Jump to content
MAINOS

Espanjaan tai Australiaan


idasofia

Recommended Posts

Haluaisin kovasti lähteä vuodenvaihteessa töihin Espanjaan, onko kellään kokemusta?? Työtilanne on siellä huono, joten vaikeaa on varmasti töitä löytää, mutta tietäisikö joku, mitä kautta sinne pääsisi?? Toinen vaihtoehtoni olisi Australia, löytyykö innokkaita lähtijöitä, joiden kanssa voisi vaihtaa kokemuksia tässä hakuprojektin kuluessa? Ja olisihan se kiva saada seuraa, kun maailman toiselle puolelle matkustaa ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Itse olen Australiassa tällä hetkellä töissä leikkurissa ja todella tyytyväinen.

Hakuprosessissa oli jonkin verran haasteita, mutta se johtui siitä etten tullut tänne välitysfirman kautta (profco). Tarvitset rekisteröinnin sen osavaltion nurses boardiin jonne olisit menossa. Nurses boardien sivuilta löytyy tiedot mitä rekisteröintiin vaaditaan. Välitysfirmat auttaa prosessissa jos lähdet sen kautta.

Muutenkin Australia on todella mukava maa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 vuotta myöhemmin...

Terveiset täältä Espanjasta,

kysyit kannattaako. Työtilanne ainakin täällä pohjoisessa on todella vaikea, (olen Barcelonassa) ja palkat yleensäottaen aika huonot. Vakituista paikkaa on oikeastaan mahdoton saada ainakin yleisen terveydenhuollon piiristä. Sijaisuudet ovat keikkatyötä, päivä tai hyvässä tapauksessa viikko kerrallaan, ei ole jatkuvuutta. Yksityiselle ainakin ennen pääsi, mutta palkka ja edut huonommat ja töitä enemmän.

En tiedä etelän tilanteesta, ainakin siellä on paljon suomalaisia asumassa talvella, joten jotain mahdollisuutta sitä kautta saattaisi löytyä. En osaa siinä auttaa.

Olen ollut melkein 10v täällä, ja välillä sain ihan ok palkkaa, n 2000e/kk ja enemmänkin, mutta nyt lisätyömahdollisuudet ovat laman takia poistuneet ja palkat laskettu kaikilta "virkamiehiltä". Joten rahan takia ei kannata tulla, jos ei muuten innosta.

Kyllä sanoisin kaikille, jotka ovat innoissaan lähdössä ulkomaille töihin, että kannattaa se 2 v olla Suomessa ja hankkia mahd erilaista kokemusta omalta alaltaan. Sitä kun ei ymmärrä kuitenkaan kuin omaa kieltään, vaikka olisi kuinka haka , ja sitten on vielä uusi kulttuuri ja työtavat opeteltavana, ja jos ei osaa perusasioita työstä, niin on vaikeaa. Mutta laittakaa ihmeessä kaikki vetämään jo ajoissa, paperiasiat tahtovat viedä aikaa, ja siinä samalla työkokemus karttuu.

meillä on tosihyvä ammatti muuttaa maasta toiseen...

Kiva lukea tätä foorumia, kun on innostuneita ihmisiä menemään vaikka mihin! Minunkin tekisi mieli vielä keski-iässä lähteä USA:aan, mutta en ole varma, jaksanko alkaa moiseen paperisotaan, kuin mitä täältä luen...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...