Jump to content
MAINOS

Jorvin sairaalassa aletaan kuvata tosi-tv sarjaa


Reportteri

Recommended Posts

Taas tartutaan pieniin seikkoihin.

Mua on ihmetyttänyt ku lääkäri on painamassa mäntää annosteltaessa beetasalpaajaa flimmeripotilaalle. Meilläpäin hoitajat suorittaa nää aika itsenäisesti. Mitens muualla?

Too much emergency medicine interferes with natural selection.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 178
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Mä olen ihmetellyt samaa.

Ja siinä nelosen sairaala-sarjassa hoitaja tekee myös sähköisen rytminsiirron, kun taas Jorvissa sen tekee lääkäri.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taas tartutaan pieniin seikkoihin.

Mua on ihmetyttänyt ku lääkäri on painamassa mäntää annosteltaessa beetasalpaajaa flimmeripotilaalle. Meilläpäin hoitajat suorittaa nää aika itsenäisesti. Mitens muualla?

Täällä hoitaja tekee nuo hommat aikalailla itsenäisesti. Lääkäri antaa vain viralliset määräykset. Muuten hommat tulee hoidettua usein ihan ilman lääkäriä.

Ehkä jorvissa ei oikein arvosteta hoitajan ammattitaitoa joidenkin taholta tai sitten lääkäri on halunnut päästä pätemään kameroiden eteen....

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taas tartutaan pieniin seikkoihin.

Mua on ihmetyttänyt ku lääkäri on painamassa mäntää annosteltaessa beetasalpaajaa flimmeripotilaalle. Meilläpäin hoitajat suorittaa nää aika itsenäisesti. Mitens muualla?

Täällä hoitaja tekee nuo hommat aikalailla itsenäisesti. Lääkäri antaa vain viralliset määräykset. Muuten hommat tulee hoidettua usein ihan ilman lääkäriä.

Ehkä jorvissa ei oikein arvosteta hoitajan ammattitaitoa joidenkin taholta tai sitten lääkäri on halunnut päästä pätemään kameroiden eteen....

Mä olen ihmetellyt samaa.

Ja siinä nelosen sairaala-sarjassa hoitaja tekee myös sähköisen rytminsiirron, kun taas Jorvissa sen tekee lääkäri.

Sehän on täysin yhdentekevää kuka sen beetasalpaajan potilaalle antaa tai kuka painaa päitsimien iskunappia - paitsi HUS:n sairaaloissa. Jopa minäkin muistan ne ajat jolloin sairaanhoitajalla ei ollut mitään asiaa laittaa potilaalle i.v.-kanyyliä. Se oli lääkärin tehtävä. Sairaanhoitajan tehtävänä oli näyttää nätiltä ja avustaa lääkäriä. Perushoitaja ei siihen hommaan kelvannut.

Samoista HUS:n vuodelta miekka ja kivi olevista perinteistä on kyse.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minkä tähden se lastenhoitaja veulas sitä tuttipulloa ees taas ympäri ämpäri sen poikavauvan suussa? Tiedän että imemisrefleksin käynnistämiseksi tutin heiluttelu suussa on joskus tarpeen, mutta eihän tossa voi edes imeä kun tutti ei pysy hetkeäkään paikallaan suussa  huh.gif

Samaa ihmettelen minäkin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla nous niskavillat pystyyn kun se yks mummo rupes jauhaa, että hän jättää marevaninsa omatoimisesti syömättä.  :o Mä oon niin skitsona noista mummoista töissäkin, et huoooooh... Leikkasin samalla purjoa silpuks, purjo parka.

Siinähän on hyvä syy päästä lekurille. Itse kohtaan työssäni paljon ummetuspotilaita, eivät raski ostaa Movicolia jotta maha toimisi. Sitten tilataan lanssi ja tullaan päyvystyksestä hakeen peräruiske. Tulee yhteiskunnalle kallis paska.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taas tartutaan pieniin seikkoihin.

Mua on ihmetyttänyt ku lääkäri on painamassa mäntää annosteltaessa beetasalpaajaa flimmeripotilaalle. Meilläpäin hoitajat suorittaa nää aika itsenäisesti. Mitens muualla?

