Jump to content
MAINOS

Vastasyntyneiden teho?


Vieras: Nasu

Recommended Posts

Millaista ja mitä on sairaanhoitajan työ vastasyntyneiden teholla? Entä miehitys; onko hoitajia lähellekkään tarpeeksi?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Peruselintoimintojen tarkkailua omin silmin ja laittein ja vauvojen perushoitoa. Kohtuullisen vähän lääkkeitä vaikka onkin teho-osastosta kyse, pääsääntöisesti iv-lääkkeet mitä menee. Pääsääntöisesti vaavit on keskosia, infektiovauvoja, "sokerivauvoja" tai vakavasti sairaita yms. Riippuu toki paljon palkaistakin... Paljon yhteistyötä ja vanhempien tukemista ja ohjaamista.

Miehitys on ainakin oman kokemuksen mukaan hyvä verrattuna tavan vuodeosastoihin, mutta eihän sekään estä kiireen syntymistä  :D

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Mun unelmatyöpaikka  :D

Harmi vaan kun LH:ta ei oteta enkä oo vieläkkään päässyt kouluun prkl!

Kyllä muuten ainakin meillä oli ihanat tehon hoitsut sillon kun esikoinen kävi avosydänleikkauksessa, ruusuja kaikille tätä työtä tekeville  :P

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Peruselintoimintojen tarkkailua omin silmin ja laittein ja vauvojen perushoitoa. Kohtuullisen vähän lääkkeitä vaikka onkin teho-osastosta kyse, pääsääntöisesti iv-lääkkeet mitä menee. Pääsääntöisesti vaavit on keskosia, infektiovauvoja, "sokerivauvoja" tai vakavasti sairaita yms. Riippuu toki paljon palkaistakin... Paljon yhteistyötä ja vanhempien tukemista ja ohjaamista.

Miehitys on ainakin oman kokemuksen mukaan hyvä verrattuna tavan vuodeosastoihin, mutta eihän sekään estä kiireen syntymistä  ;D

Jos kyseessä "oikea" vastasyntyneiden teho eli yliopistosairaalan teho (en halua vähätellä keskussairaaloiden tehoja, mutta potiaat aivan erilaisia keskussairaalassa ja yliopistosairaalan tehoilla) niin lääkkeitä kyllä menee paljon ja homma on paljon juuri lääkkeiden ja nesteiden kanssa räplämistä. Teknistä hommaa eli paljon laitteita yms. ympärillä.

Meillä ainakin hoitaja tilanne ihan pyrstöstä. Pahimmillaan hoidetaan 3 hengityskoneessa olevaa tai 4 NCPAP:ssa olevaa lasta. Oneksi kumminkin harvinaisempaa, mutta vielä harvinaisempaa, että pystyisi vain yhtä tehopotilasta hoitamaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Peruselintoimintojen tarkkailua omin silmin ja laittein ja vauvojen perushoitoa. Kohtuullisen vähän lääkkeitä vaikka onkin teho-osastosta kyse, pääsääntöisesti iv-lääkkeet mitä menee. Pääsääntöisesti vaavit on keskosia, infektiovauvoja, "sokerivauvoja" tai vakavasti sairaita yms. Riippuu toki paljon palkaistakin... Paljon yhteistyötä ja vanhempien tukemista ja ohjaamista.

Miehitys on ainakin oman kokemuksen mukaan hyvä verrattuna tavan vuodeosastoihin, mutta eihän sekään estä kiireen syntymistä  :)

Jos kyseessä "oikea" vastasyntyneiden teho eli yliopistosairaalan teho (en halua vähätellä keskussairaaloiden tehoja, mutta potiaat aivan erilaisia keskussairaalassa ja yliopistosairaalan tehoilla) niin lääkkeitä kyllä menee paljon ja homma on paljon juuri lääkkeiden ja nesteiden kanssa räplämistä. Teknistä hommaa eli paljon laitteita yms. ympärillä.

Meillä ainakin hoitaja tilanne ihan pyrstöstä. Pahimmillaan hoidetaan 3 hengityskoneessa olevaa tai 4 NCPAP:ssa olevaa lasta. Oneksi kumminkin harvinaisempaa, mutta vielä harvinaisempaa, että pystyisi vain yhtä tehopotilasta hoitamaan.

Näin varmasti onkin...Itellä on kokemusta vaan keskussairaalatasoisesta hoidosta... Onhan täälläkin käytössä lääkkeitä ja joskus menee useitakin lääkeinfuusioita, veritippaa, yms. samaan aikaan, mutta nää on vaan harvinaisempia tilanteita... Ja jotenkin se mihin osaan itse verrata on aikuisten puoli, niin siihen verrattuna niitä lääkkeitä on kohtuullisen vähän (ikinä ei pitäs verrata, tiedän  :) )

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...