Jump to content
MAINOS

Työtä pk-seudulta tai Tampereelta?


LhEh

Recommended Posts

Heippa.

Olen lähihoitaja opiskelija joka aloittaa viimeisen vuotensa syksyllä. Suuntautumisenani on ensihoito.

Olisko teillä antaa vinkkejä mistä voisin kysäistä Tampereelta tai pk-seudulta työtä, joka ei olisi kotipalvelu, vanhainkoti tai tk-n vuodeosastoja?

Tampereella asustan ja täällä ainakin on aika huono tilanne, ellei ole valmis tekeen keikkaa kotihoitoon tai vanhainkoteihin.

pk-seudusta kyselen, koska kihlattuni on lähdössä kesäksi sinne suunnille töihin, niin voisin itsekkin lähteä.

Olen tottakai tutkinut mollin sivuja ja jonkun verran jutellut rekrytointi toimistojen kanssa, mutta tuntuu että ainoa mitä tyrkytetään lh-opiskelijalle on vanhainkodit, kotipalvelut ja tk:n vuodeosastot.

Toivoisin tottakai lähinnä jotain, joka voisi mahdollisesti tukea suuntautumistani, mutta olen tottakai avoin myös paljolle muulle.

Olen kiitollinen kaikesta avustanne. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mä oon lähihoitaja ja valmistuin n.3 v. sitten. Töitä löytyy täältä pk-seudulta hyvin. Suosittelen, et soitat itse ylihoitajille ja kysyt sijaisuuksia. Ainakin näin minä olen saanut töitä itseäni kiinnostavista paikoista, vaikka ei työpaikkailmoituksia olisi ollutkaan.

Kun olet vielä opiskelija, ja jos haluat akuuttipuolelle, niin suosittelisin että soitat Helsingin kaupungin Laakson/Malmin/Herttoniemen sairaalan työhönottoon/ylihoitajalle, niin luulen että jotakin työtä voisi löytyä. Nämä 3 ovat akuuttisairaaloita, joihin potilaat tulevat yleensä tk-päivystysosastoilta tai erikoissairaanhoidosta jatkohoitoon.

Ja sitten voit tietysti kysyä töitä esim.Seure henkilöstöpalveluilta, joka välittää keikkapaikkoja pk-seudulla.

Espoon ja Vantaan työpaikoista mulla ei ole kokemusta, mutta Seure välittää sinnekin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

akuuttipuolelle halutaan 60 ov. Hus: palkkaa vaan lähes valmiita eli 3/4 (ja harjoittelusta ko. paikasta on hyötyä).

Suosittelen kanssa kysymään herttoniemestä ainakin jos tuo 60 ov täyttyy. Seure välittää keikkaa myös noihin helsingin akuuttisairaaloihin.

Itse oon keikkaillu lähinnä vanhainkodit ja pitkäaikaissairaala. Just tuli 60 ov täyteen.

3 lapsen äiti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No juu kun pari vuotta opintoja takana, niin opintoviikkoja löytyy jo 80. Tosin kokemusta ei liiemmin ole, mitä nyt harjoittelut. Tosin nythän sitä yritän parhaillaan saada.

Otan mielellään lisää vinkkejä vastaan, jos vain löytyy. Kiitos jo ensimmäisille.  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No juu kun pari vuotta opintoja takana, niin opintoviikkoja löytyy jo 80. Tosin kokemusta ei liiemmin ole, mitä nyt harjoittelut. Tosin nythän sitä yritän parhaillaan saada.

Otan mielellään lisää vinkkejä vastaan, jos vain löytyy. Kiitos jo ensimmäisille.  :)

Jos kokemusta ei vielä liiemmin ole, niin kannattaa kyllä mielestäni harkita myös tk-vuodeosastoja. Ei siellä niin kamalasti saa tietenkää mitään vippaskonsteja tehdä, mutta oppii kuitenkin äärettömän hyviä ja tärkeitä asioita potilastyöhön liittyen: potillaan / omaisten kohtaamista, pitkäaikaissairauksista paljon tietoa, potilaiden käyttämät lääkkeet tulee tutuksi käytännössä, jne. Itse ainakin olen kokenut että tk:n vuodeosastolta olen saanut sellaista kokemusta ja näkemystä hoitotyöhön, josta on ollut erittäin paljon hyötyä perustason sairaankuljetuksessa (jossa siis olen työskennellyt vakituisesti 4v viime kevääseen asti, tk:n vuodeosastoilla tehnyt keikkaa vajaat 7v).

