Jump to content
MAINOS

Jorvin sairaalassa aletaan kuvata tosi-tv sarjaa


Reportteri

Recommended Posts

Ankeet näköiset oli ppkl:kin tilat. Toivottavasti Jorvilaisetkin saavat kipeästi tarvitsevansa remontin/laajennuksen joskus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 178
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Ankeet näköiset oli ppkl:kin tilat. Toivottavasti Jorvilaisetkin saavat kipeästi tarvitsevansa remontin/laajennuksen joskus.

Ei sinne kai oo suunniteltu muuta kuin laajennusta potilasmäärän muodossa, kun Puolarin iltapäivystys lopetetaan "turhana".  ;D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehdottoman koukuttava sarja! Itsekin olisin toivonut vähän "todellisempaa" kuvaa päivystyksen kiireestä, niillähän oli tyhjiä sänkyjäkin monta!  ;D

Olen samalla linjalla tuosta "joka potilaalle oma tyylinsä" - kommentista; toisille on pakko lässyttää, ja toisille sitä toista.  :( Eli mun silmääni kätilö rauhoitti ilmeisen kivuliasta ja pelokasta naista hienosti, olemalla rauhallinen ja läsnä. Jos äiti olisi huutanut ja kiroillut, ei varmana olisi kätilökään ollut noin "lässy". Ihana täti sooli.

Itku pääsi täälläkin, oman esikoisen LA lähestyy ja varmaan siksi reagoin voimakkaasti tuon kivun katseluun ja vauvan ulostautumiseen... :-

Katson seuraavankin!

Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä täälläkin koukkuunnuttiin..

kätilö hoiti minusta hommansa tosi hyvin, ihanan rauhallinen tyyli oli ja haastattelussa oikein aisti kuinka nauttii työstään. Monia kysymyksiä ja ajatuksia ohjelma kyllä herätti..

(piti muuten täälläkin itkut tirauttaa synnytyksen aikana)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siitä kätilöstä vielä, että salikätilön näkökulmasta tolla oli hyvä ote siihen äitiin. Kyllä sitä joillekki pitää välillä "lässyttää" ja toisia komentaa ku eivät millään usko että pitää työntää/pidättää/olla huutamatta jne. Oli toiki ihan napakka niissä "käskyissään". Te ette oo lässytystä kuulleetkaan jos toi oli muka lässytystä ;D

Sisäisesti latino

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehdottoman koukuttava sarja tuo kyllä on!

Päivystyspoliklinikka näytti kyllä ihmeen tyhjältä, sillä olen joskus ollut tuolla potilaana, ja siellä on aina ollut aivan törkeän täyttä - jonotusajatkin saattavat olla monta tuntia. Viimeksi olin potilaana Jorvissa juhannuksen jälkeen pneumonian vuoksi, ja menin sisätautien erikoispäivystykseen lääkärin lähetteellä - minut laitettiin polilla ylipaikalle jonnekin käytävälle, joten se siitä kiireettömyydestä.  ;D

Minultakin muuten pääsi itku pikkuisen vauvelin synnyttyä. Ovat ne vain ihania, suloisia pieniä rääpäleitä - tuollaisia minäkin jonain päivänä autan maailmaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nämä lasaretti sarjat aiheuttavat akuutin tarpeen tallentavan digiboksin hankinnalle, jos jollakin on tiedossa hyvä ja halpa laite), niin vihjettä voi laittaa offtopicin "Hyvä ostos" -ketjuun... 

Sama vika täälläkin  ;D työ haittaa harrastuksia  :(

Ei täälkään ole tallentavaa boxia. Onneks nuo lähetykset uusitaan lauantaisin klo 18.00 ja sunnuntaina joskus myöhäisillassa. Myös netti tv:stä voi seurata sarjaa.

