Jump to content
MAINOS

Keikkojen vastaanottaminen?


Onnee

Recommended Posts

Moikka!

Mä mietin sellasta, että "voinko" /viitsinkö tehdä työsopimuksen, mikä alkaa joulukuun lopussa huh.gif Olen valmistuva opiskelija ja olisin menossa töihin joulukuun lopussa ja jatkaisin töitä ensi vuoden puolelle(en tiedä kuinka pitkäksi aikaa). Kyseinen osasto ei kuulu irtisanoutuneiden piiriin vaikka kunnallinen on. En jaksa uskoa, että työtaistelutilanne jatkuisi niin pitkään...enkä usko, että asiassa omaan nilkkaan kusen kun en ole irtisanoutuneiden töitä menossa tekemään..

Kuntasektoria koskeva hakukielto ja saarto on tullut voimaan 22.10.2007 ja se koskee kaikkia TEHYn jäseniä, myös vuokrafirmojen työntekijöitä jotka työskentelevät firmojen kautta kuntasektorilla. Toimien ja virkojen lisäksi myös kaikki sijaisuudet ovat hakukiellossa.

Hakukiellolla kehoitetaan myös muitakin kuin TEHYn jäseniä olemaan hakematta ko. töihin ;D.

Jep. Mutta kun mä sovin jo asiasta suullisesti/käden puristuksella ennen tuota hakusaartoa (viime viikolla) niin koskeeko tuo hakusaarto jos vahvistan tuon suullisen sopimuksen nyt kirjallisella?..Kyllä on pienelle mielelle liikaa pohdittavaa :- Enkä haluaisi olla tätä hommaa sabotoimassa, mutta ehdin sen asian sopia, kun mukamas järkeilin/toivoin, että työtaistelu olisi jo joulukuun lopussa ohite..vaikka eihän sitä voi kukaan ennustaa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 70
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Jep. Mutta kun mä sovin jo asiasta suullisesti/käden puristuksella ennen tuota hakusaartoa (viime viikolla) niin koskeeko tuo hakusaarto jos vahvistan tuon suullisen sopimuksen nyt kirjallisella?..Kyllä on pienelle mielelle liikaa pohdittavaa :- Enkä haluaisi olla tätä hommaa sabotoimassa, mutta ehdin sen asian sopia, kun mukamas järkeilin/toivoin, että työtaistelu olisi jo joulukuun lopussa ohite..vaikka eihän sitä voi kukaan ennustaa..

Jos asia on sovittu ennen kuin hakukielto ja saarto on alkanut, niin ei siinä sitten ole ongelmia. Jos asia on suullisesti sovittu, niin silloin se on sovittu. Tämä työtaistelu on ohi reilusti ennen joulukuun alkua.  ;D

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moikka!

Mä mietin sellasta, että "voinko" /viitsinkö tehdä työsopimuksen, mikä alkaa joulukuun lopussa huh.gif Olen valmistuva opiskelija ja olisin menossa töihin joulukuun lopussa ja jatkaisin töitä ensi vuoden puolelle(en tiedä kuinka pitkäksi aikaa). Kyseinen osasto ei kuulu irtisanoutuneiden piiriin vaikka kunnallinen on. En jaksa uskoa, että työtaistelutilanne jatkuisi niin pitkään...enkä usko, että asiassa omaan nilkkaan kusen kun en ole irtisanoutuneiden töitä menossa tekemään..

Kuntasektoria koskeva hakukielto ja saarto on tullut voimaan 22.10.2007 ja se koskee kaikkia TEHYn jäseniä, myös vuokrafirmojen työntekijöitä jotka työskentelevät firmojen kautta kuntasektorilla. Toimien ja virkojen lisäksi myös kaikki sijaisuudet ovat hakukiellossa.

Hakukiellolla kehoitetaan myös muitakin kuin TEHYn jäseniä olemaan hakematta ko. töihin :).

