Jump to content
MAINOS

Palkastani mielipide

to be

Recommended Posts

Onko 2090€ sairaanhoitajalle liian vähän kuussa? Sain kesäksi ensimmäisen työpaikan, jossa noudatetaan yksityisen sosiaalipalvelualan tessiä, ja heti sain kommentteja, että onpa pieni palkka, ei kaikki kyllä menisi..

MAINOS

Taitaa olla palkkaluokan G21 töitä ja siitä voidaan maksaa tuo n. 2090 euroa kuussa. Itse en liikahtaisikaan jos joku tuollaista palkkaa ehdottaisi.

D Palkkaryhmä (vaativat ammattitehtävät): Vähimmäispalkkaluokka G 21 Työ edellyttää vähintään ammattikorkeakoulun/opistoasteen tutkintoa taikka vastaavia tietoja ja taitoja. Työ perustuu itsenäisiin ratkaisuihin annetun toimivallan puitteissa. Työ on itsenäinen tehtäväkokonaisuus. Esimerkkitehtäviä: (h&p): sairaanhoitaja, lastentarhanopettaja, sosionomi (AMK), sosiaaliohjaaja, sosiaalikasvattaja, geronomi, kehitysvammaisten ohjaaja, kuntoutusohjaaja, toimintaterapeutti, fysioterapeutti (k&k): ravitsemuspäällikkö (hal): vastuu alan suuren yksikön kirjanpidosta ja tilinpäätöksen laadinnasta, vastuu alan suuren yksikön rahaliikenteestä ja alakassojen toiminnasta. 

Failure is always an option

No voi itku, en kai sitä mitenkään saa nostetuksikaan. Haluaisin kyllä työn, sillä siinä on muita hyviä puolia. Onko yksityisellä puolella aina noin alhainen palkka?

No voi itku, en kai sitä mitenkään saa nostetuksikaan. Haluaisin kyllä työn, sillä siinä on muita hyviä puolia. Onko yksityisellä puolella aina noin alhainen palkka?

​Yksityisella sosiaalipalvelualalla on ainakin. Jotkut maksaa sairaanhoitajille kyselemättä esim. g23 luokan palkkaa mutta sitten on noita firmoja mitkä maksaa vain tessin minimin ja thats it. Yksityisen terveyspalvelualan tessin mukaan sairaanhoitajan palkka on vaativuusryhmä 4 ja lähtee 2267e /kk

e. Minulla on ykstyisella sosiaalipalvelualalla palkka g22 lähihoitajana. Että siitä voi vertailla vähän...

Oleksä oikee sairaanhoitaja kesällä vai vielä opiskelija?

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Opiskelijanakin SH-sijaisuutta kannattaa kyllä pyrkiä tekemään paremmin palkatussa paikassa jos vaan semmoinen löytyy.

Opiskelijanakin SH-sijaisuutta kannattaa kyllä pyrkiä tekemään paremmin palkatussa paikassa jos vaan semmoinen löytyy.

​No jos tuo on palkka josta ei oteta epäpätevyysvähennystä niin sittenhän se on hyvä, pari sataa enemmän liksaa ja siitä otetaan sitte se -10% niin tulos on +/- 0

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Ihan valmistunut sairaanhoitaja olen ja tuo on työehtosopimuksen mukainen palkka ilman mitään vähennyksiä. Toki illoista ja viikonlopuista vähän saa sitten lisää. Eikä se palkan pienuus minua itseäni vielä ainakaan häiritse. Olen onnellinen, että olen jonkun minulle sopivan työn täältä maalta löytänyt.

Onnea työpaikasta! Kuten @-VF- jo mainitsi, itsekään en tuohon hintaan liikahtaisi mihinkään. Palkka pyörii lähihoitajan palkan tasolla ja oletettavasti vastuu on huomattavasti suurempi. Yritys on siis saanut halvalla työvoimaa, joka voi tehdä vastuullisimpia tehtäviä. Pääasia kuitenkin on, että olet itse asian kanssa sinut sekä tyytyväinen palkkaasi. Tsemmpiä kesään!

Itse kyllä tekisin pienemmälläkin palkalla, jos työ olisi sellaista josta nauttisin. Voithan kesän jälkeen katsella rahakkaampaa hommaa, kysehän nyt kuitenkin on vain parista kuukaudesta. 

• 3 weeks later...

Yksityisen sosiaalipalvelualan tessin työpaikoissa maksetaan usein jo lähihoitajille g 22 -palkkaluokan palkkaa... joten aika pieneltä tuo 2090,- /kk sairaanhoitajalle tuntuu... Mutta huomannut olen, että jopa saman paikkakunnan sisällä nuo palkat voivat vaihdella paljonkin.

Eihän mikään estä menemästä tuohon paikkaan työhön ja hankkia siellä työkokemusta. Samalla voi katsella vähitellen muita työmahdollisuuksia siinä sivussa... Usein sitä unelmien työpaikkaa ei saa ihan heti valmistumisen jälkeen, mutta pitemmällä ajalla se kyllä löytyy...

