Jump to content
MAINOS

Ihana harjoittelujakso!


Vieras: Tiikeri

Recommended Posts

Hihii, tulin justiinsa arvioinnista ja siellä oli joku vetänyt herneen nenään, kun olin sanonut että en tule ikinä tekemään vuorotyötä

Oletkohan sinä varmasti oikealla alalla? Ainakin työnsaantimahdollisuudet pienenevät tuon päätöksen myötä muutamalla sadalla prosentilla.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 67
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

He-heh! Joillakin on paremmat/varmemmat visiot sekä asenne tulevaisuudesta kuin meillä tavallisilla duunareilla.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minun ohjaajani on lähihoitaja(loistava sellainen),mutta olen itsekkin sellainen.Osastolla työskentelevät sairaanhoitajat ovat iäkkäitä ammattitaidottomia kyttääjäfossiileja,jotka tuntevat peräsuolen toiminnan läpikotaisin ja tuntuu kuin olisin tullut kynnysmatoksi(johon voi kengän pohjat kuluttaa puhki)

Ainakin on varma,että osaston henkilökunta ottaa kaiken irti hyvistä opiskelijoista(saavat sitten itse istua kahvilla),kun opiskelijat painavat niskalimassa duracelpupuina ympäri osastoa,jotta arvosana jaksolta olisi edes siedettävä. Motivaatio ei ole huipussaan,kun jakson kohokohta on lääkkeiden jako-pvä!

Hyvin erikoista kun noin arvostelet tulevia kollegojasi. Syytä olisi varmaan miettiä, kannattaako noin v*****een ammattiin edes opiskella? Ja sitä paitsi Juhla-Mokka arvostettujen sairaanhoitajien kanssa suljetussa kahvihuoneessa on hyvää. Voidaan samalla selailla uusinta Me Naisia ja naureskella kaiken maailman yli-innokkaille oppilaille. Kesällä istutaan parvekkeella, koska me ei voida olla osaston puolella, koska siellä haisee pahalle (siis paskalle), vihreetä Mallua poltetaan ainakin kaks tai kolme peräkkäin ja sitten onkin jo kiire bussille, että ehtii ajoissa kotiin.

Näin on ollut aina ja tulee aina olemaan. Ave Maria ja thank you.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh, en voinut muuta kuin ääneen nauraa, aikas hyvä puhe sulla Esaac. Kirjoituksesi ovat mielenkiintoisia täällä foorumilla muutoinkin. ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hihii, tulin justiinsa arvioinnista ja siellä oli joku vetänyt herneen nenään, kun olin sanonut että en tule ikinä tekemään vuorotyötä

Oletkohan sinä varmasti oikealla alalla? Ainakin työnsaantimahdollisuudet pienenevät tuon päätöksen myötä muutamalla sadalla prosentilla.

Hehee, luultavasti olen. Olen hakemassa siirtoa terkkapuolelle tämän asian takia. Koulu hylkäsi hakemuksen jo kertaalleen, kun kyllä kuulemma sairaanhoitajillakin on päivätyötä. Tekisin kyllä vuorotyötä jos voisin. Mutta kun jo iltavuoron jälkeen nukun päin p******ä ja yön jälkeen valvon systemaattisesti seuraavat kaksi viikkoa niin en viitsi. Ärsyttävä tauti on, mutta kun haluan ehdottomasti tehdä raskasta työtä huonolla palkalla niin ajattelin tähän suuntaan hakeutua  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

sairaanhoitajat ovat iäkkäitä ammattitaidottomia kyttääjäfossiileja,

Oota vähän aikaa. Kun valmistut, niin pian ne on siellä potilaina. Mitens sitten suu pannaan?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

[Hehee, luultavasti olen. Olen hakemassa siirtoa terkkapuolelle tämän asian takia. Koulu hylkäsi hakemuksen jo kertaalleen, kun kyllä kuulemma sairaanhoitajillakin on päivätyötä. Tekisin kyllä vuorotyötä jos voisin.

Onhan sitä esim. poleilla. Palkka vaan on...noh...kehnohko. Opiskeluintoa vaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Meidän koulussa lähi-, perus- ja apuhoitajat, jotka nyt opiskelevat sairaanhoitajaksi, laitettiin perussairaanhoidon-harjoittelujaksolla jo sisätautien harjoittelupaikkoihin eli keuhkoille, reumalle jne. Eli vain perussairaanhoidon osastoilla oli meitä "untuvikkoja", joilla oli yo-paperit/muu ammatti takataskussa. Mielestäni tämä on hyvä juttu.

