Jump to content
MAINOS

Opistokoulutus->AMK


pile

Recommended Posts

Aikanaan ensihoitolistalla puhuttiin nimikylteistä, kundit halusivat siinä näkyvän osaamisen tason yms, niin kehittelin kaikille super ensihoitajille uraauurtavan nimineulan: http://koti.mbnet.fi/oskunoma/kyltti/kyltti.html

Tämä olikin hyvä! Nyt vaan tulostetaan -> laminoidaan -> ja kiinnitetään se siihen sotamerkki ym. kynäkokoelmaan rinnuksiin, ni johan on...  ;) ...luulis sitä respectiä jo tippuvan.

Itselläni ei ole mitään tietoa miksi ei AMK-liitettä saisi olla, mutta en ymmärrä sen käyttö tarkoitusta (kuten en noiden monien muidenkaan sotamerkkien).

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 61
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Aika monet sh/AMK ovat sanoneet ettei kannata tilata nimikylttiä missä on perässä AMK --> pääsee helpommalla kun ei tartte vanhemmille potilaille selittää kymmeniä kertoja päivässä mitä se AMK meinaa.

Eihän potilaat muutenkaan pysy perässä kuka on mikäkin hoitaja, ja mikä ero eri nimikkeitä kantavilla hoitajilla on jne.

Noh, mähän olenkin "vain" lähihoitaja...  ;)

Ja sitäkin saa selittää potilaille...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

pääsee helpommalla kun ei tartte vanhemmille potilaille selittää kymmeniä kertoja päivässä mitä se AMK meinaa.

Eihän potilaat muutenkaan pysy perässä kuka on mikäkin hoitaja, ja mikä ero eri nimikkeitä kantavilla hoitajilla on jne.

Noh, mähän olenkin "vain" lähihoitaja...  ;)

Ja sitäkin saa selittää potilaille...

Että ihan kymmeniä kertoja...No joopajoo.Jos joku haluaa sotamerkit rinnuksissa patsastella ja titteleillään kehuskella,niin sallittakoon se heille.Mä ainakin haluan unohtaa koko AMK-kirjainyhdistelmän,kun koulutyttönä olo on ohi ja varon itseni liitettävän siihen miltään osin.Joku vielä luulee hoitotieteilijäksi...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei hyvää päivää!!!

Olen saanut nauraa makeasti kun seuraan tätä iänikuista keskustelua jossa opistoasteen hoitsut marisee jostain AMK-nimikkeestä. Jos siitä tulee noin katkera olo niin menkää hyvät ihmiset kauppaan ja tilatkaa sellainen hemmetin kyltti jossa lukee ne maagiset kirjaimet. Onko teillä niin p.......n huono itsetunto vai mikä? Kuka kissan hännän nostaa jos ei kissa itse! Minun mielestäni pitäisi koko aiheesta keskusteleminen lopettaa koska se on niin naurettavan LAPSELLISTA!!!!

terv sairaanhoitaja-AMK

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: pimpulapampula

Ei hyvää päivää!!!

Olen saanut nauraa makeasti kun seuraan tätä iänikuista keskustelua jossa opistoasteen hoitsut marisee jostain AMK-nimikkeestä. Jos siitä tulee noin katkera olo niin menkää hyvät ihmiset kauppaan ja tilatkaa sellainen hemmetin kyltti jossa lukee ne maagiset kirjaimet. Onko teillä niin p.......n huono itsetunto vai mikä? Kuka kissan hännän nostaa jos ei kissa itse! Minun mielestäni pitäisi koko aiheesta keskusteleminen lopettaa koska se on niin naurettavan LAPSELLISTA!!!!

