Jump to content
MAINOS

Keikkojen vastaanottaminen?


Onnee

Recommended Posts

Kysynpä nyt sitten täältäkin, että otatteko keikkoja vastaan tällä hetkellä? Siis sellaisia keikkoja, jotka ovat ennen sitä marraskuista päivämäärää, jolloin irtisanoutuminen toteutuu, jos ei sopua synny. Entäs oletteko sopineet keikoista esim. joulukuulle?  Vai pidättäydyttekö keikkailemasta siihen asti kunnes jonkinlainen ratkaisu työtaisteluasiassa tehdään? Onko väärin vastaanottaa nyt pari pitkää keikkavuoroa esim. lokakuun lopulle? Miten niin *sekaisin Tehystä*  :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 70
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Olemme parhaillaan työtaistelutilanteessa, jolloin toive on, että ei keikkailtaisi.

Mä tarkennan vielä, että ottaisitteko keikkaa vastaan sellaisesta paikasta missä et tekisi kenenkään sairausloman sijaisuutta tms. ja missä ei ole ketään muuta tehyläistä töissä? Eli et korvaisi ketään toista Tehyn jäsentä. Eli kyseisessä paikassa pärjätään ilman Tehyn panosta muutenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Kaikki rekryfirmat, joiden lappusia on lahjusten toivossa täytellyt sh-päivillä, ovat soitelleen kiitettävästi ja tarjonneet keikkaa. Olen vain todennut, että tehyn opiskelijajäsenenä en tee keikkaa ennenkuin työtaistelu on ohi ja meillä on voimassaoleva työehtosopimus. Kaikki ovat olleet puhelimessa kovin ymmärtäväisiä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä tarkennan vielä, että ottaisitteko keikkaa vastaan sellaisesta paikasta missä et tekisi kenenkään sairausloman sijaisuutta tms. ja missä ei ole ketään muuta tehyläistä töissä? Eli et korvaisi ketään toista Tehyn jäsentä. Eli kyseisessä paikassa pärjätään ilman Tehyn panosta muutenkin.

Ei täällä kukaan anna sulle lupaa keikkailla. Jos haluat toimia Tehyn neuvojen vastaisesti niin se on sinun oma päätöksesi.

"Say goodbye to the sorrow, and hello to tomorrow"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä tarkennan vielä, että ottaisitteko keikkaa vastaan sellaisesta paikasta missä et tekisi kenenkään sairausloman sijaisuutta tms. ja missä ei ole ketään muuta tehyläistä töissä? Eli et korvaisi ketään toista Tehyn jäsentä. Eli kyseisessä paikassa pärjätään ilman Tehyn panosta muutenkin.

Ei täällä kukaan anna sulle lupaa keikkailla. Jos haluat toimia Tehyn neuvojen vastaisesti niin se on sinun oma päätöksesi.

No, en mä täältä lupaa ole hakemassa vaan tiedustelemassa tämän foorumin yleistä kantaa, kun hyvin toisenlaisiakin kommentteja olen saanut muilta Tehyyn kuuluvilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jokainen tekee itse valintansa. Jos itse olisin nyt keikkaileva hoitaja, en ottaisi keikkoja vastaan niin kauan kuin ei ole voimassa olevaa työehtosopimusta. Minusta se olisi omaan pesään kusemista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikki rekryfirmat, joiden lappusia on lahjusten toivossa täytellyt sh-päivillä, ovat soitelleen kiitettävästi ja tarjonneet keikkaa. Olen vain todennut, että tehyn opiskelijajäsenenä en tee keikkaa ennenkuin työtaistelu on ohi ja meillä on voimassaoleva työehtosopimus.

Yhdyn kollegan sanoihin ja samaa sietää tehdä myös muiden Tehyn opiskelijajäsenten. Taitaa ylityökiellot purra kun tekstiviestiä pukkasi tänään sellaisen paikan oh:lta missä olen käynyt keikalla viimeksi 1,5 vuotta sitten... Jep jep.

Leikkurisisar uraputkessa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Älkää nyt ampuko mua, mutta tänään otin vastaan yhden yövuoro - keikan. Mutta yksityiselle puolelle, jonka sopimukset on jo kunnossa. Ja syykin on selvä, jos oikeasti menetän työpaikkani, niin haluan pitää jalkaa oven raossa tuonne yksityispuolelle edes vähän.

