Jump to content
MAINOS

Parranajokoneet vanhainkodissa


Viola

Recommended Posts

Meillä aiemmin hankittu talon puolesta asukkaille parranajokoneet, mutta nyt tuli päätös, että asukkaiden tulee hankkia ne itse. Mites muualla? Mistä mahtaisi löytyä lakitekstiä siitä, mitä pitkäaikaishoidosta perittävän maksun tulee vähintään sisältää? Siitäkin on ollut puhetta, että hiusten leikkausta ei enää korvattaisi! Entäs sitten, jos omaiset eivät anna rahaa, aika villin näköiseksi osa porukasta muuttuu :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Liekö olemassakaan lakia mikä määrää mitä pitkäaikaisen laitoshoidon tulee sisältää? Luulisi sen 82 prosenttia nettotuloista kattavan kaiken perushoidon jota asukas tarvitsee. Itse pidän tukan leikkaamista ja parran ajamista perushoitona, mutta voin toki olla väärässäkin. Toisaalta asukkaalle tulee jäädä 90 euroa käyttörahaa kuukaudessa. Sillä nyt periaatteessa pystyy partakoneen ja tukanleikkuun maksamaan, mutta luulisi moisten kuuluvan pitkäaikaisen laitoshoidon palveluihin.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä jokainen asukas on maksanut partakoneet omista rahoistaan. Myös parturit, jalkahoitajan, yms. asukkaat maksavat itse. Jos asukkaalla ei ole rahaa, on apua pyydetty sossulta.

Kyseessä ei tosin ole vanhainkoti, vaan kehitysvammaisten hoitokoti, jonka kaikki asukkaat ovat pitkäaikaisessa laitoshoidossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omat kokemukset hoivalta. Jos ei varaa koneeseen ole (tai omaisia ostamassa), niin sitten kertakäyttöisillä parta ajetaan. Hiukset leikkaa yleensä hoitaja  :nauraa:

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omat kokemukset hoivalta. Jos ei varaa koneeseen ole (tai omaisia ostamassa), niin sitten kertakäyttöisillä parta ajetaan.

Jos niillä yksteräisillä ekg-raapoilla joku hoitaja yrittää joskus mun parran ajaa niin en vastaa seurauksista... :nauraa:
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omat kokemukset hoivalta. Jos ei varaa koneeseen ole (tai omaisia ostamassa), niin sitten kertakäyttöisillä parta ajetaan.

Jos niillä yksteräisillä ekg-raapoilla joku hoitaja yrittää joskus mun parran ajaa niin en vastaa seurauksista... :nauraa:

Meillä tk-sairaalassa Gilette-the best a man can get....

ps. silti niitä haavoja tulee :)

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meilläpäin myöskin partakoneet ovat asukkaiden omia. Hiusten leikkuun asukkaat maksavat itse. Ja todellakin niillä sinisillä halpishöylillä sitten "siistitään" partaa, jos ei ole konetta. Ja onpa joku niillä kyseisillä höylillä raakannut jotain muutakin kuin partaa. AUTS!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omilla rahoillaan on meidän hoivakodin vanhat herrat partakoneensa ostaneet. Varmaan harvassa ovat ne paikat, joissa talo kustantaa.

Ja hiustenleikkuu. Talossa on leikkuukone ja osa hoitajista osaa jopa käyttää sitä  ;) Tietysti saa myös oikean parturin omalla kustannuksellaan tilata, jos ei uskalla antaa päätänsä hoitajien kynittäväksi. Lähinnä vanhat rouvat/neidit käyttävät ulkopuolista kampaajaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samaa linjaa kuin muillakin.. Partakoneet on asukkaiden omia ja itse ostettuja. Hiukset leikkaa hoitaja, tai sitten omalla rahalla parturiin.

Nyt kun taas joulukin lähestyy ja kohta omaiset alkavat jälleen kysellä hoitajilta vinkkejä mitä toisivat vanhukselle joululahjaksi, niin hyvä tilaisuus sanoa että partakone olisi tarpeen/lahjakortti jalkahoitoon tai kampaajalle.

Mahdollisuus, että joku katselee sinua, on suoraan verrannollinen toimintasi typeryyteen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Omat kokemukset hoivalta. Jos ei varaa koneeseen ole (tai omaisia ostamassa), niin sitten kertakäyttöisillä parta ajetaan.

Jos niillä yksteräisillä ekg-raapoilla joku hoitaja yrittää joskus mun parran ajaa niin en vastaa seurauksista... ::)

Tosi varovaisesti lähtisin sellaisella asukkaan partaa ajamaan. Itelleniki saan sellasil kertäkäyttöteril haavoja naamaan. Eikä niillä edes lähde kunnolla kaikki haivenet pois.

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omat kokemukset hoivalta. Jos ei varaa koneeseen ole (tai omaisia ostamassa), niin sitten kertakäyttöisillä parta ajetaan.

Jos niillä yksteräisillä ekg-raapoilla joku hoitaja yrittää joskus mun parran ajaa niin en vastaa seurauksista... ::)

Tosi varovaisesti lähtisin sellaisella asukkaan partaa ajamaan. Itelleniki saan sellasil kertäkäyttöteril haavoja naamaan. Eikä niillä edes lähde kunnolla kaikki haivenet pois.

No eivät kaikki sairaalassa olevat kertakäyttöterät ole niitä...

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Meillä on kullakin oma parranajokone, osa ajaa itse ja osaa avustetaan tässä. Harmi vain kun koneet alkaa olemaan vanhoja ja huonossa kunnossa (varsinkin näillä jotka itse ajaa eikä huolla niitä) niin tuppaa tuo vanha nahka kärsimään ajamisesta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tk:n vuodeosastolla jokaisella melkeimpä omat, paitsi niillä joilla ei ole sukulaisia ostamassa. Talon koneet on vanhoja ja tosi huonoja joten surettaa niillä yrittää pitää partahaivenet kurissa.

Sukulaisilta kun pyytää uutta konetta, niin haetaan Gigantista halvin versio ja sanotaan valmiiksi, että huonohan toi on, mut eihän se pappa enää parempaa tarvitse. Se on vissiin sitten perinnöstä pois...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sairaalassa, vanhainkodissa, palvelutalossa, ryhmäkodissa..kaikkialla missä olen töissä ollu, olen nähnyt asiakkaiden ostavan/hankkivan itse omat partakoneensa, maksavan jalkahoidot ja parturit.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakin vielä joku aika sitten talo maksoi asiakkaan hiustenleikkuun, jos oli kyseessä pitkäaikaismaksupäätöksellä oleva. Parranajokoneen kyllä maksaa jokainen itse / omainen ostaa sellaisen. Ja jokaiselle kuuluu jäädä tietty osa rahoistaan kaikkien kulujen jälkeen ja niillä voi sitten ostaa koneen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

En haluaisi ajaa kuin omilla koneilla kenenkään partaa. Pian on partasieni joka miehellä. Minusta se kuuluu vakiovarusteisiin.

Meillä on parturi ilmainen, mutta minä teen joskus kotipermanentin tai hiustenleikkauksenkin. Ihan kivaa vaihtelua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Meillä jokainen asukas on maksanut partakoneet omista rahoistaan. Myös parturit, jalkahoitajan, yms. asukkaat maksavat itse. Jos asukkaalla ei ole rahaa, on apua pyydetty sossulta.

Meillä myös sama peli niin osastolla kuin vanhainkodissakin. Eikä sitä ilmeisesti ole kukaan kyseenalaistanut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...