Jump to content
MAINOS

seure


riina leoke

Recommended Posts

moikka. Kysyn tekeekö seure työsopimuksen keikkalaisen kanssa. Hos sanotta irtii työstä voilo vaatia kirjallisen selvityksen siitä. Jään odottamaan vastauksia. Riina

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Pari yövuoroa viikossa

Jos seure hyväksyy keikkalaiseksi niin jokainen keikka on yksittäinen työsopimus jolloin keikasta maksetaan myöskin lomakorvaus samalla. Kerran tein seuren kautta kolmen kuukauden työsopimuksen yhteen espoon yksikköön.

Keikat on yleensä lyhyitä ja samalla voi hakea esim liitosta soviteltua päivärahaa jos töitä ei tarpeeksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Jalka oven väliin
10 tuntia sitten, riina leoke kirjoitti:

moikka. Kysyn tekeekö seure työsopimuksen keikkalaisen kanssa. Hos sanotta irtii työstä voilo vaatia kirjallisen selvityksen siitä. Jään odottamaan vastauksia. Riina

Itse irtisanouduin kehnosta tyäpaikasta omatoimisesti.Te keskus antoi tietty parin kuukauden karenssin mutta ei haitannut. Tein sen koko ajan Seuren kautta keikkaa ja olen edelleenkin sillä tiellä.Itse voin päättää milloin otan keikkoja ja milloin en.Vapaus ok.Paineensietokykyä pitää tietty olla.Itsellä ei esim lainoja joten välillä pärjää taloudellisesti aika pienelläkin.Tulevana kesänä menen sijaistamaan yöhoitajia yhteen vantaan kohteeseen.Tällöin teen kahden kuukauden määräaikaisen työsuhteen suoraan vantaan kaupungin kanssa.Tätä mahdollisuutta ei olisi mulle löytynyt jollen olisi ollut seuren kautta nyt talvella kohteessa keikalla.Kesän jälkeen taas palaan Seuren keikkalaiseksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jos et keikkalaisena mielllytä työnantajaa,voi tämä ilmoitta Seureen ja et saa enää yhtään keikkaa.

 

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Villa sitä.Villa tätä
1 tunti sitten, Telaketju kirjoitti:

jos et keikkalaisena mielllytä työnantajaa,voi tämä ilmoitta Seureen ja et saa enää yhtään keikkaa.

 

Mut eikö se koske sitä keikkakohdetta. Eihän sinne tarvi mennä.Olen itse hyllyttänyt muutamia kohteita myöskin.Ei pysty!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiertävänä keikkalaisena mukavempaa. Ei tarvitse katella kuin päivän pari huonoja työyhteisöjä. Vakkarina olisi kiinni noissa paikoissa eläkeikään saakka :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voihan siitä vakipaikastakin lähteä, itsekin ollut jo useammassa ja uraa kuitenkin takana vasta 7 vuotta. Nykyään on kai aika harvinaista, että tehdään koko ura samassa paikassa.

Toki keikkahommissakin puolensa on, jos taloudellinen epävarmuus ei ole liian suuri mörkö.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

11.2.2017 klo 20.33, Telaketju kirjoitti:

jos et keikkalaisena mielllytä työnantajaa,voi tämä ilmoitta Seureen ja et saa enää yhtään keikkaa.

 

jos ilmoituksia Seureen sopimattomuudesta esim. 2. voi Seure ilmoittaa etteivät enää työllistä sinua. Ja valittaa et voi mihinkään. no tietysti baarissa.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Tunti sitten, Leevi kirjoitti:

Kermankuorijat eivät koskaan löydä mieleistä vakipaikkaa, koska silloin teidän tarvitsisi kantaa myös vastuuta jatkuvuudesta.

Sinullahan ne mielipiteet ovat. Trolliksihan sinut miellän? Kermankuorintaa sanoi välivuosia pitävä hoitsu. Mitä hittoa olet laiskottelemassa, tule töihin, kaikkia tarvitaan. Varsinkin noin viisasta kuin sinä. Tosin älä tule siihen työpaikkaan missä itse olen. Meillä on hauska porukka joka menisi pilalle tollasesta hapannaamasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

4 minuuttia sitten, Vieras: Dim kirjoitti:

Sinullahan ne mielipiteet ovat. Trolliksihan sinut miellän? Kermankuorintaa sanoi välivuosia pitävä hoitsu. Mitä hittoa olet laiskottelemassa, tule töihin, kaikkia tarvitaan. Varsinkin noin viisasta kuin sinä. Tosin älä tule siihen työpaikkaan missä itse olen. Meillä on hauska porukka joka menisi pilalle tollasesta hapannaamasta.