Mutta kuntapuolelle en tekisi keikkaa vaikka mikä olisi. Siinä menee raja. Vaikkei ko. paikka kuuluisikaan työtaistelun piiriin, niin silti en tekisi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen kanssa kohteliaasti keikoista kieltäytynyt. Olin jopa työhaastattelussa ja kerroin mahdolliselle tulevalle "pomolle", että en tule töihin, ennenkuin työtaistelu on ohi. Hän ymmärsi onneksi tilanteen hyvin ja lupasi ottaa heti yhteyttä, kun tämä taisto on ohi. Eli kyllä sieltä työnantaja puoleltakin ymmärrystä löytyy... :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua kiinnostaa, että oletteko vielä töissä törmänneet keikkalaisiin, vieläkö joku keikkailee? Miten heihin suhtaudutaan? Omalta kohdaltani keikkailu on tauolla kunnes sopimus saadaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysynpä nyt sitten täältäkin, että otatteko keikkoja vastaan tällä hetkellä? Siis sellaisia keikkoja, jotka ovat ennen sitä marraskuista päivämäärää, jolloin irtisanoutuminen toteutuu, jos ei sopua synny. Entäs oletteko sopineet keikoista esim. joulukuulle?  Vai pidättäydyttekö keikkailemasta siihen asti kunnes jonkinlainen ratkaisu työtaisteluasiassa tehdään? Onko väärin vastaanottaa nyt pari pitkää keikkavuoroa esim. lokakuun lopulle? Miten niin *sekaisin Tehystä*  :D

EN, EN, EN, KYLLÄ ja KYLLÄ!!! Jos lisäkommentteja kaipaat, niin katso http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=11700.15

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua kiinnostaa, että oletteko vielä töissä törmänneet keikkalaisiin, vieläkö joku keikkailee? Miten heihin suhtaudutaan?

Ikävä kyllä tänään näin juuri viimeksi duunissa yhden vakikeikkalaisistamme.  angry.png Ihme tyyppi.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua kiinnostaa, että oletteko vielä töissä törmänneet keikkalaisiin, vieläkö joku keikkailee? Miten heihin suhtaudutaan? Omalta kohdaltani keikkailu on tauolla kunnes sopimus saadaan.

Kyllä. Meidän sairaalaan on jo ilmestynyt kaiken maailman pulimummoja ja kroonisia mt- potilaita keikkailemaan (joita ei normaalitilanteessa siellä näy). Kyllä huomaa, että työhönottaja on todella joutunut kaivaman pohjalta saadakseen rivit täyteen. Tästä ei voi taso enää heiketä.  :D

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua kiinnostaa, että oletteko vielä töissä törmänneet keikkalaisiin, vieläkö joku keikkailee? Miten heihin suhtaudutaan? Omalta kohdaltani keikkailu on tauolla kunnes sopimus saadaan.

Kyllä. Meidän sairaalaan on jo ilmestynyt kaiken maailman pulimummoja ja kroonisia mt- potilaita keikkailemaan (joita ei normaalitilanteessa siellä näy). Kyllä huomaa, että työhönottaja on todella joutunut kaivaman pohjalta saadakseen rivit täyteen. Tästä ei voi taso enää heiketä.  :D

Yhtäläisyysmerkit :D

Toinen puhuu aidasta, toinen aidan seipäästä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen kanssa kohteliaasti keikoista kieltäytynyt. Olin jopa työhaastattelussa ja kerroin mahdolliselle tulevalle "pomolle", että en tule töihin, ennenkuin työtaistelu on ohi. Hän ymmärsi onneksi tilanteen hyvin ja lupasi ottaa heti yhteyttä, kun tämä taisto on ohi. Eli kyllä sieltä työnantaja puoleltakin ymmärrystä löytyy... :D

Oleellista asiassa on huomata se, että työnantaja tarvitsee MEITÄ enemmän kun me HEITÄ ! Jokaikinen täysjärkinen työnantaja tajuaa tämän tällä hetkellä. Jokainen keikkaaja sahaa omaa oksaansa koska piirit ovat loppujen lopuksi hyvin pienet .

Hyvä maine kauas kuuluu, huono vielä kauemmas !