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin nää, mutta entäs kun nelosen sarja alkaa kun se tulee ma-to joka ilta? Ei ehdi millään aina katsomaan. Tai sitten käy niin huono tuuri kuin mulla, että tänään olin töissä = en nähnyt, huomenna oon töissä = en näe ja jos oisin eilenkin ollut töissä, en olis nähnyt...

Selityksiä riittää sille, että voi ostaa tallentavan  :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin nää, mutta entäs kun nelosen sarja alkaa kun se tulee ma-to joka ilta? Ei ehdi millään aina katsomaan. Tai sitten käy niin huono tuuri kuin mulla, että tänään olin töissä = en nähnyt, huomenna oon töissä = en näe ja jos oisin eilenkin ollut töissä, en olis nähnyt...

Selityksiä riittää sille, että voi ostaa tallentavan  :P

Mä alan maanantaista eteenpäin tekemään sopivasti arkisin klo 9-15-vuoroja... ;D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla vaan pisti silmään se, ettei synnytyssali ollut kamalan viihtyisän oloinen. Itku piti herkän ihmisen tirauttaa kun äiti sai vauvan rinnalleen  cry.png

Miullekin tuli tunne, että jossain varastohuoneessa synnyttää. Ja itkeä piti kanssa.  :PMuokkaus:Lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehdottoman koukuttava sarja! Itsekin olisin toivonut vähän "todellisempaa" kuvaa päivystyksen kiireestä, niillähän oli tyhjiä sänkyjäkin monta!  :P

Voin sanoa että on erittäin poikkeuksellista ja ehkä arkiaamuna voi joskus poikkeustapauksessa olla paikkoja jotka kyllä täyttyvät muutamassa tunnissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mepäs ostettiin eilen tallentava digiboxi  :P Joskin kotona oltiin niin myöhään että eilinen jakso piti katsoa tänään.

Minusta etenkin se lääkäri + tehon hoitajat yrittivät puhua mahdollisimman ymmärrettävää kieltä. Oli monia sellaisia kohtia, joissa ajattelin että itse olisin käyttänyt jargonia mutta hoitaja hienosti kiersi kohdan jollain yleiskielisellä sanalla. Ja kyllä ER:ssäkin käytetään jargonia, eikä se haitanne seuraamista, kun kuva on mukana kuitenkin koko ajan.

Ja minäkin lukeudun niihin, joiden mielestä kätilö hoiteli hommansa oikein hyvin. Pientä jännitystä ehkä kuvausryhmän vuoksi oli hänelläkin.

Vaikeahan tuollaista sarjaa on kuvata ja editoida, kun kaikkia tilanteita ei voida näyttää ja tilanteet menee omalla painollaan eri tavalla kuin käsikirjoitetussa sarjassa. Ihan kauhean mielenkiintoistahan se ei ole, että flimmerin kardioversio väsähtää spontaaniksi kääntymiseksi, eräänlainen antikliimaksi siis dramaturgian kannalta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täytyy tunnustaa että tämäkin naikkonen rupes kyynelehtiä kun se pikku nyytti sieltä putkahti maailmaan  ;D

tosin oman duuniauton näkeminen alussa aiheutti pienen hervottoman naurunpyrähdyksen :nauraa:

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Katoin netti-TV:stä ekan jakson, pidin sarjasta. Tuleekohan muutkin jaksot nettiin tuijoteltavaks, en viittis TV:tä kellarista ja boxia ostaa varta vasten?

Kätilö oli minusta tosi asiallinen, ennakkoasetelma odotin, millon alkaa hirvee lätystys, mutta ei semmosta ollutkaan. Samalla keksin, ettei miusta tule kätilöä, enkä halua synnyttämään ikinä; Samalla kun se lapsi synty, kiipes miun aamupala ylöspäin, ei kiva  :(

- Your Lordy Mistress, Painfully Yours  <3

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Katoin netti-TV:stä ekan jakson, pidin sarjasta. Tuleekohan muutkin jaksot nettiin tuijoteltavaks, en viittis TV:tä kellarista ja boxia ostaa varta vasten?

