Jump to content
MAINOS

Kuinka moni?


Servo

Vaikuttaako työtaistelu alanvaihtosuunnitelmiin?  

105 ääntä

  1. 1. Vaikuttaako työtaistelu alanvaihtosuunnitelmiin?

    • Harkitsen alan vaihtamista
      61
    • En harkitse alan vaihtamista
      41
    • Vaihdoin jo alaa työtaistelun seurauksena
      4


Recommended Posts

Hei arvon kollegat!

Kuinka moni on harkinnut alanvaihtoa tämän palkkataiston tuoksinnassa. Vaikka palkka nousisikin niin motivaatiota työhön saa vähän hakea. Liekö mielipidepalstat vaikuttaneet. Käyn siellä vähän väliä verenpaineita nostattamassa. Pitäisi lopettaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Vähän samoilla linjoilla ollaan, on tosiaan vuosien varrella Florence- ajattelu ja motivaatio ottanut eron meikäläisestä ::). On tässä tullut MOL:n sivuilla käytyä useamminkin kuin kerran, eikä suinkaan sairaanhoitajan hommia hakien.

Tosiasia on että tässä työtaistelussa ainoa negatiivinen asia voi olla se että iso osa ei enää palaakaan työpaikalle, sen verran meitä hoitajia on "hyväksikäytetty" että alkaa takki olla aika tyhjä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei arvon kollegat!

Kuinka moni on harkinnut alanvaihtoa tämän palkkataiston tuoksinnassa. Vaikka palkka nousisikin niin motivaatiota työhön saa vähän hakea.

Tällaista keskustelua olen kuullut yllättävän monen hoitajan suusta. Eli nyt kun on kerrankin saanut itsensä irtisanottua niin miksi ei aivan oikeasti käyttäisi tilaisuutta hyväkseen ja vaihtaisi alaa. Jos minä olisin työantaja, kuntatyöantajan edustaja tai poliitikko, niin minua pelottaisi aivan oikeasti!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vakavasti harkinnassa on ollut alan vaihto... Mulla jäi aikoinaan kokin opinnot kesken, kun "kutsumus" painoi päälle... Mut nyt on alkanut tuntua, että jollain oppisopimuksella vois suorittaa kokin tutkinnon loppuun... ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Rahasta se on meikäläisellä kiinni. Kyllä aion vaihtaa alaa, mutta siitä ei ole vielä tietoa mitä tekisin. Juuri katselin eri alojen työpaikkoja kotiseudulla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mol.fin sivuja on tullut selattua tässä tämä viikko ja onneksi on toinenkin ammatti jo alla valmiina. Töitä löytyy ainakin sieltä, mut sitten on opiskelutkin toisaalta kesken ja ajattelin suorittaa ne loppuun. Ei mua huoleta mitä tämän jälkeen, vaihtoehtoja löytyy kyllä, on vaan itsestä kiinni uskaltaako tarttua tilaisuuksiin ja toimia. Ja pelko persauksissa ei voi elämäänsä elää, se on tullut huomattua tähän ikään mennessä. Käytännönasiat on järjeteltävissä aina jollain tavalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos ei lapsia olisi niin voisin vaikka vuodeksi lähteä ulkomaille tekemään jotakin ihan muuta. Lentoemäntä koulutukseen haettiin opiskelijoita, tosin ei se heidänKÄÄN palkka ole päätä huimaavaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei niinkään alan vaihto,mutta maan vaihto kylläkin. Vaimo on sairaanhoitaja, itse opiskelen sairaanhoitajaksi, lapsia kun ei ole niin taitaa valmistumisen jälkeen olla ulkomaille muutto edessä.

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muutama hakemus on laitettu menemään,

jos sattuu niin onnellisesti että haastatteluun

tulee kutsu niin varmasti menen. . .

Työkkäriin aion myös seuraavilla vapailla kirmata

josko tosiaan onnistuisi jotenki hankkimaan

oppisopimuspaikan jolleen muulle alalle. . .

