Jump to content
MAINOS

Vanhempien tupakointi monen korvatulehduskierteen taustalla


OldOne

Recommended Posts

Niinpä. Mun vanhempi lapsi on ollut todella terve sen jälkeen kun täytti 2 (flunssaa ja korvatulehduksia oli sen vuoden, siitä kun poika täytti 1). Edes tarhan vatsataudit eivät ole häneen tarttunut, ei flunssat eikä muut. Jos kerran vuodessa sairastaa jonkun flunssan, niin se on jo aika paljon, yleensä se tuleekin sille hyvin lievänä. Olen kuitenkin polttanut siitä asti kun poika täytti 2, en ole imettänyt kun 5 viikkoa (ja sai koko ajan lisämaitoa), kiinteetä ruokaa sai säännöllisesti siitä kun oli 2 kk, en ole mikään siivoushullu, meillä on ollut eläimiä talossa, milloin mitäkin.

Eli allekirjoitan Kerttuliinin kommentin siitä, että omia näkemyksiä meillä kaikilla on, tutkimuksista huolimatta!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Itse uskon enemmänkin siihen, että antibiootteja syötetään liikaa. Eräskin sukulaiseni on jokaiselle 3 lapselleen hakenut antibioottikuurin heti kun nenä vähänkin alkanut vuotaa..tulos: kaikilla lapsilla putket korvissa ennen 2 vuotissyntymäpäivää ja tässä huushollissa ei kukaan polta. Meillä 4 lasta, olen ollut polttamatta kaikki raskaus- ja imetysajat ja sitten, lasten ollessa  6-8 kk aloittanut tyhmänä polttamisen uudestaan. Kaikilla lapsilla ollut 1 korvatulehdus jotka nekin menneet ohi ilman antibioottikuuria, jonka lääkäri tosin joka kerralla kirjoitti, itse vaan päätin odottaa josko menisi itsestään ohi ja menihän ne. Ja mitä keuhko- ym syöpiin tulee: tutkimukset on osoittaneet että tupakointi LISÄÄ syövän riskiä, mutta se ei automaattisesti tarkoita sitä että jos poltat, sairastut syöpään ja päinvastoin, jos et polta, et sairastu syöpään.

Ja eikös Hollannissa (?) olla luovuttu kokonaan (?) korvatulehdusten hoitamisesta antibiooteilla ja korvatulehdusten määrä vähentynyt reippaasti...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Monesti kun on käynyt lääkärillä kun lapsi on ollut flunssanen, lääkäri miltei on pyytänyt anteeksi siitä ettei nyt voi kirjoittaa mitään ab-kuuria, kun on virus. Ja silloin en edes ole sitä pyytänyt!

Mutta jos hypätään lapsista vanhuksiin, niin kyllä sielläkin on varaa miettiä milloin kuureja oikeesti tarttee ihmiselle. Se ei ole mikään syy laittaa kuuria päälle, kun on sekafloora, tai ihminen käyttäytyy hieman oudosti. Kaikki ab-kuureja pitäis vähentää, niin lapsilla kun aikuisillakin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...