Jump to content
MAINOS

Metsätähti


Onnee

Recommended Posts

MAINOS

rekryfirma siinä missä muutki.. aika paljon suuntautunut helsingin kotihoitoon. tarjoaa palveluja myös espoossa. nyt niille tais tulla lastenvahtimistakin. itse opiskelen viel sh:ksi 6kk jäljellä ja saan 15e/h + lisät.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla on kokemusta työhaastattelusta. Firman edustaja ei viitsinyt ottaa riittävän tarkasti selvää, mitä osaan ja mitä en. Kun kerroin tietenkin tarvitsevani perehdytyksen kotisairaanhoitoon, vastauksena oli, että työntekijälle annetaan avaimet käteen. Vastuutonta, sanoisinko...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla on kokemusta työhaastattelusta. Firman edustaja ei viitsinyt ottaa riittävän tarkasti selvää, mitä osaan ja mitä en. Kun kerroin tietenkin tarvitsevani perehdytyksen kotisairaanhoitoon, vastauksena oli, että työntekijälle annetaan avaimet käteen. Vastuutonta, sanoisinko...

No, miten teit menitkö töihin vai jätitkö väliin? Ei kyllä kuulosta hyvältä ;D Nimittäin minäkin tarvitsisin perehdytystä yhteen jos toiseenkin työtehtävään näiden kotiäiti vuosien jälkeen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

lulletteko tosissaan että rekryfirmat perehdyttää? nehä vain välittää hoitajan sinne missä on puutosta.. se paikka joka tilaa pitäisi hoitaa perhdytyksen.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

lulletteko tosissaan että rekryfirmat perehdyttää? nehä vain välittää hoitajan sinne missä on puutosta.. se paikka joka tilaa pitäisi hoitaa perhdytyksen.

Mä ymmärsin niin, että POINTTI oli se, että tuosta kyseisestä firmasta ollaan valmiita laittamaan kokematon hoitaja suoraan kylmiltään töihin ilman, että mitään perehdytystä on tiedossa siellä asianomaisessa paikassa ja se on vastuutonta. Ei kai kukaan nyt odotakaan, että rekryfirma perehdyttäis ;D Sehän ois mahdotonta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

lulletteko tosissaan että rekryfirmat perehdyttää? nehä vain välittää hoitajan sinne missä on puutosta.. se paikka joka tilaa pitäisi hoitaa perhdytyksen.

Mä ymmärsin niin, että POINTTI oli se, että tuosta kyseisestä firmasta ollaan valmiita laittamaan kokematon hoitaja suoraan kylmiltään töihin ilman, että mitään perehdytystä on tiedossa siellä asianomaisessa paikassa ja se on vastuutonta. Ei kai kukaan nyt odotakaan, että rekryfirma perehdyttäis ;D Sehän ois mahdotonta.

voi vitsi.. kerro minulle yksikin rekryfirma joka ei laittaisi kokematonta hoitajaa jonnekki ilman perehdytystä :nauraa:. mut siis jos oikeasti mietit mitä kirjoitat.. firmojen tarkoitus on välittää tilaajalle hoitajan korvaamaan puutosta. monesti rekryfirmoissa työskentelee kokeneita hoitajia mutta ottavat myös opiskelijan vaadittujen opintopistemäärien mukaan töihin. pitää tietenkin olla vakuuttava ihminen että selviää töistä kuin töistä, eikä sellainen että "vastuutonta laittaa kokematon hoitaja ilman perehdytystä". omalla sosiaalisella taidolla siellä uudessa kohteessa pyytää sitten sitä tarvittavaa perehdytystä.. minne menen mitä teen.. mistä löydän tavaraa yms. jos kaikkee uutta pelkää niin en suosittele rekryfirmoja teille, vaan menkää kunnallisen työkkärin kautta ja hakekaa pitempää sijaisuutta johonki sairaalaan/laitokseen/kotihoitoon.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eipä tarvi sitten miettiä, että miksi hoitovirheitä tulee lisää ja lisää, kun ei perehdytystä saada. Ja onhan se nyt sinällään firmankin vastuulla ketä ovat rekrytoitavaksi ja mun mielestä se nyt vaan on oikeasti vastuutonta, jos kokematon hoitaja pistetään kylmiltään johonkin os:lle missä ei osaa tehdä mitään. Eiköhän jokainen osaa kysyä osastolla mitä pitää tehdä, minne mennä ja niin pois päin, mutta jos olet esim. ainoa sh osastolla missä pitäisi osata hoitaa sh:n hommat ja ei ole ketään neuvomassa niin kivat on oltavat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, miten teit menitkö töihin vai jätitkö väliin? Ei kyllä kuulosta hyvältä :(

