Jump to content
MAINOS

Sairaanhoitajien valtakunnalliseen kokeeseen osallistuneita?


Opiskelen hoitajaksi

Recommended Posts

Hei, olen suuntaavan vaiheen sh opiskelija ja huomenna on valtakunnallinen loppukoe. Millainen se on? Mistään ei tunnu löytyvän esimerkki kysymyksiä. 

Millaisia kysymyksiä tentissä on? Onko ne monivalintoja tyyliin "mitä tarkoitetaan hypoglykemialla?" A. Korkeaa verensokeria, b. Matalaa verensokeria, vai c. Paastoverensokeria. Entä potilastapaukset, onko niitä? 

 

Kiitos! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Heippa! Siinä on monivalintatehtäviä, erilaisia caseja ja sitten saatto olla joku video ja piti vastata siihen liittyviin kysymyksiin. Lääkelaskuissa onneksi olin kuullut, että tulee kaasulasku, koska me ei oltu niitä lääkelaskuissa koskaan opeteltu. Piti laskea happipullon riittävyys, siihen tuli onneksi se kaava opeteltua ennen koetta niin ei siihen kosahtanut. Tein yle-sh tentin keväällä -21. 

Muokattu - Raasa
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei, teoria meni läpi, mutta lääkelaskut kosahti juurikin siihen kaasulaskuun! Mekään ei olla ikinä niitä opeteltu, joten väärinhän se meni. Rupesin pohtimaan että oliko laskussa joku virhe, vai luinko kysymyksen huonosti, kun mielestäni siinä ei mainittu kaasupullon kokoa ollenkaan, vaan ainoastaan 100 bar paine ja 5 l/min virtaus. Mietin onko tuosta edes mahdollista laskea montako min happi riittää, kun ei ole tilavuutta mainittu 🤔

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muistaakseni lasku meni näin:

Kaasupullossa on 100 bar paine ja virtaus on 5l/min. Montako minuuttia pullo riittää? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiku sori, ei voi laskea joo ilman tilavuutta :D Meillä siinä alussa taisi olla mainittu tyyliin: 8 litran happipullon … Koska sitten pysty laskemaan bar x happipullon tilavuus. Sen vastaus sitten jaetaan sillä l/min jollon vastaukseks saadaan minuutit ja sen sitten vielä muuttaa tunneiksi. Esim. 
 

10 litran happipullossa on 100bar paine ja virtaus on 5l/min. Kuinka kauan happipullo riittää? 
 

100x10=1000

1000:5=200

200min muutettuna tunneiks noin 3h20min ois ton happipullon kesto 

 

Muokattu - Raasa
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei, opin tuon laskukaavan 😊 jäi vain vaivaamaan oliko sinä laskussa virhe että just se tilavuus puuttu vai enkö nähny sitä, mutta antaa asian olla 🙈 13. PV uusinta, pitäis nyt mennä läpi 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Käsitinköhän mä oikein, jos tehtävässä oli virhe, kukaan ei voinut laskea tehtävää, se ei siis voinut myöskään olla silloin hylätty?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

11 tuntia sitten, kukkis. kirjoitti:

Käsitinköhän mä oikein, jos tehtävässä oli virhe, kukaan ei voinut laskea tehtävää, se ei siis voinut myöskään olla silloin hylätty?

Kun tämä asia jäi just vaivaamaan, että oliko siinä virhettä, vai luinko vaan huolimattomasti. Minulla olikin 2 huolimattomuus virhettä laskuissa, joten ei ne olis menneet läpi vaikka tuossa olisikin ollut virhe. 

Jos tule sama lasku uudestaan niin luen kyllä huolella niin selviää onko siinä virhe.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

2 tuntia sitten, Opiskelen hoitajaksi kirjoitti:

Kun tämä asia jäi just vaivaamaan, että oliko siinä virhettä, vai luinko vaan huolimattomasti. Minulla olikin 2 huolimattomuus virhettä laskuissa, joten ei ne olis menneet läpi vaikka tuossa olisikin ollut virhe. 

Jos tule sama lasku uudestaan niin luen kyllä huolella niin selviää onko siinä virhe.

Tsemppiä seuraavaan kertaan

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...