Jump to content
MAINOS

Kuinka moni?


Servo

Vaikuttaako työtaistelu alanvaihtosuunnitelmiin?  

105 ääntä

  1. 1. Vaikuttaako työtaistelu alanvaihtosuunnitelmiin?

    • Harkitsen alan vaihtamista
      61
    • En harkitse alan vaihtamista
      41
    • Vaihdoin jo alaa työtaistelun seurauksena
      4


Recommended Posts

MAINOS

Valitsin vaihtoehdon alan vaihdosta. Tosin syy ei ole työtaistelu vaan ihan muu. Oon jo muutaman vuoden miettiny alanvaihtoa, mutta päätoimiseksi opiskelijaksi ei musta lainoineni ole. Nyt opiskelen töiden ohessa.

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Valitsin vaihtoehdon alan vaihdosta. Tosin syy ei ole työtaistelu vaan ihan muu.

Tämän äänestyksen ideana oli kartoittaa sitä mikä vaikutus työtaistelulla on alanvaihtosuunnitelmiin...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos ei olis perhettä, niin harkitsisin vakavasti alan vaihtoa vaikka paperitehtaaseen siivoojaksi, mut nyt ei ole enää varaa!

Tosin vaihdoin yksityiseen sektoriin mut ihan eri syistä.

Te nuoret äänestäkää jaloillanne, jos ei palkka tyydytä työtaistelunkaan jälkeen. Kyllä me vanhat parrat se ymmärretään!

Yritystä on ainakin ollut hienoa!

Tsemppiä kovasti kaikille työtaistelussa oleville!

Hengessä ollaan mukana

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Valitsin vaihtoehdon alan vaihdosta. Tosin syy ei ole työtaistelu vaan ihan muu.

Tämän äänestyksen ideana oli kartoittaa sitä mikä vaikutus työtaistelulla on alanvaihtosuunnitelmiin...

Ymmärsin joo, mutta eihän tämä työtaistelu onnistuessaan pois sulje sitä, että lopetanki koulun ja jään tälle alalle vielä. Vai onko kielletty?

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

JOS TA olisi viisas, niin se haluaisi laittaa lakonlopettamissopimukseen maininnan ainakin väliaikaisesta palaamispakosta. Vai mitä te ajattelette?

Tuollainen vaatimus olisi pätemätön koska se rikkoo lakia. Työntekijä joka on irtisanonut voi lähteä irtisanomisajan jälkeen. Millään sopimuksilla ei voida pakottaa jäämään / palaamaan töihin samaan paikkaan.

On siis työntekijästä kiinni jääkö vai lähteekö...

Tänään jäsenillassa ohjeistettiin, että kaikkien joukkoirtisanoutumiseen osallistuneiden tulee palata takaisin töihin, jos ja kun sopimus KTA:n kanssa tehdään. Sen jälkeen voi sanoa itsensä uudelliin irti vaikka samana päivänä henkilökohtaisesti. Sopimukseen on siis tulossa pykälä, jossa TEHY lupaa, että henkilökunta palaa töihin.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tittidittitii :)

Hahaastatteluaika tiistaina vallan toisen tyyppiseen työhön,

ja mahdollisuus oppisopimuskoulutukseen...

Nyt alkaa listan teko plussista ja miinuksista...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei tosiaankaan mairittele lukea alan arvostuksesta mediasta ja keskustelupalstoilta, vaikka ymmärränkin, että tietämättömät siellä enimmäkseen päätään aukovat....Ainoa mitä toivon, ettei tätä kaadeta täysin Tehyläisten niskaan, siis yrittävät kyllä.

olet oikeassa. meidän pitäisi aktiivisemmin kirjoitella kiihkottomia maanläheisiä kuvauksia työtehtävien sisällöistä ja työtapahtumista. jos saatte käsiinne Jaana Palviaisen kirjoituksia (esim. Premissi) niin tsekatkaa. hän on havainnoinut niitä sairaanhoitajien tehtäviä jotka voisi siirtää muille ammattiryhmille, kuuluisivat ilman muuta. uskomatonta, niihin menee yksiköstä riippuen puolet työajasta (vaihteluväli laaja mutta jopa 65 prosenttiin asti).

kun täällä lukee näistä fiilareista ja alanvaihtosuunnitelmista niin toivon että jollekulle päättäjälle valaistuu tämä että ei irtsanoutuneista kaikki todellakaan palaa hommiin. kaiken epäsuhdan ja epäoikeudenmukaisuuden jälkeen,on päässyt nyt oikein näkemään työn näkymättömyyden ja arvostuksen! kyllä kutsumus on saanut tällä hetkellä kyytiä. ei niin etteivät ihmiset ansaitsisi hyvää sairaanhoitoa mutta tämä yhteiskunta ei ansaitse näin sitoutunutta, osaavaa, joustavaa ja tunnollista työntekijäjoukkoa

tsemppiä!