Näin meillä. Ja tykkäsin siitä. 8)

Mitä kauemmas kuljen

pitkin polkua,

sitä vähemmän

kaipaan tietä

Vasta kun polku loppuu ja olen täysin eksyksissä tiedän tulleeni perille - Tommy Tabermann

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän koulussa lähi-, perus- ja apuhoitajat, jotka nyt opiskelevat sairaanhoitajaksi, laitettiin perussairaanhoidon-harjoittelujaksolla jo sisätautien harjoittelupaikkoihin eli keuhkoille, reumalle jne. Eli vain perussairaanhoidon osastoilla oli meitä "untuvikkoja", joilla oli yo-paperit/muu ammatti takataskussa. Mielestäni tämä on hyvä juttu.

Näin meillä. Ja tykkäsin siitä. 8)

Voi mutta kuinka kiva kuulla, että jossain on vielä elämää. Samaa yritetty ehdotella, kun ei hyväksiluvut ole onnistunutkaan, mutta Meillä KAIKKI aloittaa ensin V-kodista, sitten tk vos. ja vasta tämän jälkeen sisukset.

Perusteluina: Nyt menette sinne harjoitteluun SAIRAANHOITAJAOPISKELIJOINA kun se sairaanhoitajan ja lähihoitajan työ on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin erilaista. Ja home, ei me sentään peltiseppiä olla.

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä ei onneks tarvitse pitkäaikaishoidon jaksolla käydä. Opiskelen lh-pohjalta sh:ksi aikuiskoulutuspuolella. Eka jakso meillä oli Iäkkään hoitotyö harj. Sen sai tehdä vanhustyön projektissa (joka oli kuulemma aivan syvältä), ksh:ssa tai niin kuin itse tein, kotisairaalassa. Nyt menossa toinen jakso, jossa ollaan jakauduttu monenlaisiin paikkoihin. Suurin osa on sisuksilla, osa erilaisissa kuntoutusyksiköissä, Itse oon kardiologisella. Meillä luetaan automaattisesti osia hyväksi, niin ei tarvii "turhilla" kentillä turhautua.  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Neljä kenttää vielä edessä, joista yhden voin suorittaa nyt kesällä ja loput on "mitä mä oon aina halunnut" 8) 4 koulupäivää ja sit lomalle--> eli töihin angry.png

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

sairaanhoitajat ovat iäkkäitä ammattitaidottomia kyttääjäfossiileja,

Oota vähän aikaa. Kun valmistut, niin pian ne on siellä potilaina. Mitens sitten suu pannaan?

*hykertelee*Ja joitakin hoitsuoppilaitoksen opettajia ootellaan myös...No eipä montaa vuotta tarvi ootella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan hyvä on välillä käydä mummoja kääntelemässä ja pyllyjä pyyhkimässä, niin maistuu ne omat hommat taasen paljon paremmalle  :D Olen itsekin jatko-opiskelija ja kyllä tosissaan välillä ottaa aivoon ilmaseksi tehdä hommia, mutta kaipa sieltä harjotteljaksolta aina jotain käteen jää (jos ei muuta niin sitä ihteensä...) Mulla on ainakin henkilökohtaisesti käynyt niin, että kun olen ollut muualla kuin omassa työpaikassani harjoittelussa, niin oma työ on sen jälkeen tuntunut taas mielekkäämmältä ja antoisammalta. Ei mulla tosin ole aikomustakaan vaihtaa työpaikkaa vaikka opiskelenkin työn ohella... Somaattisilla vuodeosastoilla (ainakin niissä joista mulla on kokemusta) on kyllä ensihoitoon liittyvät asiat retuperällä. Jo hapenannon aloittaminen potilaalle ilman lääkärin määräystä voi olla ylivoimaisen vaikeaa ja jos opiskelijana oma-aloitteisesti mittaat vaikka saturaation ja aloitat happihoidon, niin siitä rangaistaan................................... mullekin sanottiin kirran osastolla, kun lonkkamurtumapotilas sinersi ja saturoi 68, rohisi ja oli kuumeinen, että mulla oli nyt kyllä työ- ja opiskelijaroolit sekaisin, kun laitoin mummolle happea menemään ja pyysin lekurin paikalle. <Että semmosta.  Harjoittelupaikkoihin kannattaa suhtautua kuin vieraisiin kulttuureihin eli koittaa ymmärtää ja tulla ymmärretyksi... mutta kaikkea ei saa kuitenkaan hyväksyä eikä koittaa selittää "kulttuuriin" liittyen.