terv sairaanhoitaja-AMK

Hih!  :D Itsekin kieltämättä ihmettelin, miksi yhdestä AMK-liitteestä nousi näin älytön haloo...? Minusta kylläkin näyttää siltä, että opistoasteen hoitajat ei ole niitä suurimpia vastustajia, vaan amk-hoitajat!  ;) Ainakin tässä on tullut muutamia kommentteja sillä mielellä, ettei halua sen amk:n näkyvän nimikyltissään mistään hinnasta. Miksiköhän?  huh.gif Onko luottamus omaan koulutukseen niin nollilla vai mikä? En käsitä... Ja mitä ihmeen kinasteltavaa asiassa ylipäänsä on? Toisilla se AMK seisoo siinä nimikyltissä, toisilla ei. Miksi pitää katsoa kieroon sitä toista, jolla on eri tavalla kuin itsellä? Loppujen lopuksi samassa veneessä ollaan kuitenkin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuntuu välillä että kaikki hoitajat eivät muista että nimikyltit ovat pääasiassa potilaita eikä kollegoja varten. Niihin on turha laittaa muuta kuin  selkokielellä ammatti ja nimi.

Ja jos tarkemmin miettii niin koko hoitajakaartille sopisi nimikyltin titteliksi "hoitaja" ja sen alle etunimi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko taas kommentoida...

Itsekin kieltämättä ihmettelin, miksi yhdestä AMK-liitteestä nousi näin älytön haloo...?

Olisin halunut saada tietää sen AMK-liitteen merkityksen, en ole vielä yhtäkään järkevää selvitystä saanut sen käyttöön.

Onko luottamus omaan koulutukseen niin nollilla vai mikä?

Kyllä, tai en ainakaan halua erikseen esittää kenellekkään että sitä ollaan ihan AMK:sta. Ehkä sitten joskus kun valmistun, mutta tuskin.

Tuntuu välillä että kaikki hoitajat eivät muista että nimikyltit ovat pääasiassa potilaita eikä kollegoja varten. Niihin on turha laittaa muuta kuin  selkokielellä ammatti ja nimi.

Ja jos tarkemmin miettii niin koko hoitajakaartille sopisi nimikyltin titteliksi "hoitaja" ja sen alle etunimi.

Aameen!

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jos tarkemmin miettii niin koko hoitajakaartille sopisi nimikyltin titteliksi "hoitaja" ja sen alle etunimi.

Toimiva systeemi,  ;D ja eihän siitä pienestä nimikyltistä nää mitään lukea jos on heikkonäköinen harhaakaihia sairasta ikäihminen. Saatika muutkaan  :o

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni on nimikyltti ãla puolustusvoimat, jossa pelkkä nimi ja Suomen lippu. Toimii. Eikä ole kyselijöitä.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni on nimikyltti ãla puolustusvoimat, jossa pelkkä nimi ja Suomen lippu. Toimii. Eikä ole kyselijöitä.

Semmosen mäkin haluaisin, mutta niitä ei saa kuin... ai niin nythän on haku :P

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: pimpulapampula
Olisin halunut saada tietää sen AMK-liitteen merkityksen, en ole vielä yhtäkään järkevää selvitystä saanut sen käyttöön.

Mulla ei olekaan mitään järkevää selitystä sen merkityksestä...sori! :P Se nimikyltti vaan tilattiin koko luokan voimin ja se on ollut sen jälkeen käytössä. Ja kun ei ole rikkikään mennyt, en ole tilauttanut työnantajalla uutta (jossa ei muuten olisi amk-liitettä...). Mulle sillä ei ole sen suurempaa merkitystä, se nyt vaan on olemassa. En minä sitä häpeä, mutta en kyllä koe olevani mikään amk:n mainostajakaan tai oman egoni kohottaja. Ei herätä suuria tunteita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo meillä töissä se kulkulupakortti, kuvallinen ja nimellinen ja tittelillinen ja toimipisteellinen. Ei siinä juuri titteleiden loppuja eroitella. Lukee vaan perushoitaja, lääkintävahtimestari, lähihoitaja tai sairaanhoitaja. Muita en ole vielä titteleinä huomannut alueellamme. Ihan siisti käytäntö. Jos jotain muuta haluaa niin saa tilata oman nimineulan kaikilla rumeluureilla. Itselläni on sellanen huomaamaton punainen sydän, jossa valkoisella lukee sairaanhoitaja ja alla etunimi. Hyvin on toiminut. Lähinnä lapsipotilaiden  viihdyttämisessä.  :P

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...