Miisas 2 Posted August 27, 2022 Share Posted August 27, 2022 Voiko hoitaja kieltäytyä viemästä asiakasta tupakalle hoivakodissa, jos pihalta löytyy virallinen tupakkapaikka ja tupakointiaikakin on sovittu (x1 /pvä) vedoten oman / asiakkaan terveyden vaarantumiseen. Tupakoinnissa ei tarvitse avustaa vaan vain valvoa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kukkis. Posted August 27, 2022 Share Posted August 27, 2022 Voi kieltäytyä. Itse en vie ketään tupakalle (aiheesta löytyy tälläkin foorumilla keskustelua). Ei ole mitään olosuhdetta jotta veisin asiakkaan / potilaan tupakalle. Enhän vie häntä juomaan alkoholiakaan. Hoitajamummeli1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
OldOne Posted August 27, 2022 Share Posted August 27, 2022 https://www.tehylehti.fi/fi/tyoelama/pitaako-potilaita-kayttaa-tupakalla Link to comment Share on other sites More sharing options...
siriina Posted September 16, 2022 Share Posted September 16, 2022 Kohta on paperit plakkarissa ja minusta tulee lähäri, joka tekee mitä asiakas haluaa -> itsemääräämisoikeus muistatteko? Asiakas voi polttaa tai käydä viinakaupassa aivan kuin haluaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kukkis. Posted September 16, 2022 Share Posted September 16, 2022 2 tuntia sitten, siriina kirjoitti: Kohta on paperit plakkarissa ja minusta tulee lähäri, joka tekee mitä asiakas haluaa -> itsemääräämisoikeus muistatteko? Asiakas voi polttaa tai käydä viinakaupassa aivan kuin haluaa. Asiakas voi käydä viinakaupassa, juoda just niin paljon kun haluaa, polttaa tupakkaa ja polttaa ihan mitä tahansa..... mutta minä en osallistu siihen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hoitajamummeli1 Posted October 20, 2022 Share Posted October 20, 2022 16.9.2022 klo 20.13, siriina kirjoitti: Kohta on paperit plakkarissa ja minusta tulee lähäri, joka tekee mitä asiakas haluaa -> itsemääräämisoikeus muistatteko? Asiakas voi polttaa tai käydä viinakaupassa aivan kuin haluaa. Kyllä vaan...asiakas voi tehdä voi tehdä mitä haluaa ja mihin pystyy..mutta minä hoitajana en vie asukasta tupakalle enkä viinakauppaan. Se ei kuulu tehtäväkuvaani. Link to comment Share on other sites More sharing options...
holbs Posted October 26, 2022 Share Posted October 26, 2022 Mä sanon aina potilaille et jos haluaa tupakalle niin itse pitää selvitä sinne ja omalla vastuulla tapahtuu. kukkis. 1 EKG NERD Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaleNurse Posted October 31, 2022 Share Posted October 31, 2022 Hoitajalla mitään oikeutta ole... vain velvollisuuksia yrittää pitää potilas/itsensä hengissä työvuoron yli... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts