Jump to content
MAINOS

Dementia passi


miamarika

Recommended Posts

Hei!

Tietäisikö joku millainen on dementia passin suoritus?? Aloitin työt eräässä yksityisessä vanhainkodissa suljetulla dementia osastolla ja siellä pitää suorittaa tämä ko passi sekä myös lääkehoidon koe. Tietääkö kukaan millainen lääkehoidon koe on osastoilla???

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Taas joku älypää keksinyt uuden passin  :D

terveisin: hygienia-, alkoholi- ja paloturvapassin onnellinen omistaja

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis ihan oikeesti, onko se ihan valtakunnallinen passi, vai jonkun yksityisen hoivakodin johtajattaren keksimä passi.....Jolla luo jonkinlaista laatua omaan hoivakotiin. huh.gif Muuten en ole kuuna päivänä kuulut moisesta......

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koskaan en ole kuullut dementiapassista, vaikka olen yrittänyt pysyä kaikesta deellä alkavasta ajan tasalla. Mutta ei googlellakaan tullut kuin yksi osuma, joten ehkä ilmankin vielä pärjää.

Taas sunnuntaina hyökkään muutaman pahaa aavistamattoman dementoituvan kimppuun pelkän hygieniapassin voimin!

Minkä nuorena oppii se vanhana haittaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paikka jossa olen on helsingissä ja se on yksityinen palvelutalo. Siellä on suoritettava,ymmärtääkseni talon sisällä järjestettävässä koulutuksessa dementiapassi  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla on tuore dementiapassi. Tänä syksynä saatu. Kunnilla on lakisääteinen täydennyskoulutusvastuu ja tänävuonna oli ohjelmassa tämä dementiapassi. Koulutukseen kuului kevätpuolella kahden päivän lääkäriluennot dementiasta, sen hoidosta ja lääkkeistä. Syksyllä oli ekana koulutuspäivänä fysioterapeutti kertomassa dementoituneen liikunnasta ym. Toisena syksyn koulutuspäivänä oli toimintaterapeutti (tai vastaava) kertomasta virikkeellisesta toiminnasta. Syksyn koulutuspäiviin oli myös tehtävä etukäteistehtävät, joita tosin joiltakin oli tekemättäkin ja saivat silti passin. Passin eli todistuksen lisäksi meille tuli kirja nimeltä dementiapassi. Koulutus oli ihan mukavaaa. sain uusia ideoita, joita en välttämättä pysty työkentälläni toteuttamaan. Kirjasta löydän muistin virkistämiseksi erilaisia kaavakkeita (monistettavaksi) ja ohjeita mm. dementoituneen liikuntakortti, MMSE-testi deps-seula ym.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulle on tullut tässä dementiamaailmaan tutustuessani ainostaan yksi dementiapassi vastaan ja se kuuluu Villa Consulting:n koulutukseen:

DEMENTIATYÖN PASSI

Kolmas täydennyskoulutuskokonaisuus alkaa tammikuussa 2007:

Moduuli 1: 10.1.2007 Mikä tekee dementoituneen ihmisen hoidosta kuntouttavan

LT, sisätautien ja geriatrian erikoislääkäri Tiina Huusko

Moduuli 2: 7.2.2007 Dementiakuntoutus ja sosiaalinen liikuntamalli

Dementia-asiantuntija Maija Käyhty, Villa Consulting Oy

Moduuli 3: 7.3.2007 Ilmaisullinen kuntoutusmenetelmä

Dementia-asiantuntija Taina Semi, Villa Consulting Oy

Moduuli 4: 18.4.2007 Toimintakykyä mittaavat testit

Dementia-asiantuntija Maija Käyhty, Villa Consulting Oy

Moduuli 5: 23.5. 2007 Parhaat käytännöt dementiatyössä

Taina Semi, Heljä Aalto

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oon nyt töissä toista vuotta dementia kodissa, ja en kyllä oo kuullu koskaan sellaisesta passista...

eikä kyl oo työkaveritkaa....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...