Jump to content
MAINOS

Asetun ehdolle Tehyn ao. 161:n hallituksen vaaleissa.


-VF-

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 78
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Palkkavaatimus on vielä alakanttiin, 500 egee olisi kohdillaan, jos ajatellaan asumiskustannuksia Helsinki vs muu Suomi. Asuntolainojen hoitomenot pk-seudulla ovat keskimäärin 800 € ja muualla maassa 300-400€ kuukaudessa. Lakkoaseenakaan ei tarvita kuin Meikun hoitajien lakko, niin jo tapahtuisi. Liittoon kuulumattomia olisi varmaan juuri sen verran, että suojelutyöt tulisi tehtyä ilman Tehyn jäseniä. Itse kuulun 152:een, joten äänestäminen ei onnistu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palkkavaatimus on vielä alakanttiin, 500 egee olisi kohdillaan, jos ajatellaan asumiskustannuksia Helsinki vs muu Suomi. Asuntolainojen hoitomenot pk-seudulla ovat keskimäärin 800 € ja muualla maassa 300-400€ kuukaudessa.

Jatketaan keskustelua asumiskustannuksista täällä: http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=7765.0
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosi hyvä juttu! Kyllä minäkin äänestäisin jos kuuluisin sille suunnalle.

En tiedä olenko itse vain pimennossa, mutta en ole kauhean vakuuttunut yleensä ehdollaolijoista. He varmaan tekevät paljon sitä näkymätöntä työtä mutta kuitenkaan mitään ei konkreettisesti saada aikaan.

Hienoa että otit asian esille myös täällä, jotenkin sait vakuutetuksi, että sussa on potkua. Toivottavasti saat asioita järjestykseen!! ;D >:D ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tiedä olenko itse vain pimennossa, mutta en ole kauhean vakuuttunut yleensä ehdollaolijoista. He varmaan tekevät paljon sitä näkymätöntä työtä mutta kuitenkaan mitään ei konkreettisesti saada aikaan.

Johtuen varmaan siitä, että työ ei ole niin helppoa kuin kuvitellaan...? Asiat ei muutu yhdessä yössä eikä kaikki ole niin yksinkertaista kuin se ulospäin näyttää.  ;D Ja aika usein jää huomiotta ne pienet muutokset, joista ajan kanssa vasta syntyy isompia tuloksia. (Osa tyypeistä ei ehkä pidä melua saavutuksistaan, suomalaisia kun ovat?)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tiedä olenko itse vain pimennossa, mutta en ole kauhean vakuuttunut yleensä ehdollaolijoista. He varmaan tekevät paljon sitä näkymätöntä työtä mutta kuitenkaan mitään ei konkreettisesti saada aikaan.

Johtuen varmaan siitä, että työ ei ole niin helppoa kuin kuvitellaan...? Asiat ei muutu yhdessä yössä eikä kaikki ole niin yksinkertaista kuin se ulospäin näyttää.  ;D Ja aika usein jää huomiotta ne pienet muutokset, joista ajan kanssa vasta syntyy isompia tuloksia. (Osa tyypeistä ei ehkä pidä melua saavutuksistaan, suomalaisia kun ovat?)

Sehän on kaikkea muuta kuin helppoa ja nopeaa. Useinhan niitä tuloksia ei näe kuin vasta vuosien kuluttua. Vaikka koko ajan asioita ajetaan, niin tavallisen työntekijän silmissä mitään ei tapahdu. Ammattiyhdistystoiminta ja edunvalvonta ovat asioita, joissa valtaosa työstä tapahtuu tavallisen työntekijän tietämättömissä.

Siksi näitä valituksia tulee paljon, "että ei ne tee mitään eikä aja meidän asioita". Ihmisten tulisi tietää, että työ on pitkäjänteistä ja tuloksia voi odotella kuukausien-vuosien kuluttua.

