Jump to content
MAINOS

TUPO


Vieras: motti

Recommended Posts

Jotenkin on tässä ruvennut huvittamaan tämä keskustelu alallamme tuposta ja palkankorotuksista. Kuinka ollakaan, jälleen kerran syntipukeiksi ollaan saamassa poliitikot jotka eivät pidä vaalilupauksia ja liitot jotka eivät pysty pitämään jäsenten puolia. Ihan mielenkiinnolla kyselen moniko meistä on viimeisen kahden vuoden aikana laittanut tikkua ristiin alamme todellisten ongelmien poistamiselle. Itse näen, että ainut tapa vaikuttaa on nostaa työpaikoilla esiintyviä ongelmia ja epäkohtia jotka vaikuttavat työssä jaksamiseen ja saattavat uhata potilaiden terveyttä, ellei jopa henkeä. Vai onko jälleen käymässä niin, että toivomme kuuta taivaalta ja muuta kymmentä ihmettä ilman, että olemme itse valmiita laittamaan itseämme likoon.

Eiköhän nyt laiteta (minäkin) jäitä hattuun ja ruveta vielä vaikuttamaan paikallisella tasolla ja nostamaan niitä epäkohtia esille ja ennekaikkea pitämään helv****moista mölyä jotta saataisiin suuri yleisö näkemään alamme todelliset ongelmat konkreettisesti. Uskon, että tälla tavalla voimme herätellä myös hiljaiset "kutsumustyöläisetkin" ruususen unesta ja palaamaan yhteiseen rintamaan. Tällä tavoin meillä on varmasti saumat hyvään lopputulokseen ja annamme liitolle parhaan mahdollisen tuen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 449
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Itse näen, että ainut tapa vaikuttaa on nostaa työpaikoilla esiintyviä ongelmia ja epäkohtia jotka vaikuttavat työssä jaksamiseen ja saattavat uhata potilaiden terveyttä, ellei jopa henkeä. Vai onko jälleen käymässä niin, että toivomme kuuta taivaalta ja muuta kymmentä ihmettä ilman, että olemme itse valmiita laittamaan itseämme likoon.

Nyt en oikein tuota ymmärrä. Miten saan palkkaani nostetuksi jos joka kerta kun joudun tekemään pitkää päivää menen barrikaadeille? Tai jos joudun tekemään 2 sh:n työt niin keskustelenko talon johdon/Tehyn edustajan kanssa ja ilmoitan asiasta Ilta Lehdelle? 

Työ ja yksityiselämäni riittävät minulle, aikani ja tarmoni eivät riitä omaan yksityisen ristiretkeen.

Maksan Tehylle jäsenmaksua ja annan sen yrittää saada palkkani nouseman. Joukkovoimalla mahdollisesti lakossa voimme savuttaa jotain.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse näen, että ainut tapa vaikuttaa on nostaa työpaikoilla esiintyviä ongelmia ja epäkohtia jotka vaikuttavat työssä jaksamiseen ja saattavat uhata potilaiden terveyttä, ellei jopa henkeä. Vai onko jälleen käymässä niin, että toivomme kuuta taivaalta ja muuta kymmentä ihmettä ilman, että olemme itse valmiita laittamaan itseämme likoon.

Nyt en oikein tuota ymmärrä. Miten saan palkkaani nostetuksi jos joka kerta kun joudun tekemään pitkää päivää menen barrikaadeille? Tai jos joudun tekemään 2 sh:n työt niin keskustelenko talon johdon/Tehyn edustajan kanssa ja ilmoitan asiasta Ilta Lehdelle? 

Työ ja yksityiselämäni riittävät minulle, aikani ja tarmoni eivät riitä omaan yksityisen ristiretkeen.

Maksan Tehylle jäsenmaksua ja annan sen yrittää saada palkkani nouseman. Joukkovoimalla mahdollisesti lakossa voimme savuttaa jotain.

