Jump to content
MAINOS

kuinkas käpälät kestää?


blauewunder

Recommended Posts

Sormenpät halkeilee kun ne on niin kuivat ja kipeethän ne on.

Kuulostaa siltä kuin kyseessä ei olisi pelkkä kuivuus vaan atooppinen oireilu (sormenpäissä just tyypillistä). Kortisonikuurilla voisi saada sormet ehjiksi - leikkaa vielä lateksihanskoista tupot sormenpäihin tehostamaan voiteen vaikutusta. Ellet sitten ole just lateksille allerginen :-P

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mä "taistelen" edelleen rystysten kohdalla sekä sormien välissä olevaa kuivuutta vastaan.

Paras tulos tuli, kun kuorin sokeri-öljyllä ja rasvasin.

Kummastuttaa vain ajankohta, tämä on mun talviongelma normisti, mutta miten ketussa se on edelleen, vaikka ei ole pakkasia eikä tuulta???

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

moikka!

mulla kuivuu kädet tosi paljon  töis, vaikka en missään leikkurissa olekaan. ihan vanhainkodissa. Voiko tosiaaan olla se liiallinen käsien pesu mikä kuivattaa..? Ite kun aina ajattelen ettei se pelkkä käsidesi riitä pitään tarpeeks puhtaana..

Ja kiitos kailkille vinkeistä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

moikka!

mulla kuivuu kädet tosi paljon  töis, vaikka en missään leikkurissa olekaan. ihan vanhainkodissa. Voiko tosiaaan olla se liiallinen käsien pesu mikä kuivattaa..? Ite kun aina ajattelen ettei se pelkkä käsidesi riitä pitään tarpeeks puhtaana..

Ja kiitos kailkille vinkeistä.

Kyllä. Sen takia uusissa suosituksien mukaan kädet pestään vaan kun ovat näkyvästi likaiset. Mikäli kädet tahmeat niin käsien huuhtelu haalealla vedellä tehoaa tohon melko hyvin. Muuten diluttelua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yhdyn edellisiin kirjoittajiin. Liiallinen saippualla läträäminen kuivattaa. Ite oon leikkurihommia painanu reippa 3,5 vuotta ja mitään onkelmaa ei oo ollu. Aamulla eka pesu saippualla ja sit steriliumia handut täyteen. Jos oon salis jossa on useampia leikkauksia (jopa 8 pvän aikana) niin en todellakaan saippua pesua harrasta leikkausten välillä vaan dilutusta käyttelen. Lounaan jälkeen pesen pelkästään kädet saippualla enkä käsivarsia (en syö kyynärpäät suussa ;) ). Jos sen sijaan on esim. kaks pitkää leikkausta (gastric bypass, lonkka/polviproteesit, pitkät vatsanalueen leikkaukset etc.) niin silloin pesen kunnolla myös saippualla, mutta silloin pesut rajoittuu kahteen kertaan per pvä.

Eli näkyvä lika ja pitkät leikkaukset (tupla hanskat ja leikkaustakki hiostuttaa kummasti) ni silloin saippuaa käyttelen. Niin ja vessas käynnit myös  ;D

Se joka viimeksi nauraa, se hitaimmin hiffaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei oo kyllä handujen ihon kanssa ollu ongelmia. sormien hermojen kanssa sitten senkin edestä mutta menee niin OT, että ehkä en vuodata sitä nyt täällä.

Rasvaa en käytä juurikaan, mitä nyt sattuu naaman rasvaamisesta käsiin jäämään. Huuhdetta menee aika paljon, saippuapesua kans vähän väliä, enemmän siitä syystä että toi pirun  LV:n käsihuuhde jättää semmosen kurjan "kalvon" käsiin. Dilutus oli huomattavasti parempaa, sääli että vaihtoivat.

"Just because I don't care doesn't mean I don't understand"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oletin ensimmäistä kertaa harjoitteluun mennessä että kädet tulee varmaan ihan kamalaan kuntoon kaikesta pirtuilusta, mutta toisin kävi. Tuntuu että se käsidesi teki mun käsistä kuivattamisen sijaan todella pehmeet paremmin kun mikään käsivoide :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oletin ensimmäistä kertaa harjoitteluun mennessä että kädet tulee varmaan ihan kamalaan kuntoon kaikesta pirtuilusta, mutta toisin kävi. Tuntuu että se käsidesi teki mun käsistä kuivattamisen sijaan todella pehmeet paremmin kun mikään käsivoide :)

Näin se on minullakin. Käsidesi suorastaan hoitaa räpylöitä. Sitten lomilla ja pitemmillä vapailla kotosalla kädet kuivuu. Pitäiskohän ostaa kotiin desipullo ihan vaan ihonhoidollisista syistä  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei munkaan tarvi käsiä rasvailla vaikka käsidesiä menee työpäivässä PALJON.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Mä hankaan aina välistä kädet muulla, kuin käsidesillä (eli sama puhdistava elementti, mutta ei sitä glyserolia seassa). Eikä kädet kuivu.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tarkotatko bs ihan dilutusta?

Mä oon käsittäny että käsidesissä just sitä varten on se glyseroli että ei kuivuisi iho. Vinkkejä kaivataan täällä meinaan. Toki käsirasvat auttaa mutta mua häirittee niin paljon se tahmaisuus rasvaamisen jälkeen etten viittis niitä käyttää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Syksy ja talvi lähenee ja kädet kuivuu. Itellä on atooppinen iho, mikä reagoi kuivumiseen aika rajustikin välillä. Käsidesi suosikki on LV, pahinta on ehkä se Erisan, kuivattaa niin maan pirusti ja kirvelee kovasti, kun ihorikkoisiin käsiin sitä joutuu! Rasvoina käytän Ceralania ja (keski?)vahvaa kortisonia...kortisonin käyttö tietysti ohentaa käsien ihoa ja sitä kautta ollaankin huonon ihon kierteeessä. Mutta toistaiseksi on vielä selvitty kohtalaisesti. Suosittelen ihotautilääkärillä käyntiä, jos ei kotikonstit ja käsikauppalääkkeet tehoa.

Jos on onneton, on ainakin toivoa paremmasta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tarkotatko bs ihan dilutusta?

Mä oon käsittäny että käsidesissä just sitä varten on se glyseroli että ei kuivuisi iho. Vinkkejä kaivataan täällä meinaan. Toki käsirasvat auttaa mutta mua häirittee niin paljon se tahmaisuus rasvaamisen jälkeen etten viittis niitä käyttää.

Ihan klorhexolia, easydesiä, A12T:tä jne. Mulla ei kädet kuivu (ei oo ainakaan tahän mennessä) mitenkään helposti.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oletin ensimmäistä kertaa harjoitteluun mennessä että kädet tulee varmaan ihan kamalaan kuntoon kaikesta pirtuilusta, mutta toisin kävi. Tuntuu että se käsidesi teki mun käsistä kuivattamisen sijaan todella pehmeet paremmin kun mikään käsivoide :(

Sama! Huomaan varsinkin talvisaikaan jos ei heitä keikkaa tai muuten ole harjoittelua tms. eikä siis tule lutrattua käsihuuhteiden kanssa niin kädet kuivaa ja hilseilee varsinkin sormien välistä. Ei ole kyllä ollut koskaan tarvetta rasvailla käsivoiteilla töissä- lucky me  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...