Jump to content
MAINOS

Opiskelijoiden kesätyötilanne 2008


Chine

Joko olet löytänyt kesätöitä  

116 ääntä

  1. 1. Joko olet löytänyt kesätöitä

    • Kyllä
      80
    • En
      3
    • Olen Hakenut
      16
    • En ole hakenut
      6
    • En aio hakea
      14
    • Aion hakea
      3


Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 148
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

3.vuoden sh-opiskelija

Kahdesta paikasta kysyin ja molempiin olisin sh-sijaisuutta päässy tekemään. Valmistun siis jouluna -08 eli viimeisiä viedään...  :)

Meen lastenpsykalle toukokuu-elokuu ja sh:n palkka -5%.

"Yleistilaltaan kohtalaisen hyvä nainen. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kesällä 1,5 vuotta th-opintoja takana. Kesätöitä on keikan muodossa ainakin, kai ne voi kesätöiksi laskea. Odotan vastausta varsinaisesta kesätyöstä lähi viikkojen aikana, kun päättävät ketä ottavat ja minne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kesään mennessä kolme vuotta opintoja takana(puolitoista jäljellä). Työ erikoissairaanhoidossa, sh:n sijaisuus. Palkka 1980€/kk.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laitoin sh sijaisuudesta pitkäaikaissairaalaan hakemuksen. Toinen vuos menossa sh opintoja. Houkuttais myös jäädä keikkailemaan kesäksi. Onko tietoo pukkaako Seuren kautta kesällä myös hyvin keikkaa?

Miten meinaat 2.vuosikurssilla päästä sairaanhoitajan sijaisuutta tekemään? Esimerkiksi yhdeltä tuttavalta lähti sairaanhoitajan kesälomasijaisuus koska Helsingin kaupungin vaatimat pisteet nousivat 120:stä opintopisteestä 140:n opintopisteeseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laitoin sh sijaisuudesta pitkäaikaissairaalaan hakemuksen. Toinen vuos menossa sh opintoja. Houkuttais myös jäädä keikkailemaan kesäksi. Onko tietoo pukkaako Seuren kautta kesällä myös hyvin keikkaa?

Miten meinaat 2.vuosikurssilla päästä sairaanhoitajan sijaisuutta tekemään? Esimerkiksi yhdeltä tuttavalta lähti sairaanhoitajan kesälomasijaisuus koska Helsingin kaupungin vaatimat pisteet nousivat 120:stä opintopisteestä 140:n opintopisteeseen.

Polla ei ehkä tiennyt asiaa vielä viestiä kirjoittaessaan, foorumille tieto opintopisterajojen kiristyksestä kantautui muutamia tunteja myöhemmin.

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laitoin sh sijaisuudesta pitkäaikaissairaalaan hakemuksen. Toinen vuos menossa sh opintoja. Houkuttais myös jäädä keikkailemaan kesäksi. Onko tietoo pukkaako Seuren kautta kesällä myös hyvin keikkaa?

Miten meinaat 2.vuosikurssilla päästä sairaanhoitajan sijaisuutta tekemään? Esimerkiksi yhdeltä tuttavalta lähti sairaanhoitajan kesälomasijaisuus koska Helsingin kaupungin vaatimat pisteet nousivat 120:stä opintopisteestä 140:n opintopisteeseen.

Polla ei ehkä tiennyt asiaa vielä viestiä kirjoittaessaan, foorumille tieto opintopisterajojen kiristyksestä kantautui muutamia tunteja myöhemmin.

Jep näin on. Ja tällä hetkellä menossa perushoitajan sijaisuuteen -ja ihan hyvä niin.

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Akuuttipsykiatrian suljetulle osastolle mth:n sijaiseksi. Toinen vuosi sh opintoja menossa.

Olin siellä harjoittelemassa ja kysyivät jos kesäksikin tulisin, ihan hyvällä mielellä menossa, vaikka kyllä ihan riittävän haasteelliselta tuntuu. Mutta tässä on nyt hyvä vielä miettiä, jos ihan oikeasti myös tuolle puolelle suuntautuisi.

Minkä nuorena oppii se vanhana haittaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1 hakemus lähetetty vanhustenkotiin, muut kauppoihin, Valiolle yms..

Olen 1. vuoden th-opiskelija.

Tuskin ainakaan vielä hoitotyön puolelle pääsen töihin, kun on ne rajoituksetkin. Harmi sinänsä  :(

Meconium happens.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1 hakemus lähetetty vanhustenkotiin, muut kauppoihin, Valiolle yms..

Olen 1. vuoden th-opiskelija.

