Jump to content
MAINOS

Työpaikkahakemuksen tekeminen


Rokkihippipunkkari

Recommended Posts

Millaisia hakemuksia olette tehneet, kun olette hakeneet jotain sisäisessä haussa olevaa paikkaa, tai ihan julkisestikin haussa olevaa, jos olette olleet jo samassa paikkaa töissä esim. sijaisena? Mulle on joku joskus opettanut, että AINA pitää tehdä sellainen hakemus, kuin olisi ihan tuntematon kyseisessä paikassa. Tuntuisi kyllä ihan älyttömältä alkaa selittämään ummet ja lammet, ja kopioida taas kaikki vanhat opisto- ja työtodistukset. Tääkin kun on aika pieni organisaatio, ja olen sijaistanut täällä nyt jo yli 3 ja puoli vuotta putkeen samassa työpisteessä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ei tuohon hakemukseen tarvita kuin oma nimi, työnantajan nimi, ilmoitus siitä mistä toimesta on kiinnostunut, liitteet ja pvm + allekirjoitus.Näin minä tekisin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei tuohon hakemukseen tarvita kuin oma nimi, työnantajan nimi, ilmoitus siitä mistä toimesta on kiinnostunut, liitteet ja pvm + allekirjoitus.Näin minä tekisin.
Itse asiassa mun käsityksen mukaan työnantajat arvostavat huolella tehtyjä hakemuksia, vaikka olisikin jo talossa töissä toimea hakiessaan. Itse aikoinaan sain erittäin positiivista palautetta hyvästä hakemuksesta, kun hain toimea sijaisena jo työskentelevänä. Silloin yh nimenomaan sanoi, että ei hänen silmissään tee vaikutusta jos laittaa hakemuksen jossa vain ilmoittaa olevansa kiinnostunut toimesta.Eli mun vinkki olis, että kyllä siihen hakemukseen kannattaa satsata, ei se niin kauhean suuri vaiva ole.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itte just pistin huolellisen hakemuksen menemään missä kerroin mm. aikaisemmasta työhistoriasta, nykyisestä työstäni ja myös itsestäni jotain kerroin. Ei ne mua sillä toisella osastolla tunne vaikka samassa talossa ollaankin.

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omassa työhakemuksessani jolla vakitoimen sain, oli tasan kolme riviä pakollisten tietojen lisäksi. Ja sillä tärppäsi. :)

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omassa työhakemuksessani jolla vakitoimen sain, oli tasan kolme riviä pakollisten tietojen lisäksi. Ja sillä tärppäsi. :)
Kuten myös, paitsi ei ehkä ihan kolmea. Ja näin kuulemma usealla muullakin. En nyt ymmärrä tätä logiikkaa että miksi työhakemus pitäisi olla jotenkin überlavea jos työnantaja jo sinut tuntee.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli mun vinkki olis, että kyllä siihen hakemukseen kannattaa satsata, ei se niin kauhean suuri vaiva ole.
Mä oon samaa mieltä. Sanoo miespuoliset mitä sanoo tästä aiheesta... Ne tietty saa työpaikkansa jo sukupuolensakin takia... :) (Mut voihan siihen tietty kirjoittaa vaikka vasemmalla kädellä "UROS" jos haluaa. :) Mut kyllä se nyt vähän kertoo susta jotain. )

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli mun vinkki olis, että kyllä siihen hakemukseen kannattaa satsata, ei se niin kauhean suuri vaiva ole.
Mä oon samaa mieltä. Sanoo miespuoliset mitä sanoo tästä aiheesta... Ne tietty saa työpaikkansa jo sukupuolensakin takia... :) (Mut voihan siihen tietty kirjoittaa vaikka vasemmalla kädellä "UROS" jos haluaa. :) Mut kyllä se nyt vähän kertoo susta jotain. )
Niin no korjataan vielä sen verran että lyhyt hakemus voi olla tehty huolella. Muistattehan miten lyhennetään puhelin? Muistattehan miten erotetaan suuntanumero loppuosasta? Muistattehan kuinka monta välilyöntiä tulee postinumeron ja toimipaikan väliin? Mihin kohtaan tulee päiväys? Miten kirje lopetetaan? Onko foto kiva valokuva?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehkä siellä Suomi-neidon alapäässä virkoihin hakijoita on hiukan vähemmän. Ei täälläpäin jaella vakipaikkoja muutaman rivin hakemuksilla kun samaa paikkaa saattaa hakea yli 50 ihmistä. Kyllä sitä vähän kannattaa vaivaa nähdä. :)

