Jump to content
MAINOS

Terveystieteellisen pääsykokeisiin 2011...


Liisa

Recommended Posts

Vihdoin ja viimein Tampereen yliopisto päästi minut piinasta, julkaisemalla tulokset ja sisään pääsin. Mahtava fiilis!! :peukku: Intoa puhkuen odotan jo syksyä, mutta sitä ennen nautitaan mahtavasta kesästä, hyvää Juhannusta kaikille!! :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 111
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Vihdoin ja viimein Tampereen yliopisto päästi minut piinasta, julkaisemalla tulokset ja sisään pääsin. Mahtava fiilis!! :peukku: Intoa puhkuen odotan jo syksyä, mutta sitä ennen nautitaan mahtavasta kesästä, hyvää Juhannusta kaikille!! :D

Onnea :)

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vihdoin ja viimein Tampereen yliopisto päästi minut piinasta, julkaisemalla tulokset ja sisään pääsin. Mahtava fiilis!! :peukku: Intoa puhkuen odotan jo syksyä, mutta sitä ennen nautitaan mahtavasta kesästä, hyvää Juhannusta kaikille!! :D

Onnea! :) Oulun tuloksia pitää odottaa vielä viikko... päivä päivältä on alkanut tuntumaan enemmän siltä, etten pääse sisään tälläkään kertaa. Oon kelaillut pääsykoevastauksia mielessäni ja nyt tuntuu siltä, että ne mun vastaukset oli ihan huonot, vaikka kokeen jälkeen oli ihan ok fiilis. Ääh.. onneksi tämä arpominen loppuu kohta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oulun tulokset ovat tulleet jo ainakin yliopistohaku.fi nettisivustolle ja siellä luki "hyväksytty", joten ilmeisesti olen päässyt sisään! :D Mahtavaa!

No niin Dento, hieno edustus sitten tänä vuonna Hoitajat.netillä :) Onnea! Ja onnittelut myös E.Rosenholmille :)

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tätä kautta on sitten helppo verkostoitua. Onnittelut kaikille opinnot aloittaville ja tsemppiä heille, joille ovet eivät tänä vuonna auenneet. Uusi yritys ensivuonna.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Olisiko jollakin (esim. teillä jotka olette jo opiskelleet terveystieteitä vuoden tai enemmän) antaa vinkkejä/neuvoja siihen, mitä aineita/opintokokonaisuuksia kannattaisi lukea sivuaineina? Pääaineeni tulee tosiaan olemaan terveyshallintotiede. Pohjakoulutukseni on yo ja suuhygienisti. Suurin osa terveystieteitä opiskelevista taitaa yleensä olla sairaanhoitajia tai terveydenhoitajia, mutta jospa joukkoon mahtuu myös yksi shg.. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Olisiko jollakin (esim. teillä jotka olette jo opiskelleet terveystieteitä vuoden tai enemmän) antaa vinkkejä/neuvoja siihen, mitä aineita/opintokokonaisuuksia kannattaisi lukea sivuaineina? Pääaineeni tulee tosiaan olemaan terveyshallintotiede. Pohjakoulutukseni on yo ja suuhygienisti. Suurin osa terveystieteitä opiskelevista taitaa yleensä olla sairaanhoitajia tai terveydenhoitajia, mutta jospa joukkoon mahtuu myös yksi shg.. smile.png

Samaan aikaan alottaneista meillä ainakin on myös fysioterapeutteja, röngenhoitajia, kätilöitä, terveydenhoitajia ja eri alojen sairaanhoitajia.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään ne opinnot sitten alkaa! Pääsykokeista ja niiden aiheuttamast jännityksestä tuntuu olevan jo ikuisuus... Stressitaso on tänään huomattavasti alhaisempi :) Tsemppiä kaikille koulunsa aloittaville!

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Voin kertoa puolentoista vuoden hoitotieteen opintojen jälkeen hieman kokemuksia. Kiire on itsestä kiinni tässäkin, opinto-oikeuttahan lävähtää sisään mennessä samantien seitsemän vuotta, mutta käytännössä ihmiset lukevat maisteriksi 2-4 vuodessa, varmaan 3-3,5 vuotta on sellainen hyvä keskiarvo. Eli riippuu ihan itsestä miten paljon opintoja ottaa. Perus- aine- ja syventävien juonnehan on jollain tapaa suunnitelmaan laadittu, ja Oulussa ainakin niiden suoritusajaksi tulee tuo 3,5 vuotta, josta tosin viimeinen puoli vuotta on "vain" gradun viimeistelyä. Eli näiden lisäksi kun suorittaa nuo kieli- ja muut yleisopinnot sekä pari sivuainetta, voi määräillä sitä tahtiaan aika hyvin. Eli jos on mahiksia opintovapaaseen, ei muutakuin kalenteri täyteen koulua silloin. Ja sitten jos käy töissä, ripottelee noita opintoja leveämmin.

Itse olen tehnyt kokoajan 100% työaikaa (+päivystykset+ylityöt+jononpurut) ja opinnot ovat silti edenneet ihan normi tahtia. Molemmat sivuaineet ja kandin paperit on aikataulun mukaan keväällä hallussa, ja sen jälkeen jää vain syventävät opinnot ja gradu. Kursseista suurin osa on tehty tyyliin luennot+tentti/tehtävä/esitys tai sitten pelkkä tentti/tehtävä. Toisen sivuaineeni (liikuntalääketiede (toinen on terveyshallintotiede)) otin muun mielenkiinnon lisäksi sen takia että se ei ollut aikataulullisesti liian sitova, vaan parin asiantuntijaluennon jälkeen tentitään osasuoritus.

Läsnäoloa luennoilla ei ole, seminaarit yms. ovat pakollisia ja ryhmätöitä käytetään monella kurssilla. Olen ihan tyytyväinen siihen järjestelyyn, sillä ei tämä mikään kirjekurssikaan saa olla. Kieliopinnot ovat vaatineet läsnäoloa, samoin informatiikassa ja muissa on ollut "pakko" käydä koululla. Yleisesti ottaen olen koulukaudella syys-toukokuu käynyt koululla pari kertaa viikossa keskimäärin. Koulullakäynti tosiaan loppuu aina hyvissä ajoin, nyt kävin tentissä 16.12. ja seuraavan kerran koululle pitäisi mennä 18.1., ja koulu loppuu sitten taas hyvissä ajoin toukokuun alulla.

Olen vuorotyössä, joten olen pakollisille koulupäiville hommaillut eri vuoroa kuin mitä koulu, eli yleensä niin että aamu koululla ja sitten iltahukiin, tai sitten töistä vapaapäivä. Työnantaja suhtautuu tietenkin suopeasti tähän koska opiskelenhan sitä "meidän" alaa. Toki tämä on aikaavievää ja rassaa varmasti perheellisten kotijoukkoja, eli jos on esim. mahdollisuus ottaa joku 50-78% työaika niin koulu ei näy missään muussa kuin pienemmässä tilinauhassa. Itselläni kotijoukkue on kannustanut koko ajan tähän järjestelyyn, ja varmaankin parempi että koulu pikemminkin käydään nyt pois eikä venytetä sitä sinne seitsemänvuotiseksi.

Oulunkin lukkarit löytyy netistä: http://www.oulu.fi/h...0aikataulut.pdf

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...