Jump to content
MAINOS

Jorvin sairaalassa aletaan kuvata tosi-tv sarjaa


Reportteri

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 178
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Tuossa mietittiin työmaalla, että missä koulutetaan tehohoitajia?

Kulkevatko he tuollaisella nimikkeellä Jorvissa, vai onko se vain ohjelman tekijöiden keksimä? Lasten sairaanhoitajia on, mutta tehohoitajia?

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ovat teholla töissä joka oma yksikkönsä päivystyksen yhteydessä niin puhutaan tehohoitajista.

-Ovatko he parempia kuin ensihoitaja (AMK):t vai vain joku uusi lajike sairaanhoitajan ja ensihoitaja (AMK):n väilillä?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minun tietämyksen mukaan ihan sairaanhoitajia siinä missä muutkin, eikä Jorvissakaan kukaan kutsu ketään tehohoitajaksi, kaikki on sairaanhoitajia. Eiköhän tuo tehohoitaja ol ihan tuottajien keksimä juttu. Ei päivystyksessäkään kukaan kutsu akuuttihoitajaksi sairaanhoitajaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ovat teholla töissä joka oma yksikkönsä päivystyksen yhteydessä niin puhutaan tehohoitajista.

-Ovatko he parempia kuin ensihoitaja (AMK):t vai vain joku uusi lajike sairaanhoitajan ja ensihoitaja (AMK):n väilillä?

Mäki tota pohdin... mut varmaan se osittain maallikoiden takia pistetty. Niinku selvyyden vuoksi.

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ovat teholla töissä joka oma yksikkönsä päivystyksen yhteydessä niin puhutaan tehohoitajista.

-Ovatko he parempia kuin ensihoitaja (AMK):t vai vain joku uusi lajike sairaanhoitajan ja ensihoitaja (AMK):n väilillä?

Mäki tota pohdin... mut varmaan se osittain maallikoiden takia pistetty. Niinku selvyyden vuoksi.

-Ei toi kovin selvä määre ole kun näin pistää kovasti vaivaamaan.

Mulle oli tosin vapaiden aikana ilmestynyt nimineulaan teksti erityisosaaja. Suluissa. Sen päällä luki Kahvinkeittäjä, mutta sen pyyhin tussilla yli. Toi erityisosaaja (suluissa) näytti sen verran hienolta, että jätin sen.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viimeisimmässä jaksossa oli mun milestä ärsyttävää se lastensh:n käyttämä kieli potilaan kanssa. Se oli sellaista teko"lastenkieltä". No, ehkä sitä on liikaa herkistynyt tällaisille asioille. Kuinkakohan ärsyttävä mä oon......

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sais olla pidempiä noi jaksot! tai sitten useempana päivänä. Ku viikon joutuu aina odottamaan seuraavaa  :nauraa:

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sais olla pidempiä noi jaksot! tai sitten useempana päivänä. Ku viikon joutuu aina odottamaan seuraavaa  :nauraa:

Olen samaa mieltä, mutta toisaalta - eikös se juurikin ole se idea, että saadaan katsoja ohjelmaan koukkuun kuin kuha (tai hauki, tai ahven...)? Kun katsojasta tuntuu, että homma ikään kuin jää kesken, haluaa katsoa seuraavankin jakson. Tiedä, vaikka tästäkin tulisi toinen tuotantokausi sitten hamassa tulevaisuudessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sais olla pidempiä noi jaksot! tai sitten useempana päivänä. Ku viikon joutuu aina odottamaan seuraavaa  :P

Olen samaa mieltä, mutta toisaalta - eikös se juurikin ole se idea, että saadaan katsoja ohjelmaan koukkuun kuin kuha (tai hauki, tai ahven...)? Kun katsojasta tuntuu, että homma ikään kuin jää kesken, haluaa katsoa seuraavankin jakson. Tiedä, vaikka tästäkin tulisi toinen tuotantokausi sitten hamassa tulevaisuudessa.

Tuossa välillä voi katsoa nelosen sairaala sarjaa joka tulee maan- tors klo 19.00 niin ei työasiat tuppaanu unotumaan  :nauraa:

http://www.nelonen.fi/sairaala/

joka kuvattu tays:sa

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sais olla pidempiä noi jaksot! tai sitten useempana päivänä. Ku viikon joutuu aina odottamaan seuraavaa  :P

Olen samaa mieltä, mutta toisaalta - eikös se juurikin ole se idea, että saadaan katsoja ohjelmaan koukkuun kuin kuha (tai hauki, tai ahven...)? Kun katsojasta tuntuu, että homma ikään kuin jää kesken, haluaa katsoa seuraavankin jakson. Tiedä, vaikka tästäkin tulisi toinen tuotantokausi sitten hamassa tulevaisuudessa.

Tuossa välillä voi katsoa nelosen sairaala sarjaa joka tulee maan- tors klo 19.00 niin ei työasiat tuppaanu unotumaan  ;)

http://www.nelonen.fi/sairaala/

joka kuvattu tays:sa

Ja löytyypä noilta sivuilta harvinaisen komea sairaanhoitaja: http://www.nelonen.fi/sairaala/kysy_hoitajalta.html  >:D

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla vaan pisti silmään se, ettei synnytyssali ollut kamalan viihtyisän oloinen. Itku piti herkän ihmisen tirauttaa kun äiti sai vauvan rinnalleen  cry.png

Miullekin tuli tunne, että jossain varastohuoneessa synnyttää. Ja itkeä piti kanssa.  ;)Muokkaus:Lainaukset

Näytti ihan siltä tutkimushuoneelta. Ainakin mun synnytyksessä synnytyssalini oli isompi ja kotoisampi (tai sit olin vaan niin omissa maailmoissani/ilokaasuissa etten tajunnu mitään  ;D )

Ja kyllä, itkeä piti kans.

Kyllä se ihan perus synnytyssali oli. Ja kyllä ne oikeesti ihan viihtyisiä on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pieni juttu pisti silmään (näin mainoskatkolla pakko tulla kirjoittamaan). Kiinnittikö kukaan huomiota sen teholla työskentelevän sh:n käsiin? Mielettömät kynnet. Joo, kauniit, hyvin hoidetut ja kauniisti lakattu. Mutta herää kysymys, käytetäänkö Jorvissa käsidesiä, sillä se syö nuo lakat kynsistä parin käytön jälkeen...

Tuli vain mieleen. Pienessä päässäni mietin... Sen enempää tuomitsematta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pieni juttu pisti silmään (näin mainoskatkolla pakko tulla kirjoittamaan). Kiinnittikö kukaan huomiota sen teholla työskentelevän sh:n käsiin? Mielettömät kynnet. Joo, kauniit, hyvin hoidetut ja kauniisti lakattu. Mutta herää kysymys, käytetäänkö Jorvissa käsidesiä, sillä se syö nuo lakat kynsistä parin käytön jälkeen...

Tuli vain mieleen. Pienessä päässäni mietin... Sen enempää tuomitsematta.

Huomasin ja viime kerralla lastenlääkäri kuivaili käsidesit siihen hoitopöydän alustaan. Oli muuten ihanan olonen lääkäri.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta herää kysymys, käytetäänkö Jorvissa käsidesiä, sillä se syö nuo lakat kynsistä parin käytön jälkeen...

Näin taas vaan loppumetrit tuosta ohjelmasta, täytyy katsoa netistä jossain vaiheessa kokonaan.

Kynsilakan käytöstä on eri paikoissa erilaisia ohjeistuksia. Ainakin HUSsissa käsitykseni mukaan ollaan sallivia, mutta painotetaan että lakan on oltava ehjä, ei lohkeillut. Briteissä on nyt tullut suositus joka kieltää (miten suositus voi kieltää, eikös se ole sitten määräys tjsp?) kynsilakan käytön terveydenhuollossa, mutta Suomen kuntaliiton julkaisussa sallitaan alle 4 vrk vanha lakka. Kuitenkin monet sairaanhoitopiirit ovat kielteisellä kannalla kynsilakan käyttöön juuri sen takia että oletetaan että käsihuuhde pehmittää kynsilakkaa ja näinollen lisää mikrobien määrää käsissä. Tästä ei ole käsittääkseni tieteellistä näyttöä.

Omakohtaisesti olen todennut, tosin vain silmämääräisesti arvioiden, että käsihuuhteet ei liuota hyvälaatuista ehjää kynsilakkapintaa, vaan lakat on työvuoron jälkeen ihan samassa kuosissa kuin ennenkin, runsaasta käsihuuhteen lotraamisesta huolimatta. Itse käytän väritöntä lakkaa, pääasiassa sen takia että kynnet on helposti liuskottuvat ja lohkeilevat. Toki muutan tottumuksiani heti jos ohjeistukset muuttuvat, tai jossain työyksikössä selvästi ollaan kielteisiä kynsilakan käytön suhteen.

Hyvinkään sairaalan (HUS) ohjeistuksista sanotaan aiheesta seuraavaa (Suomen Sairaalahygienialehdessä 1/2006):

"Teko- ja rakennekynneteivät ole sallittuja potilastyössä, sillä niiden alusta tarjoaa mikrobeille otollisen kasvualustan ja ne estävät tehokkaan käsien desinfektion. Kynsilakan käytöstä ollaan sekä sallivia, että kieltäviä. Uusi englantilainen suositus kieltää kynsilakan käytön terveydenhuoltotyössä. Meillä sallitaan lakan käyttö, mikäli huolehditaan, että lakkapinta on ehjä eikä ole päässyt lohkeilemaan. Työntekijän tulee huolehtia kynsilakkansa kunnosta, mikäli haluaa sitä käyttää."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos Maaria vastauksesta. Ehkä meidän osastolla kaikilla on joko A) halpaa kynsilakkaa tai cool.png käytössä hirveä myrkky käsidesinä. Nimittäin kenenkään lakat eivät ole kestäneet meillä päivääkään...  ;D

Ja kyllä mä vähän katsoin noita kynsiä sillä silmällä, että onkohan ne aidot... No se ei onneksi ole mun asiani  ;D kunhan jäin miettimään... Mutta saahan jokainen lakata kyntensä vaikka joka päivä, ei se tosiaan multa ole pois. Kiinnitti vain huomiota kun se antoi CV-katetriin lääkettä siellä teholla...

Huomasin ja viime kerralla lastenlääkäri kuivaili käsidesit siihen hoitopöydän alustaan. Oli muuten ihanan olonen lääkäri.

Sen mäkin huomasin ja huvittuneena sitä seurasin. Mutta tosiaan, se vauvaa tutkinut lastenlääkäri oli jotenkin aivan ihana. Kuinka nätisti se käsitteli vauvaa ja puhui vauvalle ja ja ja. Oih, se vain oli jotenkin niin ammattitaitoinen, ammatillinen ja kuitenkin antoi jotain itsestään. Siis sanalla sanoen aivan ihana (ups, kaksi sanaa  ;D )

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvinkään sairaalan (HUS) ohjeistuksista sanotaan aiheesta seuraavaa (Suomen Sairaalahygienialehdessä 1/2006):

"Teko- ja rakennekynneteivät ole sallittuja potilastyössä, sillä niiden alusta tarjoaa mikrobeille otollisen kasvualustan ja ne estävät tehokkaan käsien desinfektion. Kynsilakan käytöstä ollaan sekä sallivia, että kieltäviä. Uusi englantilainen suositus kieltää kynsilakan käytön terveydenhuoltotyössä. Meillä sallitaan lakan käyttö, mikäli huolehditaan, että lakkapinta on ehjä eikä ole päässyt lohkeilemaan. Työntekijän tulee huolehtia kynsilakkansa kunnosta, mikäli haluaa sitä käyttää."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos Maaria vastauksesta. Ehkä meidän osastolla kaikilla on joko A) halpaa kynsilakkaa tai cool.png käytössä hirveä myrkky käsidesinä. Nimittäin kenenkään lakat eivät ole kestäneet meillä päivääkään...  ;D

Ja kyllä mä vähän katsoin noita kynsiä sillä silmällä, että onkohan ne aidot... No se ei onneksi ole mun asiani  ;D kunhan jäin miettimään... Mutta saahan jokainen lakata kyntensä vaikka joka päivä, ei se tosiaan multa ole pois. Kiinnitti vain huomiota kun se antoi CV-katetriin lääkettä siellä teholla...

Huomasin ja viime kerralla lastenlääkäri kuivaili käsidesit siihen hoitopöydän alustaan. Oli muuten ihanan olonen lääkäri.

Sen mäkin huomasin ja huvittuneena sitä seurasin. Mutta tosiaan, se vauvaa tutkinut lastenlääkäri oli jotenkin aivan ihana. Kuinka nätisti se käsitteli vauvaa ja puhui vauvalle ja ja ja. Oih, se vain oli jotenkin niin ammattitaitoinen, ammatillinen ja kuitenkin antoi jotain itsestään. Siis sanalla sanoen aivan ihana (ups, kaksi sanaa  ;D )

Tuota kyseisen lääkärin kanssa työskennelleenä voisin todeta että kaikki ei ole aina yhtä ihanaa ja auvoista miltä näyttää. Enempää en viitsi täällä julkisella foorumilla sanoa, vaikka mieli tekisi.

Tän kertaisesta jaksosta kiinnitin kanssa huomion tuohon tehon hoitajan kynsiin, en niinkään lakkaan, vaan niihin kuvioihin kynsissä. Mun käsityksen mukaan kun se kuvio muodostaa siihen kynteen kohouman, joka saattaa helposti kerätä bakteereja..

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, eipä se ole varmasti auvoista ja ihanaa aina. Mutta pakko sanoa, että eipä minunkaan kanssa työskentely ole läheskään aina ihanaa ja auvoista  ;D eli siis tilanteet muuttuu ja ihmisetkin on erilaisia päivästä ja kellon ajasta riippuen.

Selvennän vielä tuota mun huomiota kynsiin. Jos ko. hoitajalla olisi ollut vaikkapa pelkkä vaaleanpunainen lakkaus, en olisi sitä todennäköisesti huomannut. Mutta juuri tuollaiset kuvioinnit ja muut dimangit kiinnittää katseen...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, eipä se ole varmasti auvoista ja ihanaa aina. Mutta pakko sanoa, että eipä minunkaan kanssa työskentely ole läheskään aina ihanaa ja auvoista  ;D eli siis tilanteet muuttuu ja ihmisetkin on erilaisia päivästä ja kellon ajasta riippuen.

Selvennän vielä tuota mun huomiota kynsiin. Jos ko. hoitajalla olisi ollut vaikkapa pelkkä vaaleanpunainen lakkaus, en olisi sitä todennäköisesti huomannut. Mutta juuri tuollaiset kuvioinnit ja muut dimangit kiinnittää katseen...

Valitettavasti en voi antaa täällä esimerkkiä miksi en ko. lääkäristä pidä, syystä jonka jo mainitsinkin, mutta sen verran sanon, että ihminen voi olla täysin erilainen kameran edessä kuin muuten, ja että toivon että lastenlääkärillä on ammattitaitoa muuhunkin kun vain tuohon nätisti puhumiseen ja vauvojen perustutkimuksiin. Ihan vaan noin niinkuin yleisesti ottaen.

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^SE jos joku lässyttää kameran edessä.  ;D

P.S. Tokassa jaksossa vilahti yks mun kuopusta hoitanut ihana ihana lääkäri. Tai mua viehätti siinä lääkärissä se, että se unenpöpperöisenä juuri herätettynäkin oli niin skarppina ja silti niin hellän huolehtiva laittaessaan mun kuopukselle viggoa päähän. Mä pystyn tekemään työtäni herätettynä, mut en ehkä olemaan niin ystävällinen ja huolehtiva. ;D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...