Hah ja peace, minulla oli onni myötä, lottoaminen on jo puoli voittoa ja toinen puolikas tulee numeroiden osuessa kohdalleen vaikka en minä päävoittoa saanut. Tulen töihin välivuosista nauttineena.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...
Vieras: Mummolandia

Heippa!

Onko seurelaisia kuulolla? Onko keikkaa riittänyt nyt kesälläkin? Itse vasta aloitin keikkailun tauon jälkeen Seuressa. Vaikutti siltä, että ohjeistuksia Seuressa on tiukennettu. Olisin halukas keikkailemaan sairaalan osastoillakin vanhuspuolella, mutta osastotöihin ei pääse jos ei ole kokemusta viimeiseltä 5:ltä vuodelta kyseisistä töistä. Keikkanetti vaikuttaa kyllä kivalta. Kertokaa kokemuksistanne, kollegat :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Keikkaa on ja sit ei

Nyt pitää tosiaan olla lupajutut kunnossa ja muutenkin.Kesällä on perinteisesti vähemmän keikkaa mutta poolejen kautta kysytään minua ainakin suoraan.Tietty menee aikansa kun saa kasattua omaa verkostoa jos on ollut pidempi keikkatauko.

Hei jos vanhustyö kiinnostaa niin ole suoraan yhteydessä eri kohteisiin ja kaupungin rekryyn.Jos olet ammatti-ihminen niin kyllä sulle luulisi kyllä keikkaa löytyvän.

En  tiennytkään että Seurella on joku viiden vuoden sisällä kuvio.Ainakin kotihoidossa on kova pula työntekijöistä.

Nyt vaan verkkoja vesille.

Hyvää kesää meille kaikille!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Mummolandia

Kiitos vastauksestasi:) Tuo poolien toiminta on vielä hieman epäselvä. Voisitko tarkentaa miten ne toimivat? Onko joka työyksiköllä oma pooli, mistä kysytään työntekijää heidän keikoilleen? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pooli = talon oma varahenkilöstö. Niitä on lähes kaikissa yksiköissä, mm. kaupunginsairaaloissa, HUS:illa,  KOHO:lla ainakin, samoin vanhustenkeskuksissa.

Eli talossa on jo omat "keikkalaiset" = varahenkilöt, jotka saavat esim. aamulla tietää, missä yksikössä tai osastolla on puute. Heidät ohjataan jonkun toimesta puutteet paikkamaan. Näin Seuren kysyntä ei ole niin tarpeen, vaikka ei se varahenkilöstö poista siis koskaan lopullisesti seurelaisten tarvetta.

Varahenkilöstöä ohjaa usein yksikössä työskentelevä oh/aoh joten olisin itse esim. kaupungin vaihteen kautta yhteystietoja poimien yhteydessä suoraan siihen paikkaan, mikä kiinnostaa. Jos se osastotyön vaatima 5v ei toteudu Seuren kautta, voi silti työllistyä esim. KOHO:on tai palvelukeskuksiin. Ellei sitten tule napatuksi suoraan pooliin/varoihin, kuten tuossa yllä kerrotaan. Eli seurelaiselle tarjotaan suoraan paikkaan jonkun yksikön varahenkilöstössä, siellä on niitä pidempiä pätkiäkin. Hyvästä keikkalaisesta halutaan toki pitää kiinni ja jos hän itse haluaa työllistyä jonkin yksikön varoihin, siinä kohtaa kysyntä ja tarjonta. Palkan maksaa sitten se talo, ei enää Seure.

En itse keikkaile Seuren kautta enää, mutta minulla on vakityö juurikin kaupunginsairaalan varahenkilöstössä. Eli mulla on vakityökaverit varoissa ja sitten niitä yksittäisiä tuttuja seurelaisia, joita tapaan oman talon osastoilla vaihtelevasti. Ja sitten se talon oma henkilökunta toki myös.