En mennyt töihin, en suoraan sanottuna uskaltanut. Potilaiden terveys ja henki ovat niin arvokkaita, etten halunnut lähteä tyrimään kentälle ilman perehdytystä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, miten teit menitkö töihin vai jätitkö väliin? Ei kyllä kuulosta hyvältä :(

En mennyt töihin, en suoraan sanottuna uskaltanut. Potilaiden terveys ja henki ovat niin arvokkaita, etten halunnut lähteä tyrimään kentälle ilman perehdytystä.

No sinä ainakin otit vastuun tilanteesta :( Mieti miten moni ei tee niin vaan menee, vaikka ei mitään osaakaan ja vaikka tiedossa on, että perehdytystä ei tule saamaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eipä tarvi sitten miettiä, että miksi hoitovirheitä tulee lisää ja lisää, kun ei perehdytystä saada. Ja onhan se nyt sinällään firmankin vastuulla ketä ovat rekrytoitavaksi ja mun mielestä se nyt vaan on oikeasti vastuutonta, jos kokematon hoitaja pistetään kylmiltään johonkin os:lle missä ei osaa tehdä mitään. Eiköhän jokainen osaa kysyä osastolla mitä pitää tehdä, minne mennä ja niin pois päin, mutta jos olet esim. ainoa sh osastolla missä pitäisi osata hoitaa sh:n hommat ja ei ole ketään neuvomassa niin kivat on oltavat.

No kyllä se meillä vaan menee niin. Valmiin sh:n oletetaan selviytyvän ns normaaleista jutuista. Itseasiassa näin myös epäpätevän, kuten minun. Eihän se aina tosiaankaan kivaa ole.

Sh:n pitää osata sh:n hommat. Tietysti on erityisluonteisia paikkoja, mutta niihin sitten harvemmin otetaankaan ketään ihan mistä vaan.

Itse olen ollut viimeisen vuoden aikana kai kahdeksassa paikassa sijaistamassa, ja en kyllä yhdessäkään paikassa ole saanut minkäänlaista perehdytystä.

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eipä tarvi sitten miettiä, että miksi hoitovirheitä tulee lisää ja lisää, kun ei perehdytystä saada. Ja onhan se nyt sinällään firmankin vastuulla ketä ovat rekrytoitavaksi ja mun mielestä se nyt vaan on oikeasti vastuutonta, jos kokematon hoitaja pistetään kylmiltään johonkin os:lle missä ei osaa tehdä mitään. Eiköhän jokainen osaa kysyä osastolla mitä pitää tehdä, minne mennä ja niin pois päin, mutta jos olet esim. ainoa sh osastolla missä pitäisi osata hoitaa sh:n hommat ja ei ole ketään neuvomassa niin kivat on oltavat.

No kyllä se meillä vaan menee niin. Valmiin sh:n oletetaan selviytyvän ns normaaleista jutuista. Itseasiassa näin myös epäpätevän, kuten minun. Eihän se aina tosiaankaan kivaa ole.

Sh:n pitää osata sh:n hommat. Tietysti on erityisluonteisia paikkoja, mutta niihin sitten harvemmin otetaankaan ketään ihan mistä vaan.