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taisin kirjoittaa työhakemukseen suunnilleen näin; "Olen kiinnostunut vapautumassa olevasta sairaanhoitajan toimesta. Suosituksia voitte kysyä osastolta." alle muistaakseni kirjoitin muutamien hoitajien nimet "suosittelijoiksi". Ja täälä sitä sitten on oltu, toimessa.Ee ollut turhan pramiaa. Ai niin, toki nimeni pistin loppuun :)

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli mun vinkki olis, että kyllä siihen hakemukseen kannattaa satsata, ei se niin kauhean suuri vaiva ole.
Mä oon samaa mieltä. Sanoo miespuoliset mitä sanoo tästä aiheesta... Ne tietty saa työpaikkansa jo sukupuolensakin takia... :)
Ei sukupuolen vaan hyväluonteisuuden ja komian ulkonäön pohjalta... :nauraa:Joo, mä myönnän jääviyteni tähän keskusteluun kun en ole koskaan joutunut virkaa hakemaan. Pomo sanoi aikanaan että jos haluat viran niin toimita t-todistus; piti sitä sen verran tehdä työpaikkansa eteen että pyysi päivystävältä lääkäriltä todistuksen...Tältä pohjalta on toisinaan vaikea ymmärtää ja hyväksyä näitä nykyisiä rituaaleja jotka liittyy virka/toimivalintoihin.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli mun vinkki olis, että kyllä siihen hakemukseen kannattaa satsata, ei se niin kauhean suuri vaiva ole.
Mä oon samaa mieltä. Sanoo miespuoliset mitä sanoo tästä aiheesta... Ne tietty saa työpaikkansa jo sukupuolensakin takia... :)
Ei sukupuolen vaan hyväluonteisuuden ja komian ulkonäön pohjalta... :)
miehet on vaan parempia työntekijöitä.

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli mun vinkki olis, että kyllä siihen hakemukseen kannattaa satsata, ei se niin kauhean suuri vaiva ole.
Mä oon samaa mieltä. Sanoo miespuoliset mitä sanoo tästä aiheesta... Ne tietty saa työpaikkansa jo sukupuolensakin takia... ;D
Ei sukupuolen vaan hyväluonteisuuden ja komian ulkonäön pohjalta... :-X
miehet on vaan parempia työntekijöitä.
Eli sun mielestä olisi mukavaa työskennellä vain ja ainoastaan miesten kanssa.Jokainenhan haluaa niitä parhaita työntekijöitä kaverikseen eikös totta? *wirnistelee*

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli mun vinkki olis, että kyllä siihen hakemukseen kannattaa satsata, ei se niin kauhean suuri vaiva ole.
Mä oon samaa mieltä. Sanoo miespuoliset mitä sanoo tästä aiheesta... Ne tietty saa työpaikkansa jo sukupuolensakin takia... :-X
Ei sukupuolen vaan hyväluonteisuuden ja komian ulkonäön pohjalta... :nauraa:
miehet on vaan parempia työntekijöitä.
Eli sun mielestä olisi mukavaa työskennellä vain ja ainoastaan miesten kanssa.
enhän mä noin sanonut, kunhan hieman provoilin....;D

