Jump to content
MAINOS

Keikkojen vastaanottaminen?


Onnee

Recommended Posts

Soitin perjantaina Tehyyn kysyäkseni samaa asiaa, ja sieltä sanottiin, että voi tehdä keikkaa. Ja että sitten vasta jos joukkoirtisanoutumisiin joudutaan, ei sitten enää  :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 70
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Soitin perjantaina Tehyyn kysyäkseni samaa asiaa, ja sieltä sanottiin, että voi tehdä keikkaa. Ja että sitten vasta jos joukkoirtisanoutumisiin joudutaan, ei sitten enää  :(

Joo, itsekin miettinyt että voiko keikkaa tehä vai ei. Mutta hyvä jos voi, ed.viestin perusteella? Mun on ainakin taloudellisten syiden takia käytävä keikalla jos pyydetään.. ;)

Jos on onneton, on ainakin toivoa paremmasta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen tk:n puolella töissä ja en aio keikkailla esim. erikoissairaanhoidon puolella tämän tilanteen ollessa päällä.. Ja en ymmärrä keikkalaisia omalla työpaikallani, jotka kehtaavat tulla yksityiseltä keikkailemaan tänne. Silloinhan syödään ylityökiellon vaikutuksia pois toisen työpaikalta. No, meitä on joka junaan.

Itse en ole vielä saanut kirjoittaa nimeäni irtisanomislistaan eli osallistun keikkailulakolla työnantajapuolen elämän hankaloittamiseen  :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vastaus Tehyn sivuilta siihen saako keikkailla vai ei:

Tehyn jäsensivut-->kysymyksiä ja vastauksia-->ylityö-ja vuoronvaihtokielto--> Voiko opiskelija keikkailla työtaistelun aikana? Vastaus: Voit keikkailla 22.10 asti. 22.10 astuu voimaan hakukielto ja saarto, ja sen aikana voit tehdä ainoastaan ne sijaisuudet joista on sovittu ennen 22.10.2007.

Ihmettelen, jos Tehystä joku on antanut muunlaista ohjetta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen tk:n puolella töissä ja en aio keikkailla esim. erikoissairaanhoidon puolella tämän tilanteen ollessa päällä.. Ja en ymmärrä keikkalaisia omalla työpaikallani, jotka kehtaavat tulla yksityiseltä keikkailemaan tänne. Silloinhan syödään ylityökiellon vaikutuksia pois toisen työpaikalta. No, meitä on joka junaan.

Omalta kohdaltani olen ajatellut asian vähän samalla tavalla. Olen töissä yksityisellä ja minun mielestäni ei ole kenekään etu työtaistetelun onnistumisen kannalta, että käyn kunnallisella keikkailemassa ennen kuin sopimikset on kunnossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysynpä nyt sitten täältäkin, että otatteko keikkoja vastaan tällä hetkellä?

En tee yhden ainuttakaan keikkavuoroa työtaistelun aikana. Minusta jokaisen vakituisessa työsuhteessa olevan pitäisi kieltäytyä keikoista jotta työnantajapuoli näkisi, kuka niitä keikkoja tekee!?!

Toinen puhuu aidasta, toinen aidan seipäästä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mihin tässä voi enää luottaa... En pääse sinne Tehyn jäsensivuille ja soitin sitten kysyäkseni miten toimia. Ajattelin, että menee sitten varmasti oikein.

Olen siis äitiyslomalla oleva opiskelija ja olen silloin tällöin tehnyt keikkoja kun miehellä on pidempiä vapaita.

Mutta kiva kun joku viitsi sen lainauksen niiltä jäsensivuilta laittaa :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vastaus Tehyn sivuilta siihen saako keikkailla vai ei:

Tehyn jäsensivut-->kysymyksiä ja vastauksia-->ylityö-ja vuoronvaihtokielto--> Voiko opiskelija keikkailla työtaistelun aikana?

Vastaus: Voit keikkailla 22.10 asti. 22.10 astuu voimaan hakukielto ja saarto, ja sen aikana voit tehdä ainoastaan ne sijaisuudet joista on sovittu ennen 22.10.2007.

Juuri näin.