Itse olen ollut viimeisen vuoden aikana kai kahdeksassa paikassa sijaistamassa, ja en kyllä yhdessäkään paikassa ole saanut minkäänlaista perehdytystä.

Taitaa olla sitten alanvaihto edessä meikäläisellä. Mä en osaa enää mitään ja ilman perehdytystä en lähde minnekään. Enkä voi vain tajuta sitä, että miten vasta valmistunut sh vois osata paljon mitään?! Siitähän se uraputki vasta alkaa ja aika huono juttu, jos ei ole kokeneempia opettamassa :( Hoitoala on syvältä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

nii jokainen voi miettii omalla kohdalla mikä on oma ammattitaito. joku osastotyö nyt paljon vaadi; perushoitoa, läkkeiden jakoa.. jos nyt jonkun im tai sc joudut antaa.. luulis et kaikki sh:t sen nyt osaa.. iv-luvat ovat asia erikseen. rapsalla saa aika hyvää infoa jos jollain potilaalla esim. labrat tai joku tutkimus tulossa.. missä tarvitsee apua ja millaiset vuoraukset housuis on. haavahoidoissa on yleensä ohjeet ja aika peruskaavaa nekin käyttävät.. puhdistus, täyttö, vuoraus. mun puolesta jokainen teke niinkuin parhaaksi näkee.. itse ainakin hyödynnän mahdollisuutta tehdä rekryfirman kautta.. koska tienaa 3-4e/h paremmin.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

nii jokainen voi miettii omalla kohdalla mikä on oma ammattitaito. joku osastotyö nyt paljon vaadi; perushoitoa, läkkeiden jakoa.. jos nyt jonkun im tai sc joudut antaa.. luulis et kaikki sh:t sen nyt osaa.. iv-luvat ovat asia erikseen. rapsalla saa aika hyvää infoa jos jollain potilaalla esim. labrat tai joku tutkimus tulossa.. missä tarvitsee apua ja millaiset vuoraukset housuis on. haavahoidoissa on yleensä ohjeet ja aika peruskaavaa nekin käyttävät.. puhdistus, täyttö, vuoraus. mun puolesta jokainen teke niinkuin parhaaksi näkee.. itse ainakin hyödynnän mahdollisuutta tehdä rekryfirman kautta.. koska tienaa 3-4e/h paremmin.

Näinpä ja mua nyt ei sais kirveelläkään somaattisen puolen tosi toimiin :( Ja onhan se vika meissä hoitajissakin, kun ei vaadita enemmän perehdytystä yms. Mutta se onkin haastava juttu mennä keikkalaisena tai opiskelijana vaatimaan... Kohta on sitten hankalan ihmisen leima otsassa. Sen sijaan jossain paperitehtaassa on kyllä aikaa perehdyttää vaikka viisi vuotta jonkun kapisen koneen käyttöä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

nii jokainen voi miettii omalla kohdalla mikä on oma ammattitaito. joku osastotyö nyt paljon vaadi; perushoitoa, läkkeiden jakoa.. jos nyt jonkun im tai sc joudut antaa.. luulis et kaikki sh:t sen nyt osaa.. iv-luvat ovat asia erikseen. rapsalla saa aika hyvää infoa jos jollain potilaalla esim. labrat tai joku tutkimus tulossa.. missä tarvitsee apua ja millaiset vuoraukset housuis on. haavahoidoissa on yleensä ohjeet ja aika peruskaavaa nekin käyttävät.. puhdistus, täyttö, vuoraus. mun puolesta jokainen teke niinkuin parhaaksi näkee.. itse ainakin hyödynnän mahdollisuutta tehdä rekryfirman kautta.. koska tienaa 3-4e/h paremmin.