Jep. Mutta kun mä sovin jo asiasta suullisesti/käden puristuksella ennen tuota hakusaartoa (viime viikolla) niin koskeeko tuo hakusaarto jos vahvistan tuon suullisen sopimuksen nyt kirjallisella?..Kyllä on pienelle mielelle liikaa pohdittavaa :- Enkä haluaisi olla tätä hommaa sabotoimassa, mutta ehdin sen asian sopia, kun mukamas järkeilin/toivoin, että työtaistelu olisi jo joulukuun lopussa ohite..vaikka eihän sitä voi kukaan ennustaa..

Kaikki toimet, virat ja sijaisuudet jotka ovat tulleet hakuun ennen 22.10.2007 ovat vapaasti haettavissa. Jos olet asiasta sopinut ennen hakusaartoa suullisesti, niin tuon suullisen sopimuksen pitäisi riittää. Kirjallinen sopimus kannattaa tässä tilanteessa lukea tarkkaan . Jos joku sopparissa rupeaa mietityttämään, niin kannattaa soittaa edunvalvontaan.

Toinen puhuu aidasta, toinen aidan seipäästä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kylläpä viime yönä näin taas hiukan punaista, kun meillä oli keikalla sh.opisk, jolta kysyin sitten tehyn jäsenyydesta. Hän kertoi reippain mielin olevansa tehyn opisk.jäsen ja keikkailevansa ahkerasti entiseen malliin, niin kuin moni hänen opiskelijatoverinsa. Ja JATKAVANSA sitä myös 19.11 jälkeen. Tosin valmistuminen häämöttää vasta 08 jouluna (oho sehän on ens vuonna!)

Eli ainakin Tampereella TAYS ja kaupunki saavat nyt ja 19.11 koko joukon reippaita opiskelijoita, suurin osa tehyläisiä, sijaisiksi. Olis varmaan korkea aika tehyn ottaa jotain kontaksita kouluun...  :o

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä opiskelijajäsenille samat rangaistukset kuin muillekin. Jos keikkailet ja rikot näin Tehyn ohjetta, niin erotus liitosta ja uudelleen jäseneksi vasta 2 vuotta valmistumisen jälkeen. Ehkä nekin oppivat sitten, että tässä tehdään heillekin parempaa maailmaa  angry.png

muoks. kirjoitusvirheet

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On kyllä törkeetä toimintaa opiskelijajäseniltä mun mielestä! Ehdottomasti pitäs rangaista tämmösii rikkureita! Mun mielest on ihan sama onko minkä sortin jäsen, mutta jos tehyyn kuulut niin seisot siinä rintamassa!

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mitäs vit, eikös opiskelijajäsen ole jäsen ihan siinä missä tavallinenkin jäsen? Kyllä mulla jää ne harvat keikat mitä normisti tekisin tasan tekemättä työtaistelun aikana.

- Satu L.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä pistin asiaa jo eteenpäin ja eiköhän ensiviikolla oppilaitoksessa tehyn yhdyshenkilöt käy antamassa "informaatiota" asiassa. Mä en itse tajua sitä, miten ko opiskelijat voivat vedota siihen, että pakko tehdä keikkaa että saa rahaa. Siis meinaan sitä että, ei sairaala työtaistelun aikana ole se ainoa paikka missä voi ropoja tienata. Itse en opiskeluaikaan tehny juurikaan alan töitä, tosin niitä ei ollukaan, mutta luulisin että nytkin hommia löytii esim kaupan kassalta. Kohtahan siellä ollaan itsekin  :)

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä pistin asiaa jo eteenpäin ja eiköhän ensiviikolla oppilaitoksessa tehyn yhdyshenkilöt käy antamassa "informaatiota" asiassa. Mä en itse tajua sitä, miten ko opiskelijat voivat vedota siihen, että pakko tehdä keikkaa että saa rahaa. Siis meinaan sitä että, ei sairaala työtaistelun aikana ole se ainoa paikka missä voi ropoja tienata. Itse en opiskeluaikaan tehny juurikaan alan töitä, tosin niitä ei ollukaan, mutta luulisin että nytkin hommia löytii esim kaupan kassalta. Kohtahan siellä ollaan itsekin  8)