Leikkurisisar uraputkessa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on elokuussa sovittu keikkoja koko syksyksi ja aion tehdä ne keikat vaikka irtisanoutuminenkin toteutuisi. Paitsi tietenkin jos ko. paikka menee kiinni irtisanoutumisten vuoksi. Eli ensi yöksi keikalle niin kuin tässä monena muunakin tulevana päivänä. Ja oman työn ohella. Vaikka nythän mulla onkin aikaa tehdä jo sovitut keikat kun ylitöitä ei enää omaan paikkaan tule  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hain tässä muutamia vakituisia lähihoitajan paikkoja kehitysvammapuolella ja yhtä sijaisuutta (mihin en edes halua, mutta pakko kun työkkäri pisti työhönosoituksen) samalla kun vein ne, pistin tehyn liittymiskaavakkeet postiin. Laitoin myös eilen mailia jollekkin naiselle(oliskohan osastonhoitaja), kun työkkärin setä soitti ja "pakotti". Kuten huomaa, en ole oikein keikkatyöläinen muutenkaan ja noita kehvapuolen paikkoja on niin harvoin haussa ja se on se ainoa ala mikä oikeesti tuntuu omalta, niin pelottaa jos en saakkaan niitä hakea ja taas menee vuosi pari että seuraavia mahdollisuuksia tulee. Ei se isompi palkka auta jos ei saa tehdä sitä työtä mistä pistää  :P

Nyt sitten luin vasta täältä, että keikkoja ei saisi tän päivän jälkeen enää ottaa vastaan. Tarkoitetaanko tässä nyt sitten ihan kaikkia paikkoja, vai lähinnä vaan sairaaloita ja nimenomaan keikkapätkiä. Entä onko nämä laitettu niin saarron piiriin, että voin sitten työkkärille sanoa että laillisesti jätän ottamatta keikan vastaan? Kuuluuko tähän esim kehitysvammaisten asuntolat ja vakkariduunin vastaanottaminen niistä? Todennäköisesti niiden alottaminen kyllä venyy pidemmälle, mutta eniten kiinnostaa nuo työhönosoituskeikat, eli mitä niiden suhteen pitää tehdä. Varsinkin kun tää työkkärinsetä sanoi puhelimessa, että kohta on töitä kun sairaanhoitajat irtisanoutuu. En siihen kommentoinut mitään, kun tehyn laput oli vielä lähettämättä..

Tämä ehkä selviää kun saan tehyltä nuo jäsennumerot yms että pääsen kirjautumaan ja kysymään sieltä neuvoa, mutta josko täällä joku osaisi jotain sanoa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hain tässä muutamia vakituisia lähihoitajan paikkoja kehitysvammapuolella ja yhtä sijaisuutta (mihin en edes halua, mutta pakko kun työkkäri pisti työhönosoituksen) samalla kun vein ne, pistin tehyn liittymiskaavakkeet postiin. Laitoin myös eilen mailia jollekkin naiselle(oliskohan osastonhoitaja), kun työkkärin setä soitti ja "pakotti". Kuten huomaa, en ole oikein keikkatyöläinen muutenkaan ja noita kehvapuolen paikkoja on niin harvoin haussa ja se on se ainoa ala mikä oikeesti tuntuu omalta, niin pelottaa jos en saakkaan niitä hakea ja taas menee vuosi pari että seuraavia mahdollisuuksia tulee. Ei se isompi palkka auta jos ei saa tehdä sitä työtä mistä pistää  :P

Nyt sitten luin vasta täältä, että keikkoja ei saisi tän päivän jälkeen enää ottaa vastaan. Tarkoitetaanko tässä nyt sitten ihan kaikkia paikkoja, vai lähinnä vaan sairaaloita ja nimenomaan keikkapätkiä. Entä onko nämä laitettu niin saarron piiriin, että voin sitten työkkärille sanoa että laillisesti jätän ottamatta keikan vastaan? Kuuluuko tähän esim kehitysvammaisten asuntolat ja vakkariduunin vastaanottaminen niistä? Todennäköisesti niiden alottaminen kyllä venyy pidemmälle, mutta eniten kiinnostaa nuo työhönosoituskeikat, eli mitä niiden suhteen pitää tehdä. Varsinkin kun tää työkkärinsetä sanoi puhelimessa, että kohta on töitä kun sairaanhoitajat irtisanoutuu. En siihen kommentoinut mitään, kun tehyn laput oli vielä lähettämättä..