Tuohon salli mun köhistä; kyllä osastotyö on aika paljon muutakin kuin tuota, tai jos se on vaan tuota niin aika kamalaa potilalaiden kannalta! Hoitajan täytyy kyllä pystyä tekemään potilaista huomioita, pystyä toimimaan huomioiden mukaisesti, kyetä laittamaan asioita eteenpäin lääkärille, hoitaa sitä sun tätä.

Ja Onnee:

Kyllähän tämä tilanne on kamala, ja se, että ajatellaan että suurimpaan osaan paikoista voi mennä ilman mitään perehdytystä. Kyllä muakin on kaivertanut se, etten sitä perehdytystä ole saanut..

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

nii jokainen voi miettii omalla kohdalla mikä on oma ammattitaito. joku osastotyö nyt paljon vaadi; perushoitoa, läkkeiden jakoa.. jos nyt jonkun im tai sc joudut antaa.. luulis et kaikki sh:t sen nyt osaa.. iv-luvat ovat asia erikseen. rapsalla saa aika hyvää infoa jos jollain potilaalla esim. labrat tai joku tutkimus tulossa.. missä tarvitsee apua ja millaiset vuoraukset housuis on. haavahoidoissa on yleensä ohjeet ja aika peruskaavaa nekin käyttävät.. puhdistus, täyttö, vuoraus. mun puolesta jokainen teke niinkuin parhaaksi näkee.. itse ainakin hyödynnän mahdollisuutta tehdä rekryfirman kautta.. koska tienaa 3-4e/h paremmin.

Tuohon salli mun köhistä; kyllä osastotyö on aika paljon muutakin kuin tuota, tai jos se on vaan tuota niin aika kamalaa potilalaiden kannalta! Hoitajan täytyy kyllä pystyä tekemään potilaista huomioita, pystyä toimimaan huomioiden mukaisesti, kyetä laittamaan asioita eteenpäin lääkärille, hoitaa sitä sun tätä.

Ja Onnee:

Kyllähän tämä tilanne on kamala, ja se, että ajatellaan että suurimpaan osaan paikoista voi mennä ilman mitään perehdytystä. Kyllä muakin on kaivertanut se, etten sitä perehdytystä ole saanut..

Harvassa on ne paikat, missä ihan oikeasti saisi perehdytystä ja hyvää sellaista :( Ja samaa mieltä, että hoitotyö on paljon muutakin kuin temppujen tekemistä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

rekryfirma siinä missä muutki.. aika paljon suuntautunut helsingin kotihoitoon. tarjoaa palveluja myös espoossa. nyt niille tais tulla lastenvahtimistakin. itse opiskelen viel sh:ksi 6kk jäljellä ja saan 15e/h + lisät.

Olen keikkaillut useamman rekryfirman kautta, myös Metsätähden. Ja kuten Guldan sanoo, Metsätähti on rekryfirma siinä missä muutkin. Palkka tuli ajallaan (15 e/h + lisät), mutta mitään muuta ihmeellistä tarjottavaa tällä yrityksellä ei ollut. Olen jutellut joidenkin Metsätähden hoitajien kanssa ja tuumattiin yhteen ääneen, että paljon luvataan, vaikka kuu taivaalta kun käy haastattelussa, mutta eri asia on, miten ne lupaukset sitten toteutuvat. Lisäksi tästä paikasta ei kyllä koskaan saa minkäänlaista palautetta omasta työstä, ei hyvää eikä huonoa. Ei mitään.

