Jump to content
MAINOS

AY-liike rahoittaa puolueiden toimintaa


OldOne

Recommended Posts

Näemmä on saanut tehyltä "tukea" 2100 ekua ennen edellisiä eduskuntavaaleja...

Summa on pieni verrattuna esim. JHL:ään, mutta tässä tapauksessa on nyt kyse enemmän periaatteesta kuin summista. Eli pettynyt olen tehyyn, toivottavasti asiaa avataan tehyssä laajemmalti ja kerrotaan myös muut tukien saajat ja summat.

Tehyn jäsenenä voit käydä dino kahtomassa oheista linkkiä. Tästä kyseltiin aikoinaan....

https://www.tehy.fi/jasensivut/?x1541656=17016760

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 59
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Jees, tuo avaa kyllä asiaa mutta lisäkeskustelu ja tarkennukset lienevät kuitenkin paikallaan

Jep, kyllä mä haluan ainakin tietää, meneekö jäsenmaksujen kautta rahaa puolueiden tilille, on se sitten iso tai pieni summa, niin vastustan! Tätä saatanan kikkailua on jo aivan liikaa. Tehy, jhl tai super, kaikilla omat luurankonsa kaapissa, turha siitä on mitään kenenkään hurskastella.

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitäs perustaa oma puolue niin vois kusettaa ay-liikkeeltä rahaa.  ;D

Ei vaan, pitäs perustaa oma liitto niin vois olla olematta missään tekemisissä puolueiden kanssa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jees, tuo avaa kyllä asiaa mutta lisäkeskustelu ja tarkennukset lienevät kuitenkin paikallaan

Jep, kyllä mä haluan ainakin tietää, meneekö jäsenmaksujen kautta rahaa puolueiden tilille, on se sitten iso tai pieni summa, niin vastustan! Tätä saatanan kikkailua on jo aivan liikaa. Tehy, jhl tai super, kaikilla omat luurankonsa kaapissa, turha siitä on mitään kenenkään hurskastella.

Olen samaa mieltä, kyllä nää on syytä selvittää kunnolla ettei asiassa jää mitään epäselvää. Itseasiassa tää koko rahotussoppa on ihan helvetin noloa koko ay-liikkeelle. Varsinkin kun nyt on käynyt ilmi että tässä asiassa on valehdeltu niin että korvat heiluu. Keväällä esim JHLlän järjestöpäällikkö sanoi että asia on ikäänkuin uutinen hänelle, nyt Urpilainen kertoo uutisissa että asialla on pitkät perinteet ja rahaa on tullut puoli miljoonaa pelkästään k.o ammattiyhdistykseltä. Ei näin, ei todellakaan näin. Ja nyt näyttää todella siltä että ei kenelläkään ole varaa hirveesti paukutella henkseleitä, kattojärjestöt ovat siitä pitäneet huolen. Nyt läpinäkyvyyttä tähän touhuun.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Odotettu tulos gallupissa; kansalaiset tuomitsevat selkeästi ammattiyhdistysliikkeen jakamat puoluetuet. Rankimmin tukiaisia vastaan on ammattiyhdistysten jäsenet, jopa demarien ja vasemmistoliiton kannattajien vastustus asialle on selkeä.

Lisää: http://www.yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2009/08/suomalaiset_tyrmaavat_ay-vaalituet_930638.html

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ay- liikkeen pitää edustaa itseään puoluiden suuntaan ja tässä rahaakin kuluu jonkin verran,  mikään tässä maailmassa ei ole ilmaista.

Minusta TEHY on pysynyt hyvin kohtuudessa jos nuo ilmoitetut summat pitävät paikkansa. Jos TEHY olisi hassannut samat rahat kuin JHL, niin Loimaan kassa kutsuisi ainakin meikäläistä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minusta TEHY on pysynyt hyvin kohtuudessa jos nuo ilmoitetut summat pitävät paikkansa. Jos TEHY olisi hassannut samat rahat kuin JHL, niin Loimaan kassa kutsuisi ainakin meikäläistä.

Käsittääkseni Tehyn maksama 2100 euroa oli osallistumismaksu/kulumaksu/pääsymaksu/tms. johonkin tilaisuuteen, jossa Tehy halusi olla esillä.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaikka itse olen tehyn jäsen ja kannattaja, niin olen sitä mieltä ettei tehyn olis pitänyt antaa edes tuota summaa. Politiikka on aivan liikaa sitä, että vaalien alla isolla rahalla mainostetaan omaa pärstää lehdissä ja tv:ssä. Ja esim puoluetukijärjestelmä on aivan törkeä. Eli me maksetaan kansanedustajien erilaisten palkkojen ja palkkioiden lisäksi myös siitä, että se puolue voi järjestää omia kekkereitään ja mainostaa itseään. Ja koko asiaa säätelee samat ihmiset, jotka ovat edunsaajia.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Tämä jäsenrahojen syytäminen raharikkaille sai mut eroamaan tehystä, tai siis oli yksi syy joka muhi päässä. Voi perkele sentään, mun rahoja ei käytetä kusetukseen  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...