Monet opiskelijajäsenet eivät ymmärrä, että töissä käyvienkin tilanne on usein se että työssä käyvien tulee tehdä lisätöitä, jotta pystyisi pitämään aiemman elintason yllä ja maksamaan lainoja pois. Yhtälailla tässä taistella myös opiskelijoiden tulevista palkoista, joten on äärimmäisen lyhyt näköistä ajatella ainoastaan muutaman viikon aikana tienattuja keikka rahoja. Toisessa vaakakupissa on kuitenkin tulevaisuuden paremmat palkat. Ei nykyisillä palkoilla kuitenkaan eletä kuin herrat. Kumma kyllä paremmin rivit pitävät ja asia sisäistetty varsinaisten jäsenten parissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kylläpä viime yönä näin taas hiukan punaista, kun meillä oli keikalla sh.opisk, jolta kysyin sitten tehyn jäsenyydesta. Hän kertoi reippain mielin olevansa tehyn opisk.jäsen ja keikkailevansa ahkerasti entiseen malliin, niin kuin moni hänen opiskelijatoverinsa. Ja JATKAVANSA sitä myös 19.11 jälkeen. Tosin valmistuminen häämöttää vasta 08 jouluna (oho sehän on ens vuonna!)

Eli ainakin Tampereella TAYS ja kaupunki saavat nyt ja 19.11 koko joukon reippaita opiskelijoita, suurin osa tehyläisiä, sijaisiksi. Olis varmaan korkea aika tehyn ottaa jotain kontaksita kouluun...  ;)

Itse olen Tehyn opiskelijajäsen eikä tulisi mieleenkään lähteä keikalle. Ja keikkatarjoukset ovat todellakin kasvaneet viime aikoina.

Ikävää ettei Tehy pysty valvomaan opiskelijajäsenien työssäkäyntiä, koska eivät peri meiltä jäsenmaksua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä oli just perjantaina koulukavereiden kanssa puhetta tästä keikkailusta ja monet eivät olleet edes tietoisia 22.10 alkaneesta hakukiellosta.  Tehyyn kuuluvien kavereitten kanssa sitten vähän valaistiin asiaa ja keskustelun jälkeen kaikki olivat kyllä samaa mieltä, että jo sovitut keikat hoitavat, mutta sitten loppui keikkailu siihen asti kun tilanne on taas selvä.

Itse päätin jo etukäteen ennen kuin työtaistelumuodosta päätettiin, etten tee työtaistelun aikana lainkaan keikkoja ja päätös on pitänyt. Olen pistänyt kaiken keikkailun jäihin jo kauan ennen 22.10.

Kyllähän se meidän perheen budjettiin tekee ison loven kun pitäisi yhtäkkiä elää ja maksaa kaikki laskut yhden ihmisen palkalla ja on tuo lapsikin elätettävänä. Ensi kesän häiden budjettikin painaa päälle, mutta omaan pesään en silti suostu kusemaan. Uskon, että kyse on kuitenkin vain lyhyestä ajasta, koska pakkohan työnantajan on pikkuhiljaa tulla järkiinsä. Sitä paitsi kun meilläkin on tarkoituksena alkaa hankkimaan ikiomaa kotia mun valmistumisen jälkeen niin kyllä liikuttaa paljonkin, että mitä se palkka sitten tulevaisuudessa on.

Kaikki tuki ja iso kiitos + kumarrus niille, jotka tämänkin kätilöopiskelijan palkan (ja työolojen) puolesta irtisanoutumisin taistelee. Minä annan täältä "suojatulta" näillä keinoilla mitä opiskelijajäsenellä nyt on tarjolla. En siis keikkaile. Piste.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mukava kuulla opiskelijoidenkin tukevan tätä hommaa ja levittävän tietoja opiskelijoiden keskuudessa. Aika yllättävä kuitenkin on se, miten vähän opiskelijoita ilmeisesti kiinnostaa tämä tilanne, kun kyseessä on kuitenkin myös heidän tulevaisuuden palkka. En halua yleistää, sillä paljon on niitäkin jotka ovat täysillä mukana, mutta tuolla oikeassa työelämässä vaan näkee "liikaa" keikkailevia opiskelijoita tällä hetkellä  :-

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aivan, on moraalitonta ottaa opiskelijana vastaan keikkoja kun muut taistelevat. Varmasti pankinjohtajiltakin löytyy ymmärrystä kun lyhennykset asunnosta viipyvät...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuten yllä on jo joku sanonut, niin töitä löytyy muiltakin aloilta, että saat lainasi maksettua

Itelle ei ainakaan tulisi mieleenkään mennä keikkaileen työtaistelun piiriin kuuluvaan paikkaan. Onneksi oma "keikkapaikka" on yksityisellä puolella, on ollut jo kauan.