Tämä ehkä selviää kun saan tehyltä nuo jäsennumerot yms että pääsen kirjautumaan ja kysymään sieltä neuvoa, mutta josko täällä joku osaisi jotain sanoa..

Mulle vastattiin Tehystä, että yksityisellä sektorilla voi vapaasti keikkailla koko ajan, koska sopimukset sinne ovat kunnossa. Jos tästä sulle mitään apua oli...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo. Tieto tehyn sivuilla oli muuttunut vuorokauden aikana. Vielä sunnuntaina klo 18  siellä oli tuo lainaamani teksti, jonka mukaan VOI KEIKKAILLA kunhan ei tee ylitöitä.

Nyt EI siis enää voi keikkailla (julkisella sektorilla), koska on otettu uusi työtaisteluase käyttöön: hakusaarto.

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo. Tieto tehyn sivuilla oli muuttunut vuorokauden aikana. Vielä sunnuntaina klo 18  siellä oli tuo lainaamani teksti, jonka mukaan VOI KEIKKAILLA kunhan ei tee ylitöitä.

Nyt EI siis enää voi keikkailla (julkisella sektorilla), koska on otettu uusi työtaisteluase käyttöön: hakusaarto.

Mainitaanko siitä koskeeko tämä vain keikkoja?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo. Tieto tehyn sivuilla oli muuttunut vuorokauden aikana. Vielä sunnuntaina klo 18  siellä oli tuo lainaamani teksti, jonka mukaan VOI KEIKKAILLA kunhan ei tee ylitöitä.

Nyt EI siis enää voi keikkailla (julkisella sektorilla), koska on otettu uusi työtaisteluase käyttöön: hakusaarto.

Mainitaanko siitä koskeeko tämä vain keikkoja?

Mulle sanottiin, että ennen 22.10 sovitut keikat voi tehdä. Ylitöitä ei saisi tehdä. Elikkä nyt ei enää kannata keikkoja sopia, mutta ne voit tehdä mitkä olet sopinut ennen 22.10.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla loppuu sopivasti työsopimus kahden tunnin päästä. :P

Olen siis yksityisellä (opiskelijana, keikkalaisena)  töissä, eikä työpaikkani kuulu työtaistelun piiriin. Väännetään nyt rautalangasta vielä, eli keikkoja siis SAA tehdä YKSITYISELLÄ puolella (sopimus käsittääkseni tehty?) myös työtaistelun aikana?

Mullakaan ei ole tunnuksia Tehyn sivuille , vaikka opiskelijajäsen olenkin, joten siksi näitä tyhmiä kysymyksiä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla loppuu sopivasti työsopimus kahden tunnin päästä. ;D

Olen siis yksityisellä (opiskelijana, keikkalaisena)  töissä, eikä työpaikkani kuulu työtaistelun piiriin. Väännetään nyt rautalangasta vielä, eli keikkoja siis SAA tehdä YKSITYISELLÄ puolella (sopimus käsittääkseni tehty?) myös työtaistelun aikana?

Mullakaan ei ole tunnuksia Tehyn sivuille , vaikka opiskelijajäsen olenkin, joten siksi näitä tyhmiä kysymyksiä...

Saat tehdä :).

Toinen puhuu aidasta, toinen aidan seipäästä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moikka!

Mä mietin sellasta, että "voinko" /viitsinkö tehdä työsopimuksen, mikä alkaa joulukuun lopussa huh.gif Olen valmistuva opiskelija ja olisin menossa töihin joulukuun lopussa ja jatkaisin töitä ensi vuoden puolelle(en tiedä kuinka pitkäksi aikaa). Kyseinen osasto ei kuulu irtisanoutuneiden piiriin vaikka kunnallinen on. En jaksa uskoa, että työtaistelutilanne jatkuisi niin pitkään...enkä usko, että asiassa omaan nilkkaan kusen kun en ole irtisanoutuneiden töitä menossa tekemään..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moikka!

Mä mietin sellasta, että "voinko" /viitsinkö tehdä työsopimuksen, mikä alkaa joulukuun lopussa huh.gif Olen valmistuva opiskelija ja olisin menossa töihin joulukuun lopussa ja jatkaisin töitä ensi vuoden puolelle(en tiedä kuinka pitkäksi aikaa). Kyseinen osasto ei kuulu irtisanoutuneiden piiriin vaikka kunnallinen on. En jaksa uskoa, että työtaistelutilanne jatkuisi niin pitkään...enkä usko, että asiassa omaan nilkkaan kusen kun en ole irtisanoutuneiden töitä menossa tekemään..