Se oman pesän vaaliminen ja sovituista säännöistä/sopimuksista kiinnipitäminen näkisin kuuluvan jokaiselle hoitajalle. Se että hoitajat "liitoutuvat" -työpaikallaan ja kärkkäästi yhtenä rintamana pitävät kiinni mm. siitä mikä miehitys osastolla on mikä on sovittu minimimiehitys sekä kuinka monta päivää per. vko. voidaan minimimillä tehdä töitä on jo hyvä alku, tietenkin paikan liitonedustajien kanssa yhdessä asioista sopimalla. Tehy ei pysty tekemään ratsiaa jokaiseen työpaikkaan. Se vaikuttaa myös tavattomasti kenet työpaikalla valitaan pääluottamusmieheksi tai liitonedustajaksi. Itselläni on tällä hetkellä vain sellaisia jotka ovat kykenettömiä työntekoon ja luulevat että palkalliset päivät joita kuuluisi käyttää asioidenajamiseen ja asioista selvää ottamiseen ovat henkilökohtaisia vapaapäiviä. Aivan erillainen fiilis asioiden ajamisesta kuin aikaisemmassa työpaikassani jossa liitot; sekä lh:den että sh:den -edustajat olivat todellakin aktiivisia ja koko ajan jotain kannanottoa taiko kokousta vaatimassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse näen, että ainut tapa vaikuttaa on nostaa työpaikoilla esiintyviä ongelmia ja epäkohtia jotka vaikuttavat työssä jaksamiseen ja saattavat uhata potilaiden terveyttä, ellei jopa henkeä. Vai onko jälleen käymässä niin, että toivomme kuuta taivaalta ja muuta kymmentä ihmettä ilman, että olemme itse valmiita laittamaan itseämme likoon.

Nyt en oikein tuota ymmärrä. Miten saan palkkaani nostetuksi jos joka kerta kun joudun tekemään pitkää päivää menen barrikaadeille? Tai jos joudun tekemään 2 sh:n työt niin keskustelenko talon johdon/Tehyn edustajan kanssa ja ilmoitan asiasta Ilta Lehdelle? 

Työ ja yksityiselämäni riittävät minulle, aikani ja tarmoni eivät riitä omaan yksityisen ristiretkeen.

Maksan Tehylle jäsenmaksua ja annan sen yrittää saada palkkani nouseman. Joukkovoimalla mahdollisesti lakossa voimme savuttaa jotain.

Samoilla linjoilla trikin kanssa. Ammattiosastotoiminta on todella tärkeää. Sieltä käsin vain ei juuri vaikuteta kansalliselle tasolle, perustavaa laatua oleviin asioihin kuten räikeään alipalkkaukseen.Aktiivisen ammattiosastotoiminnan tulokset jäävät tavallisesti lähinnä paikalliselle tasolle koskettamaan omaa työpaikkaa tai korkeintaan sairaanhoitopiiriä.Ja  eikö päätarkoitus näin olekkin? Sama koskee yksittäisen työntekijän henkilökohtaista aktiivisuutta.On vaikea käsittää kuinka voin todella vaikuttaa asioihin yksilötasolla kentältä käsin? Siihen, että Tehyn sopimusneuvottelijat antavat perinteisesti helposti myöten työnantajapuolelle ja muutenkaan edunvalvonta ei ole vakuuttanut vuosikausiin. Toisinsanoen ammattijärjestö on tehoton ja mielestäni hoitaa asioita ilman todellista otetta. Asia korostuu erityisesti palkkausasioissa.

Parempaa otetta on perusteltua odottaa ammattijärjestöltä. Jäsenet ovat jäsenmaksua maksavia asiakkaita ja joutuvat kentällä kuitenkin keskittymään pääasiassa käytännön työntekoon.

