Jump to content
MAINOS

Työpaikkahakemuksen tekeminen


Rokkihippipunkkari

Recommended Posts

Lyhyt, ytimekäs hakemus, josta selviää mitä tointa haet, kuka olet, mikä on koulutuksesi ja jotain työkokemuksesta (esim. viimeiset 3,5v. työskennellyt kyseisellä osastolla). Tarkemmat tiedot (suoritetut kurssit jne.) sitten CV:hen.

Muista, että esim. terveyskeskuksissa hakemuksesi menee ylihoitajalle, joka haastattelee, mutta lopullisen päätöksen tekee yleensä terveyskeskuskuntayhtymän (mikä sanahirviö) hallitus. Ne ihmiset eivät sinua tunne.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Pyydän kohteliaimmin tulla kuulluksi täyttäessänne tointa.  :) Vanhahtavuus kunniaan...

Mä laitoin vaan et "Pyydän tulla huomioiduksi kun valitsette..." Läpi meni! Tosin hakijoita tais olla aika vähän  ::)

Nykysellään ei vissiin enää kauheen tollee vanhahtavasti oo tapana pyydellä...Tai niin on mulle kerrottu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työvoimatoimiston täti neuvoi että enää nykypäivänä ei tarvitse työnhakijan nöyristellä. Että hakemukseen riittää ihan vaan että : Haen avoinna olevaa sairaanhoitajan tointa. Ja tietysti sitten se oma historia lisäksi.

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pyydän kohteliaimmin tulla kuulluksi täyttäessänne tointa.  :) Vanhahtavuus kunniaan...

Mä laitoin vaan et "Pyydän tulla huomioiduksi kun valitsette..." Läpi meni! Tosin hakijoita tais olla aika vähän  ::)

Nykysellään ei vissiin enää kauheen tollee vanhahtavasti oo tapana pyydellä...Tai niin on mulle kerrottu.

Mul on ollu kaikis hakemuksissa: Toivon että otatte hakemukseni huomioon valitessanne plaa.plaa.plaa.. ja kunnioittavasti x.x. on tepsinyt ainakin haastatteluun asti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pyydän kohteliaimmin tulla kuulluksi täyttäessänne tointa.  >:D Vanhahtavuus kunniaan...

Mä laitoin vaan et "Pyydän tulla huomioiduksi kun valitsette..." Läpi meni! Tosin hakijoita tais olla aika vähän  :nauraa:

Nykysellään ei vissiin enää kauheen tollee vanhahtavasti oo tapana pyydellä...Tai niin on mulle kerrottu.

Läpi meni mullakin  ;)

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Edellisiin viesteihin viitaten.. Voi olla että terveysalalla miehet pääsee helpommalla.

Toinen juttu on, että monilla aloilla (joilla työvoimatilanne erilainen), on hakuprosessit karanneet jo käsistä.

Itselläni on terveysalan tutkinto, mutta harkitsen myös muita aloja. Olin just haastattelussa, jossa oli 1) konsulttifirman haastattelu, 2) testit eli motivaatiotesti, ÄÖ-testi, kielitaito, työasennetesti, luovuustesti, 3) psykologin haastattelu, 4) finaalihaastattelu työpaikan edustajan kanssa. Ei ollu mikään raketti-insinöörin työ, mutta kuvaa mihin homma on menossa... Useampi vuosi sitten tein vastaavia hommia ja sillon tehtiin pomon kanssa työsopimus hotellin aulassa.

Voisi kuvitella, että pikkupaikkakunnilla Suomessakin voi terveysalan hakemusten yksityiskohdilla olla painoarvoa (esim. jos jollain hoitotieteen appro tehtynä).

:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

JEEEEE! Pakko tuulettaa, sain sen paikan. Olin tosin ainoa hakija...

Onnea vakituisesta toimesta.*ojentaa kukkasen*

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Millaisia hakemuksia olette tehneet, kun olette hakeneet jotain sisäisessä haussa olevaa paikkaa, tai ihan julkisestikin haussa olevaa, jos olette olleet jo samassa paikkaa töissä esim. sijaisena? Mulle on joku joskus opettanut, että AINA pitää tehdä sellainen  hakemus, kuin olisi ihan tuntematon kyseisessä paikassa. Tuntuisi kyllä  ihan älyttömältä alkaa selittämään ummet ja lammet, ja kopioida taas kaikki vanhat opisto- ja työtodistukset. Tääkin kun on aika pieni organisaatio, ja olen sijaistanut täällä nyt jo yli 3 ja puoli vuotta putkeen samassa työpisteessä.  

Ilmoitatko minullekin, jos saat superhyviä vinkkejä!

KIITOS!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...