Tuskin ainakaan vielä hoitotyön puolelle pääsen töihin, kun on ne rajoituksetkin. Harmi sinänsä  :(

Kumma luulo ihmisillä, että pääsisivät heti ensimmäisen vuoden jälkeen tekemään sairaanhoitajan sijaisuuksia. Juu, kuulkaa ei. Ihan sitä perushoidollisia tehtäviä niin kauan ,kunnes pisteet näyttää sitä 140-180, jota useimmissa paikoissa on vaatimuksena. Ja eikös perushoitajan sijaisuus vaadi vain 60 pistettä täyteen?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Öh. Tuossa puhuttiin kyllä vain hoitotyöstä, ei mistään sh-sijaisuudesta. Aikaisemminkin on täällä ensimmäisen vuoden opiskelijat miettineet, kelpaavatko laisinkaan hoitoalan töihin 1/2 -1 vuoden opintojen jälkeen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kumma luulo ihmisillä, että pääsisivät heti ensimmäisen vuoden jälkeen tekemään sairaanhoitajan sijaisuuksia. Juu, kuulkaa ei. Ihan sitä perushoidollisia tehtäviä niin kauan ,kunnes pisteet näyttää sitä 140-180, jota useimmissa paikoissa on vaatimuksena. Ja eikös perushoitajan sijaisuus vaadi vain 60 pistettä täyteen?

Perushoitajan sijaisuuksiin otetaan nykyään monesti jo ensimmäisen hoitotyön harjoittelujakson suorittaneita lh- ja sh-opiskelijoita.

Itse tein ensimmäisiä sh:n sijaisuuksia kun amk:ta oli takana noin 40op. Tosin pohjalla oli lh-opintoja ja työkokemusta suht. paljon.

Nyt tuli nämä valtakunnalliset rajat, jotka estävät sh-sijaisuudet alle 140op suorittaneilta. Ja ihan hyvä näin. Itsekään en välttämättä ollut tuolloin valmis tekemään sh:n töitä. (Työpaikkana oli tk:n osasto.)

Mutta kaikki vaihtelee osaston ja työntekijän suhteen.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kumma luulo ihmisillä, että pääsisivät heti ensimmäisen vuoden jälkeen tekemään sairaanhoitajan sijaisuuksia. Juu, kuulkaa ei. Ihan sitä perushoidollisia tehtäviä niin kauan ,kunnes pisteet näyttää sitä 140-180, jota useimmissa paikoissa on vaatimuksena. Ja eikös perushoitajan sijaisuus vaadi vain 60 pistettä täyteen?

Perushoitajan sijaisuuksiin otetaan nykyään monesti jo ensimmäisen hoitotyön harjoittelujakson suorittaneita lh- ja sh-opiskelijoita.

Itse tein ensimmäisiä sh:n sijaisuuksia kun amk:ta oli takana noin 40op. Tosin pohjalla oli lh-opintoja ja työkokemusta suht. paljon.

Nyt tuli nämä valtakunnalliset rajat, jotka estävät sh-sijaisuudet alle 140op suorittaneilta. Ja ihan hyvä näin. Itsekään en välttämättä ollut tuolloin valmis tekemään sh:n töitä. (Työpaikkana oli tk:n osasto.)

Mutta kaikki vaihtelee osaston ja työntekijän suhteen.

Eikös tästä ollut TEHYn jossan lehdessä juttua, että koettaisivat alentaa tuota pisterajaa? Näin ainakin muistelisin jotain lukeneeni..

Ja juu, en oletakaan että ekan vuoden jälkeen pääsis ihan SH:n hommia tekemään, mutta siis perus- ja laitoshoitajan pestejä tarkotin (: Niihin on ainakin täällä meilläpäin päässyt porukkaa: riippuu tietty myös siitä sitten, onko jo pohjalla lh opintoja tai muita..  :o

Meconium happens.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Yksi työharjoittelu ja kuukausi koulua suorittamatta vielä. Luvattiin töitä molemmista sairaaloista joista kysyin, juuri siltä osastolta, joka kiinnosti. Valitsin sitten kotoisamman kaupungin. Ensin siis se harjottelu palkallisena ja sen jälkeen valmiina sh:na töitä pitempäänkin kuin kesäksi. Onneksi ei tarvi valmistua työttömäksi, niin kuin esim. eräs maisteri-tuttavani.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensimmäisen vuoden sh-opiskelijana sain vihdoista viimein alan hommia. Nokka suuntaa kesällä kehitysvammaisten pariin :).

Lähärin palkka - epäpätevyys.

Pelkäsin jo että kesä menee tunkkasessa toimistossa puhelinliittymiä kaupitellessa  :D. Onneks kuitenkin kävi hyvin :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse olen kesällä (toivon mukaan) valmis lh.

kesätyöpaikka lastenkodilla. :)

nyt kyllä hieman harmittaa, kun oisinkin saanut töitä myös psyk.sairaalasta missä olin juuri 9 viikkoa harjottelussa. haluaisin sinne mieluummin kuin tuonne lastenkodille, mutta en kumminkaan tahdo perua sitä lastenkodin kesätyötä kun kerta jo lupasin. :s äsh!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensin siis se harjottelu palkallisena ja sen jälkeen valmiina sh:na töitä pitempäänkin kuin kesäksi.