Neuvottelut jotka koskevat kymmeniä-satoja- tuhansia-kymmeniä tuhansia ihmisiä ovat hitaita, niissä tulee olla tarkkana ja jokainen osapuoli varmasti haluaa hoitaa asiat mahdollisimman hyvin loppuun saakka. Ja harvoin neuvotteluissa päästään sellaiseen lopputulokseen joka miellyttää kaikkia.

Tavallaan on varmaan aika epäkiitollista hommaa olla mukana liiton toiminnassa. Suuri yleisö ei huomaa kuin ne raflaavat asiat jotka saadaan neuvoteltua, mutta se perustyö jota tehdään ei saa ansaitsemaansa arvoa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sehän on kaikkea muuta kuin helppoa ja nopeaa. Useinhan niitä tuloksia ei näe kuin vasta vuosien kuluttua. Vaikka koko ajan asioita ajetaan, niin tavallisen työntekijän silmissä mitään ei tapahdu. Ammattiyhdistystoiminta ja edunvalvonta ovat asioita, joissa valtaosa työstä tapahtuu tavallisen työntekijän tietämättömissä.

Siksi näitä valituksia tulee paljon, "että ei ne tee mitään eikä aja meidän asioita". Ihmisten tulisi tietää, että työ on pitkäjänteistä ja tuloksia voi odotella kuukausien-vuosien kuluttua.

Neuvottelut jotka koskevat kymmeniä-satoja- tuhansia-kymmeniä tuhansia ihmisiä ovat hitaita, niissä tulee olla tarkkana ja jokainen osapuoli varmasti haluaa hoitaa asiat mahdollisimman hyvin loppuun saakka. Ja harvoin neuvotteluissa päästään sellaiseen lopputulokseen joka miellyttää kaikkia.

Tavallaan on varmaan aika epäkiitollista hommaa olla mukana liiton toiminnassa. Suuri yleisö ei huomaa kuin ne raflaavat asiat jotka saadaan neuvoteltua, mutta se perustyö jota tehdään ei saa ansaitsemaansa arvoa.

Tämä on NIIN hyvin kirjoitettu ja täysin totta. Toivottavasti ainakin muutama luottamusmies tämän lukee.... ja pystyy tämän allekirjoittamaan?

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siksi näitä valituksia tulee paljon, "että ei ne tee mitään eikä aja meidän asioita". Ihmisten tulisi tietää, että työ on pitkäjänteistä ja tuloksia voi odotella kuukausien-vuosien kuluttua.

Niin tuttua tältäkin foorumilta...  ;D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No joo, ehkä mä katsoin asiaa aikalailla suppeasti.

Tarkoitin kuitenkin lähinnä muutoksia palkkaan ym. joiden pitäisi tapahtua sormia napsauttamalla, eikä vuosien vieriessä? ;D No mutta joo, eihän nämä ole mitään yksinkertaisia asioita..

Mutta kaikki tänne heti nyt...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: NannaMaarit

Mä mietin sitä, että koska foorumilla VF on tunnettu;  omaa hoitoalalta tietotaidon, kokemuksen, kyvyn nähdä epäkohtia sekä omaa sinnikkään motivaation muutoksien ajamiseen, niin jos me laitettaisiin pystyyn joku addressi.

Tällä olisi siis vaan "imagollinen merkitys", mikä voisi olla yksi valttikortti vaaleissa. "Tämä henkilö on tunnettu Hoitajat.net- foorumilla, joka koostuu 2000 rekisteröityneestä käyttäjästä, ja tämä henkilö on saanut tunnustusta ja kannustusta _______  hoitotyön ammattilaisen allekirjoituksella.

Koska VFhän on oikeasti tunnettu, useimmat vaaleihin pyrkivistä eivät ole ja "eivät nauti kenenkään luottamusta" samassa määrin kuin mitä foorumilla tunnistaa nimimerkin VF. Ja niilläkin foorumilaisilla olisi nyt mahdollisuus antaa äänensä kuuluviin, jotka asuvat äänestyspiirin ulkopuolella. 