Silmiinpistävää kyllä on, että alalta löytyy paljon ihmisiä, jotka eivät uskalla sanoa mielipiteitään, nöyristelevät, eivät esitä mitään kantaa asioihin, ovat valmiita antamaan periksi helposti ja kahvipöydässä sitten surkuttelevat asioita, ilman , että olisivat valmiita mihinkään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse näen, että ainut tapa vaikuttaa on nostaa työpaikoilla esiintyviä ongelmia ja epäkohtia jotka vaikuttavat työssä jaksamiseen ja saattavat uhata potilaiden terveyttä, ellei jopa henkeä. Vai onko jälleen käymässä niin, että toivomme kuuta taivaalta ja muuta kymmentä ihmettä ilman, että olemme itse valmiita laittamaan itseämme likoon.

Nyt en oikein tuota ymmärrä. Miten saan palkkaani nostetuksi jos joka kerta kun joudun tekemään pitkää päivää menen barrikaadeille? Tai jos joudun tekemään 2 sh:n työt niin keskustelenko talon johdon/Tehyn edustajan kanssa ja ilmoitan asiasta Ilta Lehdelle? 

Työ ja yksityiselämäni riittävät minulle, aikani ja tarmoni eivät riitä omaan yksityisen ristiretkeen.

Maksan Tehylle jäsenmaksua ja annan sen yrittää saada palkkani nouseman. Joukkovoimalla mahdollisesti lakossa voimme savuttaa jotain.

Samoilla linjoilla trikin kanssa. Ammattiosastotoimnta on todella tärkeää. Sieltä käsin vain ei juuri vaikuteta kansalliselle tasolle, perustavaa laatua oleviin asioihin kuten räikeään alipalkkaukseen.Aktiivisen ammattiosastotoiminnan tulokset jäävät tavallisesti lähinnä paikalliselle tasolle koskettamaan omaa työpaikkaa tai korkeintaan sairaanhoitopiiriä.Ja  eikö päätarkoitus näin olekkin?

Ammattiosastot lähettävät "ruohonjuuritasolta" terveisiä Tehyyn päin. Tehdään aloitteita ja kannanottoja. Toki erittäin tärkeä osa ammattiosastojen työtä on vaikuttaminen nimenomaan paikallistasolla. Aloitteiden kautta ammattiosasto voi kuitenkin vaikuttaa isompiin asioihin, joista Tehy neuvottelee. Ammattiosasto voi myös viedä eteenpäin Tehyn korkeampiin asteisiin paikallisneuvotteluissa olleita ratkaisemattomia asioita ja työnantajan räikeitä väärinkäytöksiä.

Samaa koskee yksittäisen työntekijän henkilökohtaista aktiivisuutta.On vain vaikea käsittää kuinka voin todella vaikuttaa asioihin sieltä?

Asioihin voi osaston henkilökunta vaikuttaa esim. sopimalla yhteisesti, että ei jäädä tekemään tuplavuoroja, tulla vapailta töihin jne. Jos kaikki aina joustavat, reusurssipula ei niin tehokkaasti näy työnantajalle, henkilöstö uupuu ja sairastelukierre sen kuin vaikeutuu.

Silmiinpistävää kyllä on, että alalta löytyy paljon ihmisiä, jotka eivät sanoa uskalla mielipiteitään, nöyristelevät, eivät esitä mitään kantaa asioihin, ovat valmiita antamaan periksi  ja kahvipöydässä sitten surkuttelevat asioita, ilman , että olisivat valmiita mihinkään.

Kuten monin paikoin on todettu, avain on jokaisen aktiivisuus. Aktiivisuuttakin on monenlaista. Ei jokaisen tarvitse olla aktiivitoimijana ammattiosastossa. Aktiivisuutta on myös se, että esim. viestittää ammattiosastoon oman työpisteensä ongelmia. Niin niitä voidaan mahdollisesti viedä eteenpäin. Tärkeintä tietysti on kuulua liittoon. Luottamusmiehet hoitavat usein asioita, jotka koituvat koko henkilökunnan parhaaksi. Sen takia korkea järjestäytymisaste olisi mielestäni jo moraalisestikin tärkeää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tiedän kyllä, että ammattiosastot informoivat kentällä tapahtuvista asioista paljonkin Tehylle, mutta missä on liiton tehot nimenomaan sopimusneuvotteluissa? Paljon on sananhelinää vuodesta toiseen, perustavaa laatua olevien ongelmien pysyessä samana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-No, jos jotain saamme todella kiittää tulevista palkankorotuksista niin oppositiossa olevia vasureita etunenässä; hehän pitävät asian tapetilla ja jaksavat varmasti muistuttaa asiasta.

