Jump to content
MAINOS

Risti kaulassa


AnneMariN

Recommended Posts

Hei!

Mitä mieltä olette? Minulla on kaunis roikkuva risti. Voinko pitää sitä hoitotyössä. On minulle tärkeä.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mulla oli aikoinaan rippiristi kaulassa monta vuotta hoitotyössä. Kukaan ei kiinnittänyt siihen juurikaan koskaan huomiota. Kerran yksi muslimi kehui sitä kauniiksi, siinä kaikki huomiot.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä opiskelijoilla harjoitteluohjeessa kerrotaan etteivät korut kuulu työpaikalle. Mutta yllättäen harjoittelussa niitä näkee työntekijöillä. Kauluketjuja ja niissä olevia koruja. Ei sentään sormuksia. Riippuu varmaan työpaikasta ja siitä pysyykö kaulakoru tiiviisti kaulalla vai roikkuuko kauluksesta ulkona toimenpiteitä tehdessä. Infektioriski ainakin jos laittelee välillä takaisin paidan sisään.

Muokattu - Murse.fi
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onhan se myös turvallisuusriskikin, jos potilas siitä kiinni tarraa. Tai ainakin harmittaisi jos tärkeä koru katkeaisi kun siitä joku vetää. Varmaan riippuu työpaikasta millaisessa paikassa on ja ketä hoitaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos ei halua ottaa pois itselleen tärkeää korua työvuoron ajaksi niin ehdotan että pistää pienellä palalla heftaa sen riipuksen rintaansa kiinni niin se ei sitten valahda sieltä kenenkään virtsaputkeen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

12.8.2020 klo 12.31, AnneMariN kirjoitti:

Hei!

Mitä mieltä olette? Minulla on kaunis roikkuva risti. Voinko pitää sitä hoitotyössä. On minulle tärkeä.

 

Et. Koruja, kelloja, sormuksia, rakennekynsiä jne. ei pidetä hoityössä. Vapaa-ajalla voi raahailla ja kantaa ristejä ihan niin paljon kuin haluaa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tää on mun mielestä vähän kaksinaismoralistista, koska näin silmälasi-ihmisenä on kakkulatkin aina päässä töissä, ja ei kovin kaukana kaulakorusta... En sitten tiedä, onko kaulakoru sen pahempi. Se sentään peseentyy suihkussa, silmälasit ei.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis kyllähän silmälaseja pestään!!!Jos nyt ei suihkussa mutta ihan kuule käsin juoksevan veden,saippuan avulla...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

9 tuntia sitten, Päikkärä kirjoitti:

Siis kyllähän silmälaseja pestään!!!Jos nyt ei suihkussa mutta ihan kuule käsin juoksevan veden,saippuan avulla...

Eli peset siis silmälasit aina työpäivän aikana monta kertaa? Miksei kaulakoruakin sitten voisi pestä, jos se kerran riittää ja oikeasti niin tekee..? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä ymmärtäisin, että tässä kysytään, voiko nimenomaan RISTIÄ käyttää, nyt kaikki ovat kommentoineet vaan koruasiaa. Itselläni on yleensä kaulassa sekä risti että Jumalansynnyttäjän ikonikoru ja molempia pidän myös töissä. Yleensä ovat paidan alla, mutta joskus näkyvät paidan päälläkin jos varsinkin kumartelen. Ortodoksisuus on niin iso osa identiteettiäni, että en halua koruista luopua töissäkään. Minusta hoitaja voi aivan hyvin pitää ristiä. Olen myös laulanut virsiä potilaan kanssa, kun potilas on sitä toivonut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 

Minulla on eri mieltä sinun kanssa sitä, että koruja, kelloja, sormuksia, rakennekynsiä jne. ei pidetä hoityössä. Vapaa-ajalla voi raahailla ja kantaa ristejä ihan niin paljon kuin haluaa. Mielestäni meidän pitäisi hoitaa erilaisia ihmisia, ristejä käyttö lisää infektion riskiä hoitajalle itsellekin.

 

Muokattu - mina panthi
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On 8/15/2020 at 11:06 PM, Meri_____ said:

voiko nimenomaan RISTIÄ käyttää

Mitäs väliä sillä olisi minkälainen riipus siinä ketjussa on?
Oskonnolliset symbolit ja muut korut ovat täysin tasa-arvoisesti potentiaalisia infektionlevittäjiä jos killuvat vaatteiden ulkopuolella. Vaatteiden alla sillä sitten ei olekaan mitään erityisempää väliä kunhan pysyvät siellä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

14.8.2020 klo 11.13, Rankasija kirjoitti:

Et. Koruja, kelloja, sormuksia, rakennekynsiä jne. ei pidetä hoityössä. Vapaa-ajalla voi raahailla ja kantaa ristejä ihan niin paljon kuin haluaa. 

Koruja, kelloja ja sormuksia voi pitää myös hoitotyössä. Tänäänkin teen koko päivän hoitotyötä siviilit päällä, shortsit jalassa, kello ranteessa ja helmet kaulassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse kannan pääkalloriipusta ja on minussa muutama lävistyskin, näkyvällä paikalla. Minusta ne ovat kauniit ja kuuluvat olennaisena osana elämääni.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Loukkaannun aina verisesti jos joku huomauttaa mun Darth Vader -asukokonaisuudesta. Mokomat pikkumaiset ihmiset. 

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Korujen käyttö riippuu varmasti työpaikasta. Jos esim. pienet korvakorut ja ohuet kaulaketjut ovat sallittuja, niin minun mielestäni ei ole väliä, mikä riipus se on. Paksuja ketjuja, suuria korvakoruja, rannekoruja/kelloja ja sormuksia ei tule käyttää, jos ne ovat työturvallisuudellesi tai aseptiikallesi riski. Mutta se riippuu työnkuvasta.

Ja mitä tulee siihen ristiin, ei se kenellekään kuulu, mikä merkitys korulla on sinulle. Hoitajalla saa olla omat arvonsa, kunhan niitä ei tuputa asiakkaille. Jos joku kysyy, niin voi toki vastata. Muuten voisi yhtälailla miettiä saako kaulaan ripustaa vaikka pääkallo- tai peace-riipuksia tai vaikka kissan kuvan. 

Ymmärrän toki huolesi, sillä kristilliset arvot ovat olleet mediassakin tarkastelussa useasti. Milloin puhuttu Joulujuhlista ja milloin Suvivirrestä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...