Parhaat työnantajat - ne, jotka panostavat työntekijöihin - saavat myös parhaat työntekijät, sehän on molempien etu...

• 9 months later...

Älkää menkö Esperille ja Attendolle! Na maksaa huonoa palkkaa niin kauan kuin joku suostuu tekemään töitä!

• 2 months later...
Guest Nelli

Kysymys ensihoitoalan palkkauksesta.

Olen kuntatyönantajalla töissä ensihoidossa, koulutukseltani olen ensihoitaja amk. Olen ollut perustason henkilönä määräaikaisena työntekijänä ja nyt työnantaja ilmoitti että minulla olisi mahdollisuus saada perehdytys (3-6kk) hoitotasolle. Sain uuden, perehdytysajan työsopimuksen käteeni jossa palkkaus on edelleen perustason palkka. Eikö minun kuuluisi saada hoitotason (miinus 5%?) palkkaa jo perehdytysajasta?

En näe mitään syytä miksi ehdottomasti olisi pakko maksaa ht palkkaa mikäli aidosti et suorita hoitotason työtehtäviä (itsenäinen päätöksenteko perustasoa laajemmalla keinovalikoimalla vs. jonkun toisen välittömässä valvonnassa toimiminen hommaa treenatessa).

Yrittää toki kannattaa silti, kyllä se minusta ihan asiallista olisi maksaa ht mukaan.

Mä oon niin vähän ollut kunnalla töissä, etten oikein osaa kuvioista tarkkaan sanoa, mutta käsittääkseni KVTES ei tunne perus- ja hoitotason ensihoitajan ammattiryhmiä, vaan kunnalla palkat menee lähi- ja sairaanhoitajan palkkaryhmiin. Tällöin pitäisi luultavasti maksaa koulutuksen mukaan, mikä on amk-hoitajalla sitten se sairaanhoitajan palkka sijoiteltuna oikeaan TVA-koriin. Perus- ja hoitotason kuukausipalkassa on eroa kuntatyönantajalla täälläpäin käsittääkseni joku 50 €, jos työntekijällä on amk-paperi.

Se on sitten toki eri juttu, jos on palkattu lähihoitajan vakanssiin niin silloin voidaan maksaa lähihoitajan palkkaa. Sinun tapauksessasi ei lähihoitajan vakanssi kuitenkaan liene tarkoituksenmukainen. Tai en ainakaan ole kuullut, että missään osastolla olisi koskaan perehdytyksen ajaksi laitettu sairaanhoitajaa lähihoitajan vakanssiin?

EDIT: -5% taitaa olla ihan niitä opiskeluajan juttuja. Jos on paperit kädessä niin kyllä sen palkan kai kuuluu olla 100%.

5 tuntia sitten, Julma kirjoitti:

Perus- ja hoitotason kuukausipalkassa on eroa kuntatyönantajalla täälläpäin käsittääkseni joku 50 €, jos työntekijällä on amk-paperi.

Aavistuksen pieneltä erolta kuullostaa, etenkin huomioiden kouluttautumiseen käytetyn ajan ja energian. Meillä tehtäväkohtaisissa ero n 200 €, hk- ja "höperölisät" voivat sitten muuttaa palkkaeroa 50-150€ suuntaan tai toiseen.

10 tuntia sitten, Julma kirjoitti:

Mä oon niin vähän ollut kunnalla töissä, etten oikein osaa kuvioista tarkkaan sanoa, mutta käsittääkseni KVTES ei tunne perus- ja hoitotason ensihoitajan ammattiryhmiä, vaan kunnalla palkat menee lähi- ja sairaanhoitajan palkkaryhmiin. Tällöin pitäisi luultavasti maksaa koulutuksen mukaan, mikä on amk-hoitajalla sitten se sairaanhoitajan palkka sijoiteltuna oikeaan TVA-koriin. Perus- ja hoitotason kuukausipalkassa on eroa kuntatyönantajalla täälläpäin käsittääkseni joku 50 €, jos työntekijällä on amk-paperi.

Se on sitten toki eri juttu, jos on palkattu lähihoitajan vakanssiin niin silloin voidaan maksaa lähihoitajan palkkaa. Sinun tapauksessasi ei lähihoitajan vakanssi kuitenkaan liene tarkoituksenmukainen. Tai en ainakaan ole kuullut, että missään osastolla olisi koskaan perehdytyksen ajaksi laitettu sairaanhoitajaa lähihoitajan vakanssiin?

EDIT: -5% taitaa olla ihan niitä opiskeluajan juttuja. Jos on paperit kädessä niin kyllä sen palkan kai kuuluu olla 100%.

Nämä on ihan työpaikkakohtaisia julkisellakin puolella mimmoisia vakansseja on perustettu. Joissain paikoissa mennään näillä sh ja lh jaolla ja toisissa ei. Melko yleinen vaihtoehto on esimerkiksi "sairaankuljettaja" ja "ensihoitaja" ht ja pt vakanssien niminä.

Sairaanhoitaja on täysin mahdollista ja laillista ottaa töihin lh:na jos työntekijä ja työnantaja näin haluavat.

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...