Eli kannata niitäkään heti tyrmätä. Varsinkin jos pääsee tk:n akuuttivuodeosastolle, niin varmasti tukisi suuntautumistasi.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Seure välittää keikkaa myös noihin helsingin akuuttisairaaloihin.

Itse oon keikkaillu lähinnä vanhainkodit ja pitkäaikaissairaala. Just tuli 60 ov täyteen.

*** Just sain ekan keikan akuuttisairaalaan, eli malmille. Kyselivät kovasti onko kokemusta akuuttipuolelta. (mulla on peijaksesta yhdeltä vuodeosastolta harjoittelujakso). Antoivat keikan kumminkin kun on päivävuoro arkena ja opiskelija kelpas. Oon tehnyt seuren kautta keikkaa satunnaisesti noihin pitkäpaikkoihin.

Millasta kokemusta sulla on harjoitteluista ? Kesätyön hausta saatat olla myöhässä, mutta kannattaa soittaa suoraan tosiaan noille rekrytoijille. Ainakin hertsikassa oli kuuleman mukaan vaikeuksia saada sijaisia kesäksi.

3 lapsen äiti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse en myöskään lähtisi sulkemaan pois niitä tk:n vuodeosastoja. Opiskeluaikanani tein paljonkin keikkaa Kivelän sairaalan akuuttiosastolle (sillon kun se vielä siellä oli) ja koen saaneeni siitä paljon. Tuli tutuksi mm. perushoito, potilaan ja omaisten kohtaaminen, haavahoidon perusteet, pneumoniapotilaat, kuolevan potilaan hoito ja kohtaaminen, olihan siellä seassa niitä infarktinkin saaneita joiden hoitoa mä vierestä ihmettelin lanssin saapumiseen saakka. Keikkailun aloitin juurikin samassa vaiheessa kun sinä LhEh olet nyt.

Ja itsekin kun sanoit ettei sitä kokemusta juuri vielä ole, mikäs sen parempi paikka kokemuksen hakemiseen kun tuo tk:n (akuutti)vuodeosasto, jossa potilaita on laidasta laitaan. Eikä se homma siellä ole kokoaikaista peppujen pesua jos se on se mitä vierastat. Toki sitäkin on (enpä tiedä onko sellaista paikkaa missä sitä ei olisi), mutta myös paljon muuta.

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä asia minun mielestä on niin, että jos mulla ei ole minkäänlaista motivaatioo esim. tkn vuodeosastolle, niin kiusaan siinä itseäni sekä työpaikkaani. Kyllä mulle ennen kaikkea on tärkeää olla hyvä työntekijä ja mielestäni olen sitä vain, jos olen motivoitunut työpaikastani.

Ja juuri tein parin kuukauden sijaisuuden tkn vuodeosastolle. Se riitti mulle.

Ymmärrän kyllä että hyvää tarkoitatte noilla vinkeillä (tk), mutta asia vaan on niin, että keskityn mieluummin muihin alan töihin. Ja jos alalta en mieluista löydä, niin haen muihin duuneihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^

Hesassa tk paikoiksi on tässä ketjussa nyt luettu sekä pitkäpaikat että akuuttipaikat.

Helsingin kaupungin tk-tason akuuttipaikat on

Malmi, Herttoniemi, Laakso, Maria.

Helsingin tk-tason pitkäaikaispaikat on

Myllypuro, Kivelä, Suursuo ja Koskela

Noissa akuuttipuolen paikoissa saisit varmaan hyvää kokemusta, osastosta riippuen siellä on paljonkin vaihtuvuutta. (Lähihoitaja)opiskelijana tuskin pääset esim. HUS:in erikoissairaanhoidon sairaalaan vielä. Jos olisit puolessa välissä suuntautumista niin tilanne olis varmasti eri.

