Jump to content
MAINOS

Domus nostra


Möttönen

Recommended Posts

Nyt on pakko kommentoida - oli niin karmeaa luettavaa ! Me itsestämme huolehtimaan kykenevät emme ole hädässä mutta kuvausten perusteella PAIKAN POTILAAT ovat!

Hoitajan tai kenen hyvänsä ihmisen velvollisuus on tehdä kiireesti ilmianto tuollaisesta

ihmisrääkkäyksestä!

Eikö omaiset kommentoineet mitään huh.gif Eikö voinut neuvoa omaisia tekemään ilmoitusta kaltoinkohtelusta jos hoitajat itse ei koe pystyvänsä??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 79
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Valitusta vaan eteenpäin.. harmittaa asukkaiden puolesta tuollainen kohtelu.  angry.png

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Valitusta vaan eteenpäin.. harmittaa asukkaiden puolesta tuollainen kohtelu.  angry.png

Jep, samoin muut vastaavanlaiset paikat... Eikös oikea paikka ilmoitukselle ole lääninhallitus? Sehän se luvatkin antaa hoitosysteemin pyörittämiselle...tai jos tiedossa jotain selvästi rikottua, niin poliisi?

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä sieltä asukki/asukkeja on lähtenyt pois omaisten toimesta kun ovat tiedostaneet toiminnan. Henkilökunnan vaikeata mennä omaisille kertomaan totuutta hoidon laadusta. Ja 80% epäkohdistahan voidaan peittää, ne eivät omaisille näy ulospäin. Hyvin harvalla aktiivisia omaisia tai nekin kenellä omaisia käyvät ehkä harvakseltaan. Yleisesti kun ajattelee moni tyytyy siihen, että joku paikka. Rahahan ei takaa millään lailla hyvää ja laadukasta hoitoa. Henkilökunnan vaikea puuttua hoitoon kun säännöt ylhäältä sanelee toiminnan. Oma käytös, asenne ja empaattinen suhtautuminenn onneksi ei maksa mitään. Mitä tulee ilmoituksiin ja tarkastuksiin, aiemmin tuli jo esille et ennalta ilmoitettuja ja epäkohtia, LAIMINLYÖNTEJÄ vaikeata näyttää toteen. Ne näkyvät arjessa, ja KUN ASIOITA EI KIRJATA NIITÄ EI OLE...Mielenterveysongelmaisten ja dementikkojen palautettahan ei "tarvitse"ottaa todesta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Henkilökunnan vaikeata mennä omaisille kertomaan totuutta hoidon laadusta.

Eikä ole, samalla kun jättää irtisanoutumisilmoituksen.

Helkkari sentään, duuniahan aina löytyy.

Muokkaus:Lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun moni entinen työntekijä tälläkin palstalla allekirjoittaa epäkohdat, kukaan ei voi varmasti niitä kyseenalaistaa, en tosin näin epäillyt asian olevankaan. Eipä noita positiivisia kukaan ole tuonut esille, kun niitä ei löydy..Aiempaan viestiin vastaan ettei resurssit ja into riitä lähteä ajamaan asiaa. Ja kuten todettu, suurintaosaa väärinkäytöksistä ym ei voi todistaa erinäisista syistä-ikävä kyllä. Ja se työpaikka tuli todellakin vaihdettua!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä tuollaisesta jo kannattaa tehdä ilmoitus Lääninhallitukselle. Lääninhallitus on se taho, joka on velvoitettu valvomaan näiden yksityisten hoitokotien toimintaa. Kaikki yksityiset hoitokodit joutuvat tarkastuksen kohteeksi automaattisesti viiden vuoden välein, kun silloin Lääninhallitus päättää toimilupien uusimisesta. Vaikka tarkastajat käyvätkin pikaisesti paikanpäällä ja ilmoittavat etukäteen tulostaan, niin tosiasiassa tarkastus on huomattavasti laajempi. Esimerkiksi toimilupia uusittaessa Lääninhallituksella on oikeus tarkastaa mm. työntekijöiden koulutus, erilaisista työnantajan järjestämistä koulutuksista (ns. "työpaikkakoulutukset" on oltava työntekijäkohtaiset(?) todisteet, jne. Tarkempaa tietoa voin tänne noista Lääninhallituksen tarkastuksista ja lupamenettelyistä laittaa heti, kun itse olen käynyt Lääninhallituksen toimipisteessä niistä kuulemassa (ai mitenkä niin harkitsemassa omaa yritystä?).