- Joka pierua pidättää, sillä on jotain vilppiä mielessä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi!

itselläni oli myös lh-tausta ja vajaa kahden vuoden työkokemus vanhusten pitkäaikaisosastoilta. Silti 8 viiikon harjoittelusta sain tingittyä vain 3 viikkoa  pois. Eli 5 viikkoa piti puurtaa samaa työtä, jota olin jo pari vuotta tehnyt.... Mutta menihän se siinä..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: sairaanhyvä

Moi!

itselläni oli myös lh-tausta ja vajaa kahden vuoden työkokemus vanhusten pitkäaikaisosastoilta. Silti 8 viiikon harjoittelusta sain tingittyä vain 3 viikkoa  pois. Eli 5 viikkoa piti puurtaa samaa työtä, jota olin jo pari vuotta tehnyt.... Mutta menihän se siinä..

minulla 25 vuotta hoitotyökokemusta ja koulutuskin,,,pakko oli vaan tehdä työharjoittelut ilman anteeksiantoa, siis sairaanhoitajan näkökulmasta piti katsoa sitä pershoiitoa...ei kyllä eronnut perushoitajan näkökulmasta mielestäni..

mutta opet vaativat....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Minusta outoa ajattelua ettei oppisi harjoittelujaksolla mitään... Kun menet seuraavaan harjoitteluun yritäppä ajatella asioita kokonaisvaltaisesti äläkä vaan tehtäväkeskeisesti. Itse myös paljon opiskelijoita ohjanneena olen törmännyt juuri tuohon että opiskelija luulee ettei sillä ole mitään opittavaa ko. jaksolta, nimenomaan sen takia että pienet tehtävät on hyvin hallussa mut kokonaiskuva ja kokonaisvaltainen ajettelu puuttuu kokonaan  ;) Niin kauan kun olen hoitotyössä mukana opin aina jotain uutta, kun en enää opi toivon jo olevani päässyt pois  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minusta outoa ajattelua ettei oppisi harjoittelujaksolla mitään... Kun menet seuraavaan harjoitteluun yritäppä ajatella asioita kokonaisvaltaisesti äläkä vaan tehtäväkeskeisesti. Itse myös paljon opiskelijoita ohjanneena olen törmännyt juuri tuohon että opiskelija luulee ettei sillä ole mitään opittavaa ko. jaksolta, nimenomaan sen takia että pienet tehtävät on hyvin hallussa mut kokonaiskuva ja kokonaisvaltainen ajettelu puuttuu kokonaan  ;) Niin kauan kun olen hoitotyössä mukana opin aina jotain uutta, kun en enää opi toivon jo olevani päässyt pois  :P

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Jo hapenannon aloittaminen potilaalle ilman lääkärin määräystä voi olla ylivoimaisen vaikeaa ja jos opiskelijana oma-aloitteisesti mittaat vaikka saturaation ja aloitat happihoidon, niin siitä rangaistaan................................... mullekin sanottiin kirran osastolla, kun lonkkamurtumapotilas sinersi ja saturoi 68, rohisi ja oli kuumeinen, että mulla oli nyt kyllä työ- ja opiskelijaroolit sekaisin, kun laitoin mummolle happea menemään ja pyysin lekurin paikalle.

Mä sain ihan samaa palautetta kun olen toiminut tarpeen mukaisesti tilanteissa. "Opiskelijana oleminen on hukassa." "Päätöksenteko opintojen vaiheen huomioon ottaen liian itsenäistä." (ja mitä se opintojen vaihe siihen liittyy? eiväthän ne nykyään tunne edes tämän hetkistä opetussuunnitelmaa kun se muuttuu joka vuosi!) Enkä kuitenkaan ole koskaan mennyt tekemään mitään mistä en olisi varmaksi tiennyt tai minkä osaamisesta olisin ollut edes hiukankin epävarma. Kyseessä kuitenkin lähinnä perushoitotyön osaamisalueeseen kuuluvat jutut. Jälkeenpäin tarkasteltuina kaikki ratkaisuni ovat osoittautuneet oikeiksi ja asianmukaisiksi. Mutta kun en hoitanut niitä ohjaajan kautta..

Nimenomaan! "Pitää toimia ohjaajan kautta" eli toisinsanoen mennä ohjaajalle sanomaan mikä on tilanne ja kysyä lupa toimiin, sitten se ohjaaja tulee kuitenkin sun kans vielä katsomaan tilanteen ja sitten ohjaaja pyytää lääkärin paikalle ja käskyttää samalla sut hakemaan letkut ja aloittamaan hapetuksen sillä välin.. Onneksi sen osasi mulle suomeksi selittää eräs parhaimmista ohjaajistani. Aikaisemmin olen vain ihmetellyt, mitä ne vikisee kun kerrankin joku ei seiso tumput suorina.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...