Itsehän teet päätökset, ja tiedät itse miltä susta tuntuu. Mun mielestä kaikesta hoitotyöstä on apua. Itse olen nyt kotihoidossa hesassa harjoittelussa ja minusta sekin on mielenkiintoista, monipuolista ja on opettanut paljon. Jos en olis jo saanut kesätyötä hakeutuisin kotihoitoon. =)

Itse pääsin / menen Hus:in osastolle. Mulla siis on vasta 60 ov, mutta olen aikuiskoulutuksessa ja suuntautumisesta on jo puolet takana.  Ja olin yhden harjoittelun ko. osastolla. Sain jalan oven väliin omalla aktiivisuudellani muuten tuskin olisin päässyt sinne edes harjoitteluun.

Meillä opintoviikot keräääntyy eri lailla. Ne "yhteiset yleissivistävät" meillähän ikäänkuin hyväksiluetaan.

3 lapsen äiti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oivoi, kyllä se Siperia sitten opettaa ja tiputtaa maantasalle  :nauraa:

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

HYKSiin ei joka paikkaan oteta edes valmiita lähihoitajia töihin, joten voi olla aika kiven alla löytää töitä opiskelijana. Varsinkin ne kaikista akuuteimmat osastot ottavat vain sairaanhoitajia tai opinnoissaan pitkällä olevia sairaanhoidon opiskelijoita.

Suosittelisin kyllä ottamaan työtä vastaan muiltakin kuin niiltä osastoilta, joissa on äksöniä eniten. Tulevaisuudessa näyttää cv:ssa huomattavasti paremmalta, jos on ollut edes jossain alan töissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos ei perushommat ole tiukasti hanskassa, niin ei millekään akuuttiosastolle kyllä kovin pitkäksi aikaa töihin pääse. Ne temput oppii aikanaan, sitä ennen pitää olla perusasiat niin hyvin hallussa, ettei tarvitse akuuttitilanteessa juosta karkuun tai kynsiä päätään.

Ja perusasioita ei missään muuallla opi niin hyvästi, kuin siellä vähemmän akuutilla osastolla.

Itse olen töissä akuutti/vastaanotto-osastolla, ja liian monta tällaista temppuja tekemään tullutta opiskelijaa on saanut palauttaa takaisin ruotuunsa. Pitää tietää mitä tekee ja miksi, eikä vaan tehdä - kun se on niin kivaa.

Potilaiden kohtaamisessa jo on useimmalla isosti parannettavaa.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos ei perushommat ole tiukasti hanskassa, niin ei millekään akuuttiosastolle kyllä kovin pitkäksi aikaa töihin pääse.

Totta. Ja mitä huonokuntoisempia akuuttipotilaita hoitaa, niin sitä enemmän perushoidon merkitys korostuu.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivoisin tottakai lähinnä jotain, joka voisi mahdollisesti tukea suuntautumistani, mutta olen tottakai avoin myös paljolle muulle.

Ihan ensimmäiseksi totean, että en ole kysynyt teidän mielipiteitä, että mihin pitäisi mennä, vaan vinkkejä eri työpaikoista.

Ja toisekseen, minähän en missään vaiheessa ole sanonut, että mulle kelpaa vain akuutti puoli! Olen vain todennut, että en mielelläni tee vanhainkoteihin, tk:n vuodeosastoille tai kotihoitoon.

Yllä oleva lainaus on omasta tekstistäni. Eli edelleenkin, toivoisin jotain, joka tukisi omaa suuntautumista, mutta olen avoin myös paljolle muulle!

Ihmetyttää kyllä taas osan porukan meininki, kun tullaan niin negatiivisesti vastaan ja ei edes vastata itse kysymykseen. :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei pidä suuttua, jos kerrotaan realiteettejä. Asia nyt yksinkertaisesti on niin, ettei akuuttiosastolla ole käyttöä opiskelijalle jolla perusasiat eivät ole hallussa. Jos nyt yleensäkään on käyttöä opiskelijalle.

Akuutti on aina akuuttia, ei siellä ole aikaa katsoa työkaverin perään, että osaako se mitään.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei pidä suuttua, jos kerrotaan realiteettejä. Asia nyt yksinkertaisesti on niin, ettei akuuttiosastolla ole käyttöä opiskelijalle jolla perusasiat eivät ole hallussa. Jos nyt yleensäkään on käyttöä opiskelijalle.