Tuossa jokin lista, siinä on virhe ainakin mm. Kuntokartanon osalta, sitä ei enää ole olemassakaan. Mutta muuten aika kattava, mitä nopeasti katsoin ja siinäkin mainintaa varahenkilöstön olemassa olosta, usein osastojen ja yksiköiden lopussa mainittuna;

https://dev.hel.fi/paatokset/media/att/20/2033948b142589908f80095645232ca8855302c0.pdf    (PDF)

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Mummolandia

Kiitos "Faith," olipa kattava listaus Helsingin paikoista. Seuressa on myös omia "pikkupooleja" eri yksiköihin. Poolit tuntuvat olevan päivän sana... Minä olenkin juuri kohon listoilla, se onkin omaa tonttiani. Olisin vain osastohommilla halunnut laajentaa reviiriäni, mutta eipä onnistu nyt Seuren kautta ainakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Minä olen paketti
6 tuntia sitten, Vieras: Mummolandia kirjoitti:

Kiitos "Faith," olipa kattava listaus Helsingin paikoista. Seuressa on myös omia "pikkupooleja" eri yksiköihin. Poolit tuntuvat olevan päivän sana... Minä olenkin juuri kohon listoilla, se onkin omaa tonttiani. Olisin vain osastohommilla halunnut laajentaa reviiriäni, mutta eipä onnistu nyt Seuren kautta ainakaan.

Jos on halua on  ja uskallusta niin voit olla yhteydessä suoraan haluamiisi yksiköiden esimiehiin ja kysyä onko mahdollista päästä heidän seuren pooliin.Itse olen päässyt parille listalle ja ajoittain mua mielellään kysyvät ja viestit tulee suoraan minulle ja muille poolelaisille.

Kirjavaa käytäntö on edelleen.Mm yksi vastaava soittaa itse aina ja tarjoaa vuoroja.Pitää perinteistä keikkalistaa.Ei hyödynnä muita mahdollisuuksia.

Itse haluan uskoa siihen että sillä on myöskin iso merkitys kuinka aktiivinen itse on.

Seuren keikkanetti on vain yksi otanta kaikesta.

Omaa osaamistaan kannattaa ja pitääkin tarjota.Ollaan ylpeitä alan ammattilaisia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tärkeää infoa .....

Tälläistä on Seuressa, opettele tämä niin saattaa saada keikkojakin.

"Soveltuvista työvuoroista löydät ne työvuorot, joihin voit laittaa työvuoroehdotuksen ja jos sinut valitaan tehtävään, saat siitä työvuoroilmoituksen puhelimeesi.

Työvuoroehdotukset näkyvät "omissa työvuoroehdotuksissa" niin kauan kunnes työvuoroon on valittu työntekijä. Jos sinut on valittu työvuoroon, saat siitä työvuoroilmoituksen puhelimeesi. Jos et ole saanut työvuoroilmoitusta, eikä työvuoroehdotus näy enää Keikkanetissä, tarkoittaa se sitä, että työvuoro on tällä kertaa mennyt toiselle työntekijälle.

Varattavista työvuoroista löydät työvuorot, jotka voit varata itsellesi suoraan, ilman, että Seuren tarvitsee niitä sinulle vahvistaa. Varatuista työvuoroista ei tule erikseen työvuoroilmoitusta vaan ne näkyvät samantien tulevissa työvuoroissasi ja kalenterissasi.

Jos valitset työvuoron "varattavista työvuoroista" eikä se ilmesty samantien tuleviin työvuoroihisi, tarkoittaa se sitä, että joku muu ehti varata työvuoron ennen sinua (ja olitte varaamassa työvuoroa samanaikaisesti, jonka vuoksi työvuoro näkyi vielä sinunkin näkymässäsi)."

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Varma tieto
‎11‎.‎6‎.‎2017 klo 20.12, Vieras: Mummolandia kirjoitti:

 

Heippa!

