Annastiina Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 Millasilla oireilla ootte hoitanut enkefaliittipotilaita? Näin lyhyen kokemuksen perusteella tuntuu että oireet voivat olla hyvinkin erilaisia ja eri asteisia...Sekavuus taitaa olla aika yleinen?? Mites minkä aikaa tulehduksen täytyy keritä "olla päällä" että aiheuttaa ihan pysyviä oireita?? Esim. muistin huononemista, yms. Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä. Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää, kukaan ei kiitä - Maija Vilkkumaa- Link to comment Share on other sites More sharing options...
puh Posted July 29, 2007 Share Posted July 29, 2007 Sekavuus, kouristelu, kuumeilu kai ne tyypillisimmät oireet on. En osaa sanoa oikein mitään tuohon taudin kestoon ja pysyvien muutosten jäämiseen liittyen, mutta itse olen kyllä paljon nähnyt potilaita, joille on jäänyt muistiongelmia ja esim. epilepsia. Inhottava tauti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annastiina Posted July 29, 2007 Author Share Posted July 29, 2007 Löysin kuukkeloimalla tän aika hyvän linkin jossa on aika moninaisesti lähestytty aihetta http://cc.oulu.fi/~sisawww/esit/040819.htm Aika iso kuolleisuus tämän mukaan edelleen :- Silti tuossakaan ei kerrota tähän vastausta... Mites minkä aikaa tulehduksen täytyy keritä "olla päällä" että aiheuttaa ihan pysyviä oireita?? Esim. muistin huononemista, yms. Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä. Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää, kukaan ei kiitä - Maija Vilkkumaa- Link to comment Share on other sites More sharing options...
pile Posted August 2, 2007 Share Posted August 2, 2007 Sekavuus, kouristelu, kuumeilu kai ne tyypillisimmät oireet on. En osaa sanoa oikein mitään tuohon taudin kestoon ja pysyvien muutosten jäämiseen liittyen, mutta itse olen kyllä paljon nähnyt potilaita, joille on jäänyt muistiongelmia ja esim. epilepsia. Inhottava tauti. Todellakin inhottava tauti ja vaikea hoitaa. Jokin aika sitten meillä oli lapsi teholla vaikeiden epileptisten oireiden vuoksi. Pento-narkoosiin ja respiraattoriin. Kaikki infektioarvot normaalit, joten työdiagnooksiksi tuli virus encefalit. Zyvoxidia, aciclovir ja laaja bakteeriantibiootti. Ei apua. No comments Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamu Posted August 28, 2007 Share Posted August 28, 2007 mulla on ollu 11 vuotiaana enkefaliitti ja voin sanoa että se tauti on kyllä helvetistä sen verran kipee olin, mut henkiin jäätiin ;) edelleen enkefaliitti tulee sieltä mun papereista esille vaikka on vanha juttu, pari vuotta sitten kun lähettivät ea:sta osastolla taas saneltiin ...............sairastanut 11 vuotiaana enkefaliitin josta toipunut hyvin............... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.