No joo...  Vasureilla oli 12 vuotta aikaa hallituksessa näyttää kyntensä, mutta edes puolittaista lupausta ei kuulunut sinä aikana..

Mitä enemmän tätä hoitajapulaa, meidän palkkatilannetta ja työikäisen väestön ikääntymistä miettii, niin sitä enemmän alan olemaan Soininvaaran kanssa samoilla linjoilla että "mikään ei ole niin helppoa, kuin olla Tehy edunvalvoja, koska palkkataso alalla nousee itsestään työvoimapulan mukana."

Eli kyllä markkinavoimat jossakin vaiheessa laittavat asiat kuntoon, alueellisen ja ammattiryhmien välisen demokratian nimissä en kyllä haluaisi jättää edunvalvontaa pelkkien epämääräisten markkinavoimien varaan.

Heureka ! Meillä on osastolla ollut lakkomiehitys jo kymmenen vuotta.Mutta missä se lakko oli sen ajan ?eLI JOS MENISIMME  lakkoon ,ei osastoltamme voisi kukaan jäädä lakkoon ,sillä teemme jo nyt töitä minimi eli lakko miehityksellä.Perskules eikai missään euroopassa tehdä tällaisilla miehityksillä suljetulla psykiatrisella eristyshoitoa käyttävällä osastolla töitä kuin meillä eli 3+3+1 + tarvittavat lääkkeet

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-No, jos jotain saamme todella kiittää tulevista palkankorotuksista niin oppositiossa olevia vasureita etunenässä; hehän pitävät asian tapetilla ja jaksavat varmasti muistuttaa asiasta.

No joo...  Vasureilla oli 12 vuotta aikaa hallituksessa näyttää kyntensä, mutta edes puolittaista lupausta ei kuulunut sinä aikana..

Mitä enemmän tätä hoitajapulaa, meidän palkkatilannetta ja työikäisen väestön ikääntymistä miettii, niin sitä enemmän alan olemaan Soininvaaran kanssa samoilla linjoilla että "mikään ei ole niin helppoa, kuin olla Tehy edunvalvoja, koska palkkataso alalla nousee itsestään työvoimapulan mukana."

Eli kyllä markkinavoimat jossakin vaiheessa laittavat asiat kuntoon, alueellisen ja ammattiryhmien välisen demokratian nimissä en kyllä haluaisi jättää edunvalvontaa pelkkien epämääräisten markkinavoimien varaan.

Heureka ! Meillä on osastolla ollut lakkomiehitys jo kymmenen vuotta.Mutta missä se lakko oli sen ajan ?eLI JOS MENISIMME  lakkoon ,ei osastoltamme voisi kukaan jäädä lakkoon ,sillä teemme jo nyt töitä minimi eli lakko miehityksellä.Perskules eikai missään euroopassa tehdä tällaisilla miehityksillä suljetulla psykiatrisella eristyshoitoa käyttävällä osastolla töitä kuin meillä eli 3+3+1 + tarvittavat lääkkeet

Mitä tarkoitat lakkomiehityksellä? Lakossahan ei töisin tulla, paitsi virkamiehet (eli teillä varmaan oh).

