Jump to content
MAINOS

Uusi trendi maailmalla


Vieras: Student Midwife

Recommended Posts

Vieras: Student Midwife

Törmäsin ensimmäistä kertaa englanninkieliseen termiin freebirthing. Lähteenä valitettavasti taas  juttu englantilaisen lehdistön kevyeltä puolelta eli Daily Mailista. Mutta itse juttu oli näin tulevan kätilön vinkkelistä mielenkiintoinen ja täytynee jatkossa käydä katsomassa jutussa mainittua Born Free -sivustoakin.

Lisää juttuja aiheesta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Minulla tökkii jälleen tuossakin tuon minä-minä-asenteen esiin tuonti. Siis koskien äidin asemaa.

Miksi muka synnytys olisi pilalla, jos naisen annetaan synnyttää rauhassa, valvotusti, avun ollessa edes saatavilla? Jos äiti kokee jotain taivaallista käydessään taivaltaan yksin, mikä on syntymättömän sikiön oikeus mm. nopeaan apuun, äkilliseen tilanteeseen, muuttuvaan tilanteeseen? Siis muuttuvaan terveydentilaan.

On myös vaikea ymmärtää vertausta seksiin, siltä osin mikä ei liity itse lapsen alulle laittamiseen.

Toisaalta, oma ajatukseni olisi taatusti eri tyyppinen, jos kaikki 3 synnytystä olisivat sujuneet ilman lääketieteellistä apua. Eli ei ole selkeää, helppoakaan, todeta jotta ko. on jokin yhden sortin "vöyhötys" taas markkinoitavaksi. Ei sinne päinkään.

Pitää paneutua lontoonkielisiin lähteisiin paremmalla ajalla :o. Sekin vaikuttaa mielikuvaan, kaikki teksti ei aukene helposti.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en voinut edes lukea loppuun, niin paljon ärsytti tuo synnyttävän naisen itsekkyys ja juuri tuo "minä-minä-minä"-asenne...

Okei, hieno homma että on mennyt synnytys hyvin ja ilman apuja, mutta en hyväksy sitä että syntyvältä lapselta evätään mahdollisuus elämään silloin, kun kaikki ei menekään suunnitelmien mukaan ja apu ei olekaan saatavilla (äidin itsekkyyden takia). Mutta ehkä he sitten perustelevat tapahtunutta jollakin "Jumalan tahdolla" tai "Suurella suunnitelmalla" joka jollakin korkeammalla voimalla on elämän kulusta.

Valitettavasti nämä on niitä asioita jotka vaan tapahtuu ja joiden on kai annettava tapahua, kun ei ole lakia jonka mukaan tyhmyydestä voisi rankaista..  angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...