janzku Posted April 15, 2009 Posted April 15, 2009 Moro! Tänään tupsahti veroehdotus luukusta ja mätkyjähän sieltä tuli. Onko sairaanhoitajilla joitakin "omia" verovähennyksiä? Kun esimerkiksi raksamiehillä on ruokarahat yms. Matkat nyt tietysti laitan verovähennyksin ja työkengistäkin ajattelin kokeilla, josko jotakin saisi takaisin. Ammattiliittomaksuistakin saa laittaa verovähennyksiin, mutta kuinka ne merkataan siihen veroilmoitukseen? Lasketaanko se 1,2% koko vuoden palkasta? Viime vuoden palkkakuitteja kun ei oo kaikkia tallella..
{BS} Posted April 15, 2009 Posted April 15, 2009 Matkat, työvaatetus(kengät), ammattilehdet ja -kirjallisuus. Monet jäsenmaksut menevät suoraan liitolta verottajalle, mutta jos ei ole mennyt, niin ilmoita. "If you ain't part of a solution, you are solid or gas."
Roosakissa Posted April 16, 2009 Posted April 16, 2009 Itse laitoin työkengät sekä ensihoitoon liittyvää kirjallisuutta tulonhankkimiskuluina vähennettäväksi. Joku omavastuu on kuulemma olemassa, ihan kuin olisin jostain kuullut, että se on jotain 400 euroa, mutta voin olla ihan väärässäkin. Kuitit pitää tietysti olla mukana liitettäväksi veroilmoitukseen. Minä saan verotustietoni vasta vuoden lopussa, kun tulee noita matkakuluja niin rutkasti (yli 7 tonnia, pitkä työmatka) joten en vielä siis tiedä hyväksyttiinkö nuo kuluni, mutta sittenhän sen näkee. Auta, etten toisten taakkaa suuremmaksi tee.
Lyrica Posted April 16, 2009 Posted April 16, 2009 kuitit pitää tietysti olla mukana liitettäväksi veroilmoitukseen. Kuitteja ei tarvitse (=saa) liittää veroilmoitukseen, vaan kuitit pitää itse säilyttää ja pyydettäessä todistaa niiden olemassa olo. Mä olen verovähennyksiin laittanut kaikki opiskelumateriaalit (ei ammattiin johtava koulutus, eli esim erikoistumisopinnot), opiskelupäivien matkakulut, jokaisen keikan matkakulut (teen 100% työaikaa ja keikkaa muualla, eli näiden muualla tehtyjen keikkojen), ammattikirjallisuuden, jäsenmaksut (sh-liitto), työkengät ja sitten jos olen ollut sh-päivillä omakustanteisesti, niin senkin. omavastuu on (en muista summaa, mutta jostain mulle on jäänyt mieleen että 650e, väärässäkin voin olla) mutta mulla ainakin tuo vähennettävien osuus oli viime veroilmoituksessa tuolla 1500e pinnassa. Eli kyllä ne kaikki viiden euron läpyskätkin kannattaa vähentää. Lopputuloshan se on, mikä ratkaisee.
{BS} Posted February 22, 2012 Posted February 22, 2012 Vanha ketju, mutta nostellaan, kun on kohta taas ehdotukset tulossa. Eli mitä olette laittaneet vähennyksiin? Ja paljonkos on se omavastuu nyt? "If you ain't part of a solution, you are solid or gas."
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.