Jump to content
MAINOS

Esperi


Vieras: IinesAnkka

Recommended Posts

Nandi...kyllä repeilen ;) Tuo ei nyt pidä laisinkaan paikkansa. Miksi en ylläty yhtään, että et voi kertoa tarkempaa tietoa. Anteeksi nyt vain, mua huvittaa ajatus vantaalaisesta hoivakodista jonka kellarissa on pieniä flippiinejä :D

Luotettava lähteesi ei taida olla oikein luotettava.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mielestäni ei ole. Tuossa jutussa on oikeasti kyse siitä, että Esperi todellakin myi eräälle vantaalaiselle hoivakodille tuollaista palvelua jossa tulee talon ulkopuolinen avustaja avustamaan "vaippa-kierrolla". Kyseessä ei kuitenkaan olleet filippiiniläiset hoitajat vaan Esperillä muuta työtä tekevät joiden toimenkuvaan yritettiin ujuttaa tätä avustuskierrosta. Näille työntekijöille todellisuudessa maksettiin aivan normaali palkka, eivät nukkuneet kellarissa, tämä kierto oli lisätty vain muiden töiden päälle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Selvitin asiaa lisää. Juttu on monimutkainen, arveluttavasti on toiminut Esperi, mutta myös Vantaan kaupunki. Koko kuvioon liittyy monenlaista asiaa, omalta osaltani lopetan keskustelun tähän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuli todistettua kuinka negatiivisuus ja pahanpuhumnen kulkee kulovalkean lailla eteenpäin  >:D Hyvää asiaa  ei kukaan uskalla tuoda julki ?! Esperillä Suomessa vähän siellä sun täällä palvelutaloja ja kaikissa voidaan näin pahoin vai kyse yksittäisistä hoitajista jotka eivät pärjää yhteisössä?

Oikeassa yläkulmassa on hakusarake. Kirjoita siihen sana Esperi, niin saat tietoa siitä, miten Esperin työntekijät voivat ja mitä he ajattelevat. Jos kaipaat laajempaa näkökulmaa asiaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvää asiaa  ei kukaan uskalla tuoda julki ?!

Jos mulla nyt ei ole paljoa kokemusta, niin ei kyllä ole pahaa sanottavaakaan. Muutaman keikkapäivän olen tehnyt ja mikään ei estä menemästä toistekkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

siis ihan järkkypaikka, ei vaipparoskiksia, ei ruokaa potilaille tarpeeksi ja palkat tulee miten sattuu, jos niitä nyt ylipäätän edes saa...en mene enää ikinä, hoitotasosta ei voi edes puhua.. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Aika uskomattomalta kuulostavan Esperiä ja Vantaan kaupunkia koskevan asian kuulin luotettavalta taholta. Kaupunki oli ostanut Esperiltä filippiiniläistä työvoimaa erääseen vanhainkotiinsa. Työntekijöiden työaika oli kaksi tuntia iltayön aikana ja kaksi tuntia aamuyöllä. Olivat siis kääntöapuna kierroilla. Väliajan yöllä he makoilivat jossain kellaritiloissa ilman palkkaa. Käytäntö ehti kestää jonkin aikaa ja loppui vasta kun asiasta uhattiin kirjoittaa lehteen.

Repesin oikein kunnolla ;) Tuo juttu ei todellakaan pidä paikkaansa.

Kylläpä tämä juttu aivan totta on ollut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 8 kuukautta myöhemmin...

Jeps.. ja niin jos tarvitsisi hankkia jotain, varsinkin äkisti niin parempi kuin unohtaa koko asian ettei pahoita mieltänsä. Koska hankinnat "unohtuu" tai pomo miettiin kuukausikaupalla josko tuntisi jonkin kaverin jolla olisi kaverin kaverin kaveri jolta saisi "hankinnan" edullisesti. Eli euron kiilto silmissä mennään joka asiassa.. palkoissakin jotka ovat todella pohjamudissa, jopa peruskalliossa asti! Onneksi aurinko paistaa ja kesäloma alkoi! 8)

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Esperillä on miinus ja plus puolensa, niinkuin kaikissa työpisteissäkin . Itse ollut esperillä ½ vuotta ja en ole saanut edes työsopimusta, vaikka monia monia kertoja pyytänyt :angry: Tässä työssä saat tappaa itsesi todella henkisesti ja fyysisesti ja kiitosta ei heru todellakaan! Tupataan listat täyteen ja pyöritetään minimaallisella työntekijä määrällä. Ei ihme jos sairaslomat ovat esperillä isolla +:lla

Kunnat/kaupungit eivät todellakaan huomioi, kun työntävät erittäin vaativia asiakkaita esperille, tosin kaupungillehan on helpotus, kun pääsee eroon ns''hankalista'' asiakkaista

Itse olen huomannut ainoat plus puolet

- Erittäin hyvät työntekijät <--- ilman stressiä ''Huom''

- Vapaus liikkua, kunhan tekee työnsä hyvin

- Itse voi vaikuttaa työvuoroihinsa ( ainakin meillä )

- öööööö?

Miinus

- Viikonloppuisin ei saa Koho:n puolella ketään pomoja tms kiinni, eli liian suuri vastuu!!

- Työtä saat tuntipalkkalaisena takoo urakalla, että saat edes leivän päälle makkaraa.

- Pomot eivät arvosta/kehu/kannusta/tue tai saatikka olisivat itse joustavia!!!!!

- Liian vähä työntekijöitä asiakas määriin kohden

- Ruokatunti??Ööö...sellasta ei ole, tai on, mutta ei ole aikaa pitää. Siksi kun kierrettävät ajat eivät kohtaa.

- Lista on loputon miinus puolella...mutta näin alkuun nämä!