pike

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palaan ehdottomasti töihin, jos työsuhdettani ei päästetä katkeamaan, mutta yhtä ehdottomasti lähden muualle, jos työsuhteeseeni tulee yhtään tauikoa. Jos työnantaja päästää minut menemään/ ajaa pois, niin se on sitten kerrasta poikki.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

JOS TA olisi viisas, niin se haluaisi laittaa lakonlopettamissopimukseen maininnan ainakin väliaikaisesta palaamispakosta. Vai mitä te ajattelette?

Tuollainen vaatimus olisi pätemätön koska se rikkoo lakia. Työntekijä joka on irtisanonut voi lähteä irtisanomisajan jälkeen. Millään sopimuksilla ei voida pakottaa jäämään / palaamaan töihin samaan paikkaan.

On siis työntekijästä kiinni jääkö vai lähteekö...

Tänään jäsenillassa ohjeistettiin, että kaikkien joukkoirtisanoutumiseen osallistuneiden tulee palata takaisin töihin, jos ja kun sopimus KTA:n kanssa tehdään. Sen jälkeen voi sanoa itsensä uudelliin irti vaikka samana päivänä henkilökohtaisesti. Sopimukseen on siis tulossa pykälä, jossa TEHY lupaa, että henkilökunta palaa töihin.

Jos irtisanomisaika on loppunut, niin työsuhde on päättynyt. Sopimuksella voi sopia (Tehy työnantajan kanssa) että on otettava kaikki, palaamaan haluavat, vanhoina työntekijöinä.

Millään määräyksellä Tehy ei voi pakottaa palaamaan. Jos erottaisi sillä perusteella(ettei palannut töihin) liitosta, niin oikeudessa tulisi turpaan, koska irtisanominen määritellään laissa ja ammattiliitolla ei ole mitään oikeutta käskeä ketään töihin paikkaan mistä on irtisanoutunut.

Ne jotka saavat tarpeekseen työnantajan toiminnasta ja päättävät lähteä kokonaan eivät varmasti halua palata töihin ja odottaa toista kuukautta että pääsevät oikeasti lähtemään.

Työtaistelun lopettamissopimukseen kannattaakin laittaa normaalin kaltainen ehto, eli x-päivän kuluessa pitää esim vähintään 80 % irtisanoutuneista palata töihin. Jos lupaa kaikkien palaavan, niin sahaa vain oksaa itsensä alta poikki.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen kanssa hiukkasen ihmeissäni, olen aivan varma, että Lintsin jäsenillassa sanottiiin, että sopimus tehdään siten, että annetaan mahdollisuus kaikille palata omalle työpaikalleen entisin ehdoin lisäpalkan kera tietysti, mutta Tehy ei takaa että kaikki palaavat.

Nyt Tehyn Intrassa jopa Tehyn hallituksen jäsen sanoo, ettei tällaista ole sanottu.

En usko, että olen palaamassa nykyiseen työpaikkaan, katselen ihan muiden alojen hommia.. :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Kyllä tämä pakkolakiehdotus taitaa olla se viimeinen pisara. Nouskoot palkka tai muu, mutta taidan katsella pikkuhiljaa uutta koulutuspaikkaa ja uutta ammatia itselle. Pahoin pelkään, että tämän selkkauksen jälkeen kato käy alalla. On tämä ollut niin julmaa pelleilyä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Entinen pomo soitti (!!!) mulle ja sanoi, että hän ei kysy onko nimeni irtisanoutuvien listalla, mutta hän haluaa vain sanoa, että jos nimeni on siellä, niin olen koska tahansa tervetullut takaisin heille töihin. Palkan sanoi olevan neuvoteltavissa, johon totesin, etten ainakaan pienemmälle lähde. Sovittiin siis jo, että jos jään ilman töitä, niin nykyisellä palkalla pääsen heille töihin.  Ja kyse on nyt kaupan alasta, josta mulla ei ole mitään koulutusta, vain usean vuoden kokemus...

Ja seuraava kysymys onkin se, että voiko noin houkuttelevasta tarjouksesta kieltäytyä?? Siisti sisätyö, sama palkka kuin tähänkin asti, eikä vastuuta kenestäkään toisesta ihmisestä. >:D

Minä en todellakaan voisi :D. Plussaahan olis jos siitä tykkäis, työstä siis.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä, olen kutsumusammatissani. Olen myös löytänyt sen oman paikkani tehdä työtä. Nautin työni antamasta haasteesta, eikä vielä ole ollut päivää jolloin töihin meno olisi oikeasti vituttanut.

