Jump to content
MAINOS

Lääkäreiden tuki


StarOfLife

Recommended Posts

Lääkäriliiton edustajat ovat kuulemma käyneet vierailulla TEHYn toimistossa. Viesti sieltä päin on ollut kannustavaa. He ovat myös todenneet ettei potiliden hoito tule millään onnistumaan ilman hoitohenkilökuntaa. Yhtälö on mahdoton.Heidän mielestä muut ( lääkärit, Superilaiset) eivät pysty TEHYläisiä korvaamaan.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
MAINOS
  • Vastauksia 54
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

http://www.turunsanomat.fi/mielipiteet/?ts=1,3:1009:0:0,4:8:0:0:0;4:139:0:0:0;4:140:0:0:0;4:9:0:1:2007-11-08,104:9:497159,1:0:0:0:0:0:

Todella hienoa ja asiallista tekstiä lääkäriltä. Toivottavasti on julkaistu myös paperiversiossa.

Valitettavasti en kyseistä lääkäriä enää paljoa kunnioita, mutta täytyy myöntää että loistava kirjoitus on. Hyvä, että edes osa lääkäreistä puolustaa meitä julkisesti.

"Mutta tohtori..." "Hoitaja on vaiti ja tekee työnsä!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oiskohan näissäkin nk. kaksnaamasia tyyppejä?  Sori, kovin vähän ja harvoin olen heihin luottanut.  Hoitajapuolella löytyy suoraselkäsempiä.

Laskelmoiva laskelmoi yleensä omaksi edukseen...

Pisteittenkerääjiä, joko laskelmoivia tai "aitoja" on maailma täynnään.

Ja helekutti, eihän me  näitten suurten valkosten tohtoreitten kiitosten kipeitä olla, ainakaan nyt.  Katsotaan sitten kun työtaistelu on ohi, tartteeko enää ollenkaan häntää heiluttaa?!?!

Tai muutenkaan mielistellä?

joka toiselle kuoppaa kaivaa jokatoiselle ei

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voin kertoa, että kaikki tuota sdr sairastavat lääketieteen edustajat on kyllä hoidettu varsin nopeasti kokeneiden hoitajien toimesta. Heidät on palautettu maanpäälle sieltä pilvilinnoista muiden maatiaisten joukkoon. Sitten on alkanut tuo yhteistyö sujua.

Mä oon aina ihmetelly tota hoitajien oletuksena negatiivista suhtautumista kandeihin ja uusiin lääkäreihin. Mullakin on huonoja kokemuksia hoitajista, mutta en mä niitten anna häiritä uuden hoitajan kanssa samaan koppiin joutuessa, vaan oletusarvoisesti kaikki hoitajat saavat multa kyllä vallan hyvää käytöstä ja mä jaksan kattella kauan hoitajien epäystävällisyyttä, ennen kuin tuomitsen kyseisen hoitajan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

..Mä oon aina ihmetelly tota hoitajien oletuksena negatiivista suhtautumista kandeihin ja uusiin lääkäreihin...

Mulla on vain hyviä kokemuksia. En näe, että se on tittelistä kiinni, vaan ihmisestä itsestään.

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

..Mä oon aina ihmetelly tota hoitajien oletuksena negatiivista suhtautumista kandeihin ja uusiin lääkäreihin...

Mulla on vain hyviä kokemuksia. En näe, että se on tittelistä kiinni, vaan ihmisestä itsestään.

Mä taas olen tavannut kokemattomuuttaan ja epävarmuuttaan paskantärkeydellä peitteleviä ihan tarpeeksi. Mutta niinkuin KV tuossa sanoikin, se asenneongelma on kyllä kitketty aika äkkiä poiskin. Sorry OT.  *nolona*
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä taas olen tavannut kokemattomuuttaan ja epävarmuuttaan paskantärkeydellä peitteleviä ihan tarpeeksi. Mutta niinkuin KV tuossa sanoikin, se asenneongelma on kyllä kitketty aika äkkiä poiskin. Sorry OT.  *nolona*

Tässpä kiteytettynä tämä paskamainen ja rakentamaton asenne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä taas olen tavannut kokemattomuuttaan ja epävarmuuttaan paskantärkeydellä peitteleviä ihan tarpeeksi. Mutta niinkuin KV tuossa sanoikin, se asenneongelma on kyllä kitketty aika äkkiä poiskin. Sorry OT.  ;D

Tässpä kiteytettynä tämä paskamainen ja rakentamaton asenne.