Mua niin ottaa pattiin ku on kaikenlaista diipadaa- hoitotyön edustaja-päättäjää, ni VF puhui asiaa aloitustekstissään.

-ja mitä tiedän VF:ää niin hän on se joka taistelee kaikkea diipadaa-turhuutta vastaan. Sinnikkäästi.  >:D 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jep, ilmoittele hyvissä ajoin niin aletaan vaalikampanjan suunnitteluun. Kaikki myy sua työpaikoillaan ja ajaa sut läpi.

Muistelet sitten vaan meitäkin kun Jaanan kanssa juot kahvia ja syöt mansikkakakkua.  ::)

Miks tähän pitää kirjoittaa kaikkea tyhmää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muistelet sitten vaan meitäkin kun Jaanan kanssa juot kahvia ja syöt mansikkakakkua.  ::)

-Omalta kohdaltani epäilisin prioriteettieni muuttuneen aika paljon siinä kohden kun huomaisin päässeeni rahvaan tasolta paremman väen ja -palkan piiriin.

Päällimmäisenä omissa intresseissä olisi varmasti saavutettujen etujen jatkuvuus. Hä-hä.

(Ai joo, toivottavasti VF:ltä löytyy enempi selkärankaa ja asennetta.)

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tällä olisi siis vaan "imagollinen merkitys", mikä voisi olla yksi valttikortti vaaleissa. "Tämä henkilö on tunnettu Hoitajat.net- foorumilla, joka koostuu 2000 rekisteröityneestä käyttäjästä, ja tämä henkilö on saanut tunnustusta ja kannustusta _______  hoitotyön ammattilaisen allekirjoituksella.

Koska VFhän on oikeasti tunnettu, useimmat vaaleihin pyrkivistä eivät ole ja "eivät nauti kenenkään luottamusta" samassa määrin kuin mitä foorumilla tunnistaa nimimerkin VF. Ja niilläkin foorumilaisilla olisi nyt mahdollisuus antaa äänensä kuuluviin, jotka asuvat äänestyspiirin ulkopuolella. 

Epäilen hieman, että tuollaisella olis kauheesti painoarvoa...? Mä ite oon VF:n tavannu (joskus jopa selvinpäinkin  ::) , kun rinnakkaisluokilla on opiskeltu ) ja tiiän, että on olemassa oleva täysjärkinen henkilö, mutta ei kyllä 2000 jäsentä tällä foorumilla voi mennä siitä takuuseen...? Eikä ehkä olis kauheen vakuuttavaa muutenkaan, koska VF on nimimerkki ja nimimerkin takaa voit kuitenkin kirjoittaa itsestäs aika erilaista kuvaa kuin tosiasiassa oot.

Siis lähinnä perään sitä, että millä tavalla nimimerkki VF on tunnettu niille jotka ei oo koskaan silmästä silmään tavannut kyseistä henkilöä?

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: NannaMaarit

Mä en ole koskaan henkilöä tavannut, mutta aika kiinnostunut täytyy olla hoitotyöstä ja kaikesta mitä siihen ympärillä liittyy, jos on ollut vuosia täällä foorumilla. Lisäksi hän on vastannut tuonne "Edunvalvonta ja Työsuojelu-osastoon" (mitä yleensä ihmiset karttaa kuin ruttoa) n. 151 kertaa.

Mutta ongelmahan on siinä että kukaan tuolla kahvihuoneessa (olen kahta-kolmea sairaalaa ja n. 15 eri osastoa kiertänyt) niin KUKAAN ei ole ilmoittanut että lähtee yrittämään mihinkään suuntaan, missä voisi vaikuttaa asioihin. Sitä narinaa ja nurinaa kuuluu kyllä, mutta kukaan ei oikeasti saa aikaiseksi mitään. Osastonhoitajankin kanssa keskustelu on useimmille pakkopullaa varsinkin siinävaiheessa kun epäkohdista pitäisi alkaa puhumaan. -helppoahan se ei ole. 

