Jump to content
MAINOS

Esperi


Vieras: IinesAnkka

Recommended Posts

Vieras: IinesAnkka

Moi! Onko kukaan  tietoinen työnantajasta Esperi Care ? Hakevat Tilkkaan jatkuvasti uusia työntekijöitä. Kannattaako lähteä soppaan mukaan?  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tilkka on vielä osaksi vasta rakenteilla, "osastot" eivät ole kaikki täynnä ja osa tiloista on vasta aukeamassa tulevaisuudessa. Jatkuva työntekijöiden hakeminen ei siis johdu vaihtuvuudesta vaan siitä, että tilat ja toiminta Tilkassa on uutta ja olettaisin, että tarvitsevat sitä mukaan uusia työntekijöitä kuin tiloja aukeaa.

Osastot ovat kivoja ja Tilkan uudistuksen myötä tilat ovat varsin käytännölliset. Henkilökunta mitoitukseen en osaa ottaa kantaa tai asiakkaiden kuntoisuuteen. Uskoisin kuitenkin, että on paljon huonompiakin paikkoja työskennellä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mä taas kyseisellä työnantajalla joskus työskennelleenä sanon että menisin vastedes IHAN MINNE MUUALLE VAAN....

en tässä viitsi ihan kauhean tarkkaan ruveta asioita selittämään, muuta kuin että siinä yksikössä jossa mä olin, oli kaikki pielessä.

mä menin sinne kesällä, työkaverit vaan katto pitkään eikä tasan ohjannu yhtään, ja kaiken lisäks jätti mut moniin tilanteisiin yksin, esim hoitamaan 25 asukkaan kahvittamisen, ja kaikkien hakemisen kahville...sillä välin itse istuivat kansliassa juoruamassa....

ja voi sitä selän takana puhumisen määrää! ei oo todellista.

viimenen niitti oli kun palkkaa ei maksettu, syyksi väitettiin se että mun toteutuneita vuoroja ei ole mennyt palkkoihin....joopa joo...sitten vielä kehdattiin sanoa että palkanmaksupäivä on vaan tiettyinä päivinä, että ei sitä siinä välissä kyllä missään nimessä voi maksaa!

ei kyllä naurattanu kun kuukauden palkkaa sai odottaa kaksi viikkoa ylimääräistä. yritä siinä sitten olla syömättä ja maksamatta vuokraa ja muita laskuja.

mutta kiitos superin edunvalvontayksikön, mä sain palkkani vihdoin 2vk myöhässä, viivästyskoron kera. ilman apua en varmaan olisi ikinä saanut palkkaani, koska pomo ei vastannut puhelimeen eikä sähköposteihin, ja oli kesällä aina silloin lomalla kun mä töissä.

no, tiedän kyllä tuttujen kautta että paljon on muuttanut, mutta kyllä se useamman vuoden takainen juttu jätti sellaset arvot että en mene lähellekään sen lafkan paikkoja!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tietääkseni juuri tuo Esperin Tilkan yksikkö on se, johon tulevat ne filippiiniläiset hoitsut ;D

Hienot on siellä tilat, ainakin kun katsoo netistä panoramakuvia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Edelleen haluaisi painottaa, että Tilkka on juuri aukeava yksikkö jossa kaikki työntekijtä aloittavat uudesta. On aivan yhtä typerää verrata jotain toista Esperin yksikkö toiseen kuin esimerkiksi Helsingin kaupungin omistamaa kahta yksikköä toisiinsa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mä puhuinkin esperistä yleensä.

ja se paikka missä mäkin olin, aloitti ihan tyhjästä, uudessa rakennuksessa.

en mä sano etteikö kannattais lähteä mukaan, siellä on asiat oikeasti parantunut kuuleman mukaan. siis noin niinkuin tarkotan tota palkanmaksua, joka on yhteinen koko esperissä....

varmasti voi olla hyväkin työpaikka, mutta mä en itse enää lähde mukaan sen firman työhön. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä en ole mitään negatiivistä palkanmaksusta kuullut. Tiedän itse katsoa, että ylimääräiset tunnit jotka olen tehnyt on merkattu ylös, se on ainut kohta jossa maksussa voi tulla vahinkoja...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä en ole mitään negatiivistä palkanmaksusta kuullut.

No se, että sinä et siitä ole kuullut, ei tarkoita, etteikö sellaista olisi.

