Jump to content
MAINOS

neuvoja ummetuksen hoitoon?


Vieras: pixeli

Recommended Posts

Sinde taisi tarkoittaa, että Movicol-jauheesta käytetään vain puolet. Siis yleinen käytäntö esim. kopassa, jossa asiakkaat määrää, kuinkas häärää. Eli jos pienemmällä annoksella toimii, laitetaankin vain ½ pussia lasiin ja toinen puolikas sitten seuraavana päivänä. Tuskin se pulveri siellä pussissa on vaihtanut olomuotoaan, jos ei pääse kostumaan.

No niin, juuri tätä mä hain. Asia tuli harvinaisen selväksi, joten kiitos siitä! ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kuntayhtymässä, jossa olen työskennellyt ja taidan taas työskennellä, on kerran viikossa pajalan puuroa tai jotain toista vastaavaa, jossa on joku ero - en muista mikä.. No, joka tapauksessa, ensimmäisen kerran kun tarjoilin pajalaa, voin itse pahoin. Sehän näyttää ihan ripulilta! Eli tarkoitus on että kun se menee suusta sisään niin tulee saman näköisenä uloskin! heh. (vitsi)

Kyllä minuakin joskus ihmetyttää tämä laksatiivien ahkera käyttö. Mutta minkäs teet jos esim. movicolia ei talossa käytetä?! Tai kun on aina käytetty sitä duphalac-laxoberon-toilax-koktailia niin arvatkaapa tuleeko kuulluksi jos alkaa ehdotella käytön järkeistämistä..? Oletteko kokeilleet jonkinlaisia keskustelun avauksia aiheesta, joista olisi ollut myös seurausta ja mieluummin positiivista? Vinkkejä vastaanotetaan!

Soita movicol-edustajalle. Pyydä työpaikallesi esittelyä. Ihme etteivät ole jo käyneet, yleensä kaikenmaailman esittelyjä on harvasen viikko ja tulevat ihan oma-aloitteisesti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Soita movicol-edustajalle. Pyydä työpaikallesi esittelyä. Ihme etteivät ole jo käyneet, yleensä kaikenmaailman esittelyjä on harvasen viikko ja tulevat ihan oma-aloitteisesti.

Meille asti ei esittelijät pääse, tuntuu et lääkäreitten jälkeen ei meille paljoo noita esittelyjä heru.. Nooh toisaalta kyl meille niitä kynii tulee sit lääkärin toimittamana  ;D Ei sillä välii mitä se kävi tuotteistaan sanomassa ja mitä lahjuksii se toi, me saadaan kuitenkin kynii!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Soita movicol-edustajalle. Pyydä työpaikallesi esittelyä. Ihme etteivät ole jo käyneet, yleensä kaikenmaailman esittelyjä on harvasen viikko ja tulevat ihan oma-aloitteisesti.

Emmiekehtoo ku oon vaan sijainen enkä tiijjä mistään mittään ku oon vaan töissä siellä..  ;)

Tosiasiassa oon käsittänyt, että Movicolia on aikaisemmin käytettykin, mutta sen hintaryhmän takia on siirrytty näihin muihin vastaaviin edullsempiin tuotteisiin. Movicol kyllä tunnetaan ja sitä avohoidon asiakkaillekin suositellaan, mutta osastolla käytössä vaan duphalac - jauhe ja colonsoft - jauhe. Jotenkin kuitenkaan en ole oikein vakuuttunut kyseisten pulvereiden tehosta..  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä ainakin tarvittaessa on käytetty (siis ex-työpaikka) movicolia 8 pussia kuuteen tuntiin ja aina on vatsa toiminut ;)  Laxoberonia enä tosi harvoin ja mikrolaxia ei ollenkaan ja hyvin pärjäsi ;) 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Tuttuni oli laksojen sekakäyttäjä. Syöpäkipulääkettä on paljon ja suoli ummessa.

Hän käytti Levolacia (-->ilmavaivoja), Movicolia, Agiocuria, Laxoberon tippoja sekä Metalax tabletteja .

Työpaikallani kävi Laxoberon esittelijä. Hän oli kovin vakuuttava ja tietävä ihminen.

Laxoberonia ei saisi käyttää jatkuvasti joka päivä, vaan ainakin kerran viikosa pitäisi pitää taukopäivä ja jatkossa voisi pitää kaksikin päivää taukoa viikossa (tai esim joka 2.päivä). Eikä mitään muuta laksaa rinnalla.

Kerroin tämän tutulleni. Hän tyrmäsi ajatuksen heti. Ummetus oli kuitenkin kova ja hän päätyi kokeilemaan pelkkää Laxoberonia.

