Jump to content
MAINOS

Tehy ja TUPO


OldOne

Recommended Posts

Just, just, mutta mistä löytyvät ne aktiivit jotka lyövät järjestön kasaan? Ainaisesta mutisemisestani huolimatta en usko ainakaan minusta siihen olevan. Ajatusta kannatan kumminkin kybällä.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Löytyisiköhän potentiaalia jo olemassa olevista järjestöistä? Kuten leikkaus- ja anestesiapuolella ovat nämä leikkausosaston- (FORNA) ja anestesiasairaanhoitajien liitot (SASH Ry). On kai muitakin vastaavia? Utopinen ajatus, mutta jos nämä pienjärjestöt yhdistyisivät, niin saataisiko siitä meille uusi liitto?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tietysti voisi kuvitella tuollaista erityisliittoa.Voisi olla ihan toimivakin ratkaisu.Vaarana tietysti on,etta tallainen pienemman porukan oma liitto ajaisi vain oman erityisosastonsa etuja.Taas toisaalta:pitaako kaikilla hoitsuilla olla sama palkka?Itse olen vahvasti sita mielta,etta erityisosastoilla tuleekin olla parempi palkka kuin muualla.Nain homma menee muaalla maailmalla.Kerjataan verta nenasta ;D mutta mielipiteita 8) :)

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Määrittele sana "erityisosasto"

Mielestäni palkkaus ei saa olla mihinkään osastoon tai toimipisteeseen sidottu, vaan toimenkuva, työn monialaisuus/puolisuus, työntekijän ammattitaito sekä kyky ottaa vastuuta pitäisi arvoida puolueettoman instanssin toimesta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No itseasiassa tata ajoin takaa.Eli erityisosaamista.Palkkausta hieman rauhanturvaamisen malliin,eli vaativuusluokkia.Anestesia/leikkuri,teho,psyk yms. ovat perinteisia tallaisia osastoja,joissa vaaditaan erityisosaamista.

Edelleenkin olen henkilokohtaisen palkan kannalla.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jokaisen hoitajan mielestä juuri hänen työnsä vaatii sellaista erityisosaamista, jonka perusteella suurimmat palkankorotukset kuuluisivat juuri hänelle.

Sen vuoksi olisikin tuo työn arviointi tehtäväkin ulkopuolisen, täysin puolueettoman arvioijan toimesta. Ja henkilökohtaiset palkanlisät pitäisivät olla mielestäni enintään 10 - 15 prosenttia, muuten ne toimisivat "lannistuslisinä"

Lopullisena tavoitteena tulisi kuitenkin olla koko hoitoalan peruspalkkojen nostaminen reilusti ylöspäin. Hyvä lähiajan tavoite voisi olla että kouluasteen tutkinnon suorittaneiden peruspalkka nostettaisiin esim. hätäkeskuspäivystäjän palkan tasolle, eli korotusta peruspalkkaan tulisi n. 30%

Esimerkiksi sairaankuljettajan ja hätäkeskuspäivystäjän ammatithan ovat hyvin verrattavissa koulutusajan, työn rasittavuuden ja vastuun mukaan. Mutta eipä tietenkään palkan, ainakaan julkisella puolella.

Opistoasteisille tietysti palkkaluokan - parin verran enemmän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jokaisen hoitajan mielestä juuri hänen työnsä vaatii sellaista erityisosaamista, jonka perusteella suurimmat palkankorotukset kuuluisivat juuri hänelle.

Aiwan oikein.Ehka taalta ulkomailta voisi lahettaa mallia,jo tallaisesta arvioista.Norjassa ainakin juuri naiden erityisosastojen hoitsut tienaa noin 25-30% enemman kuin muualla.Edellytys siihen tietysti on,että riittaa nayttoa ammattitaidosta.Tietenkaan sairaalan ei tarvitse maksaa tyhjasta.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hoitopoika

No itseasiassa tata ajoin takaa.Eli erityisosaamista.Palkkausta hieman rauhanturvaamisen malliin,eli vaativuusluokkia.Anestesia/leikkuri,teho,psyk yms. ovat perinteisia tallaisia osastoja,joissa vaaditaan erityisosaamista.

Edelleenkin olen henkilokohtaisen palkan kannalla.

8) :) ;D.

Olen itse samaa mieltä, erityisosaamisesta lisää liksaa. Mutta onko tämä se tekijä joka saa ne vanhankaartin hoitajat takajaloille jotka eivät enää halua/tahdo muutoksia omaan rutiiniinsa (onko heitä?).

Sillä itse olen törmännyt siihen, että jos jotain on tehty 100v tällä osastolla niin nyt ei enää mitään muutoksia sovi tehdä, koska olen jo vanha ja väsynyt ja pääsen eläkkeelle kohta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras
Tämä aihe on lukittu.
×
×
  • Luo uusi...