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, tarkennukseksi, mä haen samalta osastolta vakituista paikkaa, jossa olen jo 3½ vuotta ollut yhtämittaisesti "sijaisena". Siinä mielessä tuntuu aika älyttömältä alkaa selittää mennyttä työhistoriaa yms, kun ne pomon tiedossa kuitenkin jo on. Tosin, ei hän tietenkään päätöstä yksin tee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, tarkennukseksi, mä haen samalta osastolta vakituista paikkaa, jossa olen jo 3½ vuotta ollut yhtämittaisesti "sijaisena". Siinä mielessä tuntuu aika älyttömältä alkaa selittää mennyttä työhistoriaa yms, kun ne pomon tiedossa kuitenkin jo on. Tosin, ei hän tietenkään päätöstä yksin tee.
Kuten jo sanoinkin niin itse en tuossa tilanteessa "alentuisi" satuilemaan pitkiä selostuksi tutuille ihmisille, eli jos valitsijat arvostavat enemmän työhakemusta ja sanamuotoja kuin tutuksi tulleen hoitajan ammattitaitoa saisi kyseinen työpaikka minun puolesta jäädä saamatta. Tietysti jos paikka on pakko saada ja pomot rakastavat yli kaiken nuoleskelua niin voihan sitä kerran elämässään nöyrtyä...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, täällä pohjoisemmassa suomessa sijaitsevassa sairaalassa hakemukset osoitetaan toimintayksikköjohtajalle eli ylilääkärille. Aika vähän sen kanssa tulee osastolla töitä tehtyä. Mutta kai siinä haastatteluraadissa sitten muitakin istuu. :-

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, täällä pohjoisemmassa suomessa sijaitsevassa sairaalassa hakemukset osoitetaan toimintayksikköjohtajalle eli ylilääkärille. Aika vähän sen kanssa tulee osastolla töitä tehtyä. Mutta kai siinä haastatteluraadissa sitten muitakin istuu. :-
Niin no, ei täälläpäin mitään haastatteluja edes ole.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, täällä pohjoisemmassa suomessa sijaitsevassa sairaalassa hakemukset osoitetaan toimintayksikköjohtajalle eli ylilääkärille. Aika vähän sen kanssa tulee osastolla töitä tehtyä. Mutta kai siinä haastatteluraadissa sitten muitakin istuu. :-
Niin no, ei täälläpäin mitään haastatteluja edes ole.
Ehkä kuitenkin jossakin on... Ainakin pari kaveria on väittänyt käyneensä haastatteluissa ennen kuin ovat aloittaneet työt Helsingissä..
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, täällä pohjoisemmassa suomessa sijaitsevassa sairaalassa hakemukset osoitetaan toimintayksikköjohtajalle eli ylilääkärille. Aika vähän sen kanssa tulee osastolla töitä tehtyä. Mutta kai siinä haastatteluraadissa sitten muitakin istuu. :-
Niin no, ei täälläpäin mitään haastatteluja edes ole.
Ehkä kuitenkin jossakin on... Ainakin pari kaveria on väittänyt käyneensä haastatteluissa ennen kuin ovat aloittaneet työt Helsingissä..
Nulla regula sine exceptione.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Nyt se sitten on se H-hetki sen hakemuksen tekemisen kanssa. Ajattelin tyytyä melko pienimuotoiseen kuitenkin, mutta  mites se on noiden krumeluurien kanssa, kuten "pyydän saada tulla huomioiduksi" jne. Omasta mielestäni kuulostaa melko vanhahtavalta... Kyl tää on kauheeta, kun en oo moneen moneen  vuoteen mitään hakemuksia tehnyt, enkä kertaakaan sisäisessä haussa.  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä just tein, ja kyl se haastattelun poiki ainakin.  ;D Ja klumeluuriksi tuli : Pyydän kohteliaimmin tulla kuulluksi täyttäessänne tointa.  ::) Vanhahtavuus kunniaan...

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaveri haki tointa johon oli parikymmentä halukasta. Teki hakemuksesta täysin omannäköisensä, värilliselle paperille, "väärällä fontilla" eli ei tietoakaan muotokielestä tai etiketeistä - varsinainen CV:n irvikuva.

Pääsi haastatteluun ja sai paikan..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...