:blink: Ei ihme, jos esperin työntekijöissä vaihtelevaisuus on kauhea ja sairaslomat kasvaa, kun suurin ongelma on ihan johtoportaissa, katos money money ratkaisee ei LAATU!


•Lääketiede on edistynyt niin valtavasti, ettei terveitä ihmisiä oikeastaan enää ole. - Aldous Huxley


Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Olen itse työskennellyt Esperillä vajaan vuoden, eikä minulla ole kuin positiivista sanottavaa. Lähiesimiehet ovat kivoja; joustavat ja ottavat huomioon työntekijöiden toivomukset. Kohtelu on tasapuolista ja oikeudenmukaista. Koulutuksia järjestetään vähän väliä. Ilmapiiri on avoin ja rento. Asukkaat saavat parasta mahdollista hoitoa. Palkat tulee ajallaan, mikäli on itse hoitanut tunti ilmoituksensa ajoissa esimiehelle. Vastuuta on siis myös työntekijällä. Tuloksellisuus on aivan selviö arvo kun ollaan yksityisellä töissä, tämä pätee kaikissa yksityisissä laitoksissa. Mikäli tämä sotii omia ajatuksia vastaan, ehkä kunta sektori on sitten parempi vaihtoehto.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Voi teitä! Oon ite ollu useamman vuoden Esperissä töissä ja sanotaanko vaikka näin, että paremmassa paikassa en oo koskaan ollut. Esperi on iso firma, mikä vaikuttaa moniin asioihin negatiivisesti, mutta myös positiivisesti. Suuressa yrityksessä on mahdollisuus tehdä töitä myös muissa yksiköissä. Palkanmaksun tms ongelmia on ihan yhtälailla kunnallisella ja muissa yksityisissä firmoissa. En vielä koskaan ole kuullut, että syy olis ollu jossain muussa kuin työntekijässä. Palkkoja ei makseta, jos toteumia ei allekirjoteta. Se kai on selvää ihan joka paikassa?

Ja tuosta turvapuhelimen päivystämisestä kotoa päin, eli varallaolosta: siitä saa 25% tuntipalkasta, mikä on ihan TESin mukasta. Siitä en lähtis firmaa syyttämään. Palkka on kuitenkin aika kova verrattuna siihen, että voit tehdä melkein mitä vaan ja missä vaan.

Oma yksikköni on ihana paikka. Parempia työkavereita saa hakea kaukaa.

Esperissä työ on monipuolista ja antaa mahdollisuuksia toteuttaa itseään. Ehkä se stressaa joitakin. Silloin on parempi vaihtaa urautuneenpaan firmaan, ei valittaa työoloistaan netissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palkanmaksun tms ongelmia on ihan yhtälailla kunnallisella ja muissa yksityisissä firmoissa. En vielä koskaan ole kuullut, että syy olis ollu jossain muussa kuin työntekijässä.

Ei se nyt ihan noinkaan taida olla. Tai sitten ei vain juuri ole kuullut mitään juttuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosta sun vististä luettuna mun teksi kuulostaa tosi urpolta. Olen pahoillani. Pointti siis oli se, että omilla tekemisillä voi vaikuttaa siihen, onnistuuko palkanlaskenta. Eihän se oikein ole, että palkka myöhästyy, jos mokaa, mutta niin se vaan on. Enkä sellasessa tapauksessa lähtis firmaa syyllistämään -ainakaan täysin. Muussa tapauksessa toki. Kertokaa niitä muita tapauksia. Sitä vartehan tää foorumi on. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä tapauksessa on kyllä kyse firman mokasta. Jotain kuvastaa myös se ettei Tehy edunvalvontayksikön lakimiehellekään, joka on ottanut asian hoidettavakseen, anneta mitään vastauksia hänen tiedusteluihinsa tapaukseen liittyen.

edit: palkka tuli viimeinkin 15.12. useiden yhteydenottojen jälkeen. Mitään pahoitteluja ei edes sanottu eikä anteeksi pyydelty mutta onneksi asia on viimeinkin kunnossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Roskiksesta löytyi sairaankuljetusyrityksen asiakirjoja

Asiakirjat löytyivät Porin Harmaalinnan alueella olevasta roskalaatikosta joulukuun puolivälissä. Asiakirjat sisälsivät muun muassa henkilökunnan tietoja. Poliisi tutkii tapahtunutta salassapitorikoksena.

Asiakirjat kuuluvat valtakunnallisesti sairaankuljetusta hoitavalle Esperi Sairaankuljetus Oy:lle. Esperi lopetti vuoden vaihteessa Harmaalinnassa sijainneen ambulanssikeskuksensa.

Kyse on mapillisesta yrityksen entisiä työntekijöitä koskevia papereita. Ne eivät missään vaiheessa joutuneet ulkopuolisten käsiin. Mapin päätyminen roskalaatikkoon oli poliisin mukaan inhimillinen virhe, jonka yritys korjasi saman tien.

Poliisi tutkii tapahtunutta salassapitorikoksena.

lähde: YLE Satakunta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi teitä! Oon ite ollu useamman vuoden Esperissä töissä ja sanotaanko vaikka näin, että paremmassa paikassa en oo koskaan ollut. ... En vielä koskaan ole kuullut, että syy olis ollu jossain muussa kuin työntekijässä. Palkkoja ei makseta, jos toteumia ei allekirjoteta. Se kai on selvää ihan joka paikassa?

Ei ole. Minä ainakin olen saanut palkkani, vaikken ole yli neljään vuoteen toteumia allekirjoitellut. Ja virheet, silloin harvoin kun niitä on ollut, ovat olleet minusta riippumattomia asioita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...