Ihan vaan varmuuden vuoksi ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Alanvaihto, yksityispuolelle siirtyminen ja ruotsiin muutto. Kaikkia kolmea olen miettinyt. Minulla on monenlaista kokemusta sh:n hommista, joten pystyn työskentelemään melko monenlaisissa työpisteissä. Mielessä on käynyt sekin, että rupean tekemään pelkästään keikkaa. Sama työ vähemmän vastuuta ja isompi palkka. Saisi työvuorotkin itse suunnitella ja loman voisi pitää siellä missä huvittaa...

http://vapaatvaikuttajat.net/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tälläisen uutisen kun sais medialle, että sadat hoitajat miettivät lopullista irtisanoutumista ja alan vaihtoa vaikka palkka saataisiinkin korjattua. Ja sitten pohdintaa siitä miten viime aikaiset tapahtumat ovat osoittaneet miten vähän valtiovalta ja kuntasektori heitä arvostaa. Pelottaiskohan ketään.

Aina saa hävetä ja kärsiä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu alkaa riittämään... Valtion hommissa palkka nousee ilm. 11,7 %, käteen ei jää mitään. Oman toiminimi homman pystytys ajatuksissa, ollut jo pitemmän aikaa. Nyt on jo ensi investoinnit tehty !!!!!!!!!!

Kunnioitus Tehylle palkka sodasta, mut on se Tehy ollut myös tuota valtion sektoria neuvottelemassa, mut tulos tuntuu olevan mitä on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt olen ihan vakavissani miettinyt josko vaihtaisi työnantajaa 26 vuoden jälkeen. Siirtyisin paikkaan, jossa jaksaisin olla eläkkeelle asti. Jos vaikka joukkoirtisanoutumisen myötä menetän minun alle 62 vuoden eläkeiän ja minun pitäisi raataa 65- vuotiaaksi nykyisessä paikassa.

Jo nyt kiireen vuoksi sattuu unohduksia ja ylimääräistä työtä sen vuoksi, mutta miten sitten 64- vuotiaana mitenkään voisin tehdä tätä duunia. Olisi parempi vaihtaa jo nyt, ehtisi olla 15 vuotta uudessa duunissa.

Voisin muuttaa töihin lähemmäksi kotia, ei tulisi työmatkakustannuksia ja työpäivän pituus lyhenisi ainakin 1,5 tunnilla kun ottaisi mukaan työmatkatkin.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samat fiilikset täälläkin, nyt hoitovapaalla, ja on kyllä vakavan miettimisen paikka viitsiikö tuollaiseen koiranvirkaan enään takaisin palata. Enpä ole aikaisemmin tajunnutkaan kuinka halveksittu ja vihattu hoitajan ammatti on. :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Alanvaihto on ollut mielessä aikaisemminkin, juuri (eniten) surkean liksan takia. Pidän työstäni, mutta valitettavasti monesti työ tuntuu enemmän ottavan kuin antavan tekijälleen. Nyt jos ei palkkausta korjata, niin varmasti opiskelen toisen ammatin itselleni. Jos nyt palkat nousevat tuntuvasti, niin jatkan alalla jonkin aikaa, tuskin kuitenkaan eläkeikään saakka tätä jaksan, vaikka työstä kohtuu korvauksen saisikin. Kaikkea ei edes rahalla korvata. Olisi ehkä virkistävää välillä nähdä muutakin kuin surua, sairautta, kipua, kaipausta, ahdistusta, masennusta, tuskaa, pelkoa, vammoja, tauteja, mielenterveysongelmia, päihteiden väärinkäyttäjiä jne jne.

Kaiketi on alanvaihto ollut mielessä kolleegallakin, kun selitin tälle ei-niin-aktiiviselle-Tehyläiselle joukkoirtisanoutumiseen liittyviä asioita (esim. Tehy: kukaan ei palaa töihin, ennen kuin kaikki palaavat), hetken mietittyään kysäisi: Mitä jos kuitenkin joutuu vielä palaamaan takaisin töihin? ;D Pakko oli kaverille myöntää, että sellainen riski on meillä vielä olemassa...

Mahdollisuus, että joku katselee sinua, on suoraan verrannollinen toimintasi typeryyteen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaiketi on alanvaihto ollut mielessä kolleegallakin, kun selitin tälle ei-niin-aktiiviselle-Tehyläiselle joukkoirtisanoutumiseen liittyviä asioita (esim. Tehy: kukaan ei palaa töihin, ennen kuin kaikki palaavat), hetken mietittyään kysäisi: Mitä jos kuitenkin joutuu vielä palaamaan takaisin töihin? ;D Pakko oli kaverille myöntää, että sellainen riski on meillä vielä olemassa...