Olen kyllä huomannut saman, että jotkut opiskelijat on tosi välinpitämättömiä tän työtaistelun suhteen huh.gif

Luulisi, että oma tuleva palkkaus kiinnostaisi.

Voi tietysti olla,että opiskelijat ovat vain tietämättömiä asioista (esim. keikoista kieltäytyminen), joten ehkä ainakin aluksi kannattaa vaan latoa faktat pöytään, ja sitten vasta kutsua rikkuriksi, jos tahallaan rikkoo sovittuja pelisääntöjä. Ainakin omassa tuttavapiirissä on moni opiskelija ihan kysymysmerkkinä välillä. Ja jos ja kun ei ole niitä Tehyn tunnuksia, niin niihin kysymyksiin ei sitten saa vastauksiakaan oikeasta paikasta. Eli kiitosta vaan tälle foorumille asiantuntevista vastauksista! :D

Tämä on minullekin 1. työtaistelu (jollei oteta lukuun sitä, että olen lakkoillut sairaanhoitaja-äitini masussa 80-luvulla, eli kokemustahan löytyy... ;) ) ja olen täysillä mukana yhteisen asian puolesta!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Seurelta tuli joku päivä sitten kirje, jonka mukaan tehyläiset hoitajat saavat keikkailla seuren kautta. Varmaan muillekin on ko. kirje tullut? Erittäin huono ratkaisu tehyltä. Voivatko siis irtisanoutuvatkin tehdä töitä seuren kautta 19.11 jälkeen? Luokkakavereista olen saanut pari kaveria tajuamaan, että nyt ei ole keikkailun aika, mutta tuon kirjeen jälkeen keikkailu on jatkunut normaalisti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Seurelta tuli joku päivä sitten kirje, jonka mukaan tehyläiset hoitajat saavat keikkailla seuren kautta. Varmaan muillekin on ko. kirje tullut? Erittäin huono ratkaisu tehyltä. Voivatko siis irtisanoutuvatkin tehdä töitä seuren kautta 19.11 jälkeen? Luokkakavereista olen saanut pari kaveria tajuamaan, että nyt ei ole keikkailun aika, mutta tuon kirjeen jälkeen keikkailu on jatkunut normaalisti.

seuren informaatio on tarkoituksella hämäävä. Tehyn hakukieltoon ja saartoon asettamia töitäei saa tehdä Seuren, eikä minkään muunkaan keikkafirman kautta.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ajattelinkin, että joku tässä hämää. Onhan seure kuitenkin kaupungin keikkafirma... Moni on kuitenkin ymmärtänyt (tai halunnut ymmärtää), että nyt saa taas keikkailla. Onko työpaikoilla tullut "tietämättömiä" keikkailijoita vastaan?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ajattelinkin, että joku tässä hämää. Onhan seure kuitenkin kaupungin keikkafirma... Moni on kuitenkin ymmärtänyt (tai halunnut ymmärtää), että nyt saa taas keikkailla. Onko työpaikoilla tullut "tietämättömiä" keikkailijoita vastaan?

Lähinnä keikkailevina on näkynyt piittaamattomia ihmisiä, joiden toimeentulo ei kuitenkaan ole kiinni parista hassusta keikasta <- tuttuja jo vuosien takaa, joiden elämästä/taloudesta tiedän riittävästi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ajattelinkin, että joku tässä hämää. Onhan seure kuitenkin kaupungin keikkafirma... Moni on kuitenkin ymmärtänyt (tai halunnut ymmärtää), että nyt saa taas keikkailla. Onko työpaikoilla tullut "tietämättömiä" keikkailijoita vastaan?

