Jump to content
MAINOS

Terveystieteellisen pääsykokeisiin 2011...


Liisa

Recommended Posts

En olekaan muistanut tätä foorumia aiemmin tutkia näiltä osin, mutta hakenut olen hoitotieteeseen Kuopioon. Ja vähän on kyllä sellainen tunne, että menee ihan kokemuksen piikkiin vain tuo reissu. Eli menen siis katselemaan kun muut kirjoittavat ::) Vaikka eipä sillä, että ihan älyttömästi olisin itsekään panostanut, kertaalleen olen opukset läpi lukenut (ja vielä kirjaston opukset, ei edes omat) ja vähän kertaillut kohtia, mutta voin kuvitella, että jos kvalitatiivisen tutkimuksen luotettavuutta pitää alkaa arvioida (tai kvantitatiivisen aineistoanalyysia) niin hukassa olen. Ja todennäköisesti muutenkin käy niin, että menen aivan kipsiin koko tilanteessa ja piirtelen vastauspaperiin kukkasia.

Pitkään mietin, viitsinkö tällä lukemisella edes lähteä koko pääsykokeisiin, varsinkin kun tuo ajomatka on melkolailla pitkä (ainakin 3½ tuntia), sitä varten on pitänyt ottaa palkaton vapaa jne... Mutta eipä sitä käymättä ainakaan pääse.

Toisaalta mietin myös sitten sitä, että jos sellainen vahinko pääsee käymään, että ihan oikeasti sinne joskus pääsee, niin miten hurjaa se opiskelu Kuopiossa on? Paljonko läsnäoloa, miten usein jne. Täältä suunnalta ei julkisilla ennen puolta päivää pääse paikalle ja aina siis olisi se autoilu edessä. Kaiken muun hyvän lisäksi teen virka-aikatyötä eikä tuo pitkähkönlainen parisuhde pankin kanssa oikein antaisi opintovapaallekaan jäädä, joten se olisi sitten aina palkaton vapaa tai lomapv, joka lähipäivään menee. Ja minun talouteni siis pyörii vain minun varassani, ei toista osapuolta, jonka kanssa voisi neuvotella siitä, kuka maksaa lainanlyhennyksen missäkin kuussa... Eikä myöskään aikuiskoulutustuen edellyttämiä työvuosia vielä kasassa. Sinällään ideaali tilanne; ei tarvitse miettiä, kärsiikö parisuhde tai perhe opiskelusta, mutta taloudellinen tilanne pistää kyllä miettimään. Jos jollakulla on siis vielä tarkempaa kokemusta tällaisesta työnohessa opiskelusta, otetaan tieto ilolla vastaan :)

Juuri kun luulet, ettei mikään voisi olla huonommin, joku varastaa häntäsi. -Ihaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 111
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

"Pientä" jännitystä jo tosiaan ilmassa. Yritin tuossa vähän lukea vauvan päikkäreiden aikaan, mutta ei tuu mitään, ei pysty keskittymään yhtään. Tosi kiva, mitähän huomisesta tulee, jos jo nyt jännittää näin paljon?! Täytyy toivoa, että tänään jännitäis niin paljon varastoon, ettei huomenna enää tartteis :D Mä olen tehnyt itselleni listan kohdista, joista oletan kysymysten tulevan ja niitä pitäis vielä yrittää tankkailla. Onneksi on huomenna vielä junassa vähän aikaa :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Pientä" jännitystä jo tosiaan ilmassa. Yritin tuossa vähän lukea vauvan päikkäreiden aikaan, mutta ei tuu mitään, ei pysty keskittymään yhtään. Tosi kiva, mitähän huomisesta tulee, jos jo nyt jännittää näin paljon?! Täytyy toivoa, että tänään jännitäis niin paljon varastoon, ettei huomenna enää tartteis :D Mä olen tehnyt itselleni listan kohdista, joista oletan kysymysten tulevan ja niitä pitäis vielä yrittää tankkailla. Onneksi on huomenna vielä junassa vähän aikaa :D

Sama juttu täällä, yritän muka vielä lukea, mut ihan kauhean vaikea keskittyä.. vähän väliä ajatukset karkailee jo huomiseen ja jotenkin sellainen olo, ettei tässä enää ehdi mitään oppia vaikka kuinka yrittäis vielä päntätä. Mua jännitti viime vuonna ainakin ihan kiitettävästi ennen koetta ja kokeessa myös, joten varmasti sama toistuu tänäkin vuonna. Mutta muistetaan kuitenkin tämä kultainen lause urheilumaailmasta: parhaani teen ja katsotaan mihin se riittää. ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samoin täällä jo odotan, että pääsisi huomisen "yli" ...positiivisessa mielessä. Ja kaikki me varmasti parhaamme yritetään. Kaikille oikein, oikein paljon onnea huomiseen...peukut ja varpaat pystyyn!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onnea matkaan kaikille minunkin puolestani!

menneen viikjon sain lukea aikalailla niin paljon kuin jaksoin.