Jäsenillassa opittua: kukaan ei mene töihin takaisin ennen kuin kaikilla on se sama vanha paikka, johon voi palata vanhana työntekijänä. MUTTa ei ole pakko mennä takaisin. Itse irtisanouduin pari vuotta sitten pitkäaikaisesta työpaikasta. Se oli kynnys, mutta kun sen oli tehnyt niin oli vapautunut olo ja näki muut mahdollisuudet. Ei se ollutkaan niin pelottavaa kuin voisi kuvitella. Olen ajatellut, että jos joukkoirtisanoutuminen toteutuisi, niin monet voivat vaihtaa joko työpaikkaansa tai kokonaan alaakin työtaistelun loputtua. Varsinkin ne työpaikat olisivat vaarassa, joiden työolosuhteet laajasti ajateltuna eivät ole tästä maailmasta. Kun irrottautuu työpaikastaan, niin näkee asiat aivan toisesta näkökulmasta. JOS TA olisi viisas, niin se haluaisi laittaa lakonlopettamissopimukseen maininnan ainakin väliaikaisesta palaamispakosta. Vai mitä te ajattelette?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

JOS TA olisi viisas, niin se haluaisi laittaa lakonlopettamissopimukseen maininnan ainakin väliaikaisesta palaamispakosta. Vai mitä te ajattelette?

Tuollainen vaatimus olisi pätemätön koska se rikkoo lakia. Työntekijä joka on irtisanonut voi lähteä irtisanomisajan jälkeen. Millään sopimuksilla ei voida pakottaa jäämään / palaamaan töihin samaan paikkaan.

On siis työntekijästä kiinni jääkö vai lähteekö...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aiemmin jo kirjoittelinkin, että työpaikan/alanvaihto mielessä. Pitkään olen ollut tosi tyytymätön ja väsynyt ja suorastaan MASENTUNUT. On tuntunut siltä, että aina on väärässä paikassa ja perhe kärsii ehkä eniten. Töissä "työrooli" vielä pysynyt asiallisena, mutta mielessäni täysin kyrsiintyneenä useasti ollut ;D. Ja nyt, kun tämä työtaistelumuoto esiteltiin, en epäröinyt hetkeäkään! Sain suorastaan adrenaliinilatauksen ja vapaudentunteen tehdä elämälleni jotain. Ei tosiaankaan mairittele lukea alan arvostuksesta mediasta ja keskustelupalstoilta, vaikka ymmärränkin, että tietämättömät siellä enimmäkseen päätään aukovat.

Oli oikeastaan huvittavaa kuunnella lehdistötilaisuutta, kun toimittajaparatkin aivan äimänkäkenä heittivät kysymyksiä tilanteesta ja vastauksia kuultuaan suorastaan tuntuivat TAJUAVAN, että ei helkutti, tämähän tulee aivan katastrofaaliseksi... Ainoa mitä toivon, ettei tätä kaadeta täysin Tehyläisten niskaan, siis yrittävät kyllä. Ajattelinkin, että pakko varmaan alkaa rustata asiallisia tekstejä yhteen sun toiseen paikkaan työn kuvasta ja vastuista jne. Siitä koulutuksesta en niin jaksais vaahdota, koska kukaan ei siihen oikein tunnu uskovan.

"Minä väsytän itseni työssä jota siksi teen, että pimeän hetkellä äänet niin on sanoneet..."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sain itsekin tuon "adrenaliinilatauksen"! Nyt on elämässä käännöskohta. Koulutussivuja olen katsellut "sillä silmällä" että josko tulisi jotain vastaan. Jotain ihan muuta kuin hoitoala. Mutta hatun nosto Tehylle! Tehy on tiikeri!  >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

JEP: Allekirjoitan tämän.

Itse olen miettinyt asian niin vaikkakin irtisanoutumislistat eivät meidän sairaalassa kiertäneetkään vielä tällä kierroksella, ( toivottavasti ei tulisi toista kierrosta) että mulla ei ole mitään menetettävää. Kävin viimetalvena, kun olin rahoissani, urheiluhierojaksi, ja nyt sitten menen suorittamaan näyttötutkinnon. Ilmottauduin tutkintoon ennen työtaistelua. Varmaan oli joku intuitio joka minut sinne ohjasi. Jos irtisanoutuminen laajenee tännekin, niin nimi alle vaan ja ammatinvaihto. Nyt teen urkkahierojan hommaa vapaa-ajallani iltaisin sairaanhoitajan hommien lisäksi. (1934€/kk eikä mitää lisiä ) Asiakkaista ei ole pulaa ja tyytyväisiä ovat olleet..

