten, Vieras: joopa joo kirjoitti:

Puhumattakaan miesten kohtaamasta syrjinnästä muuten työmarkkinoilla. Se on helppo sanoa jos ei ole kokenut näitä. Kuitenkin miehet kohtaa myös aika paljon syrjintää työmarkkinoilla.

Omalla aikaisemmalla alallani katsoimme kun pojat samalla koulutuksella olivat vakiviroissa ja seuraavaksi pikkuherroina ilman mitään eroa osaamisessa, eteenpäin pyrkimisessä ja työkokemuksessa, naiset taas tekivät määräaikaisuuksia ja pätkiä, osaamisasoa alempia hommia tarjottiin jne. Siksi tässä alaa vaihdettiinkin, nyt ainakin työllistyy. Kiinnostaisi tietää millä alalla miehiä syrjitään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Totta kai kaikkea tapahtuu, suuntaan ja toiseen, mutta aina viestit joissa laitetaan asia poikki ja pinoon niin, että joo se on miehet kaiken saa juu,ilman mitään tilastoja, dataa, tms. on vailla pohjaa. Kokemuksia on varmasti miehillä ja naisilla syrjinnästä.Pohjautuen omiin havaintoihin fakta  on se, että miehet ei uhriudu samalla tavalla tai sano kaiken olevan mustavalkoista. Tilastoja, dataa tms on aika pirun vaikea saada asiasta, siis sitä todellista dataa, joten jos lopetettaisiin taas vaihteeksi  hokemasta kuinka miehillä kaikki olisi helpompaa. Omaa ja kavereiden osaamista on kauhean helppo arvioida onjektiivisesti, eli ei.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nää on näitä. Vähän sama läppä kuin naisten 80senttiä, jota hoettu parikymmentä vuotta ja joka ei perustu mihinkään todelliseen. Miehet yksinkertaisesti mm tekevät enemmän töitä tilastollisesti. Esim mieslääkäreiden noin 20% korkeampi ansainta selittyy viidenneksen pidemmällä työajalla.  (Sociology and Anthropology -lehti,2015/10, The quantitative productivity of full time working male and female employees in finland, Sumanen)

Naiset pitävät myös enemmän sairaslomia. Kunta-alalla työskentelevillä naisilla enemmän terveysongelmia ja lähes 50% enemmän lyhytaikaisia sairauspoissaoloja kuin miehillä (Helsingin yliopiston kansanterveystieteen ja sosiologian laitosten yhteishankkeena tehty tutkimus, Occupational and Environmental Medicine).

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Vähemmän saikkua

Miehet on vähemmän saikulla. PISTE. Mies ei lähde saikulle jos pikkasen kolottaa tai ketuttaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä mä tunnen monta miestä jotka on mm. ottaneet motivaatiosaikkua. Oon jopa sitä mieltä että tarpeeksi paskassa työympäristössä se on ihan oikein.

Menee minusta tuohon vitutuskategoriaan oikeen hyvin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hoh hoijaa
6.2.2019 klo 08.55, Vieras: työteho kirjoitti:

Itse palkkaisin lapsettomia sinkkumiehiä jos niitä vaan olisi markkinoilla.

No varmaan meistä jokainen palkkais, mutta pakko se on tyytyä siihen mitä on tarjolla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3.2.2019 klo 13.56, Vieras: Kerro ihmeessä kirjoitti:

Omalla aikaisemmalla alallani katsoimme kun pojat samalla koulutuksella olivat vakiviroissa ja seuraavaksi pikkuherroina ilman mitään eroa osaamisessa, eteenpäin pyrkimisessä ja työkokemuksessa, naiset taas tekivät määräaikaisuuksia ja pätkiä, osaamisasoa alempia hommia tarjottiin jne. Siksi tässä alaa vaihdettiinkin, nyt ainakin työllistyy. Kiinnostaisi tietää millä alalla miehiä syrjitään.

Olin junnumpana postin terminaalissa töissä. Sukupuoleen katomatta sama palkka, mutta sukupuolestani johtuen minulle oli ohjeistettu suuremmat painorajat esineiden kantamiseen (mies 25kg, nainen 15kg). Eli miehen odotettiin tekevän enemmän tai fyysisesti raskaampaa työtä samalla palkalla.