Lisätietoja myös Etelä-Suomen Lääninhallituksesta: http://www.laaninhallitus.fi/lh/etela/sto/home.nsf.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuohon osoitteeseen voi kait kuka tahansa laittaa tämän sivuston linkin palaute- osioon. Ehkä sen voisi joku tämän sivuston ylläpitäjistä tehdähuh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehkä sen voisi joku tämän sivuston ylläpitäjistä tehdähuh.gif

Minulla ei ole käsissäni yhtään riviä faktatietoa k.o yhtiöstä, vain ja ainoastaan anonyymien nimimerkkien kertomuksia internetin keskustelupalstalla. Sen pohjalta on vaikea asiaa rakentaa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen myös kyseisen Firman entinen työntekijä. Tämä oli minun ensimmäinen kesätyöpaikkani, ja meinasi lähihoitaja opinnot loppua siihen. En muista koskaan itkeneeni niin paljon kuin jokaisen työpäivän jälkeen tein. Muistan vieläkin monta surkeaa kohtaloa sieltä jotka eivät saaneet ihmisarvoista hoitoa elämänsä viimeisillä vuosilla. Monet haukut sain pomoilta ihan typeristä asioista.  Sattui siellä minun aikaan myös sellainen juttu jonka takia paikka olisi saatu suljettua jos minulla olisi ollut voimia lähteä viemään asiaa eteen päin.Vaitiolo velvollisuuden takia en sitä voi tässä kertoa. Kesän päätyttyä ja töiden lopputtua kysesestä paikasta halusin vain kotia ja kauas helsingistä. Muistan Puurojen sekottelun vanhoista puuroista ja maitoa ei saanut antaa kuin ½lasia säästö syistä. Ja kun Mummot oli pihalla kuumassa auringon paisteessa sai antaa vain 1lasin mehua tai vettä. Juotin kyllä salaa mummoja kun kukaan ei nähnyt ihan jo nestehukan vuoksi. Joskus kun tuli aamuun oli porukka tokkurassa unilääkkeistä sellaisetkin joille ei oltu sitä määrätty.Lääkkeiden kanssa oli muutenkin epäselvyyttä paljon.Tässä vain muutama asia mitä Domus Nostrasta muistan. Nämä kaikki on sattunut monta vuotta sitten.Surullista lukea että se talo on edelleen pystyssä ja sama meiniki jatkuu edelleen.Ei muutakuin voimia jokaiselle joka on siellä ollut töissä ja on tällä hetkellä.[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 09.02.08 - klo:12:35


Niin ja vielä lääkkeiden määräämisestä.Ainakin minun aikaan pomo kirjoitti reseptit ja lääkäri kävi vain allekirjoittamassa ne.Tämän sain vahingossa tietää, koska uteliaisuuttani menin tutustumaan tähän lääkäriin ja kyselemään asioista ja näin nämä reseptit kun lääkärillä oli niin kiire allekirjottaa näitä ettei ehtinyt takkia riisua löi vain leimoja kellarissa.Minulle myöhemmin kerrottiin että pomo kuulemma tuntee hyvin lääkkeet kun on lääke esittelijä.Kerran kun lääkäri tuli allekirjottamaan reseptejä pyysin häntä katsomaan paria asukasta, mutta hänellä ei ollut aikaa eikä pyyntö tullut oikealta taholta, joten ei sitte käynyt katsomassa. Kerran tuli puhelu sairaalasta entisestä asukkaasta jotä en itse tuntenut, että kuka hänen lääkkeet on määrännyt koska niissä oli ollut hengen vaarallisia päälekkäisyyksiä.Soitaja esitteli itsensä lääkäriksi ja oli aika vihanen.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sattuipa silmään kyseisestä hoitokodista keskustelu ja ihan nousi karvat pystyyn.. Olen ollut oppisopimuksessa kyseisessä lafkassa vuosia sitten ja Luojalle kiitos se vaihe elämästäni on ohi. Nyt onneksi tiedän että on olemassa eettisesti oikein toimivia vanhusten hoitopaikkoja.. Kun aloitin Domuksessa oli se ensimmäinen kokemukseni hoitoalasta, jäädessäni ennen äitiyslomaa sairaslomalle olin aivan järkyttynyt. Alkuun kaikki meni loistavasti sain kehuja pomoilta siitä kun olen nopea oppimaan ja muutenkin hyvä työntekijä. No ei mennyt kauan niin meitä neljää oppisopimusopiskelijaa alettiin pitää työvoimana,( Aivan, 4 oppisopimusopiskelijaa pienessä hoitokodissa), ja oppisopimuslainenhan ei ole työvoimaa. No me opiskelijat olimme kuitenkin esim. joulunpyhät keskenämme töissä, kuka siis vastuussa...? Joulun jälkeen ilmoitin työnantajalleni olevani raskaana. Tästä alkoi minun henk.koht. helvettini siinä työpaikassa. Esim. eräs paikan asukas potkaisi minua mahaan ja soitin tästä työnantajalleni heti tapahtuman jälkeen, hän kuitenkin oli sitä mieltä että en taida soveltua alalle kun en kestä moista. Kuka nyt ei potkua omaa vauvaansa kohtaan kestäisi.. Ei siis edes kysymystä "kävikö pahasti?" tai "pitäisikö sinun käydä lääkärissä?" Ja samanlainen jatkui edeten aina siihen asti, että minua syytettiin erään asukkaan kuolemasta vaikka olin sairaslomalla tämän tapahtuessa. Lopulta jouduin jäämään sairauslomalle paikasta äitiyslomaani saakka, sillä henkinen väkivalta vain jatkui ja paheni. Asukkaiden kohtelussa yhdyn "puhakkriik" ja "maija" nimimerkkien kirjoittamiin asioihin. Tämä on valitettava tosiasia, että tällaisia paikkoja on toiminnassa. Onneksi meillä oli kuitenkin loistava työporukka ja olemme edelleenkin ystäviä kaiken jälkeen. Voimme vain huokaista että se on kohdaltamme ohi ja toivoa parasta asukkaille. Esim. lääninhallitus joka tarkastuksia tekee ilmoittaa AINA etukäteen tuostaa, joten vaikeaa saada lappua luukulle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näitä lueskellessa tulee jo paha olo, vaikka ei ole minkään muunlaista kokemusta koko lafkasta. Monet on miettiny ilmoitusten tekemistä tuosta puljusta. Nyt on hyvä aika tehdä mietinnöistä tekoja. Ei tuollainen voi oikeasti jatkua!!