Täällä hoitaja tekee nuo hommat aikalailla itsenäisesti. Lääkäri antaa vain viralliset määräykset. Muuten hommat tulee hoidettua usein ihan ilman lääkäriä.

Ehkä jorvissa ei oikein arvosteta hoitajan ammattitaitoa joidenkin taholta tai sitten lääkäri on halunnut päästä pätemään kameroiden eteen....

Mä olen ihmetellyt samaa.

Ja siinä nelosen sairaala-sarjassa hoitaja tekee myös sähköisen rytminsiirron, kun taas Jorvissa sen tekee lääkäri.

Sehän on täysin yhdentekevää kuka sen beetasalpaajan potilaalle antaa tai kuka painaa päitsimien iskunappia - paitsi HUS:n sairaaloissa. Jopa minäkin muistan ne ajat jolloin sairaanhoitajalla ei ollut mitään asiaa laittaa potilaalle i.v.-kanyyliä. Se oli lääkärin tehtävä. Sairaanhoitajan tehtävänä oli näyttää nätiltä ja avustaa lääkäriä. Perushoitaja ei siihen hommaan kelvannut.

Samoista HUS:n vuodelta miekka ja kivi olevista perinteistä on kyse.

Olen uusi Jorvin päivystyksessä ja siellä on perinteenä että lääkäri antaa selokenin ,minä vedän sen lääkärille valmiiksi ruiskuun, tiedän että muualla ei ole näin.Taloissa joissa on vuosikymmeniä toiminut sama henkilökunta voi olla pitkät perinteet tietyille asioile.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen ihmetellyt samaa.

Ja siinä nelosen sairaala-sarjassa hoitaja tekee myös sähköisen rytminsiirron, kun taas Jorvissa sen tekee lääkäri.

Ei kait siin mitään väliä kuka joulet lataa, itse olen muutamia kertoja päitsimellä kääntanyt rytmin kysyin vain lekurilta voisinko minä tehdä ja eipä tuol lekurilla ollut mitään sitä vastaan...

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näyttävät Jorvissa potilaat katsovan omat EKG:nsakin...  Ainakin tämän illan jakson osalla ;D

Nopeasti sisään -- paareilla ulos

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Peijaksen ppkl:lla työskennelleet, oliko tämän illan jaksossa eräs siellä työskennellyt mieshoitaja (jorvin ppkl:lla siis nyt kenties? vaiko keikalla?)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näyttävät Jorvissa potilaat katsovan omat EKG:nsakin...  Ainakin tämän illan jakson osalla ;D

Sillä potilaalla tais olla hyvä syy siihen  ;D Mutta siis sehän on sitä ulkoistamista ja resurssien tehokäyttöä. Jää turhat jutut pois  :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näyttävät Jorvissa potilaat katsovan omat EKG:nsakin...  Ainakin tämän illan jakson osalla ;D

Mulla meni ohi, oliko se joku lääkäri? Vai miksei tietysti hoitajakin? Aika asiantuntevaa läppää siltä tuli kyllä.

Sisäisesti latino

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näyttävät Jorvissa potilaat katsovan omat EKG:nsakin...  Ainakin tämän illan jakson osalla ;D

Mulla meni ohi, oliko se joku lääkäri? Vai miksei tietysti hoitajakin? Aika asiantuntevaa läppää siltä tuli kyllä.

"Narkkari" Töölön srl:sta ;D.

Ja myönsi, että pelottaa.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näyttävät Jorvissa potilaat katsovan omat EKG:nsakin...  Ainakin tämän illan jakson osalla ;D

Mulla meni ohi, oliko se joku lääkäri? Vai miksei tietysti hoitajakin? Aika asiantuntevaa läppää siltä tuli kyllä.

Mä ymmärsin että lääkäri.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Peijaksen ppkl:lla työskennelleet, oliko tämän illan jaksossa eräs siellä työskennellyt mieshoitaja (jorvin ppkl:lla siis nyt kenties? vaiko keikalla?)

