Jump to content
MAINOS

Keikkatyö ja perättömät viestit


Hopsu

Recommended Posts

Toi puolen tunnin odotusaika on kyllä aika hätänen... Ei varmaankaan ole kovin epätodennäköistä, että osastoilla tulee hätä/kiiretilanteita joiden hoitoon menee vaikkapa tuo puolituntinen ;D

Hah, joku kuitenkin ehti vastata puhelimeen  :P odottaisitko itse tyhjän panttina?

Fear Campaign

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ei työpaikalle sisäänpääsyä varten voi olettaa kenenkään odottavan puoli tuntia oven ulkopuolellla...

Joo, kukin tosiaan tyylillään  ;D eihän tähän maailma lopu. Peace  :)

Fear Campaign

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No voi sitä muutakin tehdä kun seistä tumput suorina että eiks kukaan tuu mua hakee :) Ja Hopsu ei edelleenkään ole vastannut täällä kysyttyihin kysymyksiin, että yrittikö edes soittaa omalla kännykällä, tekikö muuta kun tökötti vaan siellä seisomassa jne...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitääkö soittaa omalla kännykällä, päästäkseen töihin? Ei, ei todellakaan! :)

Tässä ei työpaikalla  toimittu, kuten olisi pitänyt ohjeiden mukaan toimia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös tätä yhtä tapausta, josta kokototuuden ja tilanteen tietää vain asianomaiset, ole käsitelty tarpeeksi?

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Minulla oli kerran samanlainen tilanne kun harjoittelin helsinkiläisessä palvelutalossa. Yöhön menin ja alakerran ovipuhelimeen ei tullut vastausta. Minulla ei sattunut olemaan osaston puhelin-numeroa ja odottelin 5 min vastaisiko kukaan tai tulisi avaamaan ovea.

Soitin numerotiedusteluun, mutta sieltä annettiin vain virka-aika numeroita. Olin 20 minuuttia ovella yrittäen soittaa ohjeen mukaisesti ovipuhelimeen kunnes joku siivooja poistui viereisestä ovesta ja pääsin sisään. Selitin tilanteen osaston yökölle ja asia oli ok. Tositilanteessa olisin soittanut palvelutalon turvallisuusfirmalle päästämään minut sisään! Nyt muistan aina ottaa osaston/hoitajan numeron muistiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 9 kuukautta myöhemmin...

Mietin tässä vain että onko todellista että sairaalaan tullessaan yöhön töihin keikalle pitää

a) mennä päivystyspolista sisälle (jos on neuvottu toinen ovi erikseen joka onkin auki 6-20, yövuoro alkaa 20:45, oletetaanko olevan 45min aikaisessa työpaikalla?)

b) pyytää ensiavusta avaamaan osastoille vievä ovi?

Lisäksi kun tuo ko. ovi joka oli neuvottu, olisi vienyt suoraan kätevästi tiettyyn käytävään, niin ea-polin kautta hiihtäessäni olin aivan pannarissa että ehdinkö edes ajoissa kun tuntu että joka paikka on lukossa ja ketään ei näy ja valot on pois ja sitä ja tätä. Onneksi ehdin vaihtaa vaatteet ja rapsalle muutamaa minuuttia etuajassa jopa kun vihdoin löysin perille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mietin tässä vain että onko todellista että sairaalaan tullessaan yöhön töihin keikalle pitää

a) mennä päivystyspolista sisälle (jos on neuvottu toinen ovi erikseen joka onkin auki 6-20, yövuoro alkaa 20:45, oletetaanko olevan 45min aikaisessa työpaikalla?)

b) pyytää ensiavusta avaamaan osastoille vievä ovi?

Lisäksi kun tuo ko. ovi joka oli neuvottu, olisi vienyt suoraan kätevästi tiettyyn käytävään, niin ea-polin kautta hiihtäessäni olin aivan pannarissa että ehdinkö edes ajoissa kun tuntu että joka paikka on lukossa ja ketään ei näy ja valot on pois ja sitä ja tätä. Onneksi ehdin vaihtaa vaatteet ja rapsalle muutamaa minuuttia etuajassa jopa kun vihdoin löysin perille.