Onko seurelaisia kuulolla? Onko keikkaa riittänyt nyt kesälläkin? Itse vasta aloitin keikkailun tauon jälkeen Seuressa. Vaikutti siltä, että ohjeistuksia Seuressa on tiukennettu. Olisin halukas keikkailemaan sairaalan osastoillakin vanhuspuolella, mutta osastotöihin ei pääse jos ei ole kokemusta viimeiseltä 5:ltä vuodelta kyseisistä töistä. Keikkanetti vaikuttaa kyllä kivalta. Kertokaa kokemuksistanne, kollegat :)

Jep.

toi 5:den vuoden sääntö pitää paikkansa Seuressa ( asian voi itse lukea Seuren sivuilta), ja se hankaloittaa useiden töiden saantia. Joka paikassa on pula hoitsuista, mutta jos ei oo Lovea tai työkokemusta 5 vuoden sisällä/ opiskeluharjoittelua alan paikasta , töitä et saa ainakaan Seuresta.  

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Otan osaa...
‎14‎.‎2‎.‎2017 klo 16.35, Telaketju kirjoitti:

jos ilmoituksia Seureen sopimattomuudesta esim. 2. voi Seure ilmoittaa etteivät enää työllistä sinua. Ja valittaa et voi mihinkään. no tietysti baarissa.

Otan osaa!

Yksiköt voivat huonosti, pienet on hiekkalaatikot, siellähän leikkivät keskenään.

 Kyllä tänä aikana jokaisen hoitajan työpanosta tarvitaan, ei ois varaa tehdä valituksia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
14.2.2017 klo 15.35, Telaketju kirjoitti:

jos ilmoituksia Seureen sopimattomuudesta esim. 2. voi Seure ilmoittaa etteivät enää työllistä sinua. Ja valittaa et voi mihinkään. no tietysti baarissa.

No näin se on kaikissa keikkafirmoissa. Pahimmassa tapauksessa työt voivat loppua yhdessä iltapäivässä, vaikka kukaan ei ole väittänyt että olisi tehnyt jonkin todellisen hoitovirheen tai että sellainen olisi ollut lähellä. Tämä on tosin hyvin harvinaista.

Keikkafirmassa vapaus välttyä työpaikkojen sisäisitä skismoista ja vapaus. Toisaalta turvattomuus.

 

Sopivattomuutta on sitten tietysti montaa sorttia. Jos alkaa raivoamaan tai muuten aiheuttaa enemmän haitta kuin hyötyä, niin loppuvat ne työt alalla kuin alalla.

Itse keski-ikäisenä miehenä katson itseäni välillä henkisestä peilistä, jotta en anna ärtyisää tai muuten kielteistä vaikutelmaa. Nuorelle ja söpölle naiselle sallitaan niitä huonojakin päiviä helpommin, arvelen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Onko lähärille kotihoidon keikka Helsingissä nyt kuinka paljon? Niin paljon, että sillä itsensä hetkellisesti elättäisikin? Oon sh-opiskelija ja jo kokemusta kotihoidosta, tein kesän sh-sijaisuutta siellä. Nyt houkuttais irtisanoutua omasta vanhasta työpaikasta (ei alaa liittyvää) ja lähteä tekemään keikkaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Mummolandia

Kotihoidon keikkaa tuntuu riittävän. Varsinkin jos ei ole nirso alueesta, niin kyllä varmasti keikkaa riittää etenkin arkisin. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

11/7/2017 klo 21.40, Vieras: Mummolandia kirjoitti:

Kotihoidon keikkaa tuntuu riittävän. Varsinkin jos ei ole nirso alueesta, niin kyllä varmasti keikkaa riittää etenkin arkisin. 

Jos kotihoito tympii niin seuren kautta on kovasti keikkaa erityiskoulunkäyntiavustajille.Sopiva koulutuspohja on esim. Lähihoitaja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Seureen vastauksia saa odottaa ainakin kaksi päivää, mikä on mielestäni liian pitkä aika.

Vedättävät ainakin kilometrikorvauksien maksussa. 

Keksivät yhtäkkiä keinoja millä tavalla ei maksettaisi korvauksia. Yhtäkkiä kuulet sääntöjä, joita et ole koskaan kuullutkaan.

Tiedän että jotkut ovat jättäneet hakematta kilometrikorvauksia sen takia että se on liian hankalaa. He siis ajavat siis omaan piikkiin🥺

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...