Kuntasektoria koskeva hakukielto ja saarto on tullut voimaan 22.10.2007 ja se koskee kaikkia TEHYn jäseniä, myös vuokrafirmojen työntekijöitä jotka työskentelevät firmojen kautta kuntasektorilla. Toimien ja virkojen lisäksi myös kaikki sijaisuudet ovat hakukiellossa.

Hakukiellolla kehoitetaan myös muitakin kuin TEHYn jäseniä olemaan hakematta ko. töihin :nauraa:.

Toinen puhuu aidasta, toinen aidan seipäästä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä tein eilen päätöksen, etten tee keikkoja ollenkaan. Eli peruin sovitutkin keikat syynä tämä vallalla oleva tilanne. Rekrytointi ymmärsi tilanteen hyvin ja toivotti tervetulleeksi töihin työtaistelun jälkeen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä tein eilen päätöksen, etten tee keikkoja ollenkaan. Eli peruin sovitutkin keikat syynä tämä vallalla oleva tilanne. Rekrytointi ymmärsi tilanteen hyvin ja toivotti tervetulleeksi töihin työtaistelun jälkeen.

Hienoa. Tällä tavalla me jokainen voidaan olla mukana työtaistelussa. Nyt puhalletaan yhteen hiileen ja näytetään työnantajalle että me seistään TEHYn takana. :)

Toinen puhuu aidasta, toinen aidan seipäästä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä tein eilen päätöksen, etten tee keikkoja ollenkaan. Eli peruin sovitutkin keikat syynä tämä vallalla oleva tilanne. Rekrytointi ymmärsi tilanteen hyvin ja toivotti tervetulleeksi töihin työtaistelun jälkeen.

Eihän niillä ole muuta mahdollisuutta.

Vaikka irtisanoutumiset ei toteutuisi, niin koko ajan on työvoimapulaa.

Ei siinä parane liian nokkava olla rekrytoinnin puolella, tai voi olla että nokkailun kohde siirtyy muihin työpaikkoihin.

Sellaiseen ei ole kenelläkään työnantajalla ollut varaa pitkään aikaan, vaikka eivät kaikki ole sitä ymmärtäneetkään. Ja ovat sitten karkottaneet hyviä työntekijöitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaverin puolesta:

on Tehyläinen ja mukana työtaistelussa, kunnallisella töissä, mutta on sopinut jo aikaisemmin keikkoja yksityiselle puolelle 19.11 jälkeiselle ajalle. Jos irtisanoutumiset toteutuu, miten nuo keikat vaikuttavat karenssiin?

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaverin puolesta:

on Tehyläinen ja mukana työtaistelussa, kunnallisella töissä, mutta on sopinut jo aikaisemmin keikkoja yksityiselle puolelle 19.11 jälkeiselle ajalle. Jos irtisanoutumiset toteutuu, miten nuo keikat vaikuttavat karenssiin?

Mihin karenssiin? ;)

Käske ystävääsi käymään tehyn neuvottelukierros sivuilla. Sieltä löytää työtaisteluun liittyviin kysymyksiin vastauksia ja jos siellä ei ole vastausta kysymykseesi, niin kannattaa sellainen esittää. Näinä aikoina muutenkin kannattaa faktatieto hankkian tehyn jäsensivuilta, ei tältä foorumilta. ;)

Toinen puhuu aidasta, toinen aidan seipäästä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaverin puolesta:

on Tehyläinen ja mukana työtaistelussa, kunnallisella töissä, mutta on sopinut jo aikaisemmin keikkoja yksityiselle puolelle 19.11 jälkeiselle ajalle. Jos irtisanoutumiset toteutuu, miten nuo keikat vaikuttavat karenssiin?

Mihin karenssiin? ;)

Käske ystävääsi käymään tehyn neuvottelukierros sivuilla. Sieltä löytää työtaisteluun liittyviin kysymyksiin vastauksia ja jos siellä ei ole vastausta kysymykseesi, niin kannattaa sellainen esittää. Näinä aikoina muutenkin kannattaa faktatieto hankkian tehyn jäsensivuilta, ei tältä foorumilta. ;)

No näinhän mä kehoitinkin  :) Täytyy kehoittaa uudestaan...

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...