ÄÄNESTYS TÄSTÄ! KUINKA MONI VALMIS VAIHTAMAMAAN ALAA ??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, kyllä on pistänyt miettimään... Jos ei olis perhettä, niin en miettis hetkeäkään. Lähitisin kouluttautumaan toiselle alalle välittömästi. Valitettava totuus vain on, että elanto on jostain revittävä  ;D

No, jospa tässä vielä pääsisi irtisanoutumaan joukon jatkona, niin olis hyvä sauma suunnistaa uusille vesille. Jos ei muuta, niin uudelle osastolle ainakin....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jeps. mietitty on. ja ahkerasti. ja ehkä se tapahtuukin työtaistelun jälkeen? jos ei kunnon korotusta tule niin se on varma, että joko työ tai maa vaihtuu.

itsellä se toki helpompaa, koska perheetön, niin ei ole muita päitä jotka tulisi ottaa huomioon suunnitelmissaan.

muttapa esim hkl:n ratikka kuski. 2kk kurssi ja saman tien peruspalkka suurempi kuin itselä nyt hoitohommissa... =D teoriassa kohta ihan sama mikä ala, kunhan ei liity terveydenhuoltoon ;D

Why do we drink cow's milk? Who was the first guy who first looked at a cow and said "I think I'll drink whatever comes out of these things when I squeeze 'em!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä sitä on tässä tullut mietittyä alanvaihtoa.

kun kerran olemme tosta vain vaihdettavissa ja korvattavissa niin mitä arvoa tässä minulla on.

Mä ainakin lopetan kaiken sellaisen työn nyt mikä on lääkärin tehtäviä.

en tilaa labroja omasta "päästä"

katsele ja informoi lääkäreitä labravastauksista jne.

mitä me sellaisia tehdään kun ne on lääkäreiden töitä angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä sitä on tässä tullut mietittyä alanvaihtoa.

kun kerran olemme tosta vain vaihdettavissa ja korvattavissa niin mitä arvoa tässä minulla on.

Mä ainakin lopetan kaiken sellaisen työn nyt mikä on lääkärin tehtäviä.

en tilaa labroja omasta "päästä"

katsele ja informoi lääkäreitä labravastauksista jne.

mitä me sellaisia tehdään kun ne on lääkäreiden töitä angry.png

Niinpä, näin asiat ovat pikkuhiljaa huomaamatta liukuneet siihen suuntaan, että tehdään lekureiden puolesta turhankin paljon. Kun tunnetusti ei niihin "määräyksiin " ole ollut paljoa luottamista jollei joku täyspäinen niiden logiikkaa valvo. Tämä siis tavan vuodeosastoilla ja poleilla etc. , ehkä ea:ssa ja teholla on sillointällöin joku ammattinsa osaava lisensiaattikin.

No kuitenkin, nyt tehdään duunia just niinkuin tähänkin asti jotta irtisanoutumisemme todentaa sen , ettei TA mistään korvaa henkilökuntaa löydä. Eikä saa. Tsemppiä itselle ja sille työkaverillekin, kaiken uhkaislun ja kiristyksen keskellä saattaa uskonpuute ohimenevästi iskeä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Entinen pomo soitti (!!!) mulle ja sanoi, että hän ei kysy onko nimeni irtisanoutuvien listalla, mutta hän haluaa vain sanoa, että jos nimeni on siellä, niin olen koska tahansa tervetullut takaisin heille töihin. Palkan sanoi olevan neuvoteltavissa, johon totesin, etten ainakaan pienemmälle lähde. Sovittiin siis jo, että jos jään ilman töitä, niin nykyisellä palkalla pääsen heille töihin.  Ja kyse on nyt kaupan alasta, josta mulla ei ole mitään koulutusta, vain usean vuoden kokemus...

Ja seuraava kysymys onkin se, että voiko noin houkuttelevasta tarjouksesta kieltäytyä?? Siisti sisätyö, sama palkka kuin tähänkin asti, eikä vastuuta kenestäkään toisesta ihmisestä. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...