Jump to content
MAINOS

Lääkäreiden tuki


StarOfLife

Recommended Posts

Vieras: Eristyshoitaja

laittavan aamulla tyynyt liinojen avoin pää ikkunaan päin, jotta huone on nätti kun lääkäri tulee kierrolle.

2000 luvulla? Ei kai?  ::)

Ylilääkärin kierto. Osastoa tyhjennetty edellisenä päivänä ja osastolle tilattu erikseen leivonnaisia ja kahvipöytä valmiina, kun ylilääkäri ja ylihoitaja saapuvat. Tyks vuonna 2007.

Huh,huh...Meidän klinikan ylilääkäri ja ylihoitaja ovat mitä mainioimpia persoonia oikeasti. Ylilääkärin kierroilla istuu mielellään koska hän on ensimmäinen ylilääkäri (nykyinen ylilääkäri on mun työssä olo aikana neljäs) joka on rento, puhuu aidosti omalla murteella, hänellä on hyviä näkemyksiä ja hän "veistelee" huumoria samalla tyylillä kuin me pahimmillaan :nauraa: Ylihoitaja myös todella mukava persoona.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 54
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

En halua lietsoa vihaa lääkäreitä kohtaan, mutta eräs tuntemani lääkäri kertoi, että heitä ohjeistettiin aika tarkasti työtaistelun aikana siitä kuinka pitää toimia irtisanomisten jälkeen. Heitä kuulemma neuvottiin kirjaamaan tarkasti ylös hoito, jonka he määräävät ja myös hoidon toteutuksen puute. Näin sitten myöhemmin käräjillä (mahdollisesti) oltaisiin voitu todistaa miksi potilas ei saanut asianmukaista hoitoa ja lääkäri pääsisi vastuusta kun ei olisi ollut hoitajia hoitoa toteuttamassa.

Määräyksethän kannattaisi kirjata tarkkaan aina, että voi osoittaa sen tehneensä. Voi olla myöhemmin hankalaa todistaa määränneensä jotain, mitä olisi pitänyt.

Samoin kuin tekemättä jättämisestä kannattaisi oman oikeusturvan takia tehdä merkintä, ammattinimikkeestä riippumatta.

Eli myös hoitajan kannattaa kirjata tarkkaan. Esim se kun ilmoittaa lääkärille potilaasta ja tämä ei tule katsomaan vaan määrää puhelimessa ottamaan lab-kokeita ja ilmoittamaan kun ne on valmiita.

Silloin voi osoittaa ilmoittaneensa ja lääkärin tietäneen potilaasta, mutta ei ole viitsinyt tulla paikalle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Haluaisin tietää mikä oli Tehyn virallinen kanta lääkärilakon aikaan? Kellään muistikuvaa?

Too much emergency medicine interferes with natural selection.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

laittavan aamulla tyynyt liinojen avoin pää ikkunaan päin, jotta huone on nätti kun lääkäri tulee kierrolle.

2000 luvulla? Ei kai?  ;D

Ylilääkärin kierto. Osastoa tyhjennetty edellisenä päivänä ja osastolle tilattu erikseen leivonnaisia ja kahvipöytä valmiina, kun ylilääkäri ja ylihoitaja saapuvat. Tyks vuonna 2007.

Lääkärit ja hoitajat ovat työtovereita ja käytöstavat pitäisivät olla sen mukaiset. Molemmista joukoista kuitenkin löytyy kusipäitä ja enkeleitä. Käytöstapoja myös opitaan. Jos kandia höykytetään ja kyykytetään harjoittelussa hoitajien taholta, voi valmiina lääkärinäasenne hoitajia kohtaan olla aika huono... Itse olen huomannut, että monesti pienemmissä sairaaloissa/ tk:ssa hoitajat suhtautuvat myönteisemmin kandeihin kuin yliopistosairaaloissa (kiire, liikaa kandeja?)

Itse yritän kohdella kaikkia työkamuja ystävällisesti ja positiivisesti. Arvostan hoitajan työtä ja kokeneen hoitajan mielipiteitä. Suurimmaksi osaksi olen saanut samanlaista kohtelua takaisin. Poikkeuksia toki on, ja niistä on jäänyt paha maku suuhun...

Vuonna 2007 Tyks:ssä tapahtunut myös: hoitajat osastonhoitaja etunenässä suorastaan vi******vat ja kiusaavat kandeja. Suurimpana huvinaan katsoa, kun kandi etsii esim. tippavehkeitä ja turhaan kysyy apua. Eipä tee mieli mennä valmiina lääkärinä töihin kyseiselle osastolle...

p.s Lääkärilakon aikoihin Tehy ei antanut virallista tukea lääkäriliitolle. Lääkäriliitolta sen sijaan kannanotto oli Tehyn lakossa neutraali / hoitajilla on oikeus työtaisteluun. Monet yksittäiset lääkärit antoivat tukensa lakolle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä puolestani mielelläni ohjaan kandeja. Ja kun kandia ohjaa hyvin, niin oma työkin helpottuu.

Jos on tipanlaittoa tms. kysyn osastolla olevilta opiskelijoilta, olivat sitten kandeja tai sairaanhoitajaopiskelijoita, josko joku heistä haluaisi käydä harjoittelemassa. Temppuja kun ei opi kuin tekemällä.

Niin valmiissa hoitajissa kuin opiskelijoissakin on sosiaalisissa taidoissa parantamisen varaa. Yritetään vaan tulla toimeen keskenämme.

Tuo mainitsemani esimerkki osaston tyhjentämisestä ja kahvipöydän valmiiksi laittamisesta kertoo enemmän osastosta kuin johtoryhmästä. Johtoryhmän en ole passaamista kuullut vaativan.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...