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teen ne keikat, tosin yksityiselle puolelle, jotka olen sopinut ennen kuin työtaistelutoimet alkoi. Uusia en nyt sovi. Meillä on näkyny lähinnä OPISKELIJOITA keikalla  :)

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on ollut kummallista häiriötä puhelimessa ;). Ei tule keikkapuhelut läpi millään.....  :)

Mielipiteeni ovat vain ja ainoastaan minun mielipiteitäni ja eivät varsin usein vastaa yleistä mielipidettä. Pidätän oikeuden vaihtaa mielipidettäni myöhemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle soitettiin yhdeltä osastolta eilen oikeen kahteen kertaan. Ensimmäinen ihminen ei kai uskonut mun olevan tosissaan kun sanoin olevani käytettävissä seuraavan kerran ensivuonna. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulle on jäänyt vähän hämäräksi miksi opiskelijoiden tai muiden keikkailijoiden pitäisi lakkoilla JO NYT, kun eivät muutkaan lakkoile muuten kuin ylityökiellolla. Tehy itsekin vastaa (opiskelijoille) näin:

Teen pelkkää keikkaa terveyden- ja sosiaalihuoltoalalla. Saanko edelleen keikkailla kunnan ja kuntayhtymien työpaikkoihin?

Kyllä saat. Ylityökielto on Tehyn toimeenpanema laillinen työtaistelutoimi, jonka tavoitteena on vauhdittaa palkkaneuvotteluja. Ylityön tekeminen edellyttää aina työntekijän suostumuksen.

Suosittelemme että keikkoja ei kuitenkaan tehtäisi normaalimäärää enempää, vaan pitäydyttäisiin totutuissa määrissä ja tehtäisiin vain ennalta sovitun pituisia vuoroja.

MUOKKAUS: tätä tekstiä ei enää ole Tehyn sivuilla - hakusaarron alettua ei tehyläiset opiskelijat(kaan) ota keikkoja vastaan julkisella sektorilla

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Ed. kesän duunipaikasta tiedän, että keikkalaisilla paikataan sitä tilannetta, että osastoa pyöritetään aivan liian pienellä miehityksellä. Paperilla kikkailemalla saatiin potilaspaikat muka vähenemään ja sitä myöden myös osaston miehitystä voitiin pienentää. Todellisuudessa potilaita on ihan sama määrä, ylipaikoilla tosi usein vauvoja ja siten työmäärä kasvanut jne. Uskoisin, että tilanne on aikalailla sama monessa muussakin paikassa.

Kun työtaistelussa korostuu nyt tämä palkkausasia, niin itse toivon, että neuvotteluissa tulisi muutosta myös miehitysvahvuuksiin, yilityökorvauksiin jne. En vastusta ylitöitä normaalitilanteessa, jos niistä maksetaan kunnon korvaus, joka mielestäni olisi 100% lisät JA sama määrä tunteja vapaana. Ja itseasiassa toivoisin, että iltavuorosta yövuoroon jääminen kiellettäisiin kokonaan jne. Mutta nämä asiat ei nyt kuulu tähän keikkailun alle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehyn sivuilla sanotaan myös, että 22.10 alkaen hakukiellon ja saarron astuttua voimaan ei saa ottaa enää vastaan uusia keikkoja. Eli kenenkän ei pitäisi enää keikkailla, jollei kyseessä ole ennen 22.10 sovittu vuoro.

Siksi mua kiinnostaa edelleen, että minkä verran keikkalaisia vielä näkyy osastoilla? <--jaa mää vai utelias?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä. Meidän sairaalaan on jo ilmestynyt kaiken maailman pulimummoja ja kroonisia mt- potilaita keikkailemaan (joita ei normaalitilanteessa siellä näy). Kyllä huomaa, että työhönottaja on todella joutunut kaivaman pohjalta saadakseen rivit täyteen. Tästä ei voi taso enää heiketä.  :(

Niimpä. Tuossa voi jo hieman huivit kärsiä ku aikanaan joutuvat kilpeänsä kiillottamaan uudelleen....

Vikoja korjataan - ominaisuuksien kanssa opetellaan tulemaan toimeen.

Jokainen kyynel on muistutus onnen hetkestä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehyn sivuilla sanotaan myös, että 22.10 alkaen hakukiellon ja saarron astuttua voimaan ei saa ottaa enää vastaan uusia keikkoja. Eli kenenkän ei pitäisi enää keikkailla, jollei kyseessä ole ennen 22.10 sovittu vuoro.

Siksi mua kiinnostaa edelleen, että minkä verran keikkalaisia vielä näkyy osastoilla? <--jaa mää vai utelias?

Meillä osa "omista", säännöllisistä keikkalaisista tekevät nyt työtä määräyskirjalla vuoden loppuun. Minusta heidän ei olisi pitänyt suostua siihen mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...