Ilmoituksen tekeminen olisi varmasti aika hieno juttu siellä asuville. Ainakin mie luulisin.

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omistajan nimeä ei näköjään löydy Domuksen kotisivuilta..mutta siis yksityishenkilö. Nimeä en tietääkseni saa kertoa..(?)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heissan, mukava tunnistaa porukkaa nimimerkin takaa. Ihania, hyviä työkavereita olitte, siitä positiiviset muistot. Yhteyksissä olemme aina joskus säännöllisen epäsäännöllisesti. Ilman yhteenhiileen puhaltavaa työporukkaa ja asukkaita inhimillisesti kohtelevia työntekijöitä  talo olisi kaatunut todellakin. Onneksi pääsimme pois, asukkaat eivät voi valita aina paikkaansa..huokaus..Toivottavasti toiminta loppuu ja eiköhän se lopu kun asiat lähtevät rullaamaan...Toivon näin!Samoina vuosina siellä työskentelin kuin kirjoittaneet :nauraa:  Ja hei aika ei kultaa muistoja todellakaan

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 6 kuukautta myöhemmin...

Nojooh...onpa siinä paikka :D. Itsellä ei mitään kokemusta paikasta, kuulin ekan kerran vasta tätä topikkia lukiessa. Mutta kuulostaa kyllä pahalta ja huolestuttavalta, niin asukkaiden kuin hoitajienkin kannalta.

Toivottavasti ei omalle kohdalle koskaan tule tuollaisia työpaikkoja..ja uskon, että en taida tuohon paikkaan hakeutua töihin :P

Toivottavasti paikan toiminnasta saadaan selvyys..ja mahdollisesti oloja parannettua tai jopa paikka suljettua, jos se sitä vaatii.

"Peace is an illusion, you merely haven't yet seen what is trying to kill you."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Juu ei sitä paikkaa saa suljettua... sinne on ilmeisesti tehty aika monta tarkastusta lääninhallistuksesta...Tarkastuksissa ehkä vikaa kun eihän näin moni hoitaja voi olla väärässä...Kuulin että yksi tarkastus olisi tehty näiden kirjoittelujen vuoksi...Toivotaan et siellä on tapahtunut muutos, ja tänä päivänä siellä olisi asukkailla inhimillinen kohtelu ja hyvä olla... Toivossa on hyvä elää...

Toivin myös tiiviimpää seurantaa yksityisille hoitokodeille, ettei Domus Nostran kaltaisia paikkoja tulisi ja puutteisiin puututtaisiin ajoissa... Yksityiset hoitokodit on aina bisnestä ja niissä on kyse ensin rahasta ja sitten ihmisistä...Surullista...

Tiedän että on olemassa hyviäkin yksityisiä hoitokoteja...työskentelen itsekkin sellaisessa...On sinnekkin tehty tarkastus mutta ei sitä ole tarvinnut pelätä kun tietää että kaikki on kunossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 6 kuukautta myöhemmin...

Työkaveri kertoi tästä keskustelusta.. Luettuani, järkytyin, että voiko olla niin saman kaltaista paikkaa missä olen joskus ollut.. ikävä kyllä näin näkyy olevan..en ymmärrä kuinka tällaiset paikat voivat ylläpitää toimintaansa vuodesta toiseen?? Maisonkoti on surullisen kuuluisa vastaavanlaisesta toiminnastaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...