Jump to content
MAINOS

sairaankuljettajaksi


Vieras: motti

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 129
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Työnantaja + vastuulääkäri sanoi että kyseessä on hoitoyksikkö, mutta minulle se nyt on aika yksi ja sama missä yksikössä sitä töissä ollaan.

Ei kai se nyt ihan noinkaan ole...  :)

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, eihän se nyt aivan yksi ja sama ole  :), mutta pääasia että duunia löytyy  ;D!

Ja ai niin, kenties valintaani on vaikuttanut myös muutamat Arcadan tentit, joita olen pelastuslaitoksella päässyt suorittelemaan....

Tiedähäntäsitten, miksi minut on sinne valittu jos ei kerta koulunpenkiltä tullut lähäri muka siihen hommaan soveltuisi  :nauraa:

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, eihän se nyt aivan yksi ja sama ole  :), mutta pääasia että duunia löytyy  ;D!

Ja ai niin, kenties valintaani on vaikuttanut myös muutamat Arcadan tentit, joita olen pelastuslaitoksella päässyt suorittelemaan....

Tiedähäntäsitten, miksi minut on sinne valittu jos ei kerta koulunpenkiltä tullut lähäri muka siihen hommaan soveltuisi  :nauraa:

En tarkoittanut työllistymistäsi sairaankuljetukseen, vaan sitä että puhuttaessa hoito- ja perusyksiköistä olisi hyvä tietää mikä se oma yksikkö oikeasti on - ihan vain jotta missään ei tapahtuisi väärinkäsityksiä. Valitettavasti hoitoyksikkö (käytännössä) saadaan lätkäisemällä kyseinen teksti autoon - oikea valmiustaso voi sitten olla jokin aivan muu. Termeihin perusyksikkö ja hoitoyksikkö pitäisi voida luottaa. Siksi olisin itse todella varovainen mitä tulee sellaisen yksikön kutsumiseen hoitoyksiköksi, joka ei ehkä sitä olekaan.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Tiedähäntäsitten, miksi minut on sinne valittu jos ei kerta koulunpenkiltä tullut lähäri muka siihen hommaan soveltuisi  "

suo anteeksi kyynisyyteni,mutta jo vuosia hommia hämmästeleenä,voin arvailla syitä miksi olet tullut valituksi:

olet riittävän pätevä ja ennenkaikkia halpa,eli liksasi on vissiin sk3 eikä ikälisiä.

olet nuori ja innokas etkä valita vuoroista,et sairasta paljoa,etkä ole vaarassa lisääntyä vähään aikaan.

meillä ikämiehillä on jos jonkinnäköstä kremppaa ja kehdataan toivoa vuoroja ja osallistutaan millonmihinkin kissanristiäiseen ja jos ei saada vapaata,soitetaan pomolle että"paa sitä punakynää".ja tietysti keikat saadaan(varsinkin landet)kestämään ikuisuuksia ruokataukoinen ja kaksine kahvi ja pokeripeli taukoineen.lyhyilläkin keikoilla pummataan joka polilta kaffeet ja ne nautitaan perseellään istuen,norttia poltellen,hoitajien perseitä tuijottaen seuraava vartti.

ja statukset muutetaan vasta kun hyvän matkaa ajeltu asemaa päin. angel.png

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh, Telaketju noin se menee nuoremmillakin. Useamman vuoden ajan olen jo onnistunut juomaan kahveet ja syömään safkat keikoilla. Kaverit joskus meinaa purnata, että heillä kiire kotiin. Minulle ei: liksa juoksee ja kuka sinne päivystyskämpälle hinkuu katsomaan viidettä kertaa uusintana meneviä kauniita ja rohkeita  :) Toisaalta pitkän työrupeaman jälkeen intokin saattaa laskea. Niin ja itse kyllä jo lähentelen sitä lisääntymisen riski-ikää, joten saapa nähdä kelpaako sitä enää mihinkään töihin. Aikanaan riitti, että ambulanssissa oli edes keikan heittänyt ja suostui tekemään ne kaikki paskavuorot. Nykyään ihan ilkeyttäni toivon joka listaan jonkun vapaan...

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eh-neito: En minäkään sentään nyt ihan niin tyhmä ole, ettenkö tota ymmärtäisi. Tsoukki tsoukkina, eikö vain? Totta kai sillä on väliä, onko kyseessä hoito- vai perustaso. Mutta ei meillä kyllä tuota "hoitoyksikkö" -sanaa kyllä misään autossa lue. Työnantaja ja vastuulääkäri sen vain on sanonut. Ja heitin puheensa riittää minulle.

