Jump to content
MAINOS

Enkefaliitin hoito


Annastiina

Recommended Posts

Millasilla oireilla ootte hoitanut enkefaliittipotilaita? Näin lyhyen kokemuksen perusteella tuntuu että oireet voivat olla hyvinkin erilaisia ja eri asteisia...Sekavuus taitaa olla aika yleinen??

Mites minkä aikaa tulehduksen täytyy keritä "olla päällä" että aiheuttaa ihan pysyviä oireita?? Esim. muistin huononemista, yms.

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Sekavuus, kouristelu, kuumeilu kai ne tyypillisimmät oireet on. En osaa sanoa oikein mitään tuohon taudin kestoon ja pysyvien muutosten jäämiseen liittyen, mutta itse olen kyllä paljon nähnyt potilaita, joille on jäänyt muistiongelmia ja esim. epilepsia. Inhottava tauti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Löysin kuukkeloimalla tän aika hyvän linkin jossa on aika moninaisesti lähestytty aihetta http://cc.oulu.fi/~sisawww/esit/040819.htm

Aika iso kuolleisuus tämän mukaan edelleen  :-

Silti tuossakaan ei kerrota tähän vastausta...

Mites minkä aikaa tulehduksen täytyy keritä "olla päällä" että aiheuttaa ihan pysyviä oireita?? Esim. muistin huononemista, yms.

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sekavuus, kouristelu, kuumeilu kai ne tyypillisimmät oireet on. En osaa sanoa oikein mitään tuohon taudin kestoon ja pysyvien muutosten jäämiseen liittyen, mutta itse olen kyllä paljon nähnyt potilaita, joille on jäänyt muistiongelmia ja esim. epilepsia. Inhottava tauti.

Todellakin inhottava tauti ja vaikea hoitaa. Jokin aika sitten meillä oli lapsi teholla vaikeiden epileptisten oireiden vuoksi. Pento-narkoosiin ja respiraattoriin. Kaikki infektioarvot normaalit, joten työdiagnooksiksi tuli virus encefalit. Zyvoxidia, aciclovir ja laaja bakteeriantibiootti. Ei apua.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

mulla on ollu 11 vuotiaana enkefaliitti ja voin sanoa että se tauti on kyllä helvetistä sen verran kipee olin, mut henkiin jäätiin  ;) edelleen  enkefaliitti tulee sieltä mun papereista esille vaikka on vanha juttu, pari vuotta sitten kun lähettivät ea:sta osastolla taas saneltiin  ...............sairastanut 11 vuotiaana enkefaliitin josta toipunut hyvin...............

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...