Olen nyt tekemässä pitkää sijaisuutta sairaalassa sekä keikkailen Edias Hoivapalveluiden kautta (Espoossa). Maksavat minulle saman kuin Metsätähti ja muutenkin heillä tuntuu olevan realistinen käsitys alasta. Lisäksi minusta oli kiva juttu kun firmasta soitettiin sovittujen työvuorojen jälkeen ja kysyttiin, miten ne menivät ja haluanko mennä uudestaan. Tuli tärkeä olo.  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

juu edias hoivapalvelut on uusi rekryfirma ja ihan varmasti kysyvätkin miten meni.. mutta ootas kun firma on ollut alalla 5v ja työntekijä lista paisuu 500 henkilöön.. en usko että jaksaa enä soitella ja kysellä fiilistä ;D

itse olen kans miettinyt tota edia hoivapalvelua.. pitää vissii soittaa ja kysyä. metsätähdeltä saa nyt aika vähän keikkaa.. itse olen aika paljon vuoroja sopinut osastohoitajien kanssa.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Itse olen keikkaillut kyseisen firman listoilla jo kaksi vuotta. Kokemukseni on oikeistaan pelkästään positiivinen. Palkat tulee sovitusti, töitä on riittänyt niin paljon kuin on halunnut tehdä, tuntipalkka kohdallaan (yksi palkankorotuskin saatu!) Työstäni olen saanut palautetta (positiivista onneksi!) puhelimitse sekä kasvotusten. "Onneelle" sanoisin, että kaupungin kotihoito lienee helpoin paikka lähteä uudestaan hoitoalalle kotona olon jälkeen. Perusjuttujahan siellä, lääkkeiden jakoa, kahveen keittoa, pesuja, haavan hoitoa... Rohkeasti vaan, opitut asiat palaavat varmasti mieleen! Sitä paitsi, kysyvä ei tieltä eksy! ;D Semppiä.[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 30.07.07 - klo:22:34


Hups,  :ooli tarkoitus edellisessä viestissä kirjoittaa "onneen" tilalle "Koivu"
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...
  • 2 vuotta myöhemmin...

Hei kollegat!

Olen uusi jäsen täällä, kun kuulin vasta nyt tästä foorumista (hienoa, että tällainen on olemassa!).

Kysyisinkin seuraavaa asiaa: olen turkulainen ja olin Hoivapalvelu Metsätähden haastattelussa viime viikolla. He laajentavat tänne ja lupaavat, että voin itse valita työaikani ja pitää vapaapäiväni ja lomani, koska haluan. Mutta toimiiko tämä oikeasti käytännössä? Toivoisin Helsingin metsätähtiläisiltä rehellisiä kommentteja asiaan, siitä olisi SUURTA APUA...uskallanko heittäytyä heidän palvelukseen ?

Kiitos jo etukäteen!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Olen ollut nyt Metsätähdellä n.puoli vuotta. Minulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa kyseisestä firmasta. Ovat aina ystävällisiä ja iloisia. Ja jos kieltäytyy keikoista, sieltä ei tule kuulustelua, että miksikö en ota. Vapaat saa tosiaan pitää miten itse haluaa, onhan keikkatyö vapaaehtoista. Keikat tulee tekstiviestillä tai sitten soittavat suoraan. Paikat ovat monipuolisia ja mielenkiintoisia, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla ja sen lähiympäristössä. Ja mukavaa vaihtelua, kun saa tehdä myös lastenhoitokeikkoja. Palkat tulee ajallaan ja ovat aina olleet oikein. Minäkin sanouduin irti suht varmasta työpaikasta eli teen tätä nykyä pelkkää keikkaa, ja töitä on riittänyt. Se vaatii vain pienen uskalluksen lähteä keikkailun pariin. Itse tein ennen päätöstä ihan plussat ja miinukset keikkailun ja vakituisen työn välillä. Ja varmaan arvaatkin kumpi voitti. Jaksan olla paljon parempi hoitaja nykyään ::) Ja potilailta/asiakkailta saa useasti kiitoksen, vaikka olenkin uusi. En olisi koskaan tutustunut niin paljon erilaisiin ja mukaviin ihmisiin, kuin nyt.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos, lähäri, vastauksestasi..näin arvelinkin, että on hyvä työnantaja...on kuitenkin aina hyvä saada tietoa toisiltakin...

Hyvää Ystävänpäivää Sinulle ja edelleen antoisia keikkailuja!!

t; kirsikankukka

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...