 

Millä perusteella muuten oletat, että ko. miehet eivät esittäneet mitään eroa eteenpäin pyrkimisessä? Entä jos heidän persoonansa vaan miellytti enemmän ja he tekivät duuninsa paremmin? Ikävä juttu, mutta niin se valitettavasti usein menee. Vaikka tekisi ihan saman duuninkin, niin silti eteenpäin pääsee se joka tulee paremmin toimeen ylemmän johdon kanssa tai jonka uskotaan pärjäävän työssään paremmin. Itse kun lähdin aikanaan inttiin ja tulin takaisin töihin, niin esimiehinäni odottivat naiset, jotka olin itse kouluttanut tekemään työtään. Nähtävästi he vaan sopivat hommaan paremmin. Minullakin oli vapaus vaihtaa hommia ja sen tein.

 

Hyvänä vertailuna näille työsyrjintäkeskusteluille mielestäni on vankitilastot, esimerkkinä USA:

"In 2013, there were 102,400 adult females in local jails in the United States, and 111,300 adult females in state and federal prisons."

"In 2013, there were 628,900 adult males in local jails in the United States, and 1,463,500 adult males in state and federal prisons."

 

Syrjiikö vankijärjestelmä miehiä, jos heitä on vankilassa 14 kertaa enemmän? Vai tekevätkö miehet vain enemmän rikoksia? Jos miehet etenevät paremmin tai tienaavat enemmän, niin voisiko syynä olla se että he tekevät enemmän ja paremmin töitä? Jos tuntuu, että lainvastaisesti tai perusteettomasti miestä suositaan sukupuolesi yli, niin Suomessa on ihan tasa-arvolaki tällaisia tilanteita kohtaan. Kumma vaan, että niitä ei ikinä sovelleta, tyydytään vain valittamaan foorumeilla ja sanotaan että itsessä ei ole mitään vikaa.

Muokattu - jneppari
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: faktaa kuitenkin

Kyllähän mies on fyysisempi kuin nainen, luultavasti loukkaantuu työtehtävissä vähemmän = saikkua vähemmän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: MIES HOITSU

Kyllä se sisaret on vaan niin että älkää vetäkö sitä meloonia nokkaan kun avaudun mitä MIES kokee olessaan hoitajana.

Kruunun kiillottajat. Ei kukaa muu kuin minä osaa tehdä tätä ja minä tein kun kukaan muu ei tehnyt. (VOI NIITÄ KEHUJEN ODOTUKSIA)

Valittajat: Valitetaan kaikista asioista mikä ei mene oman mielen mukaan.(Vapaat Lomat Listat jne) (MINULLA MENEE SIVIILISSÄ HUONOSTI)

Luistelijat: Siirretään tehtävät mitkä ei ole akuuttia seuraavalle vuorolle jos sitä ei voi tehdä niin telegoidaan kolleegalle. (KÄNNY OOTTAA)

Selkään puukottajat: Naiset ovat todella susia toisilleen, sille joka ei ole vuorossa niin ei ainakaan kehuja tule.(HAUKUTAAN HAUKKUMISEN ILOSTA)

Lahjojat: Kannetaan kahvi pöytään kaikenlaisia eväitä, salattikastikkeita yms.(HYVÄSYTÄÄNKÖ MINUT HIEKKALAATIKOLLE) 

Kahvi pöydässä keskustellaan: Synnytykset, lapset, lastenlapset, virkkaus/kutomis ohjeet. (KETÄ TODELLISUUDESSA KIINNOSTAA EI AINAKAAN MINUA)

Naiselle ei voi sanoa EN TEE. Jos sanot noin niin olet työpaikka kiusaaja ja sinusta tehdään pomolle valitus. (OLET LÄPI LAISKA).

En ihmettele että hoitoalalla on paljon eronneita naisia. 99%: tin kanssa en olisi sekunttiakaan vapaa-aikana.(Kuitenkin minulla on hoitaja vaimona 😊)

En suosittele muille kuin masokisti miehille tätä alaa 😉. 3- vuoro työ. Vapaata silloin kuin ystävilläsi ei ole. Teet kuukaudessa 30h ylimääräistä jne.

 Mietin monesti että voiko olla totta kuinka halventavasti he puhuvat miehistään/poika ystävistään. Monelle loppu pelissä on jäännyt luu kouraan ja hyvä niin.

Jos et tunnista näistä normeista itseäsi, kuulut 1% valio ryhmään. Voisin lähteä kanssasi työpäivän jälkeen teranssille.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

14 tuntia sitten, Vieras: faktaa kuitenkin kirjoitti:

Kyllähän mies on fyysisempi kuin nainen, luultavasti loukkaantuu työtehtävissä vähemmän = saikkua vähemmän.