Mutta, nyt olen oikeasti päälakeani täynnä tätä haistattelua ja vittuilua. Tavalliset tallaajat haukkuvat hoitajia ja hoitajien työtä sekä työpanosta mennen tullen, tietämättä tarkemmin mitä työnkuvaamme kuuluu. Tekisi mieli raahata tuollainen ääliö niskavilloistaan päiväksi seuraamaan minua työpäiväkseni, ja katsomaan mitä siihen työhön oikeasti kuuluu...  Joskus yövuoro aikana kirjasin kaikki vuoron aikana tekemäni työt ylös, ja oikeasti voisi tuon listan julkaista niiden iloksi, jotka luulevat, että sairaanhoitajan työ on pelkkää kansliassa istuskelua... (sori menee vähän aiheen ohi...)

Tässä lista:

Vatuu seitsemästä lapsesta (joista neljällä on lastenhoitaja apuna)

8 maitopullo syöttöä + nenämahaletkuun valuttelua

1 iltapalan laitto

8 vaipan vaihtoa

ilmakylvyn antoa ja sen myötä mahd. lakanoiden vaihtoa

keinutuolissa keinuttelua

hyräilyä ja hyssyttelyä

pyllylle taputtelua

yhden vauvan kylvetys

2 verensokerin mittausta

3 verenpaineen mittausta

11 pulssin ja hengityksen kuuntelua

11 saturaation kirjaamista

2-3 lämmön mittaamista

2 + 2 Dreenierityksen tarkistamista

2 Dreenin imuun laittamista

6 suoneen annettavaa antibioottia

12 suunkautta annettavaa lääkettä

2+2 dreenierite korvausta

3 spiraa

Monitoreiden jatkuvaa seurantaa

Sydänkäyrän kyttäystä

Saturaatioiden jatkuvaa seurantaa ja tarvittaessa lisähapen antamista ja limaimuja

Kolmesta lapsesta yöraportti kirjallisena

koko osastosta suullinen raportti aamutyöntekijöille

keittiön siivous ja järjestely

astioiden pesu (astianpesukoneen hoito)

Ruokatilauksen tekeminen huomiselle päivälle ja ylihuomiselle aamulla

Tuotetilauksen teko

osaston vahvuusilmoituksen tulostaminen, tarkistaminen ja ajalle saattaminen

kuudelle lapselle uuden hoitopäivän luominen

ja sit pitää jatkuvasti olla ajan tasalla ja huomioida muuttuvat tilanteet. Sylitellä vauvoja ja olla läsnä isommille. ja plaa plaa plaa...

jne jne jne...

Sillä minä olen Pieniälyinen Karhu, jolle kummalliset sanat ovat Harmi.

- Nalle Puh

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä on aika jyrkkiä mielipiteitä, joista osa saattaa olla ehkä hieman harkitsemattomia ja hetken hurmassa lausuttuja.

Itse olen tehnyt jo jonkinnäköisen uran ihan muissa töissä ennenkuin lähdin opiskelemaan hoito-alaa, joten perspektiiviä löytyy siinä mielessä.

Sanoisin, että paljon löytyy töitä, joissa se ruoho ei välttämättä ole vihreämpää. Itse olen esimerkiksi tehnyt siivoojan ja myyjän hommia eikä niitä voi hyvällä tahdollakaan kutsua mukaviksi hommiksi ja lisäksi palkkaus oli todella heikkoa. Parempaa tulen varmasti saamaan, kunhan saan nämä hoitoalan opinnot valmiiksi.

Olen myös teksteistänne lukenut, että työ ilmapiiri on ainakin paikoin ollut ihan hyvä ja moni on työssään kuitenkin viihtynyt. Tämä myös rohkaisee minua.

Lähinnä kai halusin sen sanoa, että olen vielä hoitoalan urani alkutekijöissä niin näen tilanteen vielä hieman ulkopuolisena, joten jos viihdytte työssänne, niin kannattaa harkita pitkään jättääkö sellaista työtä kuitenkaan. Niin paljon on töitä, joissa ei tosiaankaan viihdy, joissa työilmapiiri on kireä, kiireinen ja lisäksi palkkakin oikeasti huono.

Tietenkin jos et viihdy työssäsi ja palkankin kokee liian heikoksi niin silloin ilman muuta työpaikan vaihto on järkevä vaihtoehto.

Hieman nyt ilmaisin itseäni sekavasti, toivottavasti saitte jotain selvää  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...