Akuutti on aina akuuttia, ei siellä ole aikaa katsoa työkaverin perään, että osaako se mitään.

Edelleenkin; olen avoin myös paljolle muulle. Ihan kun tässä nyt olisin tunkemassa väkisin itseäni akuuttipuolelle. En edes ole sanonut että sinne nyt olisin menossa, vaan kartotan.

Ja toisekseen, en edelleenkän ole kysynyt mielipiteitä, vaan työpaikka vinkkejä.

Olisin kiitollinen jos pysyttäisiin aiheessa. Noille muille varmasti löytyy jo ketjunsa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivoisin tottakai lähinnä jotain, joka voisi mahdollisesti tukea suuntautumistani, mutta olen tottakai avoin myös paljolle muulle.

Eli edelleenkin, toivoisin jotain, joka tukisi omaa suuntautumista, mutta olen avoin myös paljolle muulle!

Mä en enää puutu tuohon jo kertaalleen ja toiseenkin otteeseen mainittuun perushoidon tärkeyteen, mutta ei ota eikä anna, jos alat kyselemään pks:dun tk-päivystyksistä sekä valvonta-osastolta ja päivystyksen vuodeosastoilta.

Hgissä siis Malmi ja Maria, Vantaalla jotain muuta(onko se Peijaksen yhteydessä?) ja Espoossa...ööö...itse asiassa en edes tiedä. Ku Espoo on niin syvällä :nauraa:.

Hgissä on siis kaksi tk-tason päivystystä, ymmärsin että HUS on ulkona tuolla opintomäärällä?

Näistä molemmissa on myös päivystyksen vuodeosastot, kiireisiä ja hektisiä paikkoja, jossa on perushoitoa höystettynä sisätaudeillä ja satunnaisilla akuuteilla tilanteilla.

Lisäksi Malmilta löytyy valvontaosasto(10 paikkainen + narkkari), mutta ei siellä perushoitoa karkuun pääse. Tai mitä nyt et haluakkaan kohdata, ihan selväksi se ei vielä tässä ketjussa tullut 8).

Enkä vinoile, vastasiin niin asiallisesti, että hämmästelen itsekkin.

muoks: lanssi-ihmiset saattaa tietää, huolitaanko lanssifirmoihin noilla opinnoilla?

Siis esim. HUS-lanssit??

Ajokortti sulla lienee jo?

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihmetyttää kyllä taas osan porukan meininki, kun tullaan niin negatiivisesti vastaan ja ei edes vastata itse kysymykseen. :-

Ihan asiallisesti sinulle on vastattu. On kerrottu mistä kannattaa töitä kysellä ja millaisiin paikkoihin on mahdollista päästä.

Kokemus kertoo myös sen, että lähes jokainen opiskelija haluaa kesätöihin akuutille puolelle joten työpaikkaa voi olla hankala saada. Lisäksi moni opiskelija ei ymmärrä sitä, että perushoito on ihan aikuisten oikeasti sellainen taito joka tulee hallita hyvin.

Jos asenne on se, että hakeutuu ihan muihin hommiin jos ei saa muualta töitä kuin tk-puolelta, niin silloin kannattaa ihan oikeasti miettiä millaisella motivaatiolla on alalle valmistumassa.

Mutta, Helsingistä kannattaa töitä kysyä Malmin ja Marian sairaaloista. Niissä on erikoissairaanhoidon yksiköitä jotka ovat akuuteinta mitä kaupungilla on tarjota (ppkl:at ja valvontaosastot). Husilta voi myös kysellä, mutta näppituntuman mukaan työpaikan saaminen voi olla melkoisen hankalaa. Aina kannattaa kuitenkin yrittää.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En missään tapauksessa vähättele peruhoidon tärkeyttä. En todellakaan.

Täällä Tampereen seudulla asia vaan tuntuu menevän niin, että lähihoitaja=vanhuspuolen työntekijä.

tk:n vuodeosastoilla tarkoitan lähinnä pitkäaikais=vanhuspuolen duunia.

Täällä se vaan on yksinkertasesti niin, että lähihoitaja opiskelijoille ei juurikaan ole muuta tarjota kuin vanhuspuolta. Ja tuokin vaan keikkailuna. Ja siis tätäkään ei ole tarkoitus vähätellä.