Telaketju: Voi kyllä pitää paikkansa  ;D Ja liksa tosiaankin on sk3 ilman ikälisiä... Kyllä mekin osataan noita keikkoja venyttää. Ja vuoroihin meillä kyllä pystyy vaikuttamaan oikein hyvin ja yleensä toiveet toteutetaankin.

Viestiä hieman muokkailin...

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

meillä ikämiehillä on jos jonkinnäköstä kremppaa ja kehdataan toivoa vuoroja ja osallistutaan millonmihinkin kissanristiäiseen ja jos ei saada vapaata,soitetaan pomolle että"paa sitä punakynää".ja tietysti keikat saadaan(varsinkin landet)kestämään ikuisuuksia ruokataukoinen ja kaksine kahvi ja pokeripeli taukoineen.lyhyilläkin keikoilla pummataan joka polilta kaffeet ja ne nautitaan perseellään istuen,norttia poltellen,hoitajien perseitä tuijottaen seuraava vartti.

ja statukset muutetaan vasta kun hyvän matkaa ajeltu asemaa päin. angel.png

heh,heh... noinhan se menee!! Joku ilkeämielinen voi kutsua tuota laiskuudeksi, mutta hänellä ei sitten olekkaan tuota kokemuksen tuomaa laajempaa näkemystä kokonaisuudesta.. Näinhän me toimimme ainoastaa siitä syystä että turhalla kiireellä ja hopulla on tuhoisat vaikutukset työn lopputulokseen ;D :P
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei Fiu vaadi se SK 4, silloin kun ite olin siellä tuli töihin lähäri koulun penkiltä ja sille maksettiin SK 4. Pidä puolesi, älä suostu tekemään liian pienellä palkalla toisillekin siellä on maksettu. No oli tämä lh ollut töissä kotipalvelussa, mutta ei juuri ampparikokemusta. Sullakin kuitenkin jo kokemusta. Lue myös tarkkaan tuo miten ikälisät tulee. Sh saa ainakin koulutuksesta ensimmäisen ikälisän. Tarkemmin on työehtosopimuksessa, en muista miten tämä uusimuotoinen lh tutkinto menee.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitäisi vissiinkin tuota sk4:sta vaatia sitten... Kävisi aineskin minulle, jos yhtä ylempää maksettaisiin  ;D Ai saikkarit saa jo koulutuksesta ensimmäisen ikälisän -> tuo oli minulle täysin uutta... Pitääkin tutkia nuo ikälisä, yms. tsydeemit kissojen ja koirien kanssa, jotta saa niistäkin selvyyden.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo työehtosopimuksessa lukee jotensakin näin, että jos työntekijältä vaaditaan tehtävään koulutus.... on kolme vuotta(vai oliko yli kolme) niin koulutuksesta saa ensimmäisen ikälisän jne. Mutta nää löytyy hyvin siitä kirjasta tai netistä. En osotetta muista, mutta joku näppärä varmaan kertoo mistä saa työehtosopimukset netistä.  :-

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo työehtosopimuksessa lukee jotensakin näin, että jos työntekijältä vaaditaan tehtävään koulutus.... on kolme vuotta(vai oliko yli kolme) niin koulutuksesta saa ensimmäisen ikälisän jne. Mutta nää löytyy hyvin siitä kirjasta tai netistä. En osotetta muista, mutta joku näppärä varmaan kertoo mistä saa työehtosopimukset netistä.  :-

No itse en ole KVTES:stä moista kohtaa löytänyt. Ikälisiä ei ole, vaikka koulutus on 3,5v. kestänyt...

www.kuntatyonantajat.fi on osoite josta KVTES:n löytää, joku viisas voi minulle näyttää sen kohdan, joka oikeuttaa minulle ikälisän. :P

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No itse en ole KVTES:stä moista kohtaa löytänyt. Ikälisiä ei ole, vaikka koulutus on 3,5v. kestänyt...

www.kuntatyonantajat.fi on osoite josta KVTES:n löytää, joku viisas voi minulle näyttää sen kohdan, joka oikeuttaa minulle ikälisän. ::)

Ei kun kyse on siitä sinisestä opuksesta. Jonko tuottaja on Terveyspalvelualan työnantajaliitto, Suomen sairaankuljetusliitto, Tehy.

Tässä suora lainaus kyseisestä tekstistä 00-03. Uudemmassa lähes sanatarkasti sama teksi, mutta ei ollut sitä sähköisenä versiona.