Mä olen kuullut esperistä työnantajana paljon huonoa, joten en hakisi sinne, vaikka se olisi viimeinen ja ainoa työnantaja tällä telluksella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Esperillä on paljon hyvääkin, varmaan. Itse heillä työtä tehneenä en enää lähtisi samaan touhuun mukaan.

Ongelmia on paljon, työntekijöistä otetaan kaikki irti, esimies kuuntelee vain myönteiset asiat. Tehyn kanssa muutamaa asiaa veivattiin, että sai hoidettua.

Ensimmäiset kuukaudet menevät hyvin, sinulle luvataan paljon. Kun olet ollut n. puoli vuotta töissä, huomaat, että lupaukset pitäisi olla paperilla, jotta niitä muistetaan ja että usein kuultua on, että nyt juuri tiukkaa, mutta katsotaan sitten myöhemmin..

Mutta jos jaksat tehdä vapaapäivinäsikin ylitöitä ja kolmen työt kahdella hoitajalla, olet juuri oikea henkilö Esperille. Avainsana on joustavuus, nimenomaan työntekijän puolelta. ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: IinesAnkka

Heh...yhtään filippiiniläistä siellä en ole nähnyt tai kuullut että olisi ::)

[/quote

Kaikilla oikeus työntekoon  :P Hei, oletko tilkassa duunissa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sanotaanko näin, että en ole puhtaasti Tilkan osastoilla duunissa. Esperillä kylläkin olen duunissa ja Tilkan rakennuksessa.

On kaikilla oikeus työntekoon, sitä en tarkoittanut. Noiden filippiiniläisten ja muiden ulkomaalaisten hoitajien kanssa ainut ongelma minulla on kielitaidon puute. Minulle on aivan se ja sama mistä hoitaja on kotoisin, kunhan on pätevä, osaa suomea ja pystyy omaksumaan ajatuksen, että maassa maan tavalla ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Omakohtaiset kokemukseni Esperin asumispalveluista; kannattaa välttää ja kiertää kaukaa. Kauniit kuvat ja hienot prosyyrit ja upeat kalusteet eivät todellakaan korvaa muuten ala-arvoisia työskentelyolosuhteita... oma kokemukseni Espoon parista yksiköstä sekä keravan suunnasta kuultuna ovat olleet karmaisevia. Johto ja esimiehet osaa kyllä puhua mutta todellisuudessa mennään jatkuvasti alle riman.  Palkkaus pääkaupunkiseudun huonoimpia mutta työmäärä on loputon. Laatu on tosiaankin kyseenalaista, esim. työvaatteita ei ole (kaikille), jatkuva pula tarvikkeista, lääkehoitoon ei tarvittavia tiloja..työntekijöiltä vaaditaan kyllä paljon mutta kritiikkiä ei saa esittää tai joutuu esimiehen hampaisiin; raakaa työpaikkakiusaamista on esiintynyt.

Vaihtuvuus on todella suurta kun henkilökunta ei jaksa- ja onhan joissakin yksiköissä nähty "joukko irtisanoutumisia" kun hyvin toimineet asumisyksiköt on muutettu täysin ala-arvoisiksi.

En tiedä miksi Espoon kaupunki ei ole puuttunut toimintaan koska ainakin minun tietojeni mukaan esim. henkilökuntaa ei ole kuten sovittu- puuttuu koulutettu henkilökunta (sh:t jne.)

Ehkä Tilkassa kaikki on toisin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: IinesAnkka

Hirveää tekstiä, voiko työnantaja/työpaikka olla oikeasti näin paha ? Onko kellään positiivisia kokemuksia tai tyytyväisiä työntekijöitä  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika pahalta joo kuulostaa!!  huh.gif Itse työskentelen Esperin alaisessa yksikössä joka pari kuukautta sitten vaihtoi omistuspohjaa (juuri Esperiin). Mutta näissä edellämainituissa jutuissa taitaa se ongelma kuitenkin olla niissä itse yksiköissä ja siellä toimivissa ihmisissä?! Mene ja tiedä? Koska tavalliseen arkeen tämä omistaja puoli ei puutu (näin hoitajan näkökulmasta). Eli voisi sanoa että mikään ei ole muuttunut näiden kuukausien aikana. Samallalailla meidän täytyy tehdä tulosta eli rahaa eli olla kannattava pulju joka pystyy tuottamaan palveluja kunnille. Nyt tuloksesta vastataan vaan eri omistajalle! Joka sitten takaa sen ettei ihan olla helisemässä jos alkaakin menemään huonommin.. eli taloudellinen turva takana.  :( Ja tästä palkan maksusta ei vielä toistaiseksi ole ollut mitään pahaa sanottavaa...  8)

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun puhutaan Tilkasta niin onko kyseessä se vanha armeijan "keskussairaala" siellä stadissa?