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tarkoitti varmaan suojelutyöhön määrättyä väkeä. Aiemminhan se oli helppoa määrätä, kun ihmiset olivat viroissa.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jotenkin on tässä ruvennut huvittamaan tämä keskustelu alallamme tuposta ja palkankorotuksista. Kuinka ollakaan, jälleen kerran syntipukeiksi ollaan saamassa poliitikot jotka eivät pidä vaalilupauksia ja liitot jotka eivät pysty pitämään jäsenten puolia. Ihan mielenkiinnolla kyselen moniko meistä on viimeisen kahden vuoden aikana laittanut tikkua ristiin alamme todellisten ongelmien poistamiselle. Itse näen, että ainut tapa vaikuttaa on nostaa työpaikoilla esiintyviä ongelmia ja epäkohtia jotka vaikuttavat työssä jaksamiseen ja saattavat uhata potilaiden terveyttä, ellei jopa henkeä. Vai onko jälleen käymässä niin, että toivomme kuuta taivaalta ja muuta kymmentä ihmettä ilman, että olemme itse valmiita laittamaan itseämme likoon.

Eiköhän nyt laiteta (minäkin) jäitä hattuun ja ruveta vielä vaikuttamaan paikallisella tasolla ja nostamaan niitä epäkohtia esille ja ennekaikkea pitämään helv****moista mölyä jotta saataisiin suuri yleisö näkemään alamme todelliset ongelmat konkreettisesti. Uskon, että tälla tavalla voimme herätellä myös hiljaiset "kutsumustyöläisetkin" ruususen unesta ja palaamaan yhteiseen rintamaan. Tällä tavoin meillä on varmasti saumat hyvään lopputulokseen ja annamme liitolle parhaan mahdollisen tuen.

Minä ainakin olen yrittänyt asioihin vaikuttaa, mutta se on lievästi sanottuna hankalaa kun valtaosa osaston työntekijöistä on niin lojaaleja tälle lafkalle ettei heiltä mitään tukea saa. Kaikki kyllä jaksavat marmattaa raskaasta työstä ja työvoimapulasta, muta silti tekevät aina ylimääräisiä vuoroja kun oh vain pyytää.

Minä otin ylihoitajaan yhteyttä tämän tilanteen takia ja pyysin häntä tulemaan osastollemme keskustelemaan asiasta. Kaikki työkaverit sanoivat että "hyvä kirjelmä ja hienoa että joku tekee jotain", mutta kukaan ei uskaltanut nimeään kirjelmän alle laittaa. Lähetin sen siis ihan omiin nimiini. Kun ylihoitaja sittan saapui osastolle meidän kanssamme keskustelemaan, ei minun lisäkseni suutaan saanut auki kuin yksi hoitaja.( hoitajia paikalla kymmenkunta). Ylihoitajan kommentit olivat luokkaa: "keksikää itse parempi ratkaisu" tai "selittäkää asia ylilääkäreille". Kun ylihoitaja oli sulkenut oven perässään, niin samat vanhat "kahvihuonevalitukset" alkoivat välittömästi.

No siinä tilitystä. Tiedän, pitäisi vaihtaa duunipaikkaa. No kesällä olen menossa pariksi viikoksi toiselle osastolle töihin. Jospa siellä olisi hieman parempi yhteishenki, niin voisin yrittää siirtoa.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse näen, että ainut tapa vaikuttaa on nostaa työpaikoilla esiintyviä ongelmia ja epäkohtia jotka vaikuttavat työssä jaksamiseen ja saattavat uhata potilaiden terveyttä, ellei jopa henkeä. Vai onko jälleen käymässä niin, että toivomme kuuta taivaalta ja muuta kymmentä ihmettä ilman, että olemme itse valmiita laittamaan itseämme likoon.

Nyt en oikein tuota ymmärrä. Miten saan palkkaani nostetuksi jos joka kerta kun joudun tekemään pitkää päivää menen barrikaadeille? Tai jos joudun tekemään 2 sh:n työt niin keskustelenko talon johdon/Tehyn edustajan kanssa ja ilmoitan asiasta Ilta Lehdelle? 