Olisin huolissani, jos talosta löytyisi jostain sivulta aina auki oleva ovi. Täällä ovet ovat lukossa muistaakseni 20-07. Ilman fleximiä kulku ppkl:n kautta, josta päästävät eteenpäin. Jos ovien lukossa olon takia joutuisi tulemaan työpaikalle aikaisemmin, kuin vuoron alkuun, niin silloin palkkakin alkaa juoksemaan siitä.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itseäni kysyttiin erääseen paikkaan muutama vuosi sitten tekemään kuukauden kestävää sijaisuutta. Tästä soiteltiin jo ajoissa, lähes 2kk ennen ensimmäistä vuoroa ja sovittiin että soittavat minulle kun saavat työvuorolistat tehtyä.

Kun soittoa ei vielä kahta viikkoa ennen kuulunut kävin paikan päällä (asuin kävelymatkan päässä), paikalla olleet työntekijät eivät tienneet asiasta mitään mutta lupasivat laittaa viestiä eteenpäin. Meni pari päivää kun soitin paikkaan ja eikä vieläkään paikalla ollut asiasta tietävää. Laitoin sitten vielä sähköpostia tälle henkilölle, jonka kanssa sijaisuudesta alunperin sovin. Odottelin taas muutaman päivän ennenkuin soittelin jälleen, tällä kertaa minulle ei vastattu lainkaan puhelimeen enään! (Vaikka koetin useamman kerran...)

Ajattelin sitten että kai he soittavat jos vielä tarvitsevat, laitoin vielä yhden sähköpostin ja jäin odottamaan.

Päivää ennenkuin sijaisuus olisi alkanut sain toisesta paikasta keikkaa ja otin ne sitten vastaan. Ja kuinkas kävikään, kun sijaisuuden piti alkaa soittelivat vihaisena perään ja laittoivat viestejä "Jätit meidät pulaan!!!". Koitin kertoa että olin koittanut ottaa yhteyttä useasti mutta selittelivät vaikka mitä "Et ole soittanut", "Ei kukaan ole tuollaista kertonut"...

Enpä ole samaiseen paikkaan enään ottanut keikkoja, olisiko niin vaikeaa ollut soittaa ja kertoa että työvuorolistat on valmiina, tule hakemaan. Harmi sinänsä, viihdyin paikassa (olin tehnyt siellä muutaman päivän sijaisuuksia aiemmin) mutta minkäs teet...

"Ja sitten vielä ihmetellään miksei sijaisia saada..." pätee jälleen....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 8 kuukautta myöhemmin...

Kuulostaa uskomattomalta että jos hoitajalle on soitettu ja hän ei ole tehnyt mitään päästääkseen sinua sisään! Itselläni ei ole kokemuksia (koputa puuta!) perättömistä viesteistä mutta olen asiaa usein ajatellut että miten todistaa perättömiä viestejä jos henkilökemiat eivät vaan kohtaa jossain paikassa ja saa sen takia huonoa palautetta? Eräissä paikoissa on kommentoitu "sä olitkin ihan hyvä, kun nää sijaiset on mitä on" heti alussa.. onko henkilökunnalla oikea asenne? Että jos heti alkuun ajatellaan "ettei noista sijaisista mitään apua ole".

Itse yritän tehdä työni niin hyvin ettei kenellekään jää sanomista ja yritän olla ärsyttämättä muita. Mutta kukaan ei tule tallaamaan varpailleni.  >:D >:D

Oon myös törmännyt samaan asiaan useasti. Olen itse määräaikaisesti töissä paikassa, jossa tapahtuu koko ajan ja työpäivät voi olla aika kaoottisia. Tästä johtuen asenne mahdollisiin muihin keikkapaikkoihin on se, että teen 100 % työtä heti vuoron alusta alkaen. Joskus on saanut positiivista kommenttia siitä, että "no ei nyt tarvii koko ajan olla liikkeellä, pidä taukoa". Tähän sitten olen kertonut että oma työyksikkö on aika kiirusta ajoittain...

Sitten taas riippuu ihan siitä keikkapaikasta miten ne suhtautuu..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäkin joudun luottamaan ovisummerin soittoon (joka yhteydessä hoitajien kännykkään) tai siihen että joku sattuu tulemaan töihin aamulla samaan aikaan. Kännykällä jos soittaa niin puhelu ohjautuu samaan puhelimeen kuin ovisummerikin. Jostain syystä olen ainoa jolla ei avainta taloon.. jollainen on sekä vakituisilla että muilla pitkäaikaisilla sijaisilla... ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...