Etiikan kirja on kohtuu hyvin hallussa, tärppitkin kyllä kelpais :nauraa: Yksityisyyttä, paternalistista hoitokäytäntöä ja esim. etiikan tasoja ei ole kysytty aiempina vuosina. Mutta luulen, että pysyttelevät jossain vanhassa aiheessa... eettinen ongelmanratkaisu?

Hoitotiede-kirja oli loppujen lopuksi aika nopeasti luettu, mutta se on vaikea koota sellaisiksi kokonaisuuksiksi, että ne muistaisi. Esim. paradigmaa siinä määritelty hieman eri tavoin, kuin Tutkimus hoitotieessä kirjassa. Tai sitten vaan lukijassa ongelma... Mutta jos siitä selkeä kysymys tulee, niin ehkä jotain saa paperillekin asti.

Ja sitten se viimoinen ja hankalin. Hankalaksi sen tekee se, että on niin täynnä nippelitietoa. Toivottavasti kokeeseen tuleva artikkeli olisi kvalitatiivinen, siihen nyt hieman enemmän panostin. Kvantitatiivisestakin toki jotain tarttui mukaan.

Eli huomiseen. Onneksi tuli vilkaistua yliopiston karttaa, sali onkin aivan eri paikassa missä uumoilin.

Syteen tai saveen, huomisen jälkeen alkaa "lukukrapula", mitä voi sitten parannella jollain dekkarilla. Tai sitten jollain aineopintojen tehtävällä. Jos viitsis :)

Ja kivaa on ollut, että tältä palstalta löytyi muitakin hakijoita!

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kohta se olisi lähdettävä liikenteeseen, jotta löytää oikean paikan ajoissa... Mitään en kykene nyt muistamaan ja luulen, että tilanne on puolen päivän aikaan sama...

Onnea matkaan kaikille!

Juuri kun luulet, ettei mikään voisi olla huonommin, joku varastaa häntäsi. -Ihaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

huok, huok, huok...päivä ohi, ja voin sanoa, että olipas kysymykset! aika erilaiset, kuin viime vuosina. Jäi tunne, että en pääse tällä kertaa...miten teillä muilla meni?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huhhuh.. nyt on tosiaan urakka taas takana. Kysymykset (terveyshallintotiede, Oulu) ei ollu mun mielestä mitään ihan tajuttoman vaikeita, mutta en osaa mennä arvailemaan pääsenkö sisään vai en. Ehkä pienet mahdollisuudet olis päästä, mutta kun kävin kokeen jälkeen katsomassa mallivastakset, niin enpä tiedä.. :-/ Se riippuu niin paljon siitä miten hyvin muilla on mennyt. Kaikkeni mielestäni annoin, joten nyt ei voi kuin vain odottaa tuloksia, toivoa parasta ja pelätä pahinta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

2 kysymystä aika ok, 2 ja 3. 1 sain aika niukan vastauksen aikaseksi. Ja 4... Oli jäänyt tuo helsingin julistus lukematta... Mutta julistin kuitenkin jokaikiselle riville:-). Jos edes 1 piste heruis! Onneksi on ohi tältä keväältä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika erikoiset kysymykset oli mutta parhaani olen tehnyt :) Toivottavasti meni edes jotenkin, mutta sen näkee sitten kesäkuun alussa :)

Oulun tulokset tulee vasta heinäkuun 1. päivä, hieman tuskastuttaa odotella sinne asti..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mallivastausten perusteella ei tänä vuonna lykästä. Lukeminen oli vikan viikon huonoa ja siinä vielä valvottiin yökausia kipeän lapsen kanssa. Ei ehkä ihan paras yhdistelmä jos pääsykokeissa pitäs pärjätä. Nooh, ensi vuonna sitten taas. Tai sitten ei. Mietin tässä ihan vakavissani, että muutama vuosi pitäs ootella että lapset pikkusen kasvaa. Ovat niin täystuho iässä, ettei omaa aikaa juuri jää niiden peräänkattomiselta ja ruokkimiselta.