Työ ja yksityiselämäni riittävät minulle, aikani ja tarmoni eivät riitä omaan yksityisen ristiretkeen.

Maksan Tehylle jäsenmaksua ja annan sen yrittää saada palkkani nouseman. Joukkovoimalla mahdollisesti lakossa voimme savuttaa jotain.

Miksi meille on niin vaikeata pitää puoliamme siinä, että työehtosopimuksia noudatetaan? Työpaikoillahan luottamusmies saa nämä epäkohdat tietoonsa juuri yksittäisiltä työntekijöiltä. Ei kukaan luottamushenkilö voi lähteä ajamaan asioita ilman valtuutusta! Ei meidän tarvitse lähteä sen suuremmalle ristiretkelle, kuin valtuuttaa luottamusmies ajamaan asioita. Tätä kautta liitto saa todellisen tilanteen alamme epäkohdista ja niiden laajuuksista. Kyllä se liitto hoitaa puolestamme suuren yleisön informoimisen, kunhan niitä juttuja alkaisi tulemaan ajettaviksi. Meidän kaikkien pitäisi ymmärtää se, että me jokainen työntekijä olemme koko edunvalvonnan kannalta tärkein lenkki. Ei siis ruveta itse polkemaan omia etuuksiamme!

Ei meidän palkat tule koskaan nousemaan työmme arvoiselle tasolle jos emme pysty työpaikoilla pitämään työehtosopimuksista kiinni. Tähän me jokainen voimme osaltamme vaikuttaa ja antaa sitä kautta liitoillemme parhaan mahdollisen tuen sekä "paineen" jäsentensä asioiden ajamiselle.

Eikös jokainen meistä ole nimenomaan luomassa tota kuuluisaa "joukkovoimaa". Joukkovoimaakin kannattaisi lähteä luomaan ensin työpaikoilla ja vasta sitten puhua alan "joukkovoimasta" johon vielä ikävä kyllä on vielä tällä menolla matkaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksi meille on niin vaikeata pitää puoliamme siinä, että työehtosopimuksia noudatetaan? Työpaikoillahan luottamusmies saa nämä epäkohdat tietoonsa juuri yksittäisiltä työntekijöiltä. Ei kukaan luottamushenkilö voi lähteä ajamaan asioita ilman valtuutusta! Ei meidän tarvitse lähteä sen suuremmalle ristiretkelle, kuin valtuuttaa luottamusmies ajamaan asioita.

Toistan taas itseäni... Ongelma ainakin paikoin on siinä, että henkilökunta on järjestäytymätöntä jä näin ollen ei oikeutettua luottamusmiehen palveluihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksi meille on niin vaikeata pitää puoliamme siinä, että työehtosopimuksia noudatetaan? Työpaikoillahan luottamusmies saa nämä epäkohdat tietoonsa juuri yksittäisiltä työntekijöiltä. Ei kukaan luottamushenkilö voi lähteä ajamaan asioita ilman valtuutusta! Ei meidän tarvitse lähteä sen suuremmalle ristiretkelle, kuin valtuuttaa luottamusmies ajamaan asioita.

Toistan taas itseäni... Ongelma ainakin paikoin on siinä, että henkilökunta on järjestäytymätöntä jä näin ollen ei oikeutettua luottamusmiehen palveluihin.

Kun työmaalla on todella isoja hankkeita ajettavina tai isoja ongelmia ratkaistavana niin silloin kyllä tarvitaan koko työyhteisön tukea ja apua ongelmien ratkaisemiseen, asioita ei todellakaan kannata jättää pelkästään luottamusmiesten rajallisten resurssien varaan. Ja onhan se niinkin että sitten kun joudutaan ottamaan oikeasti rankat keinot käyttöön edunvalvonnassa (lehdistö, suorat kontaktit kunnallispoliitikoihin yms.) niin silloin on parasta että niihin sotkuihin ei oteta mukaan luottamusmiehiä "tahraamaan käsiään" - ei ainakaan etulinjaan. Onneks näitä isompia "sotia" ei työmaalla kovin usein ole...

