Jump to content
MAINOS

Palkkauksesta


-teme-

Recommended Posts

Olen tässä kauhulla kuunnellut saku:ssa työskentelevien palkkauksista! Eli miten teillä on siellä suuressa maailmassa tuo palkkauspuoli? Täällä kuulemma yksityiset firmat ovat erittäin nihkeita palkan maksun kanssa, maksetaan vain jotain nimellistä varallaolo palkaa 30% palkasta tai jotain ( sairaanhoitajat ei saa sh:n palkkaa vaan sh:t otetaan lähihoitajiksi lansseihin). Käytännössä kun varalla olet niin on kuitenkin oltava laitoksella välimatkoista johtuen??? Varalla olo tunteja kertyy kuukaudessa kuulemma turhauttavan paljon?

Taas pelastuslaitoksen hommissa tuntuu olevan asiat ihan ok 1 vrk töitä ja 3 vapaata siihen päälle!

Mut kertoilkaahan vähän miten homma menee!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Käsittääkseni varalla oloa saa teettää vuodessa n. 1800 tuntia, josta maksettava palkka on 26- 50% tuntipalkasta. Varalla oloksi lasketaan 15min ja siitä eteenpäin oleva vara valmiusaika.

eli jos olen oikein ymmärtänyt niin asemapaikalla tehty varallaolo on normaalin tuntipalkan arvoista. tosin sanonta "ei täällä ole pakko päivystää" pudottaa sen varallaolo korvauksen puolelle.

Palkkaus taas riippuu maksajasta. yksityisellä sk 1-8, josta sk3 taitaa olla yleisin käytetty.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: ampparitytsy

Meillä maalla homma näin:

* palkkaus SK 4

* arkisin aktiivitunnit 8-16 ja eteenpäin varallaoloa

* viikonloput varallaoloa

* itelläni keskimäärin 1 varayö / viikko ja yksi viikonloppu listassa osittain kiinni

* normaalit ilta-, yö-, la- ja su -korvaukset, varallaolossa tekstarin tulosta alkaa pyöriä aktiivitunnit

Aika yleistä käsittääkseni tuo malli, mitä meillä harrastetaan. Meillä kyllä varallaolossa saa mennä punttikselle, matseihin istumaan tai mitä sitten sattuu keksimään, kotona saa päivystää, jos välimatka ei liian pitkä.

Palkkauksesta vielä sen verran, että hieman  huh.gif kyllä kisimittää, kun osastotyöstä maksettais n. 200 euroo parempaa palkkaa kuin meille lanssissa sh:na toimiville  cry.png   Eri juttu sitten taas, kuinka moni sinne osastohommiin haluais  :o

Ollaan optimisteja ja toivotaan, että kunnanisät jonain kauniina päivänä tajuais maksaa parempaa valmiusrahaa yrittäjille ja että yrittäjät hokais maksaa myöskin sitten rengeille parempaa palkkaa  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lanssiaikoina meikäkäisen palkka määräytyi SK4:n mukaan. Mulla oli silloin PT-luvat ( jos olisi ollut HT, palkka SK4+1 ).

Aktiivitunnit arkisin 7-15, viikonloppusin 8-16. Normaalit ilta- yö-, la- ja su-lisät. Varallaolosta maksettiin joku olematon prosentuaalinen tuntipalkka (sai olla kotona, kylillä, ihan missä vain, mutta tavoitettavissa). Keikan tullessa muuttui aktiivitunneiksi.

Tein täkäläisessä yksityisessä saku:ssa 3-4 päivän putkia, viikonloput päivystettiin pe klo 17-ma klo 07 asti. Ajoittain tosi rankkaa (paljon keikkoja, kyseessä 20 000 asukkaan kaupunki + lähikunnat)

It`s nice to be important but it`s more important to be nice.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

* palkkaus SK 4

* itelläni keskimäärin 1 varayö / viikko ja yksi viikonloppu listassa osittain kiinni

Mitä on SK 4 markoissa/euroissa?

Kuinka pitkä on lista?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

* palkkaus SK 4

* itelläni keskimäärin 1 varayö / viikko ja yksi viikonloppu listassa osittain kiinni

Mitä on SK 4 markoissa/euroissa?

Kuinka pitkä on lista?

paikkakuntaluokka eli pkl 1 sk4=1401,61 euroa

pkl 2 sk4=1362,84 euroa

lista yleensä 3 viikkoa eli 114,45 tuntia

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työehtosopimuksessa lukee jotensakin näin: Jos työntekijä hoitotyön ammattilainen alin maksettava palkka sk3. Tätä valitettavasti monet yksityiset suosivat. Itse tein töitä kahtena kesänä paikassa, jossa meillä palkka sk3 mukaan, mutta koska vakinaiset jostain kumman syystä tykkäsivät tehdä töitä tuntiliksalla niin sehän vähensi palkkausta entisestään ->ei näin saanut enää edes ylityökorvauksia. Siis niitä tietyn rajan ylimennessä 50 % ja sitten 100%. Varalla oloa taidetaan kaikkialla maksaa sen alimman eli 26 % mukaan ja viive 15 min. Itse asuin yli 300 km työpaikastani, joten päivystystiloissa pyörin. Toki sain varallaoloaikana sitten viilettää pitkin maita ja mantuja kylillä ja talon laskuun, eli lanssilla. En valita. Vaikka peruspalkkaus oli pienempi kuin sairaalassa, mutta pussiin jäi enmpi rahaa ja tuntui etten tehnyt töitä läheskään yhtä paljon kuin nyt.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse asuin yli 300 km työpaikastani, joten päivystystiloissa pyörin. Toki sain varallaoloaikana sitten viilettää pitkin maita ja mantuja kylillä ja talon laskuun, eli lanssilla. En valita. Vaikka peruspalkkaus oli pienempi kuin sairaalassa, mutta pussiin jäi enmpi rahaa ja tuntui etten tehnyt töitä läheskään yhtä paljon kuin nyt.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse asuin yli 300 km työpaikastani, joten päivystystiloissa pyörin. Toki sain varallaoloaikana sitten viilettää pitkin maita ja mantuja kylillä ja talon laskuun, eli lanssilla. En valita. Vaikka peruspalkkaus oli pienempi kuin sairaalassa, mutta pussiin jäi enmpi rahaa ja tuntui etten tehnyt töitä läheskään yhtä paljon kuin nyt.

Et tainnut olla perheellinen.

En ollut perheellinen, mutta silti mulla oli huomattavasti enempi vapaa-aikaa, kun nyt kun on ea:ssa töissä. Nyt ei jää aina aikaa edes itselle saati perheelle.  ::)

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

olen kunnallisella puolella, mutta palkka 1480 € + vuorolisät (palomies). Muuttuu jatkossa siten että 1680 € + vuorolisät. (sairaanhoitajan palkka)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

olen kunnallisella puolella, mutta palkka 1480 € + vuorolisät (palomies). Muuttuu jatkossa siten että 1680 € + vuorolisät. (sairaanhoitajan palkka)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

olen kunnallisella puolella, mutta palkka 1480 € + vuorolisät (palomies). Muuttuu jatkossa siten että 1680 € + vuorolisät. (sairaanhoitajan palkka)

Onko teillä se 42h/viikko eli 1/3 työtä?

Jep! 42h/viikko. Tällähetkellä palomiesten palkkaluokissa, mutta jatkossa KVTessin mukainen sairaanhoitajan palkka!! Tämä positiivinen muutos tuo tililleni tammikuusta 2005 alkaen kuukausittain n. 200 € lisää!!! Aika mukavasti !!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...