Jump to content

Oletteko vaihtaneet/ajatelleet vaihtaa alaa?

Recommended Posts

Posted

Valmistuin sh:ksi syksyllä, nyt keväällä hakemassa ihan toiselle alalle opiskelemaan 

• 5 years later...
MAINOS
Posted (edited)
10.4.2019 klo 09.31, Vieras: Lähtenyt kirjoitti:

Kyllä. Vaihdoin alaa. Ei palkan takia, mutta työ oli moraalisesti kestämätöntä. Olin lh vanhustyössä, pitkäaikaisosastolla. Tein lh työtä vuodesta 1996. Enää ei ole ihmisarvoa näkyvissä hoitajan ja vanhuksen kohtaamisessa, vaan kiire ja vain välttämätön ehditään tehdä. Sydän särkyy, kun näkee virikkeettömän elämän. Ja kuinka paljon enemmän vanhukset ansaitsisivat saada elämänsä loppuvaiheessa!

Samaa mieltä olen. Lh töissä vuodesta 2011. En koe että teen hyvää työtä. Koen olevani perseenpyyhkijä. Ennen tuntui että päivään sisältyi muutakin kuin pesut, syöminen ja nukkuminen. Oli aikaa istua jonkun vieressä pohtia elämää. Koronan jälkeen kaikki mennyt huonompaan suuntaan.

Olen vaihtamassa alaa. Ehkä kokonaan pois sote alalta mutta katselen vielä vaihtoehtoja

9.4.2019 klo 20.05, Vieras: Ex-hoitsu kirjoitti:

Siirryin sairaanhoitajan työstä hyvinvointikoordinaattorin työhön enkä ole katunut päivääkään. Parempi palkka, inhimilliset työajat ja päivätyö.

Olen itsekkin pohtinut vastaavaa tarvitaanko siihen sh kriteerit? Olen lähäri

Edited by - Kts -
Posted
22 hours ago, - Kts - said:

Olen itsekkin pohtinut vastaavaa tarvitaanko siihen sh kriteerit? Olen lähäri

Ylemmän korkeakoulututkinnon vaatii. Lähihoitajille löytyy mielenkiintoista työtä muun muassa yliopistollisissa sairaaloissa, ettei pelkkää perushoitoa vanhustenparissa tarvitse uraa tehdä. Suosittelen kuitenkin opiskelemaan sairaanhoitajaksi, jonka kautta avautuu uusia mahdollisuuksia työelämässä.

MAINOS

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...