Ja mitä tulee alkuperäiseen Tupo-aiheeseen niin päivän "uutinen" oli se että oppositiojohtaja Heinäluoma ei usko Tupo-sopimuksen syntyyn. Tätähän me ollaan täällä jo epäilty kauan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksi meille on niin vaikeata pitää puoliamme siinä, että työehtosopimuksia noudatetaan? Työpaikoillahan luottamusmies saa nämä epäkohdat tietoonsa juuri yksittäisiltä työntekijöiltä. Ei kukaan luottamushenkilö voi lähteä ajamaan asioita ilman valtuutusta! Ei meidän tarvitse lähteä sen suuremmalle ristiretkelle, kuin valtuuttaa luottamusmies ajamaan asioita.

Toistan taas itseäni... Ongelma ainakin paikoin on siinä, että henkilökunta on järjestäytymätöntä jä näin ollen ei oikeutettua luottamusmiehen palveluihin.

Aivan, kaikki eivät ole oikeutettuja luottamusmiehen palveluihin mutta ovat oikeutettuja työsuojeluvaltuutetun palveluihin joka edustaa myös liittoon kuulumattoimia. Tämän takia on erittäin tärkeätä, että asiat otetaan ensisijaisesti puheeksi työpaikoilla työntekijöiden edustajien kanssa ja he sitten miettivät jatkotoimenpiteet.

Kun työmaalla on todella isoja hankkeita ajettavina tai isoja ongelmia ratkaistavana niin silloin kyllä tarvitaan koko työyhteisön tukea ja apua ongelmien ratkaisemiseen, asioita ei todellakaan kannata jättää pelkästään luottamusmiesten rajallisten resurssien varaan. Ja onhan se niinkin että sitten kun joudutaan ottamaan oikeasti rankat keinot käyttöön edunvalvonnassa (lehdistö, suorat kontaktit kunnallispoliitikoihin yms.) niin silloin on parasta että niihin sotkuihin ei oteta mukaan luottamusmiehiä "tahraamaan käsiään" - ei ainakaan etulinjaan. Onneks näitä isompia "sotia" ei työmaalla kovin usein ole...

Kuinka rajalliset resurssit luottamusmiehellä on? Eikö luottamusmiehellä olekaan laajaa tukiverkostoa josta hän saa apua ja ohjeistusta kulloisenkin asian oikeanlaiseen hoitamiseen? 8)

Juu, eiköhän palata itse aiheeseen...

Ja mitä tulee alkuperäiseen Tupo-aiheeseen niin päivän "uutinen" oli se että oppositiojohtaja Heinäluoma ei usko Tupo-sopimuksen syntyyn. Tätähän me ollaan täällä jo epäilty kauan...

Saa nähdä mitä konkreettista uusi hallitus tuo neuvottelupöytään ja kuinka se otetaan neuvottelujärjestöissä vastaan. Toivon todellakin, ettemme ole liian vastuuntuntoisia vaan uskaltaisimme katsoa kaikki kortit ja pelata vaikka vähän uhkapeliäkin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kokoomus alkaa päästä vauhtiin palkkalupausten alasajossa:

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id58763.html

"Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan hoitoaloille ei annettu ennen vaaleja mitään euromääräisiä palkankorotuslupauksia. Katainen vaatii oppositiota todistamaan kirjallisesti, että kokoomus olisi luvannut hoitajille väitetyn 500 euron palkankorotuksen.

- Kukaan ei ole ilmaissut mitään selkeää palkkatavoitetta. Päinvastoin on kerrottu suoraan muun muassa vaalien alla lukuisissa julkisissa esiintymisissä, että emme tule määritttelemään mitään selkeää euromääräistä palkankorostustavoitetta, Katainen sanoo."

Heh-heh.