Piditpä tai ei, niin paskantärkeät ja asenneongelmaiset lääkärit pudotetaan maan pinnalle hyvin nopeasti. Tämän jälkeen yhteistyöstä tulee poikkeuksetta parempaa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulipa ko. keskustelusta mieleen, kerran (vuosia sitten) eräs tohtori-setä huusi mulle; mitä helvettiä tollanen lähihoitajan planttu mitään tajuu... Herra oli nimittäin poistamassa "irti repeytynyttä luomea" potilaalta ja menin puuttumaan väliin ja kerroin, että se on punkki.... Olis pitänyt vaan antaa lähettää se patologian laitokselle tutkittavaksi.... Täytyy myöntää että tämän episodin jälkeen asenne muuttui hieman kunnioittavammaksi....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä taas olen tavannut kokemattomuuttaan ja epävarmuuttaan paskantärkeydellä peitteleviä ihan tarpeeksi. Mutta niinkuin KV tuossa sanoikin, se asenneongelma on kyllä kitketty aika äkkiä poiskin. Sorry OT.  *pyhimys*

Tässpä kiteytettynä tämä paskamainen ja rakentamaton asenne.

Piditpä tai ei, niin paskantärkeät ja asenneongelmaiset lääkärit pudotetaan maan pinnalle hyvin nopeasti. Tämän jälkeen yhteistyöstä tulee poikkeuksetta parempaa.

Ja selvyyden vuoksi mainittakoon, että ainakaan oman kokemukseni mukaan lähimainkaan kaikki uudet lääkärit eivät kuulu tähän tärkeilijöiden ryhmään. Useimpien kanssa yhteistyö pelaa ihan hyvin. Oman epävarmuutensa myöntäminen on piirre jota todella arvostan ihmisissä. Jokainen meistä on joskus ollut täysi noviisi omassa ammatissaan. Siinä ei ole mitään häpeämistä.

Olen kyllä ollut joskus mukana "pudottamassa" pilvissä leijunutta komentelevaa pojankloppilekuria maan tasalle. Ei ollut mikään miellyttävä kokemus, mutta mitään kyykyttämistä en suostu ainakaan itse kokemaan työssä yleensä kenenkään suunnalta.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä kuitenkin muistaa, että yksilöitä löytyy ihan joka lähtöön joka ammattiryhmästä. Kyllä sitä K-pää jaostoa löytyy ihan omista hoitajariveistä siinä missä lääkärikunnastakin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pääsääntöisesti (oman kokemuksen mukaan) menee niin että mitä pätevämpi on, niin sitä paremmin tulee toimeen kaikkien kanssa. Eli se kusipäisyys jää silloin uupumaan.

Mitä huonompi ammattitaito, niin sitä enemmän kusta päässä.

Paitsi niillä jotka osaa oppia, he keräävät tietoa ja ammattitaito kasvaa.

Ja koskee sekä lääkäreitä että hoitajia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Komein pudotus oli kyllä joskus opiskeluaikaan kun eläkeikää lähentelevä perushoitajatäti moitti Herr Kirurgia tavaroiden heittelystä kiertokärrystä. Tähän Doktor huutamaan että hän on per*ele, saa*ana lääketieteen ja kirurgian tohtori ja perushoitajaa sata kertaa oppineempi. Tähän topakka täti totesi että "Eipä ole nähtävästi korkea akateeminen koulutus sivistystä saanut aikaiseksi kun tohtorin tavatkin ovat noin moukkamaiset!" Siinä nauroi koko kanslia ylilääkäriä myöten ja enpä ole montaa kertaa lekuria nähnyt niin perin pohjin nolona... Mutta kyllähän oikeasti niin lääkäreissä kun hoitajissakin löytyy molemmista ääripäistä ihmisiä mutta melkein kaikkien kanssa töitä pystyy tekemään. Ihmettelen kuitenkin että lääkärit eivät voimakkaammin ole ottaneet kantaa pakkolakia kohtaan, sen perusteella heidätkin voisi pistää halvalla töihin...  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, mitäpä me niiden tai kenenkään muun tuella tässä tehdään. Lääkärit on oma jenginsä, joille vahva liitto on hoitanut asiat järjestykseen. Kyllä jotku hoitajat on jaksanu märistä niiden saamista korotuksista ja märisee edelleen, mitäpä jos he käyttäytysivät meitä kohtaan, kuten jotkut meistä heitä kohtaan...

Kun jotenkin ärsyttää se vertailu muihin ammattiryhmiin, ku pitäs vaan reilusti nostaa oman ammatin sitä "juttua". Ja päästä eroon tästä apupojan roolista, mielikuvasta ammatista, jossa ei tarvi yhtään itsenäistä päätöstä tehä, ku aina on lääkäri johon turvautua..

Tukea ei tarvita, eikä pyydetä.. keneltäkään

Johtavat lääkärit suosittelevat Pahkasikaa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Et taida olla törmännyt ns. vanhan polven lääkäreihin? Jotka oikeesti olis odottanut tai ainakin toivonut hoitajan niiaavan kun tohtori tulee kansliaan ja laittavan aamulla tyynyt liinojen avoin pää ikkunaan päin, jotta huone on nätti kun lääkäri tulee kierrolle. Nämä tohtorit on onneksi katoava luonnonvara, mutta vielä muutama muinaisjäänne on tullut vastaan.