Mä olin yksi tällänen tietämätön keikkailija ja vieläpä sairaanhoitaja amk! Olen kotiäitinä nyt ja en ollut tuota työtaistelua sillain seurannut. Mulla ei ollut aavistustakaan, että keikkojen teossa on jotain pahaa. Luulin, että kaikki käyvät töissä tässä vaiheessa niin kuin yleensäkin. Mä en kuulu Tehyyn, joten niidenkin asioista olen vähän pihalla. Olen jo monta kuukautta sitten päättänyt, että alan keikkailemaan viikonloppuja ja miehen vapaita nyt marraskuussa. Otin kaksi työvuoroa vastaan viime viikonloppuna ja olin vieläpä tosi onnellinen, että pääsee vähän töihinkin. Töissä sitten kuulin paremmin tilanteesta ja esim. siitä ettei Tehyläiset keikkaile. Selvittelin sitten tuota työtaistelu asiaa paremmin. Nyt en enää sitten keikkaile enempiä tämän työtaistelun aikana. Eilen olisivat töihin soitelleet, mutta sanoin etten tule työtaistelun vuoksi (toivottavasti ymmärsivät...).  En kehtaa, en halua ärsyttää muita, jne. Harmittaa vain kun ensi viikolla olisi ollut lapselle hoitaja koko viikoksi ja olisin vähän rahaa saanut. Joku tuolla mainitsi, että lähtee persettä myymään. Mä lähtisin mukaan, mutta olen raskaana joten en mä voi tehdä sitäkään :D Mutta älkää nyt heti elävältä syökö, jos joku keikkalainen tulee. Voi ihan oikeasti olla ettei se tiennyt.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun on ihan pakko kysyä että maksaako Tehy jonkinlaista lakko-avustusta niille joiden "päätyö" on ollut keikkalaisena. Vai "rangaistaanko" keikkakiellolla myös niitä joilla ei ole vakituista hommaa ollut mutta kuitenkin elanto tullut keikkailusta?

Älkää nyt käsittäkö väärin, mä olen kyllä täysin Tehyn puolella tässä kiistassa mutta silti mua jäi vähän vaivaamaan tämä keikkalaisten asema. Jos jonkun työ on ollut keikkailua niin miksi hän ei ole oikeutettu jatkamaan tätä työtään siihen asti kuin nekin joilla tuo irtisanomisaika on eli 19.11. asti, ilman että tulee lynkatyksi. Ymmärrän kyllä että oman työn lisänä tai sijasta keikkaileminen ei ole hyväksyttävää ennen irtisanoutumisiakaan mutta siis jos se keikkailu on ollut elantosi ja päätyösi tähänkin asti? Eiväthän hekään irtisanoutuneet heti kun mahdollista joilla oli lyhyempi irtisanoutumisaika vaan yhdessä sovittiin se tietty päivä irtisanoutumisille.

Mä siis jotenkin rinnastan "päätoimisen keikkailun" samalle viivalle toimien ja virkojenkin kanssa siinä mielessä että mielestäni heillä olisi pitänyt olla yhtälailla oikeus olla töissä normaaliin tapaan (eli ei normaalia enempää keikkoja) kuin muillakin. Tietysti jos Tehy heille jotain asianmukaista korvausta maksaa lakkoilusta niin sitten asia on eri mutta käsitin että kyse olisi ihan vain työstä kieltäytymisestä ilman lakkoavustuksia.

Tietysti voi olla vaikea tietää kuka keikkailee ahneuttaan ja kuka siksi että se on hänen normaali työnsä. Toisaalta luulisi osastoillakin tunnettavan he jotka sitä keikkaa ihan vakituisesti tekevät eivätkä esim. opiskele tai ole työssä jossain muualla samalla.

No, tä on mun mielipide ja tiedän että täällä on suurella osalla erilaiset mielipiteet mutta pakko oli saada avautua. Itse en tällä hetkellä keikkaile kun ei ole pakko vaikka en (vielä) edes Tehyyn kuulu. 19.11. jälkeen en keikkailisi vaikka olisi pakkokin.

BTW, saako Tehyläiset irtisanoutuneet jotain lakkoavustuksen tapaista jos irtisanoutumiset realisoituu ja töihin palaaminen pitkittyy? Vai ihan tulottomiksiko hekin jäävät?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...