Muistetaan vielä se, että miehen elinajanodotus on pienempi kuin naisen (5,5 vuotta) ja miehet kärsivät esim. yli 90% fataaleista työpaikkaonnettomuuksista. Saa aikalailla alkaa kaivamaan googlesta, että löydät artikkelin jossa puhutaan kuinka nainen kuoli työtehtävissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

7 hours ago, Guest ??? said:

ai hoitoalalla miehiä tulee kuolemaan fataaleissa työpaikkaonnettomuuksissa?

En ihmettelisi vaikka miehet johtaisi hoitoalan fataalien työtapaturmien tilastoa. Ensihoidossa uskoakseni tapahtuu työsuoritetunteihin nähden hyvin suuri osa vakavimmista hoitoalan työtapaturmista koska siinä helposti altistutaan liikenteen riskitilanteille ja suurille nopeuksille ja ensihoidossa miesten osuus on ollut ja nykyäänkin on varsin suuri.

Tämä on toki täysin spekulaatiota, missään tuskin on tästä aiheesta mitään käyttökelpoista dataa jota tutkia.

Mutta noin yleisesti voisit harjoittaa luetunummärtämistä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mieshoitsu
12.2.2019 klo 00.28, Vieras: MIES HOITSU kirjoitti:

Kyllä se sisaret on vaan niin että älkää vetäkö sitä meloonia nokkaan kun avaudun mitä MIES kokee olessaan hoitajana.

Kruunun kiillottajat. Ei kukaa muu kuin minä osaa tehdä tätä ja minä tein kun kukaan muu ei tehnyt. (VOI NIITÄ KEHUJEN ODOTUKSIA)

Valittajat: Valitetaan kaikista asioista mikä ei mene oman mielen mukaan.(Vapaat Lomat Listat jne) (MINULLA MENEE SIVIILISSÄ HUONOSTI)

Luistelijat: Siirretään tehtävät mitkä ei ole akuuttia seuraavalle vuorolle jos sitä ei voi tehdä niin telegoidaan kolleegalle. (KÄNNY OOTTAA)

Selkään puukottajat: Naiset ovat todella susia toisilleen, sille joka ei ole vuorossa niin ei ainakaan kehuja tule.(HAUKUTAAN HAUKKUMISEN ILOSTA)

Lahjojat: Kannetaan kahvi pöytään kaikenlaisia eväitä, salattikastikkeita yms.(HYVÄSYTÄÄNKÖ MINUT HIEKKALAATIKOLLE) 

Kahvi pöydässä keskustellaan: Synnytykset, lapset, lastenlapset, virkkaus/kutomis ohjeet. (KETÄ TODELLISUUDESSA KIINNOSTAA EI AINAKAAN MINUA)

Naiselle ei voi sanoa EN TEE. Jos sanot noin niin olet työpaikka kiusaaja ja sinusta tehdään pomolle valitus. (OLET LÄPI LAISKA).

En ihmettele että hoitoalalla on paljon eronneita naisia. 99%: tin kanssa en olisi sekunttiakaan vapaa-aikana.(Kuitenkin minulla on hoitaja vaimona 😊)

En suosittele muille kuin masokisti miehille tätä alaa 😉. 3- vuoro työ. Vapaata silloin kuin ystävilläsi ei ole. Teet kuukaudessa 30h ylimääräistä jne.

 Mietin monesti että voiko olla totta kuinka halventavasti he puhuvat miehistään/poika ystävistään. Monelle loppu pelissä on jäännyt luu kouraan ja hyvä niin.

 

 

Allekirjoitan tämän täysin.

 

T.Mies hoitoalalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Vähemmän saikuilla
3 tuntia sitten, Vieras: Huomattu kirjoitti:

Mies tekee yleensä kahden hoitajan edestä töitä.

Itse olen pannut merkille sen että miehet sairastaa vähemmän kuin naiset. Myöskään lapsi sairas kuvioita eu juurikaan ole.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: niinse on

Näkeehän sen tälläkin palstalla, että naiset valittaa joka asiasta, koskaan mikään ei ole hyvin.

Työpaikoilla on katkeruutta, kateutta ja valitusta. Miehiä tarvitaan tasapainottamaan tuota pahaa oloa.

Ehkä vanhuksillakin on sitten asiat paremmin kun ilmapiiri on parempi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...