On noita "vanhan polven" lääkäreitä tullut tavattua. Aloittaessa tämän alan työt enempi ja nykyään vain kun ovat potilaana.

Silloin aikoinaankaan eivät yrittäneet hyppiä nenälle, osaksi varmaan sen takia kun tiesivät ammattitaitoni.

Tietysti sen lääkärin käytöstavatkin ratkaisee paljon.

Potilaana ollessaan eivät ole koskaan yrittänyt esittää mitään roolia, vaan olleet tyytyväisiä hoitoon.

Sitä on välillä kuullut muilta että yksityisvastaanotoilla ollessaan on ollut niitä joiden kynät pitää olla vastaanottohuoneessa tietyssä järjestyksessä ja verho oikeassa asennossa.

Nekään ei ole ollut niitä "vanhan polven" lääkäreitä, vaan nuoria mulkkuja joilla kusi on noussut hattuun.

Kun jotenkin ärsyttää se vertailu muihin ammattiryhmiin, ku pitäs vaan reilusti nostaa oman ammatin sitä "juttua". Ja päästä eroon tästä apupojan roolista, mielikuvasta ammatista, jossa ei tarvi yhtään itsenäistä päätöstä tehä, ku aina on lääkäri johon turvautua..

Mitä jos sitten lopetettaisiin se apupojan rooli.

Sitä on kaikenlaisia töitä pikkuhiljaa sälytetty hoitajille, mutta ei korvausta niiden tekemisestä.

Palataan takaisin 70-luvun toimintaan ja annetaan lääkäreiden tehdä kaikki hommat. Heitä on nykyään niin paljon enemmänkin että se pitäisi onnistua hyvin.

Jos heillä siis olisi sitä ammattitaitoa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Eristyshoitaja

Meillä aikoinaan oli osastonlääkärinä todella mahtava tyyppi, sai erikoislääkärin paperit meillä töissä ollessaan ja oli hetken meidän ilonamme ;D Oli todella mukava ihminen. Kuunteli hoitajia ja oli hoitajien kanssa "samalla tasolla" positiivisessa mielessä. Istui kanssamme kahvilla ja rupatteli niitä näitä. Kaiken lisäksi kärsi lääkitä potilaita ja potilaat toipui nopeasti. harmi vaan kun eivät antaneet hänelle vakipaikkaa niin otti ja lähti. Moni meidän hoitaja on kaipaillut häntä takaisin, minä mukaan lukien.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eksytään aiheesta. Onko sieltä suunnasta tulossa tukea vai ei. Tällä hetkellä näyttäisi ettei tukea tule...  :-

Pitäköön tunkkinsa, perkele.

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei huvita ajatella lääkäreitä milligramman vertaa, oli sitten mukavia tai mulkkuja. Keskitytään omiin asioihin. Jos joku räkyttää, niin antaa haukkua, ittensä vaan nolaa..

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

laittavan aamulla tyynyt liinojen avoin pää ikkunaan päin, jotta huone on nätti kun lääkäri tulee kierrolle.

2000 luvulla? Ei kai?  8)

Ylilääkärin kierto. Osastoa tyhjennetty edellisenä päivänä ja osastolle tilattu erikseen leivonnaisia ja kahvipöytä valmiina, kun ylilääkäri ja ylihoitaja saapuvat. Tyks vuonna 2007.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lekurit osoittivat työtaistelun yhteydessä ettei heiltä mitään todellista tukea tule. Pidetään kaikki huoli siitä, että sama toimii myös toisinpäin. Ja muistakaa, ettei hämäännytä niistä lekureista jotka ovat meille mukavia siksi, että meitä on useissa työyksiköissä moninkertainen määrä heihin verrattuna.

Veljet ja siskot. Älkää pitäkö kyytä povellanne!

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aivan samaa mieltä Asswiperin kanssa.

Ollaan turhan herkästi ja ajattelemattomasti oltu tukemassa kaikkia  ja kaikenlaisia vaikkei tarviskaan.

Pidetään huoli omista asioista ja muut hoitakoot omansa!!!

joka toiselle kuoppaa kaivaa jokatoiselle ei

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En halua lietsoa vihaa lääkäreitä kohtaan, mutta eräs tuntemani lääkäri kertoi, että heitä ohjeistettiin aika tarkasti työtaistelun aikana siitä kuinka pitää toimia irtisanomisten jälkeen. Heitä kuulemma neuvottiin kirjaamaan tarkasti ylös hoito, jonka he määräävät ja myös hoidon toteutuksen puute. Näin sitten myöhemmin käräjillä (mahdollisesti) oltaisiin voitu todistaa miksi potilas ei saanut asianmukaista hoitoa ja lääkäri pääsisi vastuusta kun ei olisi ollut hoitajia hoitoa toteuttamassa.

Tietenkään kukaan poissaoleva hoitaja ei olisi myöskään ollut se vastuullinen, vaan työnantaja, ainakin minun mielestäni.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...