Missä päin Suomea harjoittelusta maksetaan palkkaa hoitotyössä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensin siis se harjottelu palkallisena ja sen jälkeen valmiina sh:na töitä pitempäänkin kuin kesäksi.

Missä päin Suomea harjoittelusta maksetaan palkkaa hoitotyössä?

Koululla on viime aikoina ollut tapana, että yhden 4:stä 4 vk suuntaavista harjoitteluista saa työstä, jos siis tekee sairaanhoitajan sijaisuutta. Eli olen töissä, mutta koulu antaa mulle siitä sen 6 op suorituksen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensin siis se harjottelu palkallisena ja sen jälkeen valmiina sh:na töitä pitempäänkin kuin kesäksi.

Missä päin Suomea harjoittelusta maksetaan palkkaa hoitotyössä?

Koululla on viime aikoina ollut tapana, että yhden 4:stä 4 vk suuntaavista harjoitteluista saa työstä, jos siis tekee sairaanhoitajan sijaisuutta. Eli olen töissä, mutta koulu antaa mulle siitä sen 6 op suorituksen.

meidän koululla sai harjoitteluista max 4 viikkoa eli 6op suorittaa kesätyönä, lisäksi suoritin toiset 7,5op kesätöissä vapaastivalittavina. sain sovittua vielä viimeisen 5 viikkoa harjoittelun tekemällä vaan töitä. eli loppupelissä suoritin 13,5op: harjoittelun palkallisesti+ vapaastivalittavat 7,5op. helposti tuli opintopisteitä viimeisenä opiskeluvuonna :)

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En ole hakenut kesätöitä, enkä haekaan. Joitakin satunnaisia keikkoja saatan tehdä. Perheellinen pitää lomaa mielellään tiiviin opiskeluvuoden jälkeen.  ;D

Miten muuten muualla, jos teette eka vuoden sh-opintojen jälkeen perus/lähihoitajan sijaisuutta, vähennetäänkö teiltä epäpätevyydestä -10 vai -5% palkasta. Itellä 77 op sh-opintoja ja edellisvuodelta lähihoitajan perusopinnot eli suuntaavia vailla, -10% silti viedään keikoilla. Tämä siis periferiassa.  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä teen kesällä perushoitajan sijaisuutta. Opintopisteitä n. 120 ja vähennetään lähihoitajan palkasta 2 %. Ei kyl mitään hajua mitä se lähiksen palkka nykyään on..

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En ole hakenut kesätöitä, enkä haekaan. Joitakin satunnaisia keikkoja saatan tehdä. Perheellinen pitää lomaa mielellään tiiviin opiskeluvuoden jälkeen.  8)

Miten muuten muualla, jos teette eka vuoden sh-opintojen jälkeen perus/lähihoitajan sijaisuutta, vähennetäänkö teiltä epäpätevyydestä -10 vai -5% palkasta. Itellä 77 op sh-opintoja ja edellisvuodelta lähihoitajan perusopinnot eli suuntaavia vailla, -10% silti viedään keikoilla. Tämä siis periferiassa.  huh.gif

toi vähennyshomma on todella hämärä, koska tutkinnot ei vastaa toisiaan vaikka sh tekee myös perushoitoa. itse tein ekan vuoden sh opintojen jälkeen espoossa tk:n vuodeosastolla keikkaa lh:na ja vähensivät -5%. pienen sijaisuuden jälkeen rupesinki tekemään pelkästään keikkafirmojen kautta jotka maksoivat pari euroa parempaa tuntipalkkaa.

huom. kannattaa tehdä niitä kesäsijaisuuksia myös firmojen kautta. varmasti kesällä on puutetta myös perushoitajista vuodeosastoilla ja tk:t tarvitsee sijaisia kipeästi.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

toi vähennyshomma on todella hämärä, koska tutkinnot ei vastaa toisiaan vaikka sh tekee myös perushoitoa.

Olen tosiaan ihmetellyt noita epäpätevyysvähennyksen perusteita. Tuntuu, että niin paljon vähennetään kuin sopimukset sallivat. Ovatko prosentit osastonhoitajan harkinnan varassa vai löytyykö niille jonkinlaiset perustelut jostain? Lienee syytä myös itsessäkin, ettei ole tullut kyseltyä perusteita.

Muokkaus:Lainaukset korjattu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaippa tuo vähennys on sen takia kun ei ole ns."pätevä"/valmis hoitaja, näin olen antanut itseni ymmärtää. Multa yritettiin kans vähentää 10% kesätyöpalkasta, mutta sanoin että varmasti olen pätevä lh:n töihin kun kerkesin ne perusopinnot käymään ja kesällä opintopisteitä pitäisi olla kasassa 90 sh-opinnoissa. Vähensi sitten mukisematta 5%, kannattaa kyllä kokeilla kepillä jäätä ennenkun hyväksyy sen ensimmäisen vaihtoehdon >:D

Cats know how we feel, they just don't care.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...