"Työntekijälle, jonka työaika on keskimäärin alle 19 tun-

tia  viikossa,  kertyy  tältä  ajalta  palveluvuosilisää

1.2.2001 lukien täyden ja tehdyn työajan suhteessa..

Muissa  kuin  sairaankuljettajan,  sairasautonkuljettajan  tai  lää-

kintävahtimestarin  tehtävissä  toimitusta  ajasta  hyväksytään

enintään 7 vuotta.

Pöytäkirjamerkintä:

Edellä oleva 7 vuoden rajoitus ei koske 1.3.1990 tai sen

jälkeen alkaneita työsuhteita.

Palveluvuosia  laskettaessa  oikeuttaa  tehtävässä  vaadittu

koulutustaso yhteen palvelusvuoteen, jos työntekijällä on suo-

ritettu  kouluasteinen  ammatillinen  koulutus  tai  yksivuotinen

opistoasteinen  tutkinto.  Jos  työntekijällä  on  tehtävässä  edel-

lytetty  vähintään  kaksivuotinen  tutkinto  opistoasteisesta  tai

siihen  rinnastettavasta  oppilaitoksesta,  oikeuttaa  tämä  kah-

teen palvelusvuoteen.Sitä  aikaa,  jonka  henkilö  on ollut  harjoittelijana  tai  oppilaana

oman  kehityksensä  tai  koulutuksensa  vuoksi,  ei  lueta  palve-

luslisään oikeuttavaksi palvelusajaksi.

Työntekijän  samana  ajankohtana  suorittamista  palvelulisään

sinänsä oikeuttavista eri palveluksista otetaan ainoastaan yksi

palvelusuhde huomioon palvelusaikaa määrättäessä.

Jos  palvelulisään  oikeuttava  palvelusaika  ei  ole  yhtäjaksoi-

nen,  otetaan  jokaisesta  palvelusjaksosta  huomioon  vain  täy-

det kuukaudet.

Palvelulisään oikeuttavaa aikaa laskettaessa vähennetään ne

kalenteripäivät, joina työssäolo  on ollut keskeytyneenä tai ei

ole vielä alkanut."

Eli siis tämän mukaan lh koulutuksestakin pitäisi saada ensimmäinen ikälisä. Jos edellyyttää vähintään kaksivuotista opistotasoista tutkintoa...

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli siis tämän mukaan lh koulutuksestakin pitäisi saada ensimmäinen ikälisä. Jos edellyyttää vähintään kaksivuotista opistotasoista tutkintoa...

Eikös LH tutkinto ole keskiasteentutkinto?

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No itse en ole KVTES:stä moista kohtaa löytänyt. Ikälisiä ei ole, vaikka koulutus on 3,5v. kestänyt...

www.kuntatyonantajat.fi on osoite josta KVTES:n löytää, joku viisas voi minulle näyttää sen kohdan, joka oikeuttaa minulle ikälisän. ::)

Ei kun kyse on siitä sinisestä opuksesta. Jonko tuottaja on Terveyspalvelualan työnantajaliitto, Suomen sairaankuljetusliitto, Tehy.

Tässä suora lainaus kyseisestä tekstistä 00-03. Uudemmassa lähes sanatarkasti sama teksi, mutta ei ollut sitä sähköisenä versiona.

klip klip...

Ahaa, eli eri asiasta oli kyse. Ilmankos mitään ikälisää ei ole kuulunutkaan. :P

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ja tietysti keikat saadaan(varsinkin landet)kestämään ikuisuuksia ruokataukoinen ja kaksine kahvi ja pokeripeli taukoineen.lyhyilläkin keikoilla pummataan joka polilta kaffeet ja ne nautitaan perseellään istuen,norttia poltellen,hoitajien perseitä tuijottaen seuraava vartti.

ja statukset muutetaan vasta kun hyvän matkaa ajeltu asemaa päin. angel.png

No, se on hyvä jos ne statukset kuitenkin jossakin välissä muistetaan laittaa!! Tuntuu olevan suurimmalle osalle niin SAKUssa kuin palo- ja pelastuspuolellakin ylitsepääsemättömän vaikeata...  angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli siis tämän mukaan lh koulutuksestakin pitäisi saada ensimmäinen ikälisä. Jos edellyyttää vähintään kaksivuotista opistotasoista tutkintoa...

Eikös LH tutkinto ole keskiasteentutkinto?

Niin siis opistotasoinen. Sairaanhoitajat oli ennen opistotasoisia, mutta sitten niistä ja meistä tuli yhtäkkiä korkeakouluisia  ;D

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli siis tämän mukaan lh koulutuksestakin pitäisi saada ensimmäinen ikälisä. Jos edellyyttää vähintään kaksivuotista opistotasoista tutkintoa...