Helsingin Sanomatkin on ilm. komennettu kanssa kokkareiden linjoille, koska tänä aamuna en huomannut lehdessä olleen sanaakaan hoitajien palkka-keskustelusta vaikka ainakin Kymmenen Uutisissa aihetta käsiteltiin monta minuuttia lähetysajasta.

Onnea kaikille porvareita äänestäneille ja porvarihallitus on iso JEES!!

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tupoa ei tule.  huh.gif

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1357623

Selittäkää maalaiselle?

http://www.taloussanomat.fi/politiikka/2007/04/25/Hallitus+aloittaa+tupon+valmistelun/200710132/100?rss=4

Onko Iltiksen jutussa kyse teknologiateollisuuden suuntautuminen liittokohtaisille, vai?

Toinen sanoo toista ja toinen toista.

Muoks.

Vastaan itselleni.

Ilmeisesti on näin, että teknologiateollisuuden alle kuuluu niin monta palkansaajaryhmää, että käytännössä tupo on mahdoton. Mini-tupo voi syntyä, ehkä.

Kätevää silti, että näin hyvä keskustelu- ja tiedotusyhteys on asianosaisilla.  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ykkösen aamutv:ssä oli tänään haastattelussa SUPER:in Juhani Palomäki ja työmarkkinajohtaja Markku Jalonen.

Palomäki puhui selvää suomea; lakkoon jos ei boonusprosentteja ole tulossa.

Mutta missä on JLP...?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvät Kollegat!

"Missä on JLP"-kysymykseen, se on strategiaa ettei koko ajan olla uhoamassa lakosta. Se sulkee neuvottelutien nopeasti kokonaan jos ollaan aikaisessa vaiheessa huutamassa lakkoa. Lakkohan ei ole päämäärä vaan keino. Antaa Palomäen hoitaa huutaminen ainakin vielä hetken.

 

Rinta rinnan marssimme.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: oppositio

palomäellä on sentään munaa sanoa miten asiat ovat. ei mitään niijailua herroille!

joku iso pommi oottaa viel meitä nois neuvotteluissa... lisähillot meneekin naislääkäreille?  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

JLP:n on Saulin ja Jyrkin kanssa saunomassa ja juomassa konjakkia. Siellä tehdään nöyriä hoitajia jotka äänestää seuraavaa pressaaki.

Tämä oli pakko sanoa niin paljon v....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

JLP:n on Saulin ja Jyrkin kanssa saunomassa ja juomassa konjakkia. Siellä tehdään nöyriä hoitajia jotka äänestää seuraavaa pressaaki.

Turha kokoomusta yksin on mistään syyttää. Eipä kukaan muukaan oo tähän mennessä mitään aikaan saanu. Oppositiossa nyt on aivan sama mitä huutelee... 

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: oppositio

Mites tää nyt muuten sit niinkun käytännössä menis, jos sairaanhoitajat sais "tuntuvan palkankorotuksen. Vaikka 200/nassu... http://www.mediuutiset.fi/kuntapalkat --> kun tota taulukkoa tarkastelee ja heittää hoitajalle sen 200ekee meijän liksaan (2422E) eli 2622 tulis palkaks. Taakse jäisivät mm. vastaava farmaseutti, apulaisosastonhoitaja, osastonhoitaja.(hoitolaitoksessa) ja melkein psykologi..

SIis kysymys kuuluu, et ei varmaan menis tällasena läpi... muidenkin palkat pitäis hilata ylös? Tuskin osastonhoitaja haluu saada ainakaan paljoo vähempää ku rivihoitaja? Tai kukaan muukaan lueteluista?

oonko ymmärtäny asian jotenkin väärin? pointtina on, et kysymys ei oo vain meille varattavista euroista vaan tod. näkösesti muutkin ammattiryhmät hoitoalalla haluu korotuksia? mistä rahat kaikille? ja jos potista tulee kaikille siivu niin voitte rauhassa unohtaa yli 100E korotukset...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...