Tulee. Jotenkin arvasinkin. Kiva niin, nyt ei haittaa vaikka unohtaa laittaa boxille tallentumaan.

http://www.sub.fi/netti-tv/index.shtml/ohjelmat/sairaalan_syke

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mä kanssa katoin ekan jakson, oli kyllä ihan hyvä ohjelma!

en tiedä mistä syystä, mutta sen taysissa kuvatun sarjan mainokset saa mulla kylmät väreet aikaan, jo pelkät mainokset koskettaa :) ehkä se musiikki yhdistettynä siihen kuvaan tekee siitä ainakin hyvän mainoksen...toivottavasti sekin sarja on yhtä hyvä kun tää sairaalan syke!

yksi huono puoli siinä ohjelmassa oli; se oli aivan liian lyhyt! tai no ehkä se oli sopivan pituinen tollaseks ohjelmaks, mutta mä olisin voinut kattoa sitä vaikka kuinka kauan! hullu kun oon...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvin tehty sarja, ainakin ekan jakson perusteella. 

Meikä saattaa vilahtaa siellä kanssa...omaisena olin. Olipa niiin jännää katsoa, et näkyykö itse siellä. Tiesin, että siellä kuvataan, mutta kuvauslupa kysyttiin yllättäen, ei ehtiny fledaa edes laittamaan :)

Katsoin jakson neitini (12v) kanssa, ja hyvin kesti verikammoisena katsoa, ja neidinkin mielestä ohjelma oli mielenkiintoinen.

Kaikki me ollaan eläimiä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla vaan pisti silmään se, ettei synnytyssali ollut kamalan viihtyisän oloinen. Itku piti herkän ihmisen tirauttaa kun äiti sai vauvan rinnalleen  cry.png

Miullekin tuli tunne, että jossain varastohuoneessa synnyttää. Ja itkeä piti kanssa.  ;)Muokkaus:Lainaukset

Näytti ihan siltä tutkimushuoneelta. Ainakin mun synnytyksessä synnytyssalini oli isompi ja kotoisampi (tai sit olin vaan niin omissa maailmoissani/ilokaasuissa etten tajunnu mitään  ::) )

Ja kyllä, itkeä piti kans.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en huomannu synnytyssalissa mitään karua. Mä keskityin niin syntyvään lapseen ja sen terveyteen etten muistanu omissakaan synnytyksissä tarkistaa seinälaattojen värisävyä ja verhokankaan kuviointia.  ;)

Tai sit mä olin niin nuori pentu itekin sillo.  ::)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No olethan sä Kerde vieläkin niin nuori et sillon sun on täytyny olla pentu :) Ei toi mun silmään ny kauheesti särähtäny toi synnytyshuone, tosin ite en oo synnyttäny koskaan et en tiä mitä sitä sit itte toivois... ainaki ny sen miehen siihen viereen jota vois syyttää kaikesta. Täytyy tuolle äidille antaa kyllä pisteet siitä että synnyttää kameroiden edessä ja isä ei oo ees paikalla!

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Mä en huomannu synnytyssalissa mitään karua. Mä keskityin niin syntyvään lapseen ja sen terveyteen etten muistanu omissakaan synnytyksissä tarkistaa seinälaattojen värisävyä ja verhokankaan kuviointia.  :)

Mä en enää mikään tyttönen ollut lapset saadessani enkä kyllä muista yhtään, minkänäköisessä huoneessa vauvaa ulos pusattiin. Tai maattiin epiduraalinirvanassa. Muistan, että esikoista tehtiin salissa 9 ja kuopusta salissa 5. Muistan synnytykseni hoitaneet kätilöt, hyvässä ja pahassa, muistan kokonaisia lauseita sanasta sanaan. Mutta huoneet eivät ole jääneet mieleen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...