Eikös LH tutkinto ole keskiasteentutkinto?

Niin siis opistotasoinen.

Lähihoitajatutkinto ei tod. ole opistotason tutkinto. Se on toisen asteen l. kouluasteen tutkinto...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lähihoitajatutkinto ei tod. ole opistotason tutkinto. Se on toisen asteen l. kouluasteen tutkinto...

No kouluasteen sitten. Meillä aikanaan sanoivat töissä, että lh tutkinto kelpaa tuohon opukseen opistotasontutkinnoksi, koska on nykyään kolme v. En sitten tiä, sanokoon viisaammat.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Trio Niskalaukaus

Niin siis opistotasoinen. Sairaanhoitajat oli ennen opistotasoisia, mutta sitten niistä ja meistä tuli yhtäkkiä korkeakouluisia  ;D

Niin on niitä sh vielä opistotasoisia. Ja sh amk on edelleen ammattikorkeakoulututkinto. Sitä ei lueta edes alemmaksi korkeakoulututkinnoksi. Siis tavallaan (jälleen) oma tutkintonimike.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin on niitä sh vielä opistotasoisia. Ja sh amk on edelleen ammattikorkeakoulututkinto. Sitä ei lueta edes alemmaksi korkeakoulututkinnoksi. Siis tavallaan (jälleen) oma tutkintonimike.

Joo ei lueta vielä alemmaksi korkeakoulututkinnoksi. Tutkintouudistus on tulossa kovaa vauhtia ja sen myötä sairaanhoitajatutkinto muuttuu alemmaksi korkeakoulutukinnoksi kuten jossain päin maailmaa jo onkin. Tällöin sairaanhoitajatutkinto muuttuu 3 v kestäväksi ja yllättäen enemmän tieteelliseksi. En sitten tiedä mitä ne enää meinaa poistaa, kun hoitamiseen ja sen oppimiseen aikaa käytetään nykyäänkin jo liian vähän. Sitten nämä sh tutkinnon suorittaneet voivat jatkaa halutessaan suoraan yliopistossa maisteriksi ja väitellä. Näin samalla pohjalla voidaan lähteä kentälle tai jatkaa tieteellisellä puolella noin 2 v lisäkoulutuksella ja taas 3 v lisää ja tulee tohtori. Tällainen on suunnnitelma, jonka on tarkoitus toteutua ihan lähivuosina. Yliopistossa tähän on jo varauduttu muokkaamalla tutkintorakenteita, mutta ammattikorkean puolella vastaavaan uudistukseen ei vielä olla juurikaan herätty. Tämä uudistus tullee mitä ilmeisemmin myös muihin tutkintoihin pikaisesti.  ;D

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse valmistuin lähihoitajaksi ensihoidonkoulutusohjelmasta ja sain heti töitä sairaankuljetuksesta... meille päin ei edes ole vielä hoitotasoa vaan pelkästään perusrason autoja vaikka hoitotason pitikin tulla jo 1992, mutta.. eli siis meillä yleensä toinen on hoitotason velvotteet omistava ja toinen perustason immeinen... mutta aina on pärjätty vaikka mikä olisi, koska lääkelupia on ennemmän ja laajemmin kuin muilla perustasolla.. ja lääkäri voi aina konsultoida jos tarve vaatii..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

Eli siis tämän mukaan lh koulutuksestakin pitäisi saada ensimmäinen ikälisä. Jos edellyyttää vähintään kaksivuotista opistotasoista tutkintoa...

Eikös LH tutkinto ole keskiasteentutkinto?

Niin siis opistotasoinen. Sairaanhoitajat oli ennen opistotasoisia, mutta sitten niistä ja meistä tuli yhtäkkiä korkeakouluisia  :)

Siis nyt mä en enää ymmärrä mitään.

Mistä lähtien mun opistoasteen sh koulutukseni on muuttunut korkeakouluiseksi...? :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis nyt mä en enää ymmärrä mitään.

Mistä lähtien mun opistoasteen sh koulutukseni on muuttunut korkeakouluiseksi...? :)

AMMATTIkorkeakoulu eli alempi korkeakoulututkinto.

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis nyt mä en enää ymmärrä mitään.

Mistä lähtien mun opistoasteen sh koulutukseni on muuttunut korkeakouluiseksi...? :)

AMMATTIkorkeakoulu eli alempi korkeakoulututkinto.

No ihan sama mikä! Edelleenkään en ymmärrä...

Saiskos sitä rautalankaa...?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...