Tulos oli hämmästyttävä. Tippamäärää sai laskea ja taukopäiviä on 1-2 viikossa. Eikä muita lainkaan. Säästö melkoinen .

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Movicolia vähän halvempi, täysin vastaava tuote on Colonsoft. Colonsoftissa on vielä se hyvä puoli, että valmis liuos säilyy 24 tuntia, kun Movicolilla aika on huomattavasti lyhyempi (olikohan max 12h). Mikäli vanhus nauttii riittävästi nesteitä voi suolen massaa lisätä esim.Vi-siblin valmisteella, jonka voi sekoittaa vaikka puuroon. Valmisteen kanssa kannattaa kuitenkin olla varovainen, ettei jämähdä suoleen, mutta toimii tosi hyvin niille jotka juovat riittävästi, eikä aiheuta suolen toiminnan heikkenemistä kuten esim. laxot tekevät (vaikka tuote-esittelijät muuta väittävät!).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

colonsoft tai movicol säännöllisesti auttaa ihan varmasti . mutta vain säännöllisesti. Laxoberonia ei geriatrian asiantuntijat suosittele liian rajua. luumu tietysti ja pajalanpuuro on erittäin tehokas . meillä dem . ryhmäkodissa kerran viikossa . riittävä nesteensaanti erittäin tärkeä vatsatoiminnann kannalta myös jos kävelevä niin säännöllinen kävely tai mikä tahansa liikunta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tätä ketjua mielenkiinnolla luin, koska vatsantoimitus on aika keskeinen osa työpaikkani aamutöitä. Meillä käytössä laxo, movicol, duphalac, visiblin sekä tietenkin luumut + puolukat, niin kauan, kun niitä pakkasessa riittää. (puolukat ovat erittäin hyvä mahanpehmittäjä) Kuitenkin toilaxeja joudutaan antamaan monelle asukkaalle, joskus jopa klyx tai viimeisenä vaihtoehtona vesiperä.

Meillä mahanpehmikkeet ovat kyllä sovittu jokaiselle asukkaalle, mutta käytännössä jokainen antaa oman näkemyksensä ja mieltymyksensä mukaan niitä. Tuo oli hyvä tieto, että laxo laiskistuttaa suolta ja että pitäisi pitää välipäiviä. Mitenkähän tämän saisi vietyä "vanhoille ja kaikkitietäville"?

Ja mitens tuo sekakäyttö? Meillä monella käytössä esim. movicol + duphalac + laxoberon? Joku jo sanoikin, että laxo ja movicol/dubhalac "kumoavat" toisensa, mutta olisiko parempi käyttää vain yhtä tuotetta kerrallaan? Vaikka vain pelkkää movicolia tai pelkkää duphalacia? Vaikka sitten suuremmalla annoksella?

Ja mikä sitten on ummetusta? Tästä olen käynyt vanhojen kanssa vääntöä mnet kerrat. Kun jotkut on sitä miletä että suolen täytyisi toimia joka päivä, vähintään joka toinen päivä tai muuten se on ummetusta. Itse olen taas sitä mieltä että se on yksilöllistä, toisella toimii joka päivä ja toisella pari kertaa viikossa, eikä se silti ole vielä ummetusta. Miettinyt vaan, että annetaanko noita toilaxeja meillä turhan päiten vaan sen takia että kaikki saatais ulostamaan jonain tiettynä päivänä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Kuidut, vesi ja vesi, sitten vielä vesi ja liikunta. Liotetut luumut+viikunat

Mutta. Kuitujen ja nesteen lisääminen ei käy pitkään kestäneeen ummetuksen ensiavuksi. Suolisto pitää saada ensin tyhjäksi ja sitten on varottava ettei ongelma uusiudu. Liinus-pellavanrakeet esim. puuroon sekoitettuna on myös hyvä, kuulemma.

Lääkkeet tässä ketjussa olikin jo lueteltuna moneen kertaan.

Pajalanpuuro on hyvä. Sitä oon itsekin syönyt synnärillä synnytyksen jälkeisen ummetuksen hoitoon.  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Colonsoft on hyvä. Ensin suoli auki tuolla valmistajan ohjeella ja sitten titraus sopivaksi annokseksi. Luumunektariin sekoitettuna ei maistu niin pahalle kun esim. pelkkä vesi. Mehukeitot ovat myös hyviä mutta kannattaa muistaa, että siinä oleva perunajauhon tärkkelys voi myös kovettaa vatsaa.Oletteko muuten koskaan maistaneet miltä Movicol tai Colonsoft maistuu?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ite oon juonu Movicolia... täytyy sanoa että siinä on sellainen häivähdys sitruunan makua mutta kyllä se teki terveelläkin ihmisellä tiukkaa se lasillinen sitä juoda, ei mikään erityinen makunautinto...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...