Onnea kuitenkin kaikille muille ja tsemppiä että ovet heilahtaa auki tänä vuonna.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onnea kaikille. Teille, joille tulee kielteinen päätös, suosittelen hoitotieteen perus- ja aineopintojen suorittamista. Helpottaa elämää todella paljon ensimmäisenä opiskeluvuotena.

Nim. syksyllä aloittanut ja yhtä tenttiä ja tehtävän palautusta vaille kandi.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos Focce taiko ittensä Ouluun sisään viime vuonna 2 yövuoron lukemisella niin etteköhän tekin pääse noin pedantilla lukemisella :)

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo-o. Eihän se ihan putkeen menny :nauraa: 1. tehtävä oli ainoa, joka oli mun tärppilistalla ja menikin kait ihan ok. Haastattelutyyppejä en ollut lukenut ajatuksella, mutta kaipa niistäkin jokunen piste tulee. Monivalinta meni varmaan myös ihan ok. Muutaman kohdan kanssa arvoin, mutta päätin kuitenkin ottaa riskin ja vastasin jokaiseen, toivottavasti ei jää niistä mahdollisista miinuksista kiinni! Sovellustehtävä oli kyllä tosi yllättävä. Olin lukenut Helsingin julistuksen jotenkuten läpi joskus pari kuukautta sitten läpi, mutta enhän siitä tietysti enää mitään muistanut. Toivottavasti silti jokunen kymmenys edes irtoaisi, mäkin sain siihen tekstiä joka rivin täydeltä, toivottavasti ei mennyt ihan ohi aiheen! Kesäkuun alussa sitten näkee pitääkö alkaa kerrata jo hyvissä ajoin ensi vuotta varten ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onnea kaikille. Teille, joille tulee kielteinen päätös, suosittelen hoitotieteen perus- ja aineopintojen suorittamista. Helpottaa elämää todella paljon ensimmäisenä opiskeluvuotena.

Nim. syksyllä aloittanut ja yhtä tenttiä ja tehtävän palautusta vaille kandi.

Sain juuri terveyshallintotieteen perusopinnot avoimen kautta päätökseen (25 op), mutta ei niistä opinnoista mun mielestä hirveästi ollut apua suoranaisesti pääsykokeisiin, mutta varmasti ne helpottavat sitten varsinaisia opintoja, jos joskus sattuu pääsemään sisään. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pluto,

meillä Kuopiossa ne oli ilmoitustaululla näkyvissä heti tentin jälkeen.

Juu, Oulussakin mallivastaukset tuli ilmoitustaululle heti tentin jälkeen. Hoitotieteen ja opettajan koulutusohjelman vastaukset oli laitettu hyvinkin tarkkaan, mutta terveyshallintotieteen kohdalle oli vaan monistettu ne sivut pääsykoekrijoista, joista vastaukset löytyivät.. ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu. Ei onnaa tänä vuonna. Sen sijaan, että oisin vastannu tiedon tyyppeihin, kirjoitin sinne tiedon luonteesta. Eikä todellakaan tullu mieleenkään opetella jotain helsingin julistusta. Heitin sitten koko homman ihan hatusta... Samoin aika pitkälti sen ulkoisen ympäristön. Joten sen sijaan, että oisin kattonu ko muut kirjottaa, kirjotin mielikuvitusjuttuja. Aika epeli olen, jos edes neljä pistettä saan.

Toivottavasti toiset tiesivät, mitä kirjottivat:)

Juuri kun luulet, ettei mikään voisi olla huonommin, joku varastaa häntäsi. -Ihaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei voisiko joku ystävällisesti muistaa kysytyt kysymykset(paitsi monivalintakysymys) ja mahdolliset vastaukset...Oliko kysymys hoitotieteen tiedon tyypeistä vai lajeista,vastasin nimittäin lajeista.Kaatuuko homma nyt siis siihen :( taas :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoitotieteen tiedon tyypeistä oli kysymys. Ainakin toivottavasti. Katoin kyllä mielestäni tarkkaan. Eli metateoreettinen, teoreettinen, tekninen ja taidollinen tieto :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli juuri noista kaisamarian listaamista tyypeistä tosiaankin oli kysymys, itse sotkin sen tiedon luonteeseen... *idiootti minä* Noh, ehkä tämä nyt antaa kimmoketta suunnittelemalleni totaaliselle alan vaihdolle...

Juuri kun luulet, ettei mikään voisi olla huonommin, joku varastaa häntäsi. -Ihaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...