Kyllä siitä kyse, eli sotilassairaala lakkauttettiin ja palvelut pv ostaa sairaanhoitopiireiltä jatkossa. Nyt tillka kunnostettu ja siellä toiminta jatkuu hoivalaitoksena.

http://www.hoivakotitilkka.fi/

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä jos jossain toimii.. onko vielä ollut tarvetta hankkia jotain varsinkin äkisti?

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun puhutaan Tilkasta niin onko kyseessä se vanha armeijan "keskussairaala" siellä stadissa?

Kyllä siitä kyse, eli sotilassairaala lakkauttettiin ja palvelut pv ostaa sairaanhoitopiireiltä jatkossa. Nyt tillka kunnostettu ja siellä toiminta jatkuu hoivalaitoksena.

http://www.hoivakotitilkka.fi/

myös suurin osa Esperin Hki sakuista siirtyi tilkkaan,vartsikassa enää 1-2 autoa idän häke tehtäviä varten.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Esperistä en keksi mitään positiivista sanottavaa. Sama meno näyttää jatkuvan vuodesta toiseen ja henkilökunta äänestää jaloillaan. Mutta pomoporukka ei vaan ota opikseen. Palveluja ostavien kuntien pitäisi myös kiinnittää asiaan huomiota. Huono henkilöstöpolitiikka vaikuttaa ennen kaikkea potilaiden/ asiakkaiden saamaan "hoitoon", laatu lienee tuntematon käsite.

Kotisivujen päivitys ; huh-huh.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse työskentelin yhdessä esperin yksikössä, eikä löydy hyvää sanottavaa, paljon vaaditaan työntekijöiltä, mutta mitenkään sitä ei osata arvostaa tai korvata..

ja mitä noihin hienoihin panoraama kuviin tulee, niin nehän ollut jo esperin sivuilla kauan ennen kuin remontti tilkassa alkoi, eli tästä voi päätellä mistä kuvat otettu, jo valmiista hoitokodeista kentiäs maisema vaan vaihdettu..

Palkan maksussa oli ongelmia ja palkkakuiteissa. Ylemmät johtajat esperillä näkevät vaan euroja eivät työntekijöitään ja hoidettaviaan..ikävää...

Jatkuva työntekijähaku työkkärin sivuillakaan ei ole hyvää mainosta ja kertoo paikasta aika paljon..

ja hyvinhän ulkomaalaiset hoitaa työnsä, mutta suomenkieli on heille todella vaikeaa, ja näin ollen en näe että dementiaosastolle tekee hyvää suomeataitamaton henkilöstö...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Aika uskomattomalta kuulostavan Esperiä ja Vantaan kaupunkia koskevan asian kuulin luotettavalta taholta. Kaupunki oli ostanut Esperiltä filippiiniläistä työvoimaa erääseen vanhainkotiinsa. Työntekijöiden työaika oli kaksi tuntia iltayön aikana ja kaksi tuntia aamuyöllä. Olivat siis kääntöapuna kierroilla. Väliajan yöllä he makoilivat jossain kellaritiloissa ilman palkkaa. Käytäntö ehti kestää jonkin aikaa ja loppui vasta kun asiasta uhattiin kirjoittaa lehteen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika uskomattomalta kuulostavan Esperiä ja Vantaan kaupunkia koskevan asian kuulin luotettavalta taholta. Kaupunki oli ostanut Esperiltä filippiiniläistä työvoimaa erääseen vanhainkotiinsa. Työntekijöiden työaika oli kaksi tuntia iltayön aikana ja kaksi tuntia aamuyöllä. Olivat siis kääntöapuna kierroilla. Väliajan yöllä he makoilivat jossain kellaritiloissa ilman palkkaa. Käytäntö ehti kestää jonkin aikaa ja loppui vasta kun asiasta uhattiin kirjoittaa lehteen.

Repesin oikein kunnolla :) Tuo juttu ei todellakaan pidä paikkaansa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...