Olisi todella mukava olla eri ikäisten ihmisten kanssa tekemissä. Nyt se tosiaan on ollut vain vanhuspuolta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Periaatteessa Hgin tk-tasoisissa on ikäjakaumalla 16v>>yli satavuotiaat.

Käytännössä harvakseltaan törmää alaikäiseen ja keski-ikäiset ovat nekin vähemmistö, vaikka niitä on.

Tuossa ylhäällä on jo mainittu se jako, eli pitkispuoli ja akuuttipuoli, joista vain kahdessa(Malmi ja Maria) on päivystyksen vuodeosastot.

Korostan edell., että vanhukset elävät yhä kauemmin ja siksi hoidettavat ovat yhä vanhempia.

Tähän törmää myös erikoisaloilla, eikö? Yhä vanhempia hoidetaan joten.....

Osassa tk-tasoisia on se etu lähäreillä, että työ on yhtä monipuolista kuin kellä tahansa. Poissulkien IV-lääkitys ja lääkehoito vaihdellen osastokohtaisesti ja talokohtaisesti.

Skaala löytyy siitä, että et saa pistää mitään s.c. etkä viedä Paratabsia kummempaa potilaalle. Tai hoidat kierrot, teet lääkemuutokset, toteutat lääkehoitoa niin kanslia- kuin potilastasollakin sekä olet mukana toimenpiteissä. Sinne menee se, kuka kerkiää. Ei se, jolla on paras titteli.

Eli antaa paljon mutta vaatii paljon. Lisänä moniammatillisuus ja omahoitajuus.

Se kenttä on itseasiassa niin laaja, että vaikka olen itse työskennellyt nyt kohta tasan 1v nimenomaan tk-tasoisessa sairaalassa, tehnyt kaikki kaksi harjoittelua siellä (työ + harj. päivystyksen vuodeosastolla, nyt työ akuutin vuodeosastolla), joudun silti kysymään lähes päivittäin jotain. Jos ei hoidollista niin muuta asiaa.

Ja kyllä mä olenkin kova kysymään :nauraa:.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Jyttyrä

No sitähän se lähihoitajan työ on...perushoitoo. Ei lähihoitajalla paljoo oo asiaa esim. acutaan tai johki tk:n ensiapuun jos ei sitten vaksin hommat kiinnosta. Kyllä kylmä fakta on että lh=vanhainkoti, vuodeos. Sh:na pääsee hieman enemmän valitsee työpaikkaansa.

nimim. toinen LhEhopiks.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lisäksi Malmilta löytyy valvontaosasto(10 paikkainen + narkkari), mutta ei siellä perushoitoa karkuun pääse.

On muuten myöskin lh-opiskelijalta pois laskuista tuo Malmin valvonta, justiinsa oli puhetta asiasta kun keikalla olin siellä pari vkoa sitten.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lisäksi Malmilta löytyy valvontaosasto(10 paikkainen + narkkari), mutta ei siellä perushoitoa karkuun pääse.

On muuten myöskin lh-opiskelijalta pois laskuista tuo Malmin valvonta, justiinsa oli puhetta asiasta kun keikalla olin siellä pari vkoa sitten.

Ok, hyvä tieto alkuperäiselle. Arvelin sen noin olevankin. Kiitos!

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olisi todella mukava olla eri ikäisten ihmisten kanssa tekemissä. Nyt se tosiaan on ollut vain vanhuspuolta.

Jos oikein avoin haluaa olla, niin psykiatriaa ja lapsia kannattaa harkita. Niistä voi saada paljon irti tulevaisuutta ajatellen.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No sitähän se lähihoitajan työ on...perushoitoo. Ei lähihoitajalla paljoo oo asiaa esim. acutaan tai johki tk:n ensiapuun jos ei sitten vaksin hommat kiinnosta. Kyllä kylmä fakta on että lh=vanhainkoti, vuodeos. Sh:na pääsee hieman enemmän valitsee työpaikkaansa.

nimim. toinen LhEhopiks.

höpöhöpö. Terkkareiden ja sairaaloiden ensiavuissa työskentelee vaikka miten paljon lähihoitajia. Monet ei ehkä ole ihan kokemattomia, mutta kuitenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...