Siksi jos yksikin ihminen foorumilla ilmoittaa että lähtee Tehyn vaaleihin, niin olen kyllä 100% takana. Varsinkin jos on kirjoittanut foorumille 1282 kirjoitusta. Mä en tiedä ketään mistään työpaikaltani, jolla olisi ollut vapaa-aikanaan yhtä paljon asiaa hoitotyöstä ja sen epäkohdista 1282 puheenvuoron verran. -Tiedätkö sinä? 

Mutta kello tikittää, tik tak, ja EIKÖHÄN HOITSUJENKIN OLISI AIKA SAADA JOTAIN AIKAISEKSI!

VF menee meidän puolesta nurisemaan tuonne ao. 161:n hallitukseen!

Nimim. kahvihuoneessa paasaaja.  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: NannaMaarit

Ai niin.

VF on ollut 3 vuotta tääl foorumilla. Ja kirjoittanut tuon 1300 viestiä.

Musta se on aika kova krediitti sille, että lähtee vielä tuon kaiken jälkeen Tehyn vaaleihin.

Ja kun vaihtoehdot on

A)

Ihminen, joka on 3 vuotta hoitajien ammattilaisten foorumilla, kokenut hoitaja ja 1300 viestiä    ->on ainakin mun silmissä aivan eri asia

KUIN

cool.png

Postissa tuleva lappu, missä komeilee pikkujakussa hymyilevä nainen "Hei, olen Irma, kiinnostunut hoitotyön kehittämisestä ja olen toiminut osastonhoitajana 7 vuotta"

Kumpi painaa enemmän?  huh.gif  ;)

Tai sitten voi jättää äänestämättä?  :)

Ja jättää nimensä listaamatta, -mutta siinävaiheessa joutuu itse menemään ehdolle, tai lopettaa marmatuksen hoitoalan surkeasta ja naurettavasta touhusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: NannaMaarit

Puhumattakaan siitä, että on monta vuotta mummojen pissavaippoja vaihdellut hiki hatussa, ottanut turpiin delikka-alkkiksilta, hoitanut kuoleman-sairaita potilaita surkeissa olosuhteissa ja hoitajavajauksessa, kuullut huorittelut ja potilaiden ja omaisten haukut

-ja nauttinut samalla surkeaa palkkaa.

Niin mä luotan sellaiseen ihmiseen, että sillä voi olla vähän jotain sanottavaa jossai Tehyn kokouksissa...  :)

Noh, mä teen heti huomenna nimilistan tuonne adressit.comiin. Mutta VF:n oikea nimi tarvitaan.  ;)

Sit ku olen tehnyt sen esittelykirjeen, ni todellakin kaipaan vinkkei siit, että mitä lauseita pitää poistaa tai lisätä.

-ja VF:n lupa kopiointiin tai uusi teksti tuosta aloituskirjeestä minkä tähän topicin alkuun laitoit. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai ja mä saan vielä safkaakin Mikon äänestämisestä! Tuplavoitto!

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllähän mä äänestäsin, mutta ei taija mun oikeudet riittää....  8)

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: NannaMaarit

Siinä se sitten on!

Anteeksi kun ulosantini ei ollut tänään tän parempi, liikaa yövuoroja takana -ja liian vähän unta.

Mä kyhään Mikko sulle uuden adressin sitten joku vuoden päästä, ku menet syrjäyttämään Tehyn valtaapitävät tädit!

http://www.adressit.com/muutos   :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Allekirjoitettu on.

Kuten myös.

VF:lle kovasti stemppiä, et sinne hallitukseen pääsisit! Sieltä alkaa yksittäisen TEHYLÄISENjäsenen konkreettinen vaikuttamisen mahdollisuus, mutta siihen, että pääset TEHYn tädit syrjäyttämään on piiiiiiiiiiiiitkä matka, mutta suuntahan on jo oikea!

Toivottavasti saamme sinusta aktiivisen TEHYLÄISEN mallina muille.

Terveisin valkoisesta Keski-Suomesta, jossa lunta tulee ja kovasti tuulee... Teemu.

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...