Olin kesän siellä lainassa pelkästään jussista heinäkuun loppuun...jos tarkoitit mua... ;D

ja nyt omalla paikalla peijas ppkl..

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Peijaksen ppkl:lla työskennelleet, oliko tämän illan jaksossa eräs siellä työskennellyt mieshoitaja (jorvin ppkl:lla siis nyt kenties? vaiko keikalla?)

Olin kesän siellä lainassa pelkästään jussista heinäkuun loppuun...jos tarkoitit mua... :)

ja nyt omalla paikalla peijas ppkl..

No sinuapa sinua  ;) en vain kehdannut laittaa ihan nimeltä kyselyyn, aattelin että sanot itse jos haluat...  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuinkahan yleistä on tuo Jorvin päiväkirurgian tapa, että lapset menevät (=viedään) saliin ilman vanhempia? Minulle tulee kurja olo siitä, tuntuu paljon inhimillisemmältä että lapsi saa nukahtaa äidin/isän syliin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Nightmare74

Kuinkahan yleistä on tuo Jorvin päiväkirurgian tapa, että lapset menevät (=viedään) saliin ilman vanhempia? Minulle tulee kurja olo siitä, tuntuu paljon inhimillisemmältä että lapsi saa nukahtaa äidin/isän syliin.

Samaa itsekin mietin.. Onneksi omat pienokaiset on hoidettu lastenklinikalla, siellä on saanut lapsi nukahtaa äidin syliin :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuinkahan yleistä on tuo Jorvin päiväkirurgian tapa, että lapset menevät (=viedään) saliin ilman vanhempia? Minulle tulee kurja olo siitä, tuntuu paljon inhimillisemmältä että lapsi saa nukahtaa äidin/isän syliin.

Samaa itsekin mietin.. Onneksi omat pienokaiset on hoidettu lastenklinikalla, siellä on saanut lapsi nukahtaa äidin syliin :)

Helpottavaa kuulla, että Lastenklinikalla toimitaan näin. Mun kuopus on menossa anestesiamagneettiin lähitulevaisuudessa. Haluan olla paikalla, kun lapsi nukahtaa. Intubaatiota en sitten kyllä haluakaan olla todistamassa.. Ei varmaan kyllä pääsiskään ja hyvä niin.  :)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Nightmare74

Kuinkahan yleistä on tuo Jorvin päiväkirurgian tapa, että lapset menevät (=viedään) saliin ilman vanhempia? Minulle tulee kurja olo siitä, tuntuu paljon inhimillisemmältä että lapsi saa nukahtaa äidin/isän syliin.

Samaa itsekin mietin.. Onneksi omat pienokaiset on hoidettu lastenklinikalla, siellä on saanut lapsi nukahtaa äidin syliin :)

Helpottavaa kuulla, että Lastenklinikalla toimitaan näin. Mun kuopus on menossa anestesiamagneettiin lähitulevaisuudessa. Haluan olla paikalla, kun lapsi nukahtaa. Intubaatiota en sitten kyllä haluakaan olla todistamassa.. Ei varmaan kyllä pääsiskään ja hyvä niin.  :)

Meidän perheen kolmelta lapselta on lastenklinikalla operoitu napatyrä ja joka kerta on lapsi saanut nukahtaa vanhemman ( meidän tapauksessa äidin  :) ) syliin. En ole hölmö osannut kuvitellakaan, että joissain sairaaloissa toimitaan toisin, näköjään se on sairaalakohtaista..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meilahdessa päikissä (korva) sain kans mennä mukaan ja lapsi (5v) nukahti syliin. Mäkin olin suorastaan kauhuissani, kun lapsi nukahti ilman vanhempiaan! Ensi viikolla toi sama 5v pitäisi päästää Jorviin nukutettavaks...  :)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meilahdessa päikissä (korva) sain kans mennä mukaan ja lapsi (5v) nukahti syliin.

Joo, Korvilla saatoin saliin ja sain olla paikalla nukahtamiseen asti. LNS:ssa